czwartek, 8 sierpnia 2019

Lifestyle - Netflix, HBO GO - krótko o historii telewizji / Netflix, HBO GO then shortly

„Telewizja jest medium rozrywki, 
które pozwala milionom ludzi słuchać tego samego żartu, 
w tym samy czasie,
 i dalej pozostawać samotnym” – T.S. Eliot




"Television is a medium of entertainment,
which allows millions of people to listen to the same joke
at the same time
and still stay alone" t.S Eliot




Historia telewizji sięga początków XX wieku. To wówczas po raz pierwszy w roku 1926 miał miejsce pierwszy pokaz działania systemu telewizyjnego. Jego twórcą był szkocki wynalazca John Logie Baird.  Ten sam twórca w 1928 roku  stworzył pierwszy telewizor kolorowy . Prawdziwy szał telewizyjny nastąpił w połowie XX wieku, w Stanach Zjednoczonych było wówczas 8 milionów odbiorników, które swoim wyglądem zdecydowanie odbiegały od tych, które dziś stanowią częsty element salonu.

The history of television dates back to the early 20th century. It was the first time in 1926 that the first demonstration of the television system took place. Its creator was the Scottish inventor John Logie Baird. The same creator in 1928 created the first color television. The real television madness occurred in the mid-twentieth century, in the United States there were then 8 million receivers, which by their appearance was significantly different from those that today are a frequent element of the living room.


 




W Polsce pierwszą eksperymentalną stację telewizyjną  uruchomiono w 1937 roku. Pierwsza oficjalna natomiast pojawiła się w roku 1952 i była nią znana nam wszystkim dobrze stacja TVP 1.
Posiadacze telewizorów jednak nie mieli wtenczas zbyt wielkiego wyboru. Wszystko zmieniło się w roku 1989 , w którym to do Polski wkroczyła telewizja komercyjna. Nieco inaczej wyglądało to w Stanach Zjednoczonych , gdzie prym wiodła telewizja kablowa.

Pierwsza płatna telewizja pojawiła się w roku 1872 i była nią doskonale nam dziś znana i odnosząca olbrzymi sukces telewizja HBO. To stanowiło początek telewizyjnej rewolucji. W kolejnych latach zaczęły pojawiać się anteny satelitarne a także telewizory plazmowe.

In Poland, the first experimental television station was launched in 1937. The first official one appeared in 1952 and it was well known to all of us  in Poland TVP 1.
However, TV owners did not have much choice at that time. Everything changed in 1989, when commercial television have entered to Poland. It looked a little different in the United States, where the leader was cable TV.

 The first pay TV appeared in 1872 and it was the well known and successful HBO . It was the beginning of the television's revolution. In the following years satellite antennas and plasma TVs began to appear on the market.





W obecnych czasach telewizja przybrała kompletnie nowy charakter. Możemy ja oglądać niemalże wszędzie, na różnych odbiornikach począwszy od tradycyjnych telewizorów po tablety czy telefony komórkowe. Rozwój telewizji cyfrowej zrewolucjonizował dotychczas nam znaną telewizję. Dzięki niej możemy nagrać czy zatrzymać w dowolnym momencie oglądany przez nas film czy program.

Rozwój nastąpił także w przypadku płatnej telewizji. Dzięki temu możemy wybierać wśród propozycji konkurujących ze sobą platform takich jak Netflix, VOD czy wspomniane wcześniej HBO GO, które prześcigają się w ofertach filmów czy seriali, w celu ściągnięcia jak największej liczby klientów.

Nowadays, television has acquired a completely new character. We can watch them almost everywhere, on various receivers ranging from traditional TVs to tablets or mobile phones. The development of digital television has revolutionized the television we have known so far. Thanks to it, we can record or stop the movie or program we are watching at any time.

There was also development in the case of pay TV. Thanks to this, we can choose among the proposals of competing platforms such as Netflix, VOD or the aforementioned HBO GO, which outdo each other in offers of films or series in order to attract as many customers as possible.





Osobiście sama korzystam z usług platformy HBO GO oraz Netflix. Tę pierwszą cenię za nietuzinkowe dokumenty oraz filmy, tę drugą za bogaty wybór seriali, wśród, których każdy znajdzie coś dla siebie.
A czy Wy korzystacie z jakiejkolwiek platformy o których wspomniałam powyżej czy jednak jesteście zwolennikami tradycyjnej telewizji. Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi.


Personally, I use the services of the HBO GO platform and Netflix myself. I value the first for extraordinary documentaries and films, the second one for the wide selection of series, among which everyone will find something for themselves.

