wtorek, 30 lipca 2019

Lifestyle- Okulary czy soczewki/ glasses or lenses

"Gdy ruszyć chcesz, 
w najdalszą z dróg 
Tam gdzie nie,
sięga wzrok
musisz wziąć 
oddech i
zrobić pierwszy krok"


"If you want to hit

the furthest road,
out of the sight,
you have to take a breath
and make the first move"










Dziś post bardziej dla tych, którzy tak jak ja maja wadę wzroku. Moje problemy ze widzeniem  wykryto w dzieciństwie, na początku szkoły podstawowej. Wówczas okazało się, że jestem krótkowidzem. Początkowo wada była niewielka  zaledwie 0,5 dioptrii. Z latami niestety zaczęła się pogłębiać. I tak w dorosłe życie wkroczyłam z wada  - 6.5 dioptrii. Pamiętam jak mówili mi w dzieciństwie, iż jak będę nosić okulary regularnie, to być może wada zniknie. Jak widać niestety to tak nie działa ( przynajmniej nie podziałało w moim przypadku). 

Today, the post is more for those who have vision defects just like me. My vision problems  have started in my childhood, at the beginning of primary school. Then it turned out that I am a near sighted person . Initially, the defect was only - 0.5 diopters. With years, unfortunately, it began to deepen. And so into my adult life I came in with a  -6.5 dioptres. I remember  like some people were telling me in my childhood that if I wear glasses regularly, maybe the defect will disappear. As you can see, it does not work in this way ;-) (at least it did not work in my case).


Pamiętam pierwszą wizytę w sklepie optycznym, a co za tym idzie wybór pierwszej pary oprawek. Były całkiem proste, plastikowe z maleńkimi serduszkami bo bokach. Po jakimś czasie zmieniłam je na model druciany. Początkowo o kształcie bardziej okrągłym, następnie owalnym. Wraz z przejściem do liceum okulary zamieniłam  na soczewki kontaktowe. Te pierwsze były marki Bausch & Lomb, której jestem wierna do dziś. Początkowo, ponieważ były to soczewki roczne - wymagały bardziej starannej pielęgnacji, w tym odbiałczania w odpowiednich preparatach. Obecnie produkowane soczewki maja krótsze terminy użytkowania , w związku z czym tego typu pielęgnacja nie jest już ( na szczęście) wymagana.


I remember the first visit in the optical store, and  also the choice of the first pair of frames. They were quite simple, plastic with tiny hearts  on  the sides. After some time I have changed them into a wire model. Initially, the shape was more circular, then oval. When I went  to high school, I exchanged glasses for contact lenses. The first ones were the Bausch & Lomb brand, which I am still loyal for this all years. Initially, because they were annual lenses - they required more careful care, including  cleaning with special preparations. Currently produced lenses have shorter usage times, therefore this type of care is no longer (thankfully) required.


                                       Zatem okulary czy soczewki ? So glasses or lenses?  


Nosząc okulary zawsze irytowało mnie zawężone pole widzenia, pewnego rodzaju dyskomfort podczas uprawiania sportów a także parowanie szkieł zimą w trakcie zmiany miejsc. Dlatego też pojawienie się soczewek kontaktowych wpłynęło pozytywnie, w moim przypadku na komfort życia.
Okulary dzisiaj nosze wyłącznie okazyjnie. Podczas wyjazdów natomiast zwykle korzystam z soczewek jednodniowych, które nie wymagają dodatkowej pielęgnacji. Rano zakładam nowa parę, którą wieczorem przed pójściem do łóżka zdejmuje i wyrzucam. Szybko, łatwo i komfortowo.

Miałyście kiedyś okazję wypróbować soczewki kontaktowe, czy też jesteście zwolenniczkami tradycyjnych okularów? Jestem ciekawa Waszych opinii :-)


Wearing glasses has always irritated me in some way cause of a narrow field of view, some kind of discomfort while practicing sports, and also steaming glasses during the change of places, especially during winter time. Therefore, the appearance of contact lenses has had a positive effect, in my case on the comfort of  my life.
Today, I wear glasses only occasionally. During travels, on the other hand, I usually use one-day lenses that do not require additional care. In the morning I put on a new pair, which I take off and throw away in the evening before going to bed. Fast, easy and comfortable.

