poniedziałek, 21 października 2019

Travels- Jordan/Jordania - Petra part 3

“Raz do roku pojedź w miejsce,
 w którym jeszcze nie byłeś.” – Dalajlama




"Once a year, go to a place 
you have never been before." - Dalai Lama


Dzisiaj zabiorę Was w ostatnią podróż po Jordanii. Tym razem kierunek Petra, która zaliczana jest do jednego ze współczesnych cudów świata. W rzeczywistości robi naprawdę duże wrażenie.

Do Petry jechałyśmy autobusem linii jett, który zabrał nas z samego centrum miasta. Podczas trasy towarzyszyły nam głównie takie pustynno-piaszczyste widoki. Gdzieniegdzie tylko widać było malutkie miasteczka lub wioski.

Today I will take you on my last trip around Jordan. This time direction - Petra, which is one of the modern wonders of the world. In fact, it makes a really big impression.

We went to Petra by bus jett, which took us from the city center. During the route, we were mainly accompanied by such desert and sandy views. Here and there you could only see tiny towns or villages.

pictures made from the bus/zdjęcia zrobione podczas jazdy autobusem


Stopniowo z upływem czasu zaczęliśmy zbliżać się do słynnej Petry. Wówczas naszym oczom ukazały sie takie widoki :-)

Gradually, over time, we began to approach the famous Petra. Then our eyes appeared such views :-)



Chwilę później znalazłyśmy się na parkingu skąd pieszo udałayśmy się do wejścia do Petry.

A moment later we found ourselves in the parking lot, from where we went on foot to the entrance to Petra.


Jeżeli chodzi o wejście do Petry to dla tych wszystkich, którzy nie nocują w Jordanii  jest to koszt  90 JOD. Jeśli ktoś spędza w Joradnii co najmniej jedną noc to wówczas bilet jednodniowy wynosi  50 JOD,  dwudniowy 55 JOD, trzydniowy 60 JOD.
Jeśli ktoś ma Jordan Pass to wówczas wstęp jest bezpłatny. 




If we are talking about the entrance to Petra, for all those who do not spend the night in Jordan, it costs 90 JOD. If someone spends at least one night in Jordan  then a one-day ticket is 50 JOD, a two-day ticket 55 JOD, a three-day ticket 60 JOD.
If anyone has a Jordan Pass then admission is free.



Petra zachwyca już od samego wejścia oferując nam takie widoki :
Petra impresses from the entrance by offering us such views:



Dijin blocks






Obelisk tomb









As- Siq of Petra
 Z części zwanej As-Siq przechodzimy do miejsca, gdzie przez szczeliny naszym oczom ukazuje się najsłynniejsza budowla Petry - Skarbiec.

From the part called As-Siq we go to the place where through the cracks our eyes see Petra's most famous building - the Treasury.










streets of Facades






The view on The Church/ widok na kościół



My na zwiedzanie Petry miałysmy zaledwie kilka godzin, co niestety nie dało nam możliwosci zobaczenia wszytkich jej atrakcji, zwłaszcza szlaków górskich. Aby w pełni zadowolić się Petrą myślę, że warto rozważyć na miejscu dwa dni pobytu.

We only had a few hours to explore Petra, which unfortunately did not give us the opportunity to see all its attractions, especially the mountain trails. To fully satisfy Petra, I think it is worth considering a two-day ticket.





84 komentarze:

  1. Im więcej miejsc jest w stanie człowiek zobaczyć tym większej nabiera mądrości.
    Piękna, skalista i nieco surowa jest ta Petra...♥️

    OdpowiedzUsuń
  2. Im wiecej zdjęć z tej wyprawy ogladam, tym bardziej ci zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  3. Fascynujące miejsce pełne historii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne tam jest,architektura mi się spodobała 😀
    Nie będę ukrywać, że cytat również zapadł mi w pamięć 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. W9ww de 10!

