środa, 31 stycznia 2024

Travels/Podróże - Cypr - Larnaka part 1 / Cyprus- Larnaca part 1

 “Podróżowanie to nie jest coś, do czego się nadajesz. 

 To coś, co robisz. Jak oddychanie.” – Gayle Forman


"Traveling is not something you do. 

It's something you do. Like breathing." - Gayle Forman


 



Rok 2023 podróżniczo zakończyłam w grudniu. Tym razem postawiłam na słynący z ciepłego klimatu Cypr. Na miejsce dolecieliśmy z lotniska we Wrocławiu, gdzie skorzystaliśmy z oferty tanich biletów lotniczych od Wizzair. Po niecałych 4 godzinach lotu znaleźliśmy się w turystycznej miejscowości Larnaka, gdzie nocowaliśmy w niedrogim, znalezionym na booking.com pensjonacie bed and breakfast.

I ended the year 2023 with travel in December. This time I set my sights on Cyprus, famous for its warm climate. We arrived at the destination from the airport in Wroclaw, where we took advantage of the offer of cheap air tickets from Wizzair. After less than 4 hours of flying, we found ourselves in the tourist town of Larnaca, where we spent the night in an inexpensive bed and breakfast guesthouse found on booking.com.

W samej Larnace nie znajdziecie specjalnie zabytków, ale zdecydowanie jest tam kilka miejsc wartych zobaczenia takich jak  Kościół Świętego Łazarza, Słone jezioro, na którym można zaobserwować różowe flamingi ( te widzieliśmy niestety jedynie w drodze powrotnej na lotnisko) czy Akwedukt Kamares (znajduje się na obrzeżach miasta i widzieliśmy go jedynie z okien autobusu w drodze na Pafos). W sezonie wiosenno-letnio-jesiennym na pewno sporym powodzeniem cieszy się lokalna piaszczysta plaża, wokół której znajduje się wiele hoteli oraz restauracji. Przypuszczam, że jest ona, zwłaszcza latem, miejscem niesamowicie obleganym przez spragnionych ochłody turystów. Sama miejscowość ma zdecydowanie wakacyjny klimat, dlatego chwilę nam zajęło, aby przyzwyczaić się do typowych świątecznych dekoracji czy Bożonarodzeniowej szopki na środku plaży, których w miesiącu grudniu jest całkiem sporo. Larnaka jest idealnym miejscem, dla tych, którzy szukają miejsca, w którym mogą zwolnić oraz odpocząć. Jej stałym elementem krajobrazu są pojawiające się niemalże, na każdej ulicy kocie gangi. Zatem jeśli jesteście miłośnikami tych mruczących zwierzaków, to Cypr będzie Waszym miejscem na ziemi.

In Larnaca itself, you won't find particularly monument relics, but there are definitely a few places worth seeing such as the Church of St. Lazarus, the Salt Lake where you can observe pink flamingos ( we saw these only on our way back to the airport, unfortunately) or the Kamares Aqueduct (located on the outskirts of the city and we only saw it from the bus windows on our way to Paphos). During the spring-summer-autumn season, the local sandy beach, around which there are many hotels and restaurants, is certainly quite popular. I suppose that it is, especially in summer, a place incredibly besieged by tourists thirsty for cooling off. The town itself has a decidedly holiday vibe, so it took us a while to get used to the typical Christmas decorations or the Christmas nativity scene in the middle of the beach, of which there are quite a few in the month of December. Larnaca is an ideal place for those who are looking for a place where they can slow down as well as relax. Its permanent feature of the landscape are the cat gangs that appear almost, on every street. So if you are a lover of these purring pets, Cyprus will be your place on earth.































































W drodze na Pafos/ on the way to Paphos 

63 komentarze:

  1. Beautiful post and photos! The food looked amazing!

    Have a lovely day!
    XO, Melissa

    OdpowiedzUsuń
  2. I nawet udało ci się uchwycić kotki. Jak fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia. Kocie gangi to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie świetne zdjęcia! Chciałabym odwiedzić Cypr. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zawsze świetne zdjęcia aczkolwiek dziwnie patrzy się na bałwana pod palmami ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia jak zwykle bardzo ładne. Życzę kolejnych udanych podróży /crouschynca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję - w tym roku trochę się będzie dziać :-)

