wtorek, 6 sierpnia 2019

Culture/kultura - Film/filmy - July/Lipiec 2019

„Różnica między życiem a filmem polega na tym, 
że scenariusz musi mieć sens, a życie nie…”



"The difference between life and film is that
that the script must make sense and life does not ... "


Każdy film jest opowieścią. Zawiera w sobie fragment ludzkiej historii. Może nas wzruszyć, rozśmieszyć, zniesmaczyć, przerazić czy wystraszyć. Zawsze wywołuje w nas jednak jakieś emocje.


W tym miesiącu miałam okazję obejrzeć na wielkim kinowym ekranie 10 pozycji filmowych. Jedne z nich mnie zachwyciły, inne  natomiast totalnie do siebie nie przekonały. Jeśli chcecie dowiedzieć się , które z obecnych premier filmowych  są godne polecenia zapraszam do zapoznania się z poniższym rankingiem :-)



Each film is a story. It contains a fragment of human history. It can move us, make us laugh, upset, frighten or scare us. However, it always causes some emotions in us.

This month I had the opportunity to watch 10 movie items on the big cinema screen. Some of them delighted me, while others totally did not convince me. If you want to find out which of the current movie premieres are worth recommending, I invite you to read the following ranking :-)









1. MIDSOMMAR. W BIAŁY DZIEŃ. / MIDSOMMAR

Film, którego nie da się zaszufladkować to jakiegoś gatunku. Niezwykle klimatyczny, pełen napięcia oraz niepokoju. Z niezwykłą muzyka w tle. Nietuzinkowy i z pewnościa wart obejrzenia. Film ten historię grupy ludzi przylatujących do małej szwedzkiej wioski, gdzie podczas obchodzonych dni lata poznają nietypowy miejscowy folklor.

A film that can not be included is some kind genre. Extremely atmospheric, full of tension and anxiety. With amazing background music. Unconventional and certainly worth watching. The film tells the story of a group of people coming to a small Swedish village, where during the celebrated days of summer they will meet atypical local folklore.




2. IMPREZOWI RODZICE/DRUNK PARENTS

Głupiutka, mało śmieszna komedia amerykańska o rodzicach, którzy w ciągu jednego tygodnia starają się wyjść z finansowego dołka. Zdecydowanie można sobie odpuścić.

Silly and not funny American comedy about parents whose, within one week, try to get out of the financial crisis. Definitely you can just skip this position.


 

3. STUBER

Kolejna amerykańska komedia w której tytułowy bohater - kierowca ubera zostaje wynajęty przez detektywa prowadzącego sprawę ścigania sprawcy śmierci swojej partnerki. Przeciętna pozycja.

Another American comedy in which the title character - a uber driver is hired by a detective who investigates the perpetrator of the death of his partner. Average position.

 



4.SPIDERMAN.DALEKO OD DOMU/SPIDERMAN FAR FROM HOME

Ostatni z serii zamykający cykl filmów Marvela. Sporo akcji, efektów specjalnych, oraz uroczy tytułowy bohater grany przez Toma Hollanda.

The last of the series closing the series of Marvel's films. A lot of action, special effects, and a charming title character played by Tom Holland.


 


5. MOJA GWIAZDA: TEEN SPIRIT/TEEN SPIRIT

 Młoda licealistka Violet  uwielbia śpiewać. Pewnego dnia postanawia wykorzystać swoja szansę i decyduje sie na start w konkursie wokalnym Teen Spirit. Film uczy nas, że mimo przeciwności losu warto wierzyć w marzenia i kroczyć swoją drogą.

A young high school student Violet loves to sing. One day she decides to take advantage of her chance and decides to start in the Teen Spirit vocal competition. The film teaches us that despite difficulties it is worth believing in  our dreams and walk our own path of life.


 



6.YESTERDAY

Sympatyczna komedia romantyczna, w której nagle, po kilkusekundowej awarii prądu przestaje istnieć min.  muzyka zespołu The Beatles. Jack Malik jest tym, który po wypadku budzi się wciąż o niej pamietając. Interesujacą, przepełniona piosenkami słynnej czwórki z Liverpool pozycja filmowa godna obejrzenia.

