niedziela, 23 lipca 2023

Travels - City break - Gdynia

"Gdynia - tu zaczyna się Polska"


"Gdynia - here Poland begins" 



Witajcie,

Zauważyłam, że tego lata zdecydowanie wolne chwile zamiast przy komputerze, spędzam z bliskimi oraz znajomymi. Staram się wykorzystywać ładną pogodę, dlatego też mniej czasu spędzam ostatnio tutaj na blogu. W efekcie tego pojawia się tutaj ostatnio mniej postów, za co Was przepraszam. Do bardziej regularnego blogowania planuję powrócić jesienią. Zwłaszcza, że będzie o czym pisać, ponieważ mam w planach minimum dwa wyjazdy. Tymczasem dzisiaj chcę podzielić się z Wami relacją z krótkiego pobytu w Gdyni. Celem wizyty w Gdyni były urodziny koleżanki Kuby. Z Poznania wyjechaliśmy z godzinnym opóźnieniem, na szczęście autobus jakoś nadrobił stracony czas i na miejsce dojechaliśmy na czas.
Celebrowanie urodzin M. zaczęliśmy już po przyjeździe w pewnym barze we włoskim stylu, którego nazwy nie pamiętam :-P 

Hello,

I've noticed that this summer I've definitely been spending my free time with loved ones and friends instead of at the computer. I try to take advantage of the nice weather, so I've been spending less time here on the blog lately. As a result, fewer posts have been appearing here lately, for which I apologize to you. I plan to return to more regular blogging in the fall. Especially since there will be more to write about, cause I have already a minimum of two trips planned. In the meantime, today I want to share with you a report of a short stay in Gdynia. The purpose of the visit to Gdynia was the birthday of one of Kuba's friends. We left Poznan an hour late, fortunately the bus somehow made up for the lost time and we arrived at the place on time.
We started celebrating M.'s birthday upon arrival in some Italian-style bar, the name of which I can't remember :-P





 W sobotę prze-południem udaliśmy się na plażę,  gdzie zakosztowaliśmy włoskie dolce far niente. Następnie poszliśmy na pyszny obiad do restauracji  Lolo Thai Jolo, którą zdecydowanie ze względu na przepyszne jedzenie oraz lemoniadę bardzo Wam polecam. Wieczorem po przygotowaniach udaliśmy się do baru Salut, gdzie świętowaliśmy urodziny M.

On Saturday in the forenoon we went to the beach, where we tasted Italian dolce far niente. Then we went for a delicious lunch at Lolo Thai Jolo restaurant, which I highly recommend to you because they have delicious food and lemonade. In the evening, after preparations, we went to Salut bar, where we celebrated M's birthday.











W niedzielę cały dzień spędziliśmy głównie na zwiedzaniu. Moją uwagę, przede wszystkim  zwrócił  kompleks  budynków Sea Towers, a także liczne murale, które uwielbiam. Wybraliśmy się także na punkt widokowy w Gdyni, z którego widać całe miasto oraz sporą część wybrzeża. W godzinach wieczornych wsiedliśmy w pociąg i wróciliśmy do Poznania. Gdynia to zdecydowanie świetne miasto na tzw. city break. Ma sporo fajnych miejsc, gdzie można miło spędzić czas, plażę, morze oraz niesamowity wakacyjny vibe.

On Sunday, we spent the whole day mainly sightseeing. My attention, above all, was drawn to the Sea Towers building complex, as well as the numerous murals, which I love. We also went to the overlook in Gdynia, from which you can see the entire city and a good part of the coast. In the evening we boarded a train and returned to Poznan. Gdynia is definitely a great city for a so-called city break. It has a lot of cool places where you can have a nice time, the beach, the sea and an amazing holiday vibe.


































