środa, 17 maja 2023

Kultura/Culture - Kenya Hara /Muji exhibition / wystawa Muji /Kenya Hara

 "Muji is a more than  simply a line of products. 

    It is a way of thinking."


"Muji to coś więcej niż tylko linia produktów. 

  To sposób myślenia".







Po koniec kwietnia miałam okazję obejrzeć wystawę Kenya Hary, który zaliczany jest do jednego z najwiekszych współczesnych japońskich projektantów. Kenya Hara jest ponadto dyrektorem artystycznym marki Muji, która łączy ze sobą prostotę, funkcjonalność oraz minimalizm. W projektach z łatwością można dostrzec tzw. koncept slow life, gdyż samej marce nie tyle zależy na prestiżu, co na trwałości, wysokiej jakości oraz funkcjonalności. Stawia ona bowiem w pierwszej kolejności na rzecz samą w sobie, a nie na brand czy metkę. Przedmioty przez nią tworzone są przede wszystkim funkcjonalne, minimalistyczne, dopasowane do osobowości oraz rytmu życia człowieka. Zdecydowanie czuć w nich japońskiego ducha prostoty.

Na wystawie oprócz licznych grafik, plakatów czy katalogów, zwiedzający mają okazję podziwiać także projekty książek, różnych przedmiotów, opakowań  oraz interaktywnych instalacji oraz filmów, dzięki którym jest nam łatwiej zrozumieć charakter marki. Wystawę można zobaczyć w Muzeum Narodowym w Poznaniu do dnia 30 lipca.

***

After the end of April, I had the opportunity to see an exhibition by Kenya Hara, who is counted among one of the greatest contemporary Japanese designers. In addition, Kenya Hara is the artistic director of the Muji brand, which combines simplicity, functionality and minimalism. In its designs one can easily notice the so-called slow life concept, as the brand is not so much concerned with prestige as with durability, high quality and functionality. This is because it focuses first on the thing itself, and not on the brand or label. The items it creates are first and foremost functional, minimalist, tailored to a person's personality and rhythm of human's life. You can definitely feel the Japanese spirit of simplicity in them.

At the exhibition, in addition to numerous graphics, posters or catalogs, visitors also have the opportunity to admire the designs of books, various objects, packaging, as well as interactive installations and films that make it easier for us to understand the nature of the brand. The exhibition can be seen at the National Museum in Poznan until July 30.










































41 komentarzy:

  1. Chętnie wybrałabym się na taką wystawę. Super event.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakaż to dziwna wystawa, taka zupełnie inna. Ciekawa, jak dla mnie. Fajnie zobaczyć, co siedzi w duszy danego człowieka. Fajne te skarpetki, ten stworek. No i te twarze. Ja w jednej widzę zszokowanego rekina. hehehe Jest tak minimalistycznie, ja mam też poczucie statku kosmicznego z ufo. haha No co mam napisać, tak odbieram tę wystawę. :D  Jest ciekawie. Miło Was zobaczyć na fotkach, a Ty masz śliczną bluzkę i pięknie Ci w niej. No piękna z Was para. Ty nas często zabierasz w bardzo unikalne miejsca, bardzo to lubię. Pozdrawiam najserdeczniej, miejcie przemiły dzionek. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezwykła i unikatowa :-) Te twarze uwielbiam - minimalizm, który ma coś w sobie :-) A dziękuję- mam bzika na punkcie kimon :-) Bardzo dziękuję i staram się :-*. Cieplutko ściskam i pozdrawiam

      Usuń
  3. niespotykana ta wystawa, nawet nie wiem co o niej sądzić

    OdpowiedzUsuń
  4. That exhibition must have been amazing! I loved :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie dla mnie, choć z pewnością jest to ciekawe doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Inspirująca wystawa, szkoda że tak daleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będzie okazja zobaczyć ją tez w innym miejscu :-)

      Usuń
  7. Ciekawa wystawa, chętnie bym się wybrała, niestety raczej mi się to nie uda. Fajnie, że są firmy promujące prostote i minimalizm, gdzie jakość jest ważniejsza. Patrząc na wszystko, co się teraz tworzy, to strasznie tego brakuje. Jest dużo ładnych rzeczy, ale mało funkcjonalnych i nietrwałych :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa i taka inna. To prawda wolę minimalizm inspirowany naturą, który starcza na lata ...

      Usuń
  8. Bardzo ciekawa wystawa i dobre założenia. Może w te wakacje zajrzę do Poznania, mam w planach Muzeum Narodowe.
    Ostatnio rozmawiałam przez telefon z moją koleżanką ze szkolnych lat. Jej syn kilka lat temu postawił na na Japonię tzn. najpierw pojechał, a potem po roku osiedlił się tam, znalazł pracę i w pełni się tam odnalazł i zadomowił. A. stwierdziła, że on tam znalazł porządek, który w pełni odpowiada temu co ma w sobie. Myślę, że to właśnie to, o czym piszesz na początku postu.
    Pozdrawiam, dobrego tygodnia Karolino.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo wystawa jest zdecydowanie warta zobaczenia. O ja, ale fajnie z tą Japonią - ja planuję z moją drugą połówką zwiedzić ją w przyszłym roku :-) Jestem pewna , ze mnie zachwyci <3
      Cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  9. Wystawa robi wrażenie. Bardzi podoba mi się taki minimalizm w tych rozwiązaniach.

    W sumie chodziło mi o pokazanie jak łatwo w Sieci można kogoś oczernić, obsmarować. Wystarczy dać tytuł filmu czy artykułu wskazujący na jakiś udział danej osoby w czymś niezbyt fajnym i gotowe. MrKryha i jego problem to taki pretekst.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię taki minimalizm :-)

      to prawda - za łatwo :-(

      Usuń
  10. Bardzo interesująca wystawa :) nie jestem wielbicielką sztuki współczesnej, ale tym razem naprawdę mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekaw ta wystawa . Super zdjęcia fajne ją ukazują aż się chce samemu zobaczyć na żywo

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa wystawa. Nie byłam jeszcze na takiej ;) Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie wybrałabym się na tą wystawę! Ale klimatycznie wygląda to ognisko- super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh wow, how wonderful to get to see the exhibit in person. It looks so inspiring. This IS a fun brand, we have it here in NY and I think I saw them in Paris as well. Love it!!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobliwa, lecz zarazem intrygująca wystawa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. niesamowicie oryginalna wystawa!

    OdpowiedzUsuń
  17. great exhibition.... lovely photos.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka ciekawa i oryginalna wystawa! Sama też chętnie bym się na taką wybrała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oooo jak from Japan to zdecydowanie dla mnie. Chciałabym zobaczyć tę wystawę na rzeczy. Chwała Ci, że piszesz o takich ciekawych wydarzeniach.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  20. Z wielką ciekawością sama zwiedziłabym tę wystawę!

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)