Have you ever had the opportunity to try contact lenses, or are you followers of traditional  glasses? I am curious about your opinions :-)


on the left daily contact lenses/ on the right monthly contact lenses
po lewej jednodniowe soczewki kontaktowe/ po prawej miesięczne soczewki kontaktowe 









80 komentarzy:

  1. Mam niewielką wadę, ale zauważyłam, że z wiekiem się pogłębia. Jeszcze 10 lat temu miałam 0,5 dioprii, teraz już 1,5. W pracy, przed komputerem, czy podczas jazdy samochodem nie wyobrażam sobie nie mieć na nosie okularów. Ale w domu zdejmuję je i nie noszę wcale. Wzrok mam mętny, nie widzę np. nr autobusu :/. Zapewne będę musiała w końcu przerzucić się na soczewki :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na poczatku tez tak miałam. Soczewki to naprawdę fajna opcja w dzisiejszych czasach :-)

      Usuń
  2. Ja zdecydowanie wolę okulary. Raczej nigdy nie będę używała soczewek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja kuzynka też kocha okulary więc absolutnie rozumiem :-)

      Usuń
  3. Jak pięknie patrzyła, kochanka moja , niewidoma i z każdym spojrzeniem ja bardziej swoje oczy zamykałam by nie udawać że widzę oczami a widzieć całym ciałem, jak ona. Nie pamiętam jak miała na imię ale pamiętam każde jej na sobie spojrzenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dawno nikomu tego nie mówiłam i spory czas nie pisałam i tęskno mi jakoś bo bez tych dwóch słów jakoś tak inaczej , nędzniej się żyje dlatego , proszę się nie gniewać, że pani, pani autorko to napiszę... "kocham panią"... dziś, tu , teraz...jutro pewnie całkiem nie ale dziś tak i dziękuję ,że mogłam pani to napisać. Może i pani się uśmiechnie w co wierzę, do swoich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się zestarzałam a może mam za wiele czasu na oglądanie. Staram się powolutku patrzeć, jak najwolniej bo wtedy, kadr po kadrze widać więcej. Trzeba mieć więcej czasu, więcej cierpliwości ale na prawdę widać o wiele więcej.

      Usuń
    2. Uśmiechnęłam... To prawda czasami lepiekj spojrzeć na całość , skupić się na detalach i widzieć kadr po kadrze zanim wyda się opinię

      Usuń
  5. Hello, thanks for the information. Have a nice day
    xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój wzrok zaczyna szwankować i czeka mnie wizyta u okulisty w sierpniu. Jestem zdecydowana na okulary choć soczewki chętnie bym wypróbowała;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ah no glasses do make your eyes improve. I have only recently started having problems with my vision and it is quite frustrating as I have TMJ and glasses bother this and I can not wear them a lot but I also have bad allergies so contacts are bothersome too.Ugh.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Póki co, nie mam problemów ze wzrokiem (na szczeście), ale osobiście wybrałabym okulary, choć dużo teraz się słyszy o soczewkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam światłowstręt, posiadam okulary, ale mało kiedy mam je na nosie :)
    Do soczewek bym się nie przyzwyczaiła, bo nie lubie takich rzeczy
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja odwrotnie, choc poczatki z zakładaniem były trudne

      Usuń
  10. Estupendo post! Es un placer leerte! Feliz noche! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  11. It's nice to have a choice between contact lenses and glasses when it comes to corrective vision wear. I have a light prescription so I stick with glasses. I'm also very freaked out by putting anything into my eyes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Quite a lot people don't like to put anything inside the eyes - it;'s quite normal :-)

      Usuń
  12. Nie noszę okularów więc nie będę się wymądrzać;) Myślę jednak, że najbardziej logicznym jest używanie i tego i tego, w zależności od potrzeby...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I don't wear glasses and I have never tried contacts so I don't have much experience. When I was in fourth grade I had to wear glasses for a year because I kept seeing double but I managed to correct this issue with regular eye exercises so I didn't need the glasses. As far as I remember, I didn't mind wearing glasses.