A nice romantic comedy in which, after a few seconds of power failure it stops to exist music of  The Beatles band. Jack Malik is the one who, after an accident, wakes up still remembering them. An interesting movie position worth watching is filled with the songs of the famous four from Liverpool.

 

7. I ZNOWU ZGRZESZYLIŚMY DOBRY BOŻE/QU'EST-CE QU'ON A ENCORE FAIT AU BON DIEU ?


Druga część fantastycznej francuskiej komedii, w której tym razem wszystkie córki wraz ze swoimi rodzinami postanawiają opuścić rodzinną Francję. Duża porcja humoru.


The second part of a fantastic French comedy, in which this time all daughters and their families decide to leave their native France. A large portion of humor.


8. KRÓL LEW / KING LION

Powrót na ekrany słynnej kreskówki Disneya w nieco zmodernizowanej wersji. Mimo sporej krytyki mnie osobiście ta wersja zachwyciła. Dobry dubbing, świetna muzyka oraz animacja. Nie czuję w zaden sposób żeby ktoś ukradł mi dzieciństwo.

Return to the screens of the famous Disney cartoon in a slightly modernized version. Despite a lot of criticism I really like this version. Good dubbing, great music and animation. I do not feel in any way that someone would steal my childhood.


 

9. W DESZCZOWY DZIEŃ W NOWYM JORKU/ A RAINY DAY IN NEW YORK

Najnowsza propozycja filmowa w reżyserii Woody Allena, który przenosi nas wraz za parą młodych ludzi do Nowego Jorku. Tam czeka na nich sporo niespodziewanych sytuacji. Świetnie zagrany ( Brawo Elle oraz Timothee) podany przy dźwiękach jazzu film.Polecam.

The latest film proposal directed by Woody Allen, who takes us together with a couple of young people to New York. There are many unexpected situations waiting for them. Well played (Brawo Elle and Timothee) given to the sounds of jazz film that is definitely worth watching.







10. TRUPOSZE NIE UMIERAJĄ/ THE DEAD DON'T DIE

Fantastycznie przedstawiona w formie horroru klasy B alegoria współczesnej ludzkości oraz świata, w którym rządzi materializm oraz konsumpcjonizm. Dodatkowo w pakiecie cały szereg odniesień filmowych. 

Fantastically presented in the form of a B-class horror, the allegory of contemporary humanity and the world in which materialism and consumerism rule. In addition, a whole range of film references are included in the package.

 


71 komentarzy:

  1. Dużo ich obejrzałaś :) o żadnym nawet nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Króla Lwa" mam w planach. Na pewno obejrzę tę animację.

    OdpowiedzUsuń
  3. idę w czwartek na Truposzy i chcę Allena zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem nic z prezentowanych pozycji nie oglądałam, chociaż Spidermana i Króla Lwa mam w planach - cieszę się, że przy żadnym z nich nie znalazłam niepochlebnej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Great post.Thank you for sharing! :)
    New post - www.minniearts.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, Karolino!
    Cytat na początku wyjątkowo udany i trafiający do mnie. Zapisałam go sobie. Zazdroszczę Ci możliwości oglądania filmów na wielkim ekranie, bo w moim miasteczku remontują kino od prawie dwóch lat, a do innego kina mam dosyć spory kawał czasu :/ Ale czasem jak trzeba, to trzeba i nie ma uproś ;) MIDSOMMAR. W BIAŁY DZIEŃ - to produkcja, która od dawna chodzi mi po głowie i chciałabym najbardziej go zobaczyć:) A jeśli chodzi o "Króla Lwa" to widziałam i powiem Ci szczerze, że mi nie podszedł. Może też nie czuję się "okradziona z dzieciństwa", ale po prostu nie siadł mi. Wizualnie pięknie wyszedł, tego akurat nie można mu odmówić! :) Pozdrawiam Cię serdecznie, Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,
      Cieszę sie niezmiernie,ze cytat przypadł Ci do gustu. Midsommar jest nietuzinkowy- mnie swoim klimatem i aurą oczarował.

