piątek, 15 kwietnia 2022

Books/książki - March 2022/ Marzec 2022

 "Wiesz, że przeczytałeś dobrą książkę,

kiedy po przewróceniu ostatniej strony

czujesz się trochę jakbyś stracił przyjaciela"


"You know you’ve read a good book 

when you turn the last page 

and feel a little as if you have lost a friend."




Zarówno marzec jak i kwiecień w tym roku są dla mnie niesamowicie intensywnymi miesiącami. Próby, wyjazdy, praca, życie prywatne - wszystko to naraz sprawia, że nisetety w miesiącu marcu miałam czas, aby przeczytać tylko dwie książki. Mam nadzieję, że ten czytelniczy wynik uda mi się trochę poprawić w kwietniu. Wracając do książek to muszę przzyznać, że obie przeczytane pozycje  bardzo mi się podobały. Zapraszam Was zatem do ich krótkiej recenzji.

Both March and April this year are incredibly intense months for me. Rehearsals, trips, work, private life - all of this at once meant that in the month of March I had time to read only two books. I hope that I will manage to improve this reading result a bit in April. Coming back to the books, I must admit that I liked both books that I read very much. Therefore, I invite you to their short review.







1. ADRIAN BEDNAREK " PASAŻER NA GAPĘ" 9/10

Adrian Bednarek to moje niedawne pisarskie odkrycie. Obecnie czytam jego trzecią książkę i muszę przyznać, że wszystkie jako thrillery trzymają niesamowicie wysoki poziom. "Pasażer na gapę" to druga książka Bednarka, którą udało mi się przeczytać. I zdecydowanie musze przyznać, że przygoda, którą zafundowali mi bohaterowie bardzo mi się podobała. Magda oraz Maciek to dwójka zakochanych w sobie młodych ludzi, których życie nie należało do najłatwiejszych. W wyniku pewnych wydarzeń złapany przez wymiar sprawiedliwości Maciej musi odpokutować swój błąd i dzięki adwokatowi zamiast w więzieniu  zostaje umieszczony w szpitalu psychiatrycznym. Przez okres pobytu wraz z ukochaną rozplanowuje szczegółowy plan ucieczki. Jednak na dzień przed jego realizacją zostaje mu przydzielony do pokoju dość szczególny pacjent...

"Pasażer na gapę" to rasowy thriller, pełen momentami drobiazgówych i brutalnych opisów morderstw.  Książkę czyta się bardzo szybko a podróż, którą funduje nam trójka bohaterów to istny, pełen zwrotów akcji rollercoaster. Głównej pary bohaterów Magdy i Maćka mimo, iż trochę daleko im do wzorowych obywateli, nie sposób jednak nie polubić. Fani gatunku powinni być tą pozycją zachwyceni.

Adrian Bednarek is my recent discovery as a writer. I am currently reading his third book and I must admit that they are all incredibly high-quality thrillers. "Pasażer na gapę" is the second book by Bednarek that I have a chance to read. And I definitely have to admit that I liked the adventure that the main characters of this novel gave me. Magda and Maciek are two people fall in love with each other, whose life was not the so easy. As a result of certain events, Maciej, caught by the judiciary, has to atone for his mistake and, thanks to his lawyer, is placed in a psychiatric hospital instead of imprisonment. During his stay, he and his beloved one plan out a detailed escape plan. However, the day before his escape, a rather special patient is assigned to his room ...

"Pasażer na gapę" is a purebred thriller, at times full of meticulous and brutal descriptions of murders. The book is read very quickly and the journey that the three characters give us is a real rollercoaster full of twists and turns. The main pair - Magda and Maciek, although they are a bit far from exemplary citizens, it is impossible not to like them. Fans of the genre should be delighted with this book.





2. GS LOCKE "NEON" 8/10


Druga przeczytana przeze mnie pozycja książkowa to także thriller.
W mieście grasuje nietuzinkowy seryjny zabójca a jego ofiarą pada między innymi żona inspektora policji Matta Jacksona. Zrozpaczony policjant pragnie zemsty i do tego celu wynajmuje specjalnie wyszkoloną do tej misji osobę. Tymczasem w mieście pojawiają się kolejne ofiary seryjnego zabójcy - Neona, który znany jest z tego iż ich ciała eksponuje w różnego rodzaju świetlnych, neonowych instalacjach. 

Książkę podobnie jak poprzednią czyta się bardzo szybko.Czytelnik zostaje uwikłany w nietuzinkowy układ seryjny zabójca- policjant- zabójczyni na zlecenie, który prowadzi jak dla mnie do całkiem ciekawie rozwiązanego finału.


The second book I have read is also a thriller.
An extraordinary serial killer is on the prowl and his victim is, among others, the wife of police inspector Matt Jackson. A desperate policeman wants revenge and for this purpose he hires a person specially trained for this mission. Meanwhile, more victims of the serial killer appear in the city - Neon, who is known to display their bodies in various light, neon installations.

The book, like the previous one, reads very quickly. The reader becomes entangled in an unusual serial killer-cop- contract killer, which leads, for me, to a quite interesting finale.





