czwartek, 2 maja 2019

Lifestyle- culture- books April/ książki kwiecień 2019





“... a mind needs books as a sword needs a whetstone, 
if it is to keep its edge.” 
― George R.R. Martin


“... umysł potzrebuje książek , podobnie jak miecz
potrzebuje kamienia do ostrzenia.” 
― George R.R. Martin




Kolejny miesiąc za nami, a tym samym kolejna porcja książek, które udfało mi się w tym czasie przeczytać. Być może któraś z nich  przypadnie Wam  do gustu. Miłej lektury :-)

Another month behind ours back, and cause of this I present you  another portion of books that I read at the time. Maybe some of them will appeal to you. Enjoy :-)









pictures- internet



1. M.J Arlidge  "Ene, due, śmierć " / "Eeny,meeny"


Pierwsza z serii książek o Helen Grace. Rasowy thriller, w którym sprawca porywa zawsze dwie związane ze sobą w jakimś stopniu osoby. Jedna z nich przeżyje, drugą czeka śmierć. Za każdym razem w zamkniętym pomieszczenie oprócz ofiar znajduje sie naładowana broń - przeżyje ten kto strzeli pierwszy.  Ciekawie napisany, trzymający w napięciu thriller, który zdecydowanie polecam fanom gatunku.

The first in a series of books about Helen Grace. It's a good thriller in which the perpetrator always kidnaps two people who are in some way related to each other . One of them survives, the other one will die. Each time in a closed room, apart from the victims, there is a loaded weapon - the one who will pull the trigger first will stay alive. Interestingly written thriller which I definitely recommend to fans of this genre.



 

2. B.A Paris " Za zamkniętymi drzwiami"/ "Behind closed door"

Bardzo dobry thriller psychologiczny. Ta książka to opowieść pewnego pozornie idealnego małżeństwa Grace oraz Jacka. Ona zawsze idealnie prezentujaca się żona. On nie odstępujący jej na krok mąż adwokat. Co skrywa się za zamkniętymi drzwiami "idealnego" domu? Warto przezcytać, aby poznać idealnie skonstruowane kłamstwo.

A very good psychological thriller. This book is the story of a seemingly perfect marriage couple: Grace and Jack. She's always a perfectly looking wife. He is a lawyer who never leaves her alone. What is hidden behind the closed door of the "ideal" home? It's worth to read this book to know the perfectly constructed lie.


 


3. Philip Kerr "Przewrotny plan"

Do rezeydencji w Nowym Meksyku zjeżdza się dwudziestu najbogatszych ludzi na ziemi. Żaden z nich nie ma pojęcia, że obsługuje ich grupa  pracująca  na zlecenie Billa Clarenco, którego celem jest uzyskanie utraconego na giełdzie majątku. Aby to uczynić postanawia on wraz z grupa zatrudnionych przez siebie ludzi wcielić w życie plan porwania najbogatszej dwudziestki. Całkiem ciekawa pozycja z przewrotnym zakończeniem.

Twenty of the richest people on earth are coming to New Mexico. None of them has any idea that they are supported by a working group commissioned by Bill Clarenco, whose aim is to obtain the property lost on the stock exchange. To do this he decides, along with a group of people he employs, to put into practice the plan to kidnap  the richest twenty.Quite an interesting position with a perverse ending.



4. Robyn Harding "Złe towarzystwo"/ "The Party"

Impreza urodzinowa z okazji 16-tych urodzin Hannah okazuje się mieć tragiczne dla całej rodziny ( i nie tylko ) skutki. Pozornie idealne rodzinne życie po tym jednym wydarzeniu zaczyna się powoli oraz całkowicie sypać. Ta powieść to także obraz  życia nastolatków, które często stoją przed wyborem utrarty własnej tożsamości na rzecz popularności.

The Hannah 16 birthday party turns out to have a tragic consequences for the whole family (and not only). A seemingly perfect family life after this one event begins to slowly and completely fall. This novel is also a picture of the life of teenagers, who often have make the choice of losing their own identity in  the name of popularity.

 

5. Sebastian Fitzek/ Michael Tsokos

Połączenie tych dwóch nazwisk zaowocowało pojawieniem się poniższej pozycji. Z jednej strony mamy profesora Herzfelda, który podczas wykonywanej sekcji znajduje w ciele karteczkę z numerem telefonu swojej córki. Z drugiej natomiast przebywająca na wyspie Lindę, która ucieka przed swoim ex chłopakiem stalkerem. Oba wątki w ciekawy sposób się ze sobą łączą.