    Kiss
    Www.masqueropa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem dlaczego, ale od zawsze bardzo niepokoiły mnie krajobrazy, o tak ograniczonej roślinności. Nie umiałabym się tam odnaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Fantastic photos. I would like to go to Petra.
    Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak tam jest pięknie! Nie mogę się napatrzeć! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. What cool landscapes! I would love to visit here. Great pics!

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely post and lovely location
    dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  11. I visited Petra when i was little with my parents (it's the only place I went in jordan) but I remeber it pretty clearly and your pics have bring to me so many memories!
    It's really impressive, isn't it? definitely a place to visit at least once in a life!
    beautiful photos!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, nigdy nie byłam, ale robi niesamowite wrażenie! Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niesamowita relacja i zdjęcia :)
    Bardzo klimatyczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  14. “Raz do roku pojedź w miejsce,
    w którym jeszcze nie byłeś.” – Dalajlama

    Jakie to trafne słowa! Żyję według tej zasady nie mając pojęcia, że Dalajlama wypowiedział takie zdanie. Mam swoją listę marzeń, miejsc do zobaczenia i co roku odhaczam jedno z tych miejsc. To niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się staram- jak kiedyś zobaczyłam te słow pokochałam :-)

      Usuń
  15. Wow, widoki robią wrażenie. :)
    www.tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow this looks amazing!!  Fantastic post!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dalajlama ma dobre powiedzenia ;) A ja lubię np.: "Kiedy przegrywasz, nie przegrywaj lekcji” - niesie nadzieję.
    Byłam kiedyś blisko Petry, ale nie odwiedziłam, nie wiem... widocznie tak miało być. Zaskakujące miejsce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z ciekawości przeliczyłam sobie te JODy na złotówki. Całkiem sporo wyszło. Za to widoki robią wrażenie, architektura trochę mi się ze starożytną Grecją kojarzy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uświadomiłam sobie, pewnie nie pierwszy raz, że włożyła Pani tyle wysiłku, tyle pracy ,by zrobić mi przyjemność. Bardzo mi się miło zrobiło z tym uświadomieniem. Dziękuję. Stylizacja z białą górą i białymi podeszwami w butach , tym razem mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zeszmacona , zgwałcona niemal. Ona , starsza więc korzystając z tej przewagi, zmusiła mnie do przejścia na Ty. Jedyne co mogę teraz zrobić to odseparować się od niej na tyle mocno by tego :"na Ty " nie słyszeć.Jakie to jest obleśne, bezczelne chamskie ....,że mam ochotę zatłuc.Do jasnej cholery nawet nie pamiętam jak ma na imię. Banda zwyrodnialców wprowadziła modę przez którą jestem gwałcona.

      Usuń
    2. W Nowym Yorku gdy pani Ada grała z pianistą na ulicy też było jak w tej Pani wycieczce, cudownie, wspaniale, pięknie ale wszystko się kończy i zostają spaliny, hałas samochodów i deszcz pada na stare pianino.A może to nie była pani Ada...może inaczej się zwała...nie pamiętam ale skrzypce słyszę.

      Usuń
    3. Ja za to lubię skracać dystans i być na Ty, a nie na PANI - do pani do mi daleko, poza tym czuję się jakby mi z 20 lat dodawali :-P
      Trzeba chwytać te dobre wspomnienia mimo tego całego bałaganu, który jest wokół - mieć świadomość, ale doceniac to co piękne :-)

      Usuń
  20. Kochana
    Dla mnie to zbyt odległe miejsce na podróż.
    Ale Ty widzę pełna wrażeń i o to chodzi w wyjazdach 🌅
    Cudna foto-relacja 💜
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień i kolejne równie udane 🍁🌻☕🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję- to było naprawdę niezwykłe miejsce Morgano xx

      Usuń
  21. Sówki najlepsze :) Niby kupa piachu, a taka piękna. Zazdroszczę Ci tej wycieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowite miejsce. To jedno z moich podróżniczych marzeń:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow... na żywo to musiało robić mega wrażenie. Zdecydowanie chciałabym zobaczyć to na własne oczy:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowite miejsce oraz widoki :) Tam mnie niestety jeszcze nie było.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie słyszałam o Petrze, ale jest tam niesamowicie. Jakie krajobrazy. Zdjęcia jak na jakieś innej planecie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. from your pictures, it seems like you had lots of fun.....travelling round is one out of of bucklist.

