środa, 4 grudnia 2019

Culture - Books November 2019/ Książki listopad 2019

"Życie bez czytania jest niebezpieczne, 
trzeba zadowolić się samym życiem,
a to niesie ze sobą pewne ryzyko."
Michael Houellebecq



"Living without reading is dangerous,
you have to be content with life itself,
and that carries some risk. "
Michael Houellebecq




Krótkie dni, i długie noce to świetny okres w ciagu roku, aby zaparzyć herbatę i zasiąść z książką w wygodnym fotelu. Zdecydowanie jest to jedna z moich ulubionych jesiennych aktywności. W miesiącu listopadzie wśród przeczytanych książek dominowały przede wszystkim moje ukochane kryminały.

Short days and long nights are a great time during the year to make a tea and sit with a book in a comfortable armchair. This is definitely one of my favorite autumn activities. In November, my beloved detective stories dominated among the books that I read.










1. ROBERTO SAVIANO "GOMORRA"

Najbardziej znana książka włoskiego pisarza Roberta Saviano, który opisuje tutaj swoją wędrówkę po imperium neapolitańskiej Kamorry. Autor przedstawia swoją historię dorastania w mieście, które pochłonęło setki ofiar będących wynikiem porachunków mafijnych. Prowadzi nas po dzielnicach, w których narkotyki sprzedają się jak świeże bułeczki, a człowiek zostaje sprowadzony do bycia produkcyjną "sztuką". Interesująco napisana, momentami brutalna powieść, która sprawiła, że jej autor musi do końca życia pozostać w ukryciu , aby uchronić się przed zemstą tych, o których ośmielił się napisać.

The most famous book of the Italian writer Robert Saviano, who describes here his journey through the Neapolitan empire of Kamorra. The author presents his story of growing up in a city that claimed hundreds of victims as a result of mafia counts. It leads us through neighborhoods where drugs sell like fresh rolls, and man is reduced to being a "productive art". Interestingly written, sometimes brutal novel, which meant that its author must remain hidden for the rest of his life to protect himself from the revenge of those whom he dared to write about.




 


2.MARK BILLINGHAM "KOKON"/"SLEEPY HEAD"

Inspektor Tom Thore usiłuje złapć niebezpiecznego zabójcę. Do tej pory zabił on już trzy kobiety. Jednak jego prawdziwym celem jest wprowadzenie ofiar w stan udaru. Udaje mu się to przy czwartej próbie. Jego ofiara śpi jednak jej umysł pozostaje nienaruszony. Morderca zaczyna prowadzić swoistą i okrutna grę w kotka i myszkę. Myślę, że pozycja ta spodoba się przede wszystkim fanom kryminałów i thrillerów.

Inspector Tom Thore is trying to catch a dangerous killer. He has already killed three women until now. However, his real goal is to put victims in a stroke state. He succeeds on the fourth attempt. His victim sleeps, however, her mind remains intact. The killer begins to play a peculiar and cruel game. I think this book is a great position  to fans of detective stories and thrillers.





3. KASIA MAGIERA (NIE)SŁAWA


W swoim mieszkaniu zostaje zamordowana w dość niezwykły sposób znana dziennikarka. Po jej smierci ktoś dostarcza do rąk pary współpracujących ze sobą policjantów fragmenty jej książki obnażającej różne skandale oraz tajemnice polskich celebrytów. Komu zależało na tym, aby prawda nie wyszła na jaw i dopuścił się morderstwa dowiecie się po przeczytaniu książki. Pozycja ta dodatkowo pokazuje mroczne strony show biznesu. Ja czytając ją bawiłam się całkiem nieźle.

Famous journalist is murdered in her apartment in a rather unusual way. After her death, someone delivers to the hands of a pair of cooperating policemen pieces of her book revealing various scandals and secrets of Polish celebrities. Who wanted the truth not to come out and committed a murder, you will find out after reading the book. This book position additionally shows the dark sides of show business. I had a pretty good time reading them .




4.  JOLANTA BARTOŚ " 80 Gramów"



Dwie sąsiadki- przyjaciółki Emilia i Beata wracając samochodem do domu cudem unikają śmierci w wyniku kolizji drogowej. Nazajutrz okazuje się, że Emilia znika co wywołuje w Beacie wzmagajace się z dnia na dzień uczucie niepewności.  Książka w moim odczuciu mimo bardzo ciekawego początku całkiem przeciętna.

Two friends - Emilia and Beata - during coming back home by car miraculously avoid death as a result of a road collision. The next day Beata turns out that Emilia is disappearing, which causes  that she starts to feel bigger and bigger anxiety. In my opinion, the book is quite average despite a very  interesting beginning.