The combination of these two surnames resulted in the appearance of the following book. On the one hand, we have Professor Herzfeld, who during the section he is making has found in the dead body a piece of paper  with his daughter's phone number. On the other, we have staying on the island Linda, who escapes from his stalker ex-boyfriend. Both threads combine in an very interesting way.

 

6. Elazja "E-book o hashtagach"

Kupiłam i przeczytałam z czystej ciekawości. Większość informacji nie była dla mnie nowością.  Wolałabym więcej konkretów, zamiast przykładowo rad instagramerek. Co sie sprawdza na jednym koncie, niekoniecznie bedzie bowiem na innym. E- book niestety mnie nieco rozczarował. 

I bought and read from pure curiosity. Most of the information wasn't new for me. I would prefer more details, instead of example of instagramers advice. What works on one account will not necessarily  be works on another. E-book unfortunately disappointed me little bit.










35 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że pochłonęłaś całkiem sporo. Ja wysłuchałam zaledwie dwa audiobooki. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedynie "Za zamkniętymi drzwiami". Fajna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety kwiecień miałam dość zabiegany i przeczytałam tylko Makbeta do szkoły...

    OdpowiedzUsuń
  4. These are all new to me. Thanks for sharing your thoughts on them.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię taką tematykę książek .Ja się trochę zaniedbałam pod względem czytania ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio mam małą przerwę w czytaniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo tego,w dodatku niemal wszystkie w moim guście (thrillery)☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic z tej listy nie czytalam

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem Ci, że dwie pozycje mnie zainteresowały - Odcięci i Złe towarzystwo. Ewentualnie jeszcze Ene Due Śmierć. Chociaż jestem fanką romansów. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesting post my dear, thank you for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ksiązkę "Za zamkniętymi drzwiami" bardzo chętnie bym przeczytała :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam podobny gust, jeśli chodzi o książki. Za zamkniętymi drzwiami od jakiegoś czasu jest na mojej liście książek do przeczytania, może niedługo wreszcie zostanie przeczytana:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam jedynie o "za zamkniętymi drzwiami". Opis bardzo do mnie przemawia i mam nadzieję, że uda mi się zapoznać z treścią w wolnej chwili.
    Pozdrawiam
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezła lista!!! Jej, ja daję radę przeczytać tylko jedną książkę miesięcznie. Doba mogła by być dłużdza ;)!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. To powstają już nawet książki o hasztagach? Ech, czasem czuję się sto lat za murzynami w kwestii insta i tych wszystkich powiązań;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powstają- co prawda to e-book ale powstają. Ja czasami czuję się barzdo podobnie jak TY. Po prostu jakoś ten techniczny świat az tak mnie nie kręci :-)

      Usuń
  16. Dzień dobry, Karolino!
    Piękny cytat na samym początku - ciężko jest się z nim nie zgodzić. Książki to dobra pożywka dla mózgu:) Z całej Twojej listy przeczytałam tylko jedną książkę "Za zamkniętymi drzwiami" i mnie również ta pozycja podeszła. Otóż to, idealnie skonstruowane kłamstwo. Pamiętam, że BARDZO mnie trzymał w napięciu. I ja polecam!!
    Jeśli chodzi o resztę, to nie miałam ich w swoich dłoniach. Słyszałam, co prawda i zaciekawiła mnie ostatnia pozycja, ale skoro rozczarowała Cię, to chyba nie ma co wydawać pieniędzy. :/
    Bardzo dużo rzeczy czytasz! Ja jestem jedną z tych osób, która, chociaż kocha czytać, to jednak zajmuje mi to trochę czasu;) Pozdrawiam Cię serdecznie, Kochana! Wszystkiego dobrego na nowy tydzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam z tą książka podobnie jak TY. Dałam się wciągnąć :-)
      Kiedyś czytaalm więcej , teraz mam niestety sporo na głowie i po prostu brak czasu. Polecam Ci za to "złe Towarzystwo" :-)
      JA Ciebie również, wszystkiego dobrego Pandusiu :-)

      Usuń
  17. Złe towarzystwo! To pozycja, którą chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam wątpliwą przyjemność czytać "Za Zamkniętymi Drzwiami" - jeden z najgorszych thrillerów, jakie czytałam :/

    OdpowiedzUsuń
  19. I really love your choice of quote that you've shared at the top of this post babe; you always find the best quotes! :)

    aglassofice.com x

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej zaciekawiła mnie "Za zamkniętymi drzwiami"

    OdpowiedzUsuń
  21. "Za zamkniętymi drzwiami" czytałam i również polecam:) Reszty nie znam, ale wszystkie te thrillery brzmią ciekawie!

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)