czwartek, 25 lipca 2019

Insides/ Wnętrza - Hygge, Wabi sabi, lagom

"Dom to miejsce,
 gdzie dusza rozbiera się do naga.
Dom to miejsce, gdzie można
zdjąć maskę i dać się
domowi pogłaskać po policzku.
Dom nie ocenia, nie rozlicza.
Dom kocha bezwarunkowo i bezinteresownie.
Tylko dom tak kocha
jeśli jest prawdziwym domem." 


"Home is a place,
 where the soul undresses itself to be naked.
Home is a place where you can
take off the mask and give in
at home, caress his cheek.
The house does not judge, does not calculate.
The house loves unconditionally and selflessly.
Only this house loves in this way
if it's a real home. "





Dom to miejsce szczególne w życiu każdego człowieka. Początek, gdzie wszystko się zaczyna. Rodzą się nasze korzenie. To punkt, który kształtuje nas w jednostkowy sposób. Jest podstawą  tego jacy jesteśmy oraz kim będziemy. Ma ogromny wpływ na naszą przyszłą, dorosłą osobowość. Dom to przede wszystkim ludzie. Jednak dom to także miejsce fizyczne złożone z cegieł, betonu, drewna oraz szkła.  Przebywamy w nim sporą część naszego ludzkiego życia, dlatego warto, by jego wnętrze było zgodne z osobowościami ludzi w nim żyjącym.

W świecie, w którym wszystko coraz szybciej biegnie do przodu; warto się niekiedy zatrzymać oraz wyciszyć. Zwyczajnie złapać oddech, zrelaksować się w domowym zaciszu. Dlatego też, zdaniem wielu wygląda naszego domu ma tak duże znaczenie. Dzisiaj chciałabym Was troszęczkę w tej kwestii zainspirować oraz pokazać Wam modne ostatnimi czasy trendy dominujące w tej właśnie kategorii.

***

Home is a special place in the life of every human being. The beginning where everything begins. Our roots are born. This is the point that shapes us in a unitary way. It's  the basis of what we are and who we will be. It has a huge impact on our future of adult personality. The house is primarily people. However, the house is also a physical place made of bricks, concrete, wood and glass. We spend inside them a large part of our human lives, so it's worth keeping its interior in harmony with the personalities of the people who live in it.

In a world where everything is running faster and faster; it is worth to stop from time to time and calm down. Just catch the breath, relax in the privacy of your home. Therefore, in the opinion of many looks of our home is so important. Today I would like to inspire you little bit in this topic and to show you the latest trends that dominate in this category.







1. HYGGE

To trend pochodzacy od duńskiego słowa, które najprościej można przetłumaczyć jako tworzenie dookoła siebie takiej miłej, bardzo przyjemnej oraz przyjaznej atmosfery. To takie miejsce w domu, w którym człowiek może się wyciszyć oraz totalnie zrelaksować bez zbędnych rzeczy -    " przeszkadzaczy" dookoła. To przestrzeń, w której być może postawimy duży udekorowany miękkimi poduszkami fotel, na którym wypijemy gorącą czekoladę, a za oświetlenie służyć nam będzie kominek bądź światło świeczek.Wszystko po to  aby było przytulnie, naturalnie oraz nastrojowo. Hygge to trend celebrujący małe rzeczy oraz przyjemności.

This is a trend coming from the Danish word, which can be translated as creating a nice, very pleasant and friendly atmosphere around you. It is a place in a house where a person can calm down and totally relax without unnecessary things - objects around. This is a space where we can put a large armchair decorated with soft pillows, on which we drink hot chocolate, and the lighting will be served by the fireplace or the light of the candles. All this to be cozy, natural and positive moody. Hygge is a trend celebrating small things and pleasures.









Przydatne dodatki/useful accessories:

 


 



2. WABI SABI

Styl wywodzacy się z Japonii. Charakteryzujący się prostotą, połączoną z akceptacją niedoskonałości wynikających z upływu czasu. Liczą się tutaj przedmioty z tzw. historią połączone z fakturami takimi jak kamień, cegła, popękane powierzchnie czy też surowe drewno. To przykładowo nowe miejsce, gdzie umieścimy wytarty, stary stół, na którym postawimy piękną, przechowywaną od pokoleń ceramikę,  a na podrapanej ścianie powiesimy makramę. Dzięki temu uzyskamy rodzinną oraz przytulną atmosferę, a nasze mieszkanie bądź dom nabędzie duszy. Trend Wabi sabi ceni sobie asymetrię oraz swobodę.

