czwartek, 29 października 2020

LIFESTYLE - STRAJK KOBIET/ MAMY DOŚĆ - WOMEN'S STRIKE/ WE HAVE ENOUGH

"Kobieta jest organizmem ultradoskonałym.

Potrafi się regenerować po

ekstremalnie ciężkich doświadczeniach."

/K.Nosowska/

"A woman is an ultra-perfect organism.

Can regenerate after

extremely hard experiences. "

/K.Nosowska/



Miałam w planach inny post, ale są kwestie, których przemilczeć nie można. W ubiegły czwartek Trybunał Konstytucyjny zabrał kobietom w Polsce prawo do  możliwości wykonania aborcji eugenicznej. Radykalne w tej kwestii prawo, zaostrzono jeszcze bardziej i zrobiono to pod osłoną pandemii. Ta decyzja spowodowała, że  tysiące strajkujących kobiet wyszło na ulicę walcząc o swoje prawa. Walcząc, aby im zaufano. Walcząc o pewnego rodzaju wolność.

Każda z nas jest inna. Ma odmienne przekonania, wartości, a także wytrzymałość. Znajduje się w innej sytuacji życiowej. Tymaczesem rządzący nie biorąc pod uwagę tych różnic, wrzucili nas wszystkie do jednego worka podejmując w naszym imieniu jakże ważną decyzję, której skutki  w pierwszej kolejności odczuwać będą właśnie kobiety. Dlatego #mamy dość, #to jest wojna oraz #strajkkobiet.

Nie jestem zwoleniczką aborcji jako takiej, ale nie mogę  prawa do niej odebrać innej kobiecie. Nie jestem nią. Nie wiem co myśli, czuje, w co wierzy, w jakiej jest sytuacji materialnej i czy jej psychika jest w stanie udźwignąć przyjście na swiat dziecka, które z góry ze względu na nieuleczalną chorobę  skazane jest na śmierć. Dlatego właśnie jestem po stronie strajkujących, w tych trudnych czasach pandemii kobiet. Wspieram je po to, by dano im prawo wyboru. Nie chcę żyć w kraju, który z kobiety czyni inkubator. Nie chcę żyć w świecie z powieści "Opowieść podręcznej" Margaret Atwood. Jestem silną oraz wolną kobietą, która myśli, czuje oraz decyduje. A przynajmniej powinna mieć do tego prawo.


***

I had another plans for the post, but there are issues that cannot be kept silent. Last Thursday, the Constitutional Tribunal took away the right of women in Poland by forbidding a eugenic abortion. The law, which was radical on this issue, was made even more stringent and it was done under the cover of a pandemic. This decision caused thousands of striking women to take to the streets, fighting for their rights. Fighting to be trusted. Fighting for some kind of freedom.

Each of us is different. Each of us has different beliefs, values ​​and endurance. Each of us is in a different life situation. Meanwhile, the rulers, disregarding these differences, they lumped them together, making this important decision on our behalf, the effects of which will be felt in the first place by women. That's why #we are fed up, #this is war and #womenstrike.

I am not a supporter of abortion generally, but I cannot take the rights to get an abortion from another woman. I am not her. I do not know what she thinks, feels, what she believes in, what her financial situation is and whether her psyche is able to cope with the coming into the world of a child who is sentenced to death due to an incurable disease. That is the reason why I am on the side of the strikers women in these difficult times of the pandemic. I support them so that they are given the right to choose. I don't want to live in the country that treats a woman an incubator. I don't want to live in the world of the novel "The Handmaid's Tale" by Margaret Atwood. I am a strong and free woman who thinks, feels and decides. Or at least she should have the right to do so.













pictures: internet

80 komentarzy:

  1. Really I can't stand that in 2020, in a world dominted by technology and access to every kind of knowledge, can be so many stupid and bigoted peope at any level!!!
    That's totally absurd and anachronistic!