5. AGNIESZKA LINGAS-ŁONIEWSKA "POLLUKS"

Od czasu do czasu lubię sięgnąć po książkę z kategorii romans. Tym razem jednak mimo wielkich oczekiwań książka mnie zawiodła.Lekka, ale przesłodzona i bardzo mdła. Nawet tytułowy Polluks, niby twardy facet, zły chłopiec, miłośnik walk MMA wypada bardzo naiwnie. Mnie osobiscie ta pozycja nie przekonała.

From time to time I like to read a book from the romance category. This time, however, despite the great expectations, the book disappointed me. Light, but saccharine and very inspid. Even the title Pollux, a tough guy, a bad boy, a fan of MMA fights is very naive character here. Personally, this position did not convince me at all.




70 komentarzy:

  1. Dotychczas wierzyłam, że czytam dużo, a u Ciebie okazuje się, że ciągle za mało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedys sporo czytałam, teraz niestety czas mnie nieco ogranicza ..

      Usuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych pozycji książkowych. Swoją drogą masz rację, jesień i zima bardzo sprzyjają wieczornemu czytaniu:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie seria Agnieszki Lingas-Łoniewskiej wciągnęła. Czekam na jej trzeci tom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej z tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. well written summary....
    thank you for sharing

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nadal słucham książek, pochłaniam je 📖
    Z Twoich propozycji nie czytałam niczego, choć autorów niektórych znam.
    Dziękuję, zanotuje tytuły🤗
    Pozdrawiam cieplutko z samego mroźnego poranka, dla mnie urodzinowego 💖🏵️🍵🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuchanie książek tez fajna sprawa. Na co dzień wolę je jednak czytać, choć słuchac tez mi się czasami zdarza :-)
      Wzsystkiego dobrego w urodzinowy poranek :-)

      Usuń
  7. O proszę całkiem spora porcja kryminałów 😀
    Najbardziej kusi mnie ta pierwsza książka 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak kryminały to zdecydowanie to co lubie. Bardzo polecam tę pozycje:-)

      Usuń
  8. I don't know any of them...these books seem really interesting! Thanks for sharing :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Smutno mi się zrobiło na Pani odpowiedź. Jeśli nie my będziemy wymuszały zasady to kto to zrobi. Może ja jestem ...z pewnością jestem bo Ania mnie zdiagnozowała, inna ale czy przez to moje żądanie by lekarz leczył, by robił wszystko by ratować ,zawsze i do końca, podlega jego , sumieniu ? To winno być nadrzędnym ponad wszystkimi obowiązkiem i nie pojmuję skąd w ludziach tyle relatywizmu. Myślę sobie ,że jeśli ktoś umie tylko ratować...nie umie zabić.Świat nie musi być zawsze ubrudzony, może być czysty i piękny .Może ale czy nam się chce tego chcieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To by było tak, gdyby przyjąć pani podejście, że zamawiamy u stolarza szafę,dostajemy stół i nie on ale my go usprawiedliwiamy. Czyż nie tak ?

      Usuń
    2. Zasmucenie pojawia się u mnie , również z innego powodu. Chodzę ulicami, chodzę stronami, chodzę między ludźmi i chodzę z dala od nich. Tak mało informacji ,że niedługo wspomnienie, święta na wspomnienie narodzin Boga z Panienki Dziewicy... to smutne dla mnie bardzo i smutne dla każdego bo jak cieszyć się z dziecka, które się narodzi, kiedy nikt o nim nie mówi.

      Usuń
    3. Zadaniem lekarza jest przede wszystkim nie szkodzić. Powinien leczyć, ratować , ale jak wiemy obie nie zawzse tak jest. Swiat nie jest jedynie czarny i biały, ale pełen szarości. Kazdy ludzki przypadek jest odrębny i nie można ich wrzucać do jednego wora. Niestety nawet jak ktos umie ratować, moze umieć też zabić. Człowiek to skomplikowana istota. Nie uda nam się zmienić całego świata, można za to ratować jego cząstki. I jako istoty ludzkie możemy swoimi czynami go indywidualnie zmieniać.
      Nie do końca trafny przykład, bo wtedy ide do stolarza i proszę aby jednak wykonala mi szafe a stół sprzedał komus innemu. W przypadku aborcji nie da się niczego naprawić. Można jedynie żyć dalej z konsekwencjami czynów i odpowiedzialnością za nie. A propo Świąt to prawda niestety,że bardzo idą w stronę komercji i powoli tracą tego ducha i ten urok który miały kiedyś. Mimo wszystko kocham ten okres, i jakoś tak zauważyłam ,ze dobrze on ludziom robi- sa dla siebie bardziej luddzy a o to przeciez tez chodzi prawda