A style coming from Japan. Characterized by simplicity, combined with the acceptance of imperfections resulting from the passage of time. It counts here items having the so-called history combined with textures such as stone, brick, cracked surfaces or raw wood. This is, for example, a new place where we will put a worn, old table on which we will put beautiful  stored for generations ceramics, and hang a hand-made macram on the scratched wall. Thanks to this we will obtain a family and cozy atmosphere, and our apartment or house will acquire a unique spirit.The Wabi sabi trend appreciates asymmetry and freedom.









Przydatne dodatki/useful accessories:

 


 

3. LAGOM

Wywodzący się z Szwecji styl Lagom to przede wszystkim równowaga, umiar oraz harmonia. 
Wprowadzenie stałych zmian w celu uzyskania stabilizacji. Dominuje tu przede wszystkim 
pewnego rodzaju minimalizm oraz wyeliminowanie wszystkich niepotrzebnych elementów. Styl 
ten mocno związany jest z ekologią. W miejscu tworzonym według zasad Lagom znajdować
powinny się wyłącznie przedmioty praktyczne oraz użytkowe w otoczeniu rzeczy sentymentalnych. 
Nie  powinno zabraknąć tam drewna oraz dużej ilości, najlepiej naturalnego światła. Wskazana 
jest także równowagakolorystyczna.

Originating from Sweden, the Lagom style is primarily balance, moderation and harmony. Introducing
 constant changes to achieve stability. Above all, there is a kind of minimalism and the elimination of 
all unnecessary elements. This style is strongly related to ecology. In the place created according to 
Lagom principles, only practical and functional objects should be found in the environment of 
sentimental things. Should not there is a lack of wood and a lot of it, preferably natural light. The color
 balance is also indicated.













 Przydatne dodatki/useful accessories:




 

 
pictures/zdjecia - source internet

71 komentarzy:

  1. Warto zainspirować się pomysłami, które przedstawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. So cozy, I loved the surroundings! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  3. I heard about Hygge concept and I find it fascinating. Wabi Sabi sounds like something worth studying too. Japan has a great tradition of organised decor and architecture, I'd say. Lagom is something I haven't heard about before, but generally speaking I enjoy Scandinavian minimalism. Thank you for sharing this. The rooms you shared look so lovely.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like them too :) I am fascinating about Wabi Sabi concept its like mix tradition with modern world and I love it :-)

      Usuń
  4. Wow this looks amazing!! Fantastic post!

    Kisses :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W agencji w której pracowałam też wisiał zegar ale było zdecydowanie mniej przytulnie.
    Kilka mebli z mojego obecnego domu chociaż z dodatkami bardziej osobistymi co z góry skazuje pani propozycję na mój pozytywny komentarz.
    Wszystkiego dobrego i szczerze dziękuję za trud włożony w obrazki , słowa, dziękuję pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  6. all interior designs are wonderful....love it

    # I follow you, hope you follow me as well

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zdecydowaną fanką Lagom, w prostocie najlepiej mi się wypoczywa po ciężkim dniu w pracy. Jedyne czego nikt nie znajdzie u mnie to dywanów i dywaników-wiem że dodają charakteru ale dla mnie są mało higieniczne-taki maniak ze mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, what gorgeous photos!! I really love the curvy bookcase!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post, akurat jestem w czasie remontu i urządzania .. przyda się trochę inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze mi się podobał styl Hygge, chciałam mieć wszędzie naturalne materiały i mnóstwo koców zanim jeszcze świat o nim usłyszał i stał się modny. Przyszłe mieszkanie będę chciała urządzić właśnie w takim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie umie zdecydować, który styl mi się najbardziej podoba :(
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  12. Everything looks great!
    xx
    Sarah

    OdpowiedzUsuń
  13. I'm a total homebody and would much rather stay home than go out so this post resonates so much with me. The concepts of Hygge and Lagom both really appeal to me and I try to put them into practice in my own home.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rustic wabi sabi remind me the country style. I'd like to have country style in a part of my home.
    Very nice!