    Glowyshoe's blog

    OdpowiedzUsuń
  27. Interesting place and great photos. I have heard so much about Jordan.

    OdpowiedzUsuń
  28. To naprawdę cud świata. Nie mogę sobie wyobrazić, jak pięknie musiało być na żywo. Zdjęcia z pewnością nie oddają ogromu piękna tego miejsca, chodź przyznam że twoje fotografie są fantastyczne i piękne! Ach zazdroszczę takiej wycieki, ja na razie odmawiam sobie zwiedzania i podróżowania w dalsze zakątki na rzecz wyremontowania z ukochanym wspólnego gniazdka i w końcu zamieszkania na swoim :)
    Cudownie jak zawsze kochana, wspaniały, inspirujący wpis!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj robi wrazenie i to porządne :-) Ja na razie póki nie mam swoich dzieci staram się zobaczyć jak najwięcej, no niestety w zyciu trzeba często wybierać.
      Dziękuję ja również cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  29. Breathtaking pics... I would like to visit Jordan asap!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne miejsce i piękne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. What an amazing place- thank for you sharing your pics!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  32. te widok i te skały zapierają dech:)

    OdpowiedzUsuń
  33. I heard amazing things about Petra. I see that it is really beautiful. It is definitely worth a visit. Great photos! I see there is a lot to see there. Everything is so unique. I'd love to visit it some day. Thanks for sharing. You look lovely.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you- I hope you will be have a chance to see them :-)

      Usuń
  34. Ale widoki. Dla takich widoków warto rzucić wszystko i wyjechać.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawe miejsca, a zwłaszcza te "skały" :)
    Pozdrawiam, Niebieska Niezapominajka :)

    OdpowiedzUsuń
  36. All your photos look so beautiful !I would love to visit Petra one day, such an incredible sight!

    Hope that your week is off to a great start :)

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  37. Petra is legendary and incredible. A world heritage sight of great distinction - and much better without people in the shots,

    OdpowiedzUsuń
  38. This is one of the top places from my bucket list!! I can imagine it takes time to truly enjoy it
    And loving your little owl travel buddies <3

    LackaDaisy

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne krajobrazy. Petra to piękne miejsce choć przyznam ze dopiero pierwszy raz czytam o tym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  40. Petra is looking beautiful! Lots to see there.

    OdpowiedzUsuń
  41. I have never been to Jordania but I see it is impressing and another kind of beauty there. I watched your pictures with amazement!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  42. wooooow, niesamowite są te miejsca ;)!

    OdpowiedzUsuń
  43. wonderful views...
    thank you for sharing series of beautiful photos

    OdpowiedzUsuń
  44. Jej ale wspaniałe miejsce, wszystko wykute w skale. Po prostu fantastycznie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ach, nie wiem, czy kiedyś będzie mi tam dane być :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękne miejsce, które jak widzę warto zwiedzić 😊

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne widoki. Chciałabym kiedyś móc ujrzeć je na własne oczy...

    OdpowiedzUsuń
  48. Niesamowite miejsce, bajeczne zdjęcia, chciałabym to wszystko zobaczyć na własne oczy!:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Mi jesień się kojarzy z melancholią. Też mam wtedy dużo przemyślen ale niestety wiecej jakiś negatywnych. Za dzieciaka zaś z jesienią kojarzą mi sie kasztany :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Przepiękne widoki, marzę żeby kiedyś się tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)