Do you use any platform I mentioned above or are you supporters of traditional television? I am curious about your answers.












all pictures : internet


49 komentarzy:

  1. ja mam netflixa, ale planuję wykupić sobie też hbo :D to jest genialna sprawa i w sumie telewizja za bardzo mi niepotrzebna ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja korzystam zarówno z Netflixa i Hbo Go :) Ogólnie normalna telewizja i Cyfrowy Polsat poszły w totalną odstawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My właśnie planujemy z mężem korzystanie z Netflixa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Love your review as always ))

    OdpowiedzUsuń
  5. I dont like to watch tv, I dont use those platforms oh!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Próbowałam zarówno netflixa jak i hbo. Jednak mam także w mieszkaniu klasyczną telewizję więc zrezygnowałam z platform internetowych ze względów czysto finansowych ;) ale wiem, że kiedy skończy mi się umowa na tv przerzucę się na netflixa czy hbo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I mostly use Netflix and Amazon Prime!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem , nie jestem pewna czy mam rację ale mam przeczucie a jeśli mam przeczucie to niemal pewność, że ...pani pisze , nie dla mnie a dla kobiety, którą omijam z daleka...nigdy nam po drodze nie było chociaż może kilku ciekawych postaci nie poznałam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Waoo, interesting post, i never saw such old TV. Thank you for sharing with us.
    New Post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam telewizję naziemną cyfrową i jest wystarczająca.
    Kiedyś miałam platformę, ale cena zbyt wygórowana.
    Oglądałam kiedyś bardzo ciekawy dokument o telewizji na świecie, od początku do czasów współczesnych.
    Pozdrawiam serdecznie na miły weekend 🌻
    Zapraszam do mnie na bloga❤️😀

    OdpowiedzUsuń
  11. Una selección estupenda! Muy bonito todo! Espero que te guste mi última selección de vestidos ! Feliz finde! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój mąż miał kiedyś netflix to ciągle oglądaliśmy jakies seriale, aż nam sie sezony skończyły. Teraz mamy małą przerwę, ale kto wie może jeszcze kiedyś wrócimy do oglądania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cały czas od czasu do czasu lubie cos tam obejrzec :-)

      Usuń
  13. U mnie rządzi Player ;)
    Mogę oglądać, swoje ulubione seriale czy filmy kiedy chce i o której chce 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam telewizji, ani cyfrowej ani naziemnej. Wiadomości śledzę w internecie, reality show mnie nie interesują, filmy oglądam na Netflixie albo CDA wtedy kiedy chce ja a nie kiedy akurat puszczą i bez reklam. XXI wiek jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądam w ogóle telewizji. Jak chcę obejrzeć jakiś film to na CDA lub Netflixie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio trochę się mijam z telewizorem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam dostęp do obu funkcji, ale jakoś zawsze wolę książki ❤

    OdpowiedzUsuń
  18. classic TV...love your collections

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowite, jak ta technika poszła do przodu, pomyśleć, że kiedyś oglądało się malutki ekranik w wielkiej szafie... zastanawiam się nad netflixem, chociaż nie wiem, czy będę miała czas na oglądanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Ja mam podobnei choc okres lata czasowo jest dla mnie dużo łaskawszy :-)

      Usuń
  20. Zastanawiam się nad Netflixem. Może zimą będę miała więcej czasu na telewizję, to się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również wolę oglądać filmy na komputerze czy telefonie. Jest po prostu wygodniej. Najchętniej jednak chodzę do kina z bliskimi.

    OdpowiedzUsuń
  22. A great review indeed, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię takie platformy i póki co najbardziej przemawia do mnie Netflix. Sporo tam ciekawych seriali. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdecydowanie rządzi Netflix. Tam również można spotkać fajne dokumenty:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja za telewizją nie przepadam. W ogóle nie jestem żadnym kinomaniakiem czy serialowcem. Przez jakiś czas miałam Netflixa, ale praktycznie mało kiedy z niego korzystałam, więc postanowiłam zrezygnować. Chyba bardziej nadaję się do książek.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kazdy z nas jest inny. Ja czas dzielę własnie na kino, ksiązki i seriale :-)

      Usuń
  26. Kiedyś bardzo często siedziałam przed telewizorem, ale teraz zbytnio nie mam na niego czasu :/
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. wow... TV has really grown and changed over the years.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie mamy telewizora od dobrych 10 lat. Mam przesyt z czasów dzieciństwa ;). Dziś oglądamy interesujące nas filmy na laptopie, albo w kinie. To w zupełności nam wystarcza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja telewizor mam, ale szczerze też nie pamiętam kiedy go ostanio używałam....

      Usuń
  29. I love Netflix! Happy new week doll!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  30. Zawsze podziwiałam osoby, które są w stanie stworzyć coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ludzie się dziwią jak mogę żyć bez telewizora. Hmm normalnie oglądam filmy na kompie. Netflixa mam i to mi do szczęścia wystarczy, a i tak czasem się zastanawiał czy jest sens płacić oglądając tak rzadko. Na pewno wolę obejrzeć coś konkretnego ni pstrykać po kanałach, patrząc"co tam dziś leci".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja też nie lubie pstrykac po kanałach w poszukwaniu nie wiadomo czego :-)

      Usuń
  32. Nice and interesting post.
    Oh how our entertainment and viewing habits evolved.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. I don't have a Netflix account but I have cable TV that includes HBO.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)