niedziela, 7 maja 2023

Nietypowe miejsca/ unsual places - Muzeum Mydła i Historii Brudu

"Mydło wszystko umyje nawet uszy i szyję

Mydło mydło pachnące jak kwiatki na łące"

/Fasolki/


"Soap will wash everything even ears and neck

Soap soap scented like flowers in a meadow".

/Fasolki/




Podczas naszego pobytu w Bydgoszczy nie mogło oczywiście zabraknąć wizyty, w polecanym przez kilku naszych znajomych - Muzeum Mydła i Historii Brudu. Bilety do tego nietypowego muzeum zarezerwowałam z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Na miejscu warto pojawić się kilka minut wcześniej. O wyznaczonej na bilecie godzinie otwierają się drzwi, a samo zwiedzanie rozpoczyna się od grupowych warsztatów podczas, których każdy z uczestników ma możliwość stworzenia swojego własnego, unikatowego mydełka.  

During our stay in Bydgoszcz, of course we couldn't miss a visit to the Museum of Soap and the History of Dirt, recommended by several of our friends. I booked tickets to this unusual museum two weeks in advance. It is a good idea to show up at the site a few minutes early. At the time designated on the ticket, the doors open, and the tour itself begins with a group workshop during which each participant has the opportunity to create his/her own unique soap.





















W czasie, gdy zrobione przez wszystkich mydełka nabierają odpowiedniej twardości, rozpoczynamy zwiedzanie muzeum. Pani przewodniczka w dowcipny oraz ciekawy sposób opowiada o historii mydła, toalety, higieny, pralki, kapieli a także brudu, który towarzyszy człowiekowi od początku jego dziejów. W trakcie wizyty będziecie mieli okazję zobaczyć naprawdę wiele ciekawych eksponatów, w tym cała kolekcję bardzo różnych mydeł. Na sam koniec możecie zajrzeć do mieszczącego się na końcu muzeum sklepu, w którym można między innymi nabyć wiele pachnących pamiątek dla siebie czy bliskich.

 While the soaps made by everyone are getting the right hardness, we begin a tour of the museum. The guide tells in a funny and interesting way about the history of soap, toilet, hygiene, washing machine, baths and also dirt, which has accompanied man since the beginning of his history. During the visit you will have the opportunity to see a lot of really interesting exhibits, including a whole collection of very different soaps. In the end, you can take a look at the store located at the end of the museum, where you can, among other things, buy many fragrant souvenirs for yourself or your loved ones.























39 komentarzy:

  1. A to dobry pomysł marketingowy na sklep z mydłem - muzeum brudu 😁 Urządzone bardzo gustownie 👍

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jakie pomysłowe miejsce. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite, że są takie miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie odwiedzić to miejsce

    OdpowiedzUsuń
  5. Sounds like an awesome place to visit!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne muzeum. Jeśli będę kiedyś w Bydgoszczy z chęcią je odwiedzę 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam - myslę, że Twoje dziewczynki będą się tam dobrze bawić

      Usuń
  7. Po prostu odjazd! Jak będę w Bydgoszczy to muszę zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniały pomysł stworzyć takie muzeum! bardzo chętnie bym poszła, bo uwielbiam takie "życiowe" miejsca z historią :D cudownie że mogliście je odwiedzić :))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę, bo inaczej się uduszę. Ja tu na początku posta, i zaraz to Wasze zdjęcie...no tacy jesteście uroczy, że uśmiech mam na całego. Moja ulubiona para. :))) Fajnie tak zrobić wspólnie mydła, kurde, ale z Was fajna para, no bo Was łączy też przyjaźń i o to chodzi. Tak, zdecydowanie jesteście moją ulubioną parą ever. hehe Jakoś rozśmieszyły mnie te kupy. :D Fajne jest to miejsce, bardzo ciekawe i mnie też nieco bawi, a bo kupy mnie bawią...jestem walnięta na maksa. hahah Wiesz, że mega całym sercem Cię pozdrawiam. <3 :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 bardzo dziękuję w imieniu swoim i Kuby - tak to prawda łaczy nas przyjaźń i od tego się zaczęło . Bo te kupy są zabawne :-) Też cieplutko pozdrawiam <3

      Usuń
  10. Bardzo ciekawe muzeum, gdybym była w Bydgoszczy na pewno bym je odwiedziła :) urocze plakaty reklamowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię wizyty w takich muzeach. Zawsze można się dowiedzieć czegoś, o czym się nie miało pojęcia oraz przypomnieć stare dzieje. Bogata kolekcja ręcznych "pralek". Jest też mydełko "FA" i zaraz przypominam sobie przebój, którzy znali i śpiewali swego czasu wszyscy. Oj, jak będę w Bydgoszczy muszę tam zajrzeć.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Muzeum w moim mieście :) Warto tu zajrzeć! Mieszkańcy urządzają tu także urodzinki dla dzieci :) Bardzo fajna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O rety rety, ale superowo. Na pewno zahaczę o to muzeum jak będę w Bydgoszczy u koleżanki. Świetne są te warsztaty. Ciekawie to opisałaś Carolyne 😀 Ja ostatnio byłam z klasą córki w muzeum archeolog i też mieliśmy potem warsztaty. Robiliśmy torby z nadrukiem w klimacie egipskim. Było rewelacyjnie.

    Pozdrawiam serdecznie. Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis, nie byłam nigdy w Bydgoszczy, ale chciałabym kiedyś stworzyć swoje mydełko 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak mi się takie nietypowe miejsca podobają! Super, chętnie bym się wybrała, dzięki za Twoją relację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nice post, a place to visit
    https://www.melodyjacob.com/2023/05/the-perfect-floral-midi-dress-for-spring.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysłowe muzeum. Nie wiedziałam, że takie istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oh wow how interesting is this, The Museum of Soap and History of Dirt, very cool. And even cooler that you go to make your own soap, love this!!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  19. great museum....
    thank you for sharing fantastic photos

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy wcześniej nie słyszałam o takim Muzeum.
    Fajnie że można tam zrobić swoje mydełko i plus dla pani przewodniczki za poczucie humoru :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajne muzeum, chętnie odwiedzę, jeśli będę miała taką możliwość:)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)