    I think it is good that today they are so many options. My brother wears some kind of soft contacts when practicing sports but he wasn't able to wear regular contacts- he tried but he couldn't get used to it. My husband wears glasses, he also can't wear lenses....but I have a friend never wore glasses, he always wears lenses. So, it depends on a person but it is always good to have options.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. That's true everyone of us is different - have different needs, lives etc. So like you see looking at people around you one of them prefers glasses , some lenses and some of them use both options.

      Usuń
  14. it's great there are so many options around, for cute glasses or for using contact lenses! i'm lucky I only need glasses for when I'm reading or working on the computer, as I couldn't possibly put contacts in, haha. I'm a bit squeamish about anything near my eyes!

    Hope that your week is off to a good start :)


    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank God I don't havev a problem with this so I can wear lenses all the time :-D

      Usuń
  15. I don't use contact lenses, but this post is very helpful!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja na szczęście nie mam problemów, ze wzrokiem,choć wydaje mi się że o wiele wygodniejsze są soczewki 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  17. I have never used contact lenses, but this post very helpful to know all about them :)

    Thank you and enjoy your day

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś myślałam o soczewkach, ale nigdy się na nie nie zdecydowałam. Mam tak małą wadę, że właściwie nie potrzebuję okularów - rzadko widzę numer tramwaju, który gonię czy numer na koszulce piłkarza podczas meczu, ale niespecjalnie mi to przeszkadza i zdarza się, że czasem zakładam okulary raz na miesiąc albo i dwa. Poza tym ja okulary powinnam ściągać do czytania, a czytam kilka godzin dziennie, więc ze ściąganiem soczewek dopiero byłby problem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam na razie bardzo dobry wzrok, jednak jeśli czyta się tak dużo i to nocami to pewnie za jakiś czas szlak je trafi. Fajnie, że napisałaś taki artykuł, bo wiele on wyjaśnia i ułatwia późniejszy wybór, jeśli jeszcze takowy jest, bo chyba w pewnym momencie jeśli jest mocniejsza wada, to już pozostają tylko okulary. Chyba, że się mylę i już są nawet i takie mocne soczewki ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz szczęście :-) Na szczęście nie - soczewki produkuja nawet do 15 dioptrii więc :-)

      Usuń
  20. Jestem z rewizytą:)
    Przeczytałam tylko, bo póki co wzrok nie najgorszy u mnie.
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marzyłam o soczewkach, ale nie tylko zwykłych korygujących, ale żeby nadały jakiś fajny kolor oczu np. fioletowy. Szkoda że nie ma w polsce takich rocznych modeli, wymieniać co miesiąc na razie mam za niskie przychody, a za dużo kosztów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soczewki wbrew pozorom wcale nie sa takie drogie, być może powinanm coś napisac o cenach- koszt opakowania miesięcznych to około 40 złotych- opakowanie starcza na 3 miesiące - czyli miesięcznie to wyadtek około 13 złotych w tym wariancie. Ianczej z dziennymi - wtedy koszt miesięczny to okolo 75 złotych , ale za to odchodzi koszt płynu do pielęgnacji ( choć i tak miesięxznie to max około 10 złotych)

      Usuń
  22. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Moja siostra nie może przekonać się do soczewek

    OdpowiedzUsuń
  24. I started wearing contacts in my teens and also used annuals. Luckily about 7 years ago I had the Lasik procedure done. It changed my life! My vision was horrible so I do not have 20/20 now but I can do day to day activities without glasses or contacts.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. great option either- I am thinking about it this one too xx