36 komentarzy:

  1. Czasami tak jest, że życie nas pochałania i na wszystko nie stracza czasu. Uwielbiam książki Adriana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, na szczęście kwiecień czytelniczo prezentuje się lepiej :-)

      Usuń
  2. Nadrobisz. A książki bardzo mnie zaciekawiły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze że obydwie książki Ci się spodobały :)
    Nie ukrywam że mnie również one zainteresowały :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda- najgorzej jak czytasz coś z czym się męczysz

      Usuń
  4. Obie książki mnie bardzo zaciekawiły

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie znam, żadnej z tych książek, ale ta druga bardzo mnie zaintrygowała. Muszę w ogóle powiedzieć, że ten cytat u góry mnie totalnie dotknął. Faktycznie tak jest, że po skończeniu jakiejś książki, czy w moim przypadku mangi, mam takie uczucie jakbym straciła przyjaciela. Dzięki za ten cytat, to bardzo fajny wyznacznik!
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na najnowszy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie- zawsze jak czytam książkę, mangę czy komiks, która mi się bardzo podoba czuję się po przeczytaniu jakbym straciła przyjaciela zatem rozumiem :-)

      Usuń
  6. Pasażera czytałam i bardzo mi się podobał. Do końca nie było wiadomo, co, kto i dlaczego. :) Niebawem planuję sięgnąć po kolejną książkę Bednarka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie- ja ostatnio przeczytałąm jego Córeczki :-)

      Usuń
  7. Ciekawe tytuły. Szczególnie Bednarek. Wciąż jakoś brakuje mi czasu, by zapoznać się z jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam - na arzie każda jego ksiażka mi się bardzo podobała :-)

      Usuń
  8. Słyszałam o tych dwóch książkach, ale żadnej nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe propozycje. Nie mialam okazji jeszcze ich przeczytać. Cytat bardzo mi się spodobał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dear Karo,
    I think it's remarkable that, despite a packed March, you still managed to read two thrillers and tell us about them. They sound pretty exciting - but I don't like the descriptions too brutally, so I don't know if they would be something for me...
    You told me about your ladybird phobia. Maybe this thought will help you: You wrote to me that you love birds. A ladybird is - as the name suggests - just a tiny little bird... I've always thought of them as good luck symbols and we also have this children's song that says the beetle is supposed to bring nice weather. But I know there are all kinds of fears - the German woman we met in Italy, for example, had a bird phobia. And one of my friends has a button phobia - it's more disgust than fear and it only affects small buttons, but the disgust for it is very big. I would be really interested in how these phobias arise. I myself developed a fear of heights when my daughter was little - but now this fear has almost completely disappeared. I think it was a protective mechanism because my child needed me and I shouldn't put myself in danger...(?) But I've also always tried not to let my fear have such power over me. And I've found that it has to do with trust - when my confidence in a situation was low, my fear was greater... Maybe you can relate to that...
    Hugs and all the best,
    Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2022/04/italien-reisebericht-zwei-relaxtage-und.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love birds but still ladybirds are totally different than my beloved birds. I have a ladybirds phobia - I have no idea why.... Fear is so strange thing...
      BR
      Karo

      Usuń
  11. Ciekawe recenzje, jeszcze nie znałam tych książek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja myślę, że tu nie o liczbę przeczytanych książek chodzi, ale fakt, że po prostu się czyta - tak sobie tłumaczę, bo u mnie marzec również był słaaabiutki ;)) zainteresowałaś mnie tymi tytułami, lubię te klimaty, będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Może tylko dwie ale za to naprawdę ciekawe. Chętnie zapoznałabym się z tymi tytułami. Jednak też ostatnio trochę mniej mam czasu na czytanie a stosik rośnie i rośnie :P.

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę ciekawe pozycje. Uwielbiam czytać ale tylko wtedy gdy książka wydaje się mnie porwac i zanikami dla niej myślami nawet gdy na chwilę odłożę czytanie na bok. O pasażeru na gapę gdzieś już czytałam i na pewno kiedyś przeczytam. Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe pozycje. Szczególnie zaciekawiła mnie książka Bednarka. Z chęcią ją przeczytam 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niestety nie mam teraz czasu na czytanie nad czym ubolewam :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana
    Nie ma dnia u mnie bez książki 📖😊
    Teraz czytam "Króla" autorstwa Dagmary Andryki 😀
    Serdeczności przesyłam moc 💚🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pięknie- u mnie kiedyś też tak było, ale ostatnio mam mega intensywny okres w życiu i tego czasu na książki było troszkę mniej.

      Usuń
  18. Chętnie przeczytałabym "Pasażera na gapę".
    Oj tak, kiedy żyje się intensywnie na czytanie jest mniej czasu. Ale to chyba dobrze, bo co by nie powiedzieć nasze życie jest ważniejsze niż najlepsza książka. Ja jestem uzależniona od czytania i muszę bardzo uważać, żeby książki ustawione w stosy- kupione, pożyczone- nie zdominowały mnie. W końcu to one są dla mnie, a nie ja dla nich. A jeszcze są tygodniki i magazyny, które regularnie kupuję i czytam...
    Obserwuję bloga!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, u mnie też są stosy, a ciąglę albo pożyczam , albo kupuję nowe bo czytać kochać chociaż czasami tego czasu w życiu na czytanie zwyczajnie brakuje niestety.
      Bardzo mi miło <3

      Usuń
  19. Ciekawe propozycje :)
    Zapraszam na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  20. I have read so much these last months, hope you get the time to read all you want!
    Have a great week,
    S

    OdpowiedzUsuń
  21. Tę pierwszą zdecydowanie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  22. These two thrillers sound wonderful, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)