      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  7. Oczywiście że byłam w kinie na Królu Lwie ;) jak dla mnie bomba ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie coś obejrzę :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresowałaś mnie Midsommar, Króla Lwa też chętnie obejrzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pani pracowita. Książki, teraz filmy a ja kompletnie nic. Może róże przytnę.

    widziałam wywiad z panem Malajkatem. Co mówił , nie ma znaczenia. Można pewnie znaleźć i samej przeczytać ale przeraziło mnie mówienie sobie na ty. Dla mnie coś niepojętego. Jak można do starszego pana na ty...kiedyś możliwe że umrę dalej będąc taka zdegustowana.
    Toć ja nawet kochance mówię na pani. Swojej. Chociaż to jest raczej perwersja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzech wyznam publicznie. Pożądałam żony bliźniego swego gdy sama byłam na spacerze . Pożądałam żony bliźniego swego by tak sobie za rękę, pochodzić, pomilczeć, porozmawiać. Zjeść watę cukrową, może bajgla. Wypożyczalnia taka by się zdała, wolontariuszy , przy parku.

      Usuń
    2. Leżenie w wannie przy szeroko otwartym oknie to chyba jedyna kąpiel jaka mnie opręża. Zamknięte okno, duszę się. Otwarte, odpoczywam i gości miałam dzisiaj . Dwie jaskółki przyleciały, usiadły na belce i zaczęły polemizować , pewnie na mój temat. Uśmiechały się przy tym więc nie kłamały w komentowaniu mnie.

      Usuń
    3. Otwarte drzwi na oścież. Zaproszenia z każdej strony ale proszę wejść i zmieścić się w ramach ...czy ludzie są na prawdę tak ograniczeniu umysłowo i zadufani w sobie, nie mówię , wszyscy , że wolność komentarza ma dotyczyć tylko ilości peanów ? Szlag by trafił, zawsze się muszę nadziać na jakieś takie miejsce i jak durna , przeżywam...idiotka ze mnie... ale chociaż ładna i czysta bo po kąpieli.

      Usuń
    4. Zadziwiłam się..., nie żeby tak pierwszy raz. Zadziwiłam po raz kolejny faktem ,że teksty piszą ludzie. W mojej głowie, tekst jest tekstem a dziś ze zdziwieniem przeczytałam ,że człowiek utożsamia się z tekstem, swoim. Zadziwiające. Znaczy ludzie piszą ,że ich noga boli jak boli ? ...ma to jakiś sens ? pisanie swojej autobiografii ...

      Usuń
    5. świat idzie do przodu , w wielu branżach, często tez tej artystycznej mówienie sobie na Ty jest na porządku dziennym. To chyba jednak zbliża ludzi. Burzy jakies mury niedostępności.

      A zaproszenia nalezy przyjmowa ctam gdzie naprawde chcemy być, a nie wszedzie gdzie zapraszają. Bo i po co? Żyby być i sięnudzić. Zycie an to za krótkie

      Usuń
  11. Na pewno obejrzę I znowu zgrzeszyliśmy Dobry Boże bo oglądałam pierwszą część i mi się podobała :) Król Lew i Moja gwiazda też chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przy pierwszej części tej francuskiej komedii śmiałam się prawie cały czas, więc drugą też chętnie obejrzę. Z pozostałych pozycji najbardziej zaciekawił mnie Midsommar.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja byłam ostatnio tylko na Anabelle, tych filmów jeszcze nie oglądałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O filmach słyszałam, ale nie widziałam ich jeszcze.
    Dziękuję za przybliżenie treści:)
    Obejrzałam ostatnio kilka dobrych filmów, muszę napisać o nich post.
    Serdeczności przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę odezwij się do mnie na e-maila:)

      Usuń
    2. Odezwałam :-D

      cieplutko pozdrawiam Karolina

      Usuń
  15. I will have to look for A Rainy Day in New York. Woody Allen films have always been favorites of mine. He is amazing at pairing NY with jazz so this sounds like a perfect film.