      Usuń
  10. Tak a propos Polluksa, który wypadł naiwnie - może autorka po prostu sięgnęła po stereotyp "im większy kark, tym mniejszy mózg"? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może, i jakoś ta książka po prostu mnie nie przekonała- totalnie naiwna

      Usuń
  11. Bez książek nie ma życia, ale bez życia nie ma książek... ;) Zupełnie nie moja tematyka jeśli chodzi o książki jakie teraz przedstawiałaś, ale nie o to chodzi. Chodzi o książki ogólnie i dobrze że są i że jest fotel i herbata i że książki zbliżają ludzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, każdy z nas ma swoje książkowe gusta i guściki. Grunt, aby czytać. To zawsze rozwija

      Usuń
  12. jeszcze te wszystkie książki przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale zapisałam ich tytuły. Z chęcią kiedyś sprawdzę czy mi się spodobają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo tego!!! Ja ostatnio zaniedbałam czytanie :-/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale myślę, że niektóre mogłyby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Thanks for sharing! Happy Thursday!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  17. (Nie)sława mnie zaciekawiła. Ładny stosik przeczytanych książek. U mnie mimo listopada, czytelnictwo pozostaje na tym samym poziomie, jedna książka na tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  18. These books seems very interesting. Thank you so much for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/12/sensai-rouge-intense-lasting-colour-il_5.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tez kocham czytać, własnie skonczyłam kolejną książkę Cunnighama:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam czytać teraz 80g, ale chyba jednak wybiorę coś innego z tej listy :)

    Pozdrawiam,
    https://klaudia-kowalczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. No he leído ninguno, pero gracias por enseñárnoslos! Saludos

    OdpowiedzUsuń
  22. You're a very great reader!
    many interesting books, here, I know only Gomorra (it's very popular here in italy,there's even a tv serie), but wanna see if I can found Sleepyhead! :)
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Great review. Looks like books worth reading.

    OdpowiedzUsuń
  24. Trochę jestem ciekawa powieści pani Lingas -Łoniewskiej, choć nieco ostudziłaś mój apetyt na nią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dla mnie jakaś taka naiwnie niedorzeczna .... a szkoda

      Usuń
  25. Nie spotkałam się wcześniej z tymi książkami, jednakże niektóre mnie zaciekawiły :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Now is the perfect time to read more books! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam żadnej z tych książek. Wstyd przyznać ale nie kojarzę nawet tytułów ;p

    OdpowiedzUsuń
  28. Hi! Interesting list, thanks for sharing. I love reading.
    Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  29. I love reading, thanks for this interesting selection!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  30. The winter months are definitely a perfect time to cuddle up with a good book. Thanks for sharing your thoughts on these. I need to read more.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nice readings here Carolyna!! I love to read by the fireplace in winter!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  32. "Bezlitosna siła" czytałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. How many cool books! :)
    They look pretty interesting.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  34. Jesienią kryminaly czyta się wyjątkowo dobrze

    OdpowiedzUsuń
  35. Podoba mi się cytat na początku :) Dla mnie jesień i zima nie jest aż tak idealną porą na czytanie jakby się można było spodziewać, szczególnie w tym roku. Jakoś mało czasu a w te długie wieczory zbyt zmęczona jestem. W lato więcej czytałam na łonie natury :).
    Kryminałów czytam mało. Musze mieć fazę na kryminał i wymagania mam do tego gatunku ;p. Najbardziej odnajduje się w fantastyce. Czasem jakieś romansidełko ale ostatnio pełno takich właśnie mdłych jak pozycja, o której wspominasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bardzo lubię czytać na łonie natury, jednak zimową pora raczej wolę ciepłe wnętrza :-)

      Usuń
  36. I want to read more books however I can not find to do it. Thanks for sharing...

    OdpowiedzUsuń
  37. espectacular !! Feliz fin de semana! ☃️☃️☃️

    OdpowiedzUsuń
  38. książka pani Magiery mnie korci:)

    OdpowiedzUsuń
  39. super rekomendacje! na pewno skorzystam!

    ------
    mój blog. zapraszam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Książki kojarzę, ale nie czytałam żadnej z nich. U mnie listopad i grudzień to zwykle książki świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  41. 3 i 4 propozycja bardzo mnie zaciekawiły; zwłaszcza zagadkowy tytuł "80 gramów" chciałabym poznać fabułę :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  42. nie cyztałam żadnej z tych pozycji

    OdpowiedzUsuń
  43. Żadnej pozycji nie znam, ale na pewno niektóre są takie, które przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie czytałam żadnej z nich i mam ciut inne czytelnicze plany :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Those are really good reads.
    Nice post.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. "Gomorra" jest na mojej czytelniczej liście życzeń:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Hi dear! I have seen some of them movies as Gomorra. I am sure books are much more better.
    Thanks for the reviews
    New post up!
    Kss

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)