wtorek, 7 maja 2019

Lifestyle- Culture - films April 2019

"Czy kręcisz film w rytmie nowoczesności 
czy w rytmie własnego serca?"
Emir Kusturica

"Are you filming the rhythm of modernity
or in the rhythm of your own heart? "
Emir Kusturica



Filmy pokochałam już w dzieciństwie. Od zawsze zabierały mnie w świat niesamowitych historii. Wielekrotnie oplecionych niezapomnianą ścieżką muzyczną. Każdy z nich to odmienna opowieść. Osadzona w innym miejscu, czasie oraz przestrzeni. W tym miesiącu na sali kinowej  miałam mozliwość obejrzenia kilka filmów z totalnie różnorodnych gatunków. Jestem ciekawa czy i Wam udało się obejrzeć któryś z nich.

I have loved movies in my childhood. They have always taken me into the world of amazing stories. Repeatedly entwined with an unforgettable music track. Each of them is a different story. Embedded in a different place, time and space. This month at the cinema I had the opportunity to watch a few films from totally different genres. I am curious if you had a chance to see any of them .









1 .W domu innego / The Aftermatch

 Osadzona w powojennym Hamburgu opowieść o ludziach, których połączyło osobiste oblicze dramatu II wojny światowej.Ten film to także historia miłości oraz  podziałów  międzyludzkich. Otoczona piękną oprawą muzyczną.

Precipated out in  post-war Hamburg - a story about people who have been joined by  the personal tragedy of the Second World War. This film is also a story about love and interpersonal divisions. Surrounded by a beautiful music.


 
2. Dumbo

Fabularna ekranizacja słynnej bajki Disney'a - Dumbo. Dla mnie ten film piękny powrót do dzieciństwa.

Feature filming of the famous Disney animation movie - Dumbo. For me, this film is a beautiful comeback to my childhood.

 

3. Impostor/ The hole in the ground

Mimo dobrego poczatku i potencjału w tym gatunku, niestety im dalej, tym gorzej.
A szkoda .....

Despite the good beginning and potential in this genre, unfortunately with time is worse and worse.
What's a  a pity .....

 

4. Przedszkolanka/ Kindergarden teacher

Historia ogarniętej obsesją przedszkolanki ( w tej roli rewelacyjna Maggie Gyllenhaal). Z drugiej strony ten film to także opowieść o spadku roli kultury oraz sztuki w świecie zdominowanym przez telefony komórkowe i inne technologie.

A story of a  obsessed kindergarten (in this role amazing Maggie Gyllenhaal). On the other hand, this film is also a story about the decline of the role of culture and art in a world dominated by mobile phones and other technologies.

 

5. Biały kruk/ The white crow

Historia jednego z najbardziej charakterystycznych tancerzy baletowych Rudolfa Nureyeva. Ukazana w 3 płaszczyznach czasowych : w okresie dzieciństwa, na etapie edukacji oraz w momencie obecnym. Ukazana w czasach twającej zimnej wody. 

The story of one of the most characteristic ballet dancers - Rudolf Nureyev. Presented in three periods of time: during childhood, at the phase of education and at the present moment. The action of the movie takes place during  time of cold water.




6- Wilcze Echa/ LE chant de loup 

 Propozycja filmowa z Francji. Spójna, pełna napięcia fabuła, ciekawe postacie i bardzo dobry dźwię



A movie proposition straightly  from France. A coherent, tense plot with interesting characters and a very good sound.


 


7- Przypły wiary/ Breakthrough

Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. Opowiada piękną historię pewnego cudu. Pełen emocji. W moim przypadku nie obyło sie bez chusteczek.

A movie based on real story. It tells a beautiful story of a miracle. Full of emotions. In my case I couldn't watch it without handkerchiefs

 

8- After /After

Poszłam do kina z nieco sceptycznym nastawieniem, gdyż  miała to być now wersja filmowa w stylu 50 twarzy Greya. Jednak po obejrzeniu filmu stwierdzam, że na szczęście to raczej inny kierunek. Scenariusz filmu oparty  jest na książce. Fabuła bardzo schematyczna jednak świeża, młoda obsada sprawiła, że film ku mojemu zaskoczeniu ogladało się całkiem przyjemnie.

