wtorek, 13 listopada 2018

Lifestyle - Culture - David Lachapelle exhibition in Poznań

“I believe in a visual language that should be 
as strong as the written word.” – David LaChapelle



“Wierzę,że język wizualny powinien być
tak silny jak  słowo pisane.” – David LaChapelle




Jakiś czas temu miałam okazję odwiedzić wystawę "La Chapelle songs for the world" Davida Lachapelle. Ta wyjątkowe wydarzenie związane jest z 15-leciem istnienia Starego Browaru w Poznaniu. Do galerii sztuki z tej okazji  trafiło 57 prac autora a ich tematyka , o czym przekonali się uczestnicy wydarzenia jest bardzo  zróżnicowana.

David Lachapelle to jeden z najoryginalniejszych współczesnych fotografów modowych ( zresztą nie tylko). Inspiracją dla jego prac stały się min. surrealizm, estetyka campu oraz twórczość Andyego Warhola.

W swoich dziełach bardzo często porusza tematykę absurdu życia codziennego, nawiązuję do technologii, mitologii a także motywów biblijnych. Skupia się przede wszystkim na wrażeniu oraz uwadze odbiorcy. Dlatego też jego prace pełne są wyrazistych, wręcz neonowych kolorów oraz kiczu. Zmuszają do głębszej refleksji oraz zastanowienia się nad współczesnym stanem rzeczy. A niejednokrotnie wręcz swojego odbiorcę szokują.


Nietuzinkowe nasycenie barw, nawiązania do popkultury oraz przestylizowanie pewnych elementów sprawia, iż zdjęcia autorstwa Lachapelle w pewien sposób stają się ucztą dla naszych oczu oraz spragnionych głębszego zastanowienia się nad otaczającą nas rzeczywistością dusz.

***

Some time ago I had the opportunity to visit David Lachapelle's exhibition "La Chapelle songs for the world". This unique event is related to the 15th anniversary of the existence of Stary Browar in Poznań. To the gallery on this occasion delivered  57 works of the author and their subject matter, as the participants of the event found out, is very diverse.

David Lachapelle is one of the most modern contemporary fashion photographers (not only). The inspiration for his work has been among others surrealism, aesthetics of the camp and the work of Andy Warhol. In his works, he often discusses the subject of the absurdity of everyday life, he refers also to technology, mythology and biblical motifs. He focuses primarily on the impression and the attention of the recipient. That is why his works are full of expressive neon colors and daub. They force us to reflect more deeply and to think little more about  modern state of the world. And often they shock their recipient.


Unusual saturation of colors, references to pop culture and over stylization of certain elements makes the photos made by Lachapelle in some  way become a feast for our eyes and those who are thirsty to think deeply about the reality of that surrounds us  souls.































37 komentarzy:

  1. Love all this edgy fashion art! Thanks for sharing!

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ;)

    Gostei dessa exposição!

    Ótima terça!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Na taką wystawę ja też bym chętnie się wybrała ☺
    Jak dla mnie -są naprawdę bardzo ładne ☺
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks a lot :D

    super cool post dear :)

    NEW OUTFIT POST | OLIVE TONES AND LAST OUTFIT BEFORE TRIP!!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Such a great genius, I love his pictures!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  6. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja, bardzo podoba mi się ta sztuka, te nawiązania, ten Michael Jackson... To dzieła, które sprawiają że człowiek się zatrzymuje, ogląda, przygląda, odnajduje sporo znaczących szczegółów, kontempluje i rozmyśla nad sensem i o tym co miał na myśli autor. Ja jestem fanką takich prac, nie znałam ich wcześniej, dlatego dziękuję za możliwość poznania! Nad każdym, dosłownie każdym zdjęciem spędziłam kilka minut :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że miałam okazję Cię czymś zainspirować - na mnie jego zdjęcia z powodu tak wielu detali też barzdo się podobają. Dają do myślenia a to ważne,że nie pozastawiają obojętnym :-)

      Usuń
  8. Matko, aż mnie zatkało, szczerze pisząc. Czy to wstyd nie słyszeć o tym artyście? Bardzo podoba mi się fotografia związana z modą; uwielbiam w szczególności kolory na tych zdjęciach. Ale twórczość pana Davida wyprzedziła wszystko. Przeglądam właśnie jego zdjęcia w Internecie i przewijam też te, które tutaj dodałaś (a wybrałaś cuda!) i nie mogę wyjść z szoku. Totalnie moje klimaty! Szczególnie spodobało mi się ostatnie zdanie, które napisałaś - dokładnie nakreśla to, co myślę.
    Pozdrawiam serdecznie i jestem bardzo wdzięczna za zapoznanie mnie z tym panem! Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek całe życie się czegoś uczy, o czymś dowiaduje. Cieszę się, że mój wpis Cię zainteresował oraz zainspirował do zagłębienia wiedzy o Davidzie i jego pracach. Jego fotografie są nietuzinkowe, dlatego tym chętniej napisałam o tej wystawie. Dzięki Tobie wiem tez ,że warto umieszczać wpisy na temat sztuki oraz kultury bo być moze dzięki nim ktos odkryje coś co trafia szczególnie do niego. Dziękuję za tak inspirujacy komentarz

      Usuń
  9. Oh wow! This is amazing! They're all very edgy and incredible. I love it!

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post dear, so nice and interesting, love it!

    OdpowiedzUsuń
  11. Great review! The pictures are amazing! I love Poznan)) Thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  12. I love his artwork, would love to visit
    this exhibition for sure!! thanks for sharing :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow!!! Fotografie są rzeczywiście mocne. Jestem pod wielkim wrażeniem!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Interesting photographs. They are certainly very eye-catching and meaningful. I like most of them, but I don't like those that contain images of children because those don't go well with the other more explicit components of these photographs.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I understand , I think he "used" childrem models to make much more stronger effect on us xx

      Usuń
    2. It is important for art to question things. I do agree with what you say and I can understand how this effect can convey a powerful message but I still find it slightly disturbing. Just a personal preference I guess.

      Usuń
  15. Fotografie są świetne, robią wielkie wrażenie! Chciałabym pójść na tę wystawę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmmm to się nazywa sztuka której nie rozumiem;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie skłania do refleksji nad konsumpcjonizmem i innymi " pułapkami" współczesnego świata :-)

      Usuń
  17. His work is outstanding for sure!!!!!

    https://www.fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jest ciekawie! Śmiało można to nazwać sztuką :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)