96 komentarzy:

  1. Uwielbiam Gdynię, to jedno z moich ulubionych miast w Polsce. Ma klimat i urok!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super! Lubię Gdynię i często bywam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie byłam w Gdyni, ale nasza Polska ma mnóstwo pięknych miejsc do zwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byliśmy w Gdyni na początku ubiegłego roku, zimą, spaliśmy w Sea Towers. Super widoczki z góry na morze i miasto <3 Gdynia w ogóle jest wspaniała, modernistyczna i ma w sobie COŚ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne fotki z Gdyni. Dawno tam nie byłam.
    Cóż, lato mimo, że ciepłe, często upalne zdecydowanie zbyt szybko mija i dlatego warto je spędzać tak, jak Wy, na wyjazdach, spotkaniach, odwiedzaniu ciekawych miejsc i fajnych restauracji itp.
    Pozdrawiam serdecznie, Karolino.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj warto bo faktycznie mija bardzo szybko, za szybko nawet dlatego korzystamy
      pozdrawiam

      Usuń
  6. I to są piękne chwile. Czas podarowany najbliższym jest na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń
  7. Such beautiful time spent in amazing surroundings with loved ones. Awesome.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna relacja. W Gdyni byłam jeszcze chyba w zeszłym stuleciu. 😄Piękne zdjęcia.😍 Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię to miasto. Jest nietypowe. Ma klimat.

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, chętnie wybrałabym się na city break do Gdyni, nigdy dotąd tam nie zawitałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W Gdyni jeszcze mnie nie było, dlatego cieszę się, że podzieliłaś się z nami tutaj tą częścią naszego pięknego kraju ♥
    Dobrze, że spędzasz więcej czasu na powietrzu oraz ze znajomymi. Spędzanie czasu przed ekranem nieświadomie może prowadzić do podniesienia poziomu stresu. W dzisiejszych czasach media robią wszystko, aby nas od siebie uzależnić ... ;/
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdynia jest bardzo klimatyczna. Jak tylko mogę staram się robić przerwy od ekranów i spędzać czas z bliskimi oraz znajomymi.Oj robią i grunt to się im nie dać :-)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Bardzo lubię Gdynię. Co jakiś czas ją odwiedzam i mam z nią wiele dobrych wspomnień. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. What a fun trip! Thanks for sharing all these cool photos.

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawie spędziliście czas :) w Gdyni byłam bardzo dawno temu, chętnie wybrałabym się teraz i zobaczyła co się zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W Gdyni byłam, ale nie na tyle długo by zobaczyć tyle ciekawych miejsc. Mam nadzieję, że kiedyś zorganizuje więcej czasu na to miasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tam wrócić bo to miasto jest tego warte :-)

      Usuń
  16. witam Cię Carolyna ♥
    ..świetna fotorelacja, udany wyjazd na urodziny koleżanki.. będzie co wspominać..
    w Gdyni byłam daaawno temu i na krótko, więc nic ciekawego nie widziałam..
    ..wspaniale, że ograniczyłaś czas przy komputerze i wolny czas spędzasz ze znajomymi !

    - pozdrawiam serdecznie i ciepło, życzę pięknych chwil każdego dnia ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia, byłam w Gdyni dawno temu i mniej zwiedziłam 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Widać, że czas w Gdyni jest super spędzany. Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  19. W Gdyni byłam bardzo dawno. Super zdjęcia, widać, że świetnie się bawiliście:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam Cię serdecznie 🙋‍♂️

    Gdynia to nie tylko piękne i malownicze miasto, o dużej atrakcji turystycznej, ale również to wspaniałe miejsce na wypoczynek, urlop, wakacje. Mam nadzieję, że pobyt w tym wspaniałym miejscu dostarczył Ci dużo pozytywnych doświadczeń i emocji.

    Pozdrawiam Cię z całego serca i cieplutko 🤗😘🧡
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie dostarczył pozytywnych wrażeń. Ja także cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  21. Fajna wycieczka i super relacja. Fajne sówki Wam towarzyszyły. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie, że wyrwałaś się nad polskie morze :) Trójmieście jest naprawdę piękne i ma wiele do zaoferowania. Czas z bliskim jest zawsze ważniejszy, tego się trzymaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ładna pogoda (choć często zbyt upalna), więc warto skorzystać z tego poprzez spędzanie czasu z bliskimi na świeżym powietrzu. Polskie morze to dobry wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Gdyni tak nie zwiedzałam, jedynie byłam na Kamiennej Górze. Chętnie bym tam wróciła

    OdpowiedzUsuń
  25. Skoro w Gdyni zaczyna się Polska, to ja jestem prawie na końcu :). Muszę się kiedyś w kocu jeszcze nad morze wybrać. Ceny i odległość jednak trochę mnie zniechęcają. Fajne połączyć imprezę urodzinową ze zwiedzaniem :). Korzystaj z lata, póki się da. Pogoda się niestety ostatnio trochę psuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to prawda trochę nam te ceny poszły w górę , ale mimo wszystko warto się czasami nad te morze wybrać :-)

      Usuń
  26. aww.... little cute owl.... love it.
    Glad to hear that summer in your place is so nice... our place is very hot for this summer.....