I went to the cinema with a slightly skeptical attitude, because it was supposed to be a new movie version in the style of 50 shades of Grey. However after watching this film, I say that luckily it's little different direction. A script based on a book, a very schematic plot, however, a fresh, young cast made that the movie screening was quite pleasant.


 

9. Avengers- end  game/ Avengers koniec gry

Ostatnia, kończąca cykl Avengersów część całej serii. Warto obejrzeć chociażby dla finałowej sceny bitwy.

The last, ending series of the Avengers part of the whole series. It is worth seeing at least for the final scene of the battle.

 






55 komentarzy:

  1. Chętnie obejrzałabym ten film o przedszkolance.
    Wow, ale dużo filmów oglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wilcze Echa chętnie bym zobaczyła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż głupio przyznać, ale z dzieciństwie nigdy nie oglądałam bajki "Dumbo"...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, parę z nich mnie zaintrygowało :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. So many movies you saw. And so different. So many styles.
    Thats how you get inspired I bet.
    Xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesting post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  7. So many interestinf movies! I saw Endgame and Dumbo!
    I liked Dumbo and loooooooved Endgame!!! :D
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dumbo is like return to childhood period :-) I like Endgame too

      Usuń
  8. Przedszkolankę chcę zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hey a great round up of films here! I saw a film called In Transit or Transit and it was awful, art house dribble lol. The Kindergarden Teacher is on Netflix here in the states I will check it out.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ostatnio nie mam czasu na filmy niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja satram sie dzielić na ksiązki, filmy i ŻYCIE :)

      Usuń
  11. Jedyny film, który widziałam, z tycg które pokazałaś to ,,After,,. Tak samo jak Ty do kina szłam trochę niepewnie, chociaż Grey mi się bardzo podoba, ale słyszałam kilka krytycznych opinii. Mnie osobiście ,,After,, bardzo wzruszył, wczułam się tak bardzo, że przez pół filmu płakałam, a koniec to już masakra!
    Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne odniesienia. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Fajnie dobrana obsada.
      pozdrawiam
      Karo

      Usuń
  12. Żadnego z tych filmów nie widziałam, może na jakiś się skuszę, gdy będę miała więcej czasu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam żadnego z tych filmów. Byłam za to ostatnio na "Smętarz dla zwierzaków" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. How many cool movies, but I haven't watched any. I need to watch.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nic z tej listy nie oglądałam. Chętnie odpale sobie Przedszkolanke

    OdpowiedzUsuń
  16. I've only watched The Avengers Endgame. You are right about that final battle.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę obejrzeć "Wilcze echa "😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks a lot :D

    amazing choices my friend!!

    NEW REVIEW POST | CLINIQUE: DARK SPOT CORRECTOR AND OPTIMIZER!!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam tylko Avengersów z tej listy i chyba tego nie zmienię. Nie przepadam za filmami, wolę te 2-3 godziny spędzić z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Great post dear, so nice and interesting, love it!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie oglądałam żadnego :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tych filmów ale ja od jakiegoś czasu bardzo rzadko cokolwiek oglądam :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Awesome list of recommendations, babe! Check out my Colour Hair Extensions & let me know what you think! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie widziałam żadnego z tych filmów, ale chętnie nadrobię zaległości :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo zaciekawiłaś mnie pierwszą propozycją filmową "W domu innego". Lubię filmy w takich klimatach. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jedyny film jaki znam z Twojej listy to After i tylko dlatego, że miałam okazję czytać książkę! Bardzo zainteresował mnie jednak ten film wojenny i o balecie, więc zapewne sięgnę po nie w ciągu najbliższych kilku dni! :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. I haven't seen any of these yet. Thanks for recommendations.

    OdpowiedzUsuń
  28. Widziałam jak dotąd tylko Avengersów, ale polecam całym sercem :)b
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)