    OdpowiedzUsuń
  15. Amazing decorations and beautiful interior... so inspiring!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  16. Najbardziej spodobał mi się styl hygge :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Really every method sounds amazing, but I guess I'm more the higge type since I don't like very much minimalism (I was born and raised into the baroque here in Rome, essential home is too far away from my taste)!^^
    very interesting post, dear!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zauważyłam, że hygge bardzo na czasie ostatnio, też jako pewna "filozofia" czy styl życia (nie wiem, jak to nazwać). Ale wabi sabi to chyba coś dla mnie. Lubię wnętrza z duszą i dawanie starociom nowego zycia. Nawet mam lampę własnej roboty zrobioną z rupieci :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdecydowanie bardziej przemawia do mnie hygge niż styl wabi-sabi:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ja lubię jasne duże wnętrza:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lovely decorations and home photos. I am most comfortable when I am in my own home even though it is a simple home.

    OdpowiedzUsuń
  22. Hygge to idealne odzwierciedlenie tego, co lubię. Cudowne! Jestem właśnie w trakcie urządzania nowego domu i marzę o tym, żeby wyglądało to tak, jak na tych zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Interesante post! Te espero por mi blog! Feliz día! 🤗🤗🤗

    OdpowiedzUsuń
  24. Ah yes I agree! I have been redoing my space and so getting in to this mind set!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Oh great inspiration for me darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  26. To prawda, dom jest wspaniałym miejscem, gdzie można odpocząć, zrelaksować się. Dlatego warto żeby wnętrze było dobrane pod nasze gusta. Bardzo fajne inspiracje!

    Pozdrawiam, Carpe diem

    OdpowiedzUsuń
  27. Love these house decor details! <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo podobają mi się takie minimmalistyczne wnętrza :)
    Moim marzeniem jest urządzanie mieszkania od jakby podstaw i mam nadzieję, że jak kiedys zamieszkam w swoim domku jednorodzinnym to będę mieć okazję. Kiedys bardzo interesowałam się wnętrzami i pamiętam,że jakoś na przełomie podstawówki/gimnazjum chciałam zostać projektantką wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ładne inspiracje ☺
    Osobiście mi najbardziej do gustu przypadł nr 3 💞
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  30. Yes, I follow you on GFC, follow back?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Inspirujące! Spodobały mi się szczególnie dwa pierwsze trendy. Fajny jest Hygge z tą swoją przytulnością i naturalnością. Ten ostatni jednak jest dla mnie za chłodny.

    OdpowiedzUsuń
  32. Thanks a lot :D

    super interesting post my dear

    NEW OUTFIT POST | IN SEARCH OF A NEW DIRECTION!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Dom to miejsce gdzie jednak spędzamy najwięcej czasu. A nawet gdy jesteśmy typami podróżnika to chcemy mieć miejsce, do którego z przyjemnością wrócimy. Świetne style pokazałaś. Chyba każdy z nich w jakimś stopniu do mnie przemawia. Najważniejsze jednak, żeby stworzyć coś własnego co najbardziej do nas pasuje. Myślę, że przy remoncie nie będę twardo się trzymać żadnego stylu ale zainspirować się czymś na pewno mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. I need an armchair, I loved this gray :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  35. I love the first concept, I have some photos to shoot with that theme. But I also love lagom, the second one I didn't like much.
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Każdy z tych styli bardzo mi się podoba, ale najbardziej 1 oraz 3 :)

    OdpowiedzUsuń
  37. wszystkie wnętrza mi się bardzo podobają !!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Oh wow soooo much home decor inspiration! I love the modern-beach kind of vibe all of these interiors share in this post :)

    aglassofice.com x

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak tak patrzę na te inspiracje i moje mieszkanie to stwierdziłam, że ja mam wszystkie style i to jeszcze pomieszane 😂 Przyznaje, że jest to świetny post, który może pomóc przy aranżacji wnętrz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie mówi,że nie można tych wszystkich wariantów wymieszać :-)

      Usuń
  40. Piękny temat:)
    I ja na swoim blogu poruszałam ten temat. Było i o hygge.
    Dom, to dla mnie miejsce szczególne.
    W sumie mam dwa, bo rodzinny i obecne mieszkanie.
    Za tym pierwszym tęsknie, a ten, co mam- skrzętnie pielęgnuję, aby mieszkało się w nim dobrze moim bliskim.
    Oglądam poszczególne formy urządzania mieszkania i przypadł mi do gustu LAGOM.
    Miło jest u Ciebie przebywać:)
    Serdeczności zostawiam;)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)