      Usuń
  7. The Photos are interesting and great. I enjoy your Post, thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  8. wyspa kotów jak widzę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze raz utwierdzam się w przekonaniu, że najpiękniejszą pamiątką są zdjęcia i spisane wspomnienia. Pozdrawiam serdecznie 🤗

    OdpowiedzUsuń
  10. koty sa wszędzie:) Dobrze że udało sie znaleźć niedrogi nocleg. Jak sama gdzieś ruszam to najwiecej czasu zajmuje mi znalezienie noclegu. A jedzonko wygląda kusząco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wszędzie, dlatego at wyspa to raj dla miłośników kotów

      Usuń
  11. Bałwany pod palmami to zawsze ciekawy widok :) fajne zdjęcia, jedzonko bardzo kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiesz, jak się cieszę, że Cię widzę i czytam... :) No szopka świąteczna na środku plaży mnie zaintrygowała... o jest foto. No bo ja czytam, oglądam i piszę. hehe Uwielbiam Twój uśmiech, tak radosny, że aż mi się chce śmiać, jakbym to ja tam Cypr dowiedziała, ale czy nie jest tak, że dzięki Tobie właśnie po części to robię... :) 
    Powała mnie ta wielka bombka. Mnie by cieszyły koty, tu cudeńko i tam cudeńko...toż to sama radość dla mnie. Piękne krajobrazy, uliczki, a Wasze uśmiechy najpiękniejsze i pisze całkiem serio! Posyłam i ja uśmiech do Was, każdemu życząc zdrówka i spełnienia. Dziękuje za to, że jesteś taka piękna, tulęęęę. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle ciepłych słów. Ta bombka też mnie zachwyciła :-) cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  13. the city looks clean, beautiful and calm..... peaceful pace to visit.
    Thank you for sharing fantastic photos.

    OdpowiedzUsuń
  14. Amazing pics, so many... and so many cats!! Where I live there is flamingos too!
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes they have so many cats there living on the streets- they are element of "landscape" we can say ;-)

      Usuń
  15. Super fotorelacja! Zdjęcia będą super pamiątką :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna relacja zdjęciowa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Malownicze zdjęcia! Chciałabym się kiedyś wybrać na Cypr :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Choinki, dekoracje świąteczne i słoneczna plaża, jakoś mi się gryzą i chyba też musiałabym się przyzwyczaić do takiego widoku. Mimo wszystko, niezależnie od pory roku, myślę, że warto się tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poczatku to było dla mnie mega dziwne, ale też miało swój dziwny urok :-)

      Usuń
  19. Cudowne zdjęcia . To było super wyjazd

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam Cię serdecznie 🖐😉
    Cały czas pamiętałem o Twoim blogu, by Cię tutaj odwiedzić. Zawsze coś pięknego i ciekawego tutaj zobaczę. I również tym razem tak było. Zobaczyłem wspaniałe i przepiękne zdjęcia z przepięknego miejsca na Cyprze. Bardzo przepiękne i malownicze miejsce, wart odwiedzenia. Super, że udało Ci się zobaczyć kawałek tego miejsca. 👍🙂
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🥰🤗💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za Twój miły komentarz. Cypr jako wyspa i kraj jest zdecydowanie wart uwagi :-)
      pozdrawiam również bardzo cieplutko

      Usuń
  21. Kolejny raz oczy mi się cieszą, uwielbiam takie wyspiarskie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oh Cyrpus looks wonderful and yes warm. You really got to a lot of fun places there. Is it like Turkey where they love cats? I see lots of kitties! : )

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes in Turkey you will find a lot of cats as well- they love them xx

      Usuń
  23. Kolejna świetna podróż. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zero śniegu w Boże Narodzenie, to trochę jak ostatnimi laty w Polsce :D
    Mural i plaża bardzo fajne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam /crouschynca (mam problem z zalogowaniem :( )

    OdpowiedzUsuń
  26. W Rzymie też było pełno dziko żyjących kotów, które czaiły się za każdym rogiem. Cypr warty odwiedzenia. Cudne ujęcia. Z chęcią bym się tam teraz teleportowała. Mam dość tej naszej szarówki.

    Ściskam mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak to prawda, tam tych mruczących stworków też nie brakuje :-) Oj ja też

      Usuń
  27. Piękne widoki. Na Cyprze jeszcze nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie interesowałam się Cyprem. Piękna fotorelacja z wyjazdu.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)