    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Twoim wpisem, ja również uważam, że kobiety powinny mieć prawo wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć jestem daleko i raczej przez kilka przyszłych lat nie zamierzam wracać do kraju, to strasznie wkurza mnie to, o czym czytam, co dzieje się w kraju. Jestem całym sercem z Wami i mam nadzieję, że uda się wygrać tę wojnę, bo każdy człowiek powinien mieć prawo wybrać, to co dla niego najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem tak strasznie wkurzona. Duszę się w tym kraju. Poczułam, że już nigdy nie będę bezpieczna. Co to za człowiek, który skazuje na cierpienie drugą osobę... Ja też nie jestem zwolenniczką aborcji, ale nie mam zamiaru zmuszać kogoś do pewnych rzeczy. Jak widać nasz rząd dąży po trupach do jakiegoś wyidealizowanego dla nich celu jakim jest Polska za czasów średniowiecza. Wstyd i hańba.
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,ze jeszcze będzie normalnie i pozwolą nam zachować wybór.

      Usuń
  5. Każdy ma prawo do własnego wyboru i nikt nie może go nam odbierać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz gorzej dzieje się w Polsce i to wszystko w jednym roku..

    OdpowiedzUsuń
  7. Very interesting post.
    Love it!

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. It's so sad seeing this law - I'm like you, I don't think I'd ever have an abortion but I also know that I don't want anyone to have that choice taken away from them in cases where the baby wouldn't live after it was born, that seems so cruel to keep someone pregnant when that is the end result. I hope that they change the law!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know it's sad. This kind of decision is never easy for a women so our government should trust us much more in this point instead of changing a law suddenly during pandemical times.

      Usuń
  9. Ja jestem załamana tym co się dzieje w naszym kraju. Również jestem po stronie strajkujących. Ciężko mi ostatnio myśleć o innych rzeczach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest ciężko co pewnie bardzo sie wielu osobom udziela

      Usuń
  10. bad and sad law.....
    Hope, women will fight for better....

    # Have a great weekend

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem przeciw aborcji. To tak jakby kogoś kto w wyniku wypadku stał się upośledzony albo kaleki, wystawić na targ i głosować czy go zabić czy nie. Prawa wyborcze i tego rodzaju prawa nie można porównywać do prawa do zabijania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja genearlnie też nie popieram aborcji, ale uważam, że nie mam prawa decydować za innych. Szanuję Twoją opinię w tej wyjątkowo drażliwej i delikatnej kwestii.

      pozdrawiam

      Usuń
  12. really? I didn't know about this fact but I definitely agree with you!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem decyzja o aborcji jest dla każdej kobiety sprawą osobistą w którą nie powinien ingerować rząd.Ja jak najbardziej popieram ten strajk.

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy powinien decydować o swoim ciele i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesting post my dear, thank you for sharing ) 

    OdpowiedzUsuń
  16. Też jestem po stronie strajkujących, coraz gorzej dzieje się w naszym kraju...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też nie jestem za aborcją jako taką, za aborcją na życzenie. Każda z nas powinna mieć wybór, bo nie każda ma siłę nosić pod sercem dzieciątko, które umrze. Nie każdego stać na wychowywanie ciężko upośledzonego dziecka. I tak jak nikomu się nie nakazuje dokonania aborcji tak nikomu w takiej sytuacji nie powinno się tej możliwości odmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też nie jestem zwolenniczką aborcji, jednakże każda kobieta powinna mieć wybór.
    Też jestem po stronie strajkujących kobiet. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Popieram strajk
    Nikt nie powinien decydować za kobietę w sprawie aborcji ,a już napewno nie rząd
    ⚡⚡⚡
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeraża mnie to, co się obecnie dzieje. Zgadzam się też z Twoją opinią - każdy powinien mieć możliwość wyboru. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji dziękuję też za odwiedziny na moim blogu. Również będę do Ciebie zaglądać i dodałam Twoją stronę do obserwowanych (jako Julita).

      Usuń
    2. Mnie tez przeraża....
      Bardzo dziękuję :-*

      Usuń
  21. Całą sobą jestem za. Za prawem do wyboru, za protestami, za ***** *** 😉✌️ Dumna jestem z młodych. A teksty z kartonów są hitem!!! Kreatywni wkurwieni 🖤❤️👍

    OdpowiedzUsuń
  22. So good that you stand up for this. Hope to see good change in Poland!