    OdpowiedzUsuń
  16. Thank you for your film recommendation. Midsummer seems like an interesting film. Drunk Parents is definitely something I will skip, I think I even saw a bit of it on TV once but I found it boring and changed the channel. Lion King is something I'd like to see, I'm curious about the film version.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybieram się na Króla Lwa :D poza tym zainteresował mnie film "truposze nie umierają" ciekawa obsada więc muszę zapamiętać ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Sporo tych filmów obejrzalas 😀
    Niestety tym razem nic mi w oko nie wpadło 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  19. Króla Lwa oglądałam ale bajkę z 1994 r. Ciekawi mnie jego współczesna wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I am not sure if I will watch the lion king however I like Yesterday's plot!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja widziałam tylko Spider-mana i bardzo mi się podobał. Reszta jest mi nie znana. Znaczy Król lew tak ale wersja animowana. Boję się tej ,, filmowej" że nie spodoba mi się..

    OdpowiedzUsuń
  22. Great movies!
    I saw the Lion King, thought it was cool but nothing so surprising.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  23. All amazing movies!
    I saw Spiderman and Yesterday and I really liked both of them, next movies will definitely be The Lion King! ^^
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. You have seen so many films. The only one I've watched is Spiderman Far From Home. I want to see Yesterday. The story sounds very interesting. A friend just saw Midsommar and told me it was terrifying.

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam spider mana! chętnie obejrzę tą nową część

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Karolino, nadrabiam czytelnicze zaległości po urlopie :). Ojj "Król lew", "Spiderman" Marvela i Woody Allen to zawsze pozycje u mnie mile widziane. Ostatnimi czasy jakoś w te wakacje mam i wakacje od filmów, więcej czasu spędzam na dworze. Myślę że resztę propozycji filmowych poczeka na jesień ;). Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na urlopie człowiek zawzse ma szanse co nieco nadrobic :-)

      Usuń
  27. Sporo filmów udało Ci się obejrzeć. Żadnego z nich nie widziałam, ale z chęcią obejrzałabym "Króla Lwa". :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ta francuska komedia zdecydowanie do zobaczenia. A ja byłam na oszustkach - pośmiałam się, choć film wysokich lotów to nie jest;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Great post!! I want to see Yesterday...I think it looks fun!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę wreszcie zobaczyć najnowszego króla lwa:D

    OdpowiedzUsuń
  31. Thanks a lot :D

    super interesting post

    NEW REVIEW POST | NYX HD STUDIO PHOTOGENIC FOUNDATION!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Oo dużo tego ja nawet nie kojarzę tych filmów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie przepadam za oglądaniem filmów czy seriali. Podeślę znajomym link do wpisu, na pewno się zainteresują ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. I have watched the Lion King and I enjoyed it very much.

    OdpowiedzUsuń
  35. Z chęcią zobaczyłabym nowa wersję Króla Lwa :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. It's great you got to see so many movies recently! I haven't seen the new Lion King movie yet but I'd love it! :)

    Hope that your week is going well! :)


    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  37. YESTERDAY i Króla Lwa chętnie bym zobaczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  38. jako fanka króla Lwa byłąm i oh! super był :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Z filmami jestem ostatnio do tyłu. Tylko Króla Lwa i Spidermana kojarzę

    OdpowiedzUsuń
  40. midsomar oglądałam. Dla mnie to bardziej komedia niźli horror;D

    OdpowiedzUsuń
  41. I've been wanting to watch Midsommar, but I'm so bad with horror films!

    www.sundaydahlias.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Interesting post dear! thanks for sharing, xx

    OdpowiedzUsuń
  43. Wiesz, zainteresowały mnie te "Truposze", chociaż boję się, że ten film może być dla mnie trochę za ostry wizualnie. I cieszę się, że tak dobrze piszesz o nowym "Królu Lwie", bo interesował mnie ten film, a już też właśnie czytałam jego krytyczną recenzję. Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truposze bardzo polecam - film z przesłaniem.
      również pozdrawiam

      Usuń
  44. Thanks for your reviews. I think especially the first film would be interesting for me.
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)