    Thank you for sharing beautiful photos and details....

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia :) super tak powinno być ze spędzasz więcej czasu z bliskimi

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie podobnie- też wolę wolne chwile spędzić ze znajomymi, czy z moim K, przez co tyle czasu nie spędzam już na blogu.
    Sea Towers robi wrażenie- gdybyś wrzuciła tylko jego fotografie, bez podpisów, pomyślałabym że byłaś w Nowym Yorku, a nie w Gdyni ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie Cię rozumiem bo mam tak samo. No faktycznie nie wyglada to na Gdynię :-)

      Usuń
  29. oh yes, we should take advantage of a nice weather every summertime. it's been raining here in my country for a month now and i can't even go out for a walk outside.

    http://www.itsjulieann.com

    JULIE ANN LOZADA BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh no I hope that nice you can enjoy nice weather in your place xx

      Usuń
  30. Super relacja. Sówki po prostu słodziutkie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow, love all the photos. Thanks for taking us along on your sightseeing journey.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dear Karo, how nice that you had such a great time! Celebrating a birthday with friends and relaxing at the same time is always a good mix, and if it's in an interesting place, even better. I am particularly enthusiastic about the great murals!
    All the best and a good start into August,
    Traude
    🌸🌿❤️🌿🌸
    https://rostrose.blogspot.com/2023/07/costa-rica-14-kapitel-ruckflug-von-osa.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Cudowne ujęcia i świetna relacja

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajnie spędzony czas :D Lubię trójmiasto :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam serdecznie ♡
    Ja sama latem dodaję mniej wpisów. Żal pogody nie wykorzystać, jak taka słoneczna a wiadomo, lato zawsze jest najkrótsze :D Super wyjazd i świetne zdjęcia. W Gdyni byłam tylko przejazdem ale chętnie zatrzymam się tam na dłużej. Super wpis Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie w tym roku, ale wole ten czas letni wykorzystać na świeżym powietrzu zamiast ślęczęć nad kompem czy telefonem :-)pozdrawiam równie cieplutko

      Usuń
  36. Muszę się koniecznie wybrać do Gdyni, byłam póki co tylko w Gdańsku. Niedługo będę miała blisko, bo przeprowadzam się na pomoże. <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękne zdjęcia! Nigdy nie byłam w Trójmieście.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wolne chwile są bardzo ważne. Tego lata trochę mi ich brakuje. Piękna relacja

    OdpowiedzUsuń
  39. Odskocznia od elektroniki zawsze się przyda. Latem lubię robić takie wyjazdy jak ten twój do Gdyni. Zimą czytam książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj przydaje - ja także lubię a zimą zdecydowanie książki

      Usuń
  40. Do Gdyni bym się wybrała. W Trómieście nie da się nudzić

    OdpowiedzUsuń
  41. niesamowita wyprawa, tak porównuję kolor morza i zapomniałam już jak stalowo-szare i majestatyczne jest nasze polskie morze... i te fale co głośno uderzają o piasek! zupełnie co innego niż nad zatoką perską... która jest bardziej jak jezioro wg mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo miło słyszeć tak dobre słowa na temat mojej Gdyni :) Mieszkam tu już 9 lat a to miasto wciąż mnie zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetnie spędziliście czas. Uwielbiam Gdynię, mam wiele miłych wspomnień i w tym roku również zrobiłam krótki wypad. :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Oh yes I feel you, blogging is challenging in the summer. There is just too many fun things to do and hard to sit in front of computer. So much easier to hunker down in the fall. You look like you are having an AMAZING summer!!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Marzę żeby wyjechać chociaż na weekend bez telefonów i laptopa

    OdpowiedzUsuń
  46. Chyba z 10 lat mnie tam nie było. Świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  47. Gdynia piękna jest o każdej porze roku

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)