    OdpowiedzUsuń
  23. Really glad that you are standing for this! Lovely Post!
    Allurerage
    Thetrendybride

    OdpowiedzUsuń
  24. Prawo wyboru to podstawowe prawo, które nie powinno być nikomu odbierane. Zwłaszcza, że tu nie chodziło o aborcję na życzenie, a o aborcję w razie występowania wad rozwojowych... Nie każdy poradzi sobie z taką stratą czy wychowywaniem dziecka z niepełnosprawnościami.

    OdpowiedzUsuń
  25. musimy teraz trzymać się razem!

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę bardzo podobnie do Ciebie. Też nie jestem za aborcją, ale gdybym była w ciąży i wiedziałabym, że moje dziecko będzie umierać w bólach to nie wiem jakbym się zachowała. Takie rzeczy są bardzo delikatne, a śmierć dziecka to zawsze tragedia.

    OdpowiedzUsuń
  27. Popieram ten strajk. Mam już dość rządu który myśli irracjonalnie. Każda kobieta ma prawo wyboru!

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam bardzo, bardzo dużo myśli związanych z tym, co się dzieje - bardzo się boję, że coś się stanie, jedni atakują drugich, telewizja swoje manipuluje... Bardzo to smutne wszystko jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to wszystko jeszcze na tle pandemii nie wprowadza w pozytywny nastrój

      Usuń
  29. Każda kobieta powinna mieć wolny wybór . Nie ważne czy jesteś za czy przeciw. Każda kobieta ma swój rozum, poglądy i sumienie . To co zrobi zaważy głównie na jej życiu ( sumieniu )wiec powinna mieć wybór .

    OdpowiedzUsuń
  30. Wybór to podstawa. Nie wiem jak ja bym postąpiła w takiej dramatycznej sytuacji, ale chcę mieć różne możliwości i uważam, że każda inna kobieta też ją powinna mieć.
    Jestem zdruzgotana wyrokiem TK, nie rozumiem co rządzący i trybunał sobie myślą, a powoli oboje myślimy o wyprowadzce z kraju... Ale póki co oczywiście #StrajkKobiet.

    OdpowiedzUsuń
  31. I completely agree with you and no one can take that right from woman.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/11/carolina-herrera-good-girl-marc-jacobs.html

    OdpowiedzUsuń
  32. To, co widzę w internecie z jednej strony jest piękne, bo tyle kobiet, dziewcząt ale też i mężczyzn zjednoczyła się w jednym celu, ale z drugie przeraża mnie to, co robi rząd, że próbuje sobie wszystko podporządkować, a sami łamią prawo i w tym trudnym czasie, kiedy ludzie tracą swoje biznesy oni przyznają sobie premie i kupują nowe autka :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i jak tu nie być wkurzonym i zrezygnowanym

      Usuń
  33. Serce mi się kraja jak Kobietom są odbierane prawa. Wystarczajaco w życiu musimy się nacierpieć... Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  34. The thing with forbidding abortion is that it will be done illegally (and that's the worse option!) or that women will travel to neighbouring countries to have it done. I think a good compromise is to have abortion done in private clinics by gynecologists who don't have moral objections to it. Abortion should always be the least resort, because it is dangerous for women and their health. To prevent abortion doesn't solve anything, it makes the problem worse and the whole experience more traumatic for women. I think we also need more education about pregnancy prevention, at least in these days protection is affordable and easily available.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I agree with you Ivana. Illegal black abortion market is the worst way but they don't gave women another choice :-(

      Usuń
  35. Very interesting article! Thanks for sharing! 🍁🍂🌾

    OdpowiedzUsuń
  36. Każda z nas powinna mieć prawo do własnego wyboru i nikt nie powinien decydować za nas.

    OdpowiedzUsuń
  37. Rząd od dawna zabiera nam wolność we wszystkich dziedzinach naszego życia (już nawet oddychać swobodnie nie można, tylko przez jakieś nieszczęsne maski), raczej niczego dobrego nie można się po nich spodziewać:/

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja również jestem za prawem do wyboru :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)