      Usuń
  25. Tym razem temat nie dla mnie, bo o ile przebyłam w dzieciństwie 6 operacji oczu i prawie usunięto mi jedno z nich (ostatecznie udało się tego uniknąć), to moja "wada" nie wymagała noszenia okularów. Tak więc nigdy nie miałam okazji się przekonać, jak to jest je nosić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja Cię 6 operacji??? To sporo, super, ze Twój wzrok an tym nie ucierpiał :-)

      Usuń
  26. Jak na razie nie mam problemów ze wzrokiem, ale gdybym miała wybierać, to chyba wolałabym soczewki:)

    OdpowiedzUsuń
  27. I'm exactly like you, dear!
    My vision problems started when I was little and became deeper, then right now seem (hopefully) have stopped.
    And like you i've always hated to wear eyeglasses (especially for the limitation of visive field) so I'm a huge consumer of contact lenses!
    very interesting article!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak jak Ty, wcześnie zaczęłam nosić okulary. I również pamiętam wybieranie pierwszych oprawek! wybrałam takie z pociągiem na zausznikach, bo mój tata był kolejarzem :P Na szczęście wada mi się prawie całkowicie wycofała i od prawie 10 lat nie muszę już nosić okularów ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oh very cute lenses darling
    Thanks for share with us
    xx

    OdpowiedzUsuń
  30. Thanks a lot :D

    sounds amazing

    NEW TIPS POST | SUMMER HAIR, WE CARE!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja używam soczewek od 7 lat 🙈🙈
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  32. I used to wear glasses a lot, still after getting my contacts, especially to all the things I didn't consider ''special occasions'', until few years ago I managed to step on them and never bothered getting new ones and am just wearing contact lenses ever since (or nothing at all if I'm staying home all day). I think most of my friends don't even know my vision is actually bad.

    LackaDaisy

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja nigdy nie miałam żadnej wady, ale pamiętam jak byłam w liceum to bardzo chciałam mieć kolorowe soczewki, ale poczytalam rozne opinie i nie zdeycydowalam sie na nie.
    Mam kolege, który uzywa soczewek i jest bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  34. I need glasses to see clearly and am still using glasses. Never tried contact lenses because I find them troublesome.

    OdpowiedzUsuń
  35. ja już się przywyczaiłam do widoku siebie w oksach :)


    Blog modowy

    OdpowiedzUsuń
  36. Soczewek kontaktowych nie lubię :) Wolę nosić okularki :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. I have used both and I tend to switch between the two depending on the event. If I'm going out somewhere I like to wear my lenses, but I find that it can be quite expensive. I hate having bad eyesight haha.

    Have a great weekend :)
    Amy x Wandering Everywhere

    OdpowiedzUsuń
  38. I wear glasses and sometimes contact lenses, both are good.
    Great post! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  39. ja od zawsze soczewki noszę:) znaczy od 18 roku życia

    OdpowiedzUsuń
  40. ja jak na razie nie muszę nosić ale moja praca może to zmienić 8 godzin codziennie przed komputerem masakra :(

    Buziaki:*
    Nowy post ze stylizacją -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie miałam nigdy soczewek. Noszę czasem okulary, ale też nie zawsze. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nigdy nie miałam styczności na sobie z okularami innymi niż przeciwsłoneczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Noszę okulary od 15 lat, mam sporą wadę, bo -4,5 i -3,5, więc nie mogłabym chodzić bez nich. Soczewek nie próbowałam, ale boję się, że nie umiałabym ich założyć i w ogóle myślę, że byłoby z tym za dużo zachodu. A do okularów się już przyzwyczaiłam, wybieram sobie co jakiś czas nowe oprawki i jestem zadowolona ;).
    A nie myślałaś o laserowym usunięciu wady? Moja koleżanka miała również -6 i zrobiła sobie taką operację rok temu i teraz jest zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Używam tych samych soczewek. Tak samo jak Ty słyszałam i wierzyłam ze przy noszeniu okularów wada moze sie cofać a mi sie tylko pogłębia i mam -5. Okulary teraz nosze rzadko. Głownie soczewki

    OdpowiedzUsuń
  45. Very interesting films and movies. Thank you for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/08/kerastase-resistance-serum_5.html

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)