wtorek, 14 stycznia 2020

Culture- Films December 2019/ Filmy2019


"In the silent movie there's no talking
You're just an actor
So break into my story
Take it over
Paint me with colour"


"W niemym  filmie, nie ma rozmów

Jesteś tylko aktorem
Więc włam się w moją historię
Opanuj to
Pokoloruj mnie..."





Zapraszam Was dzisiaj na krótki przegląd filmowy grudnia. W ubiegłym miesiącu udało mi się obejrzeć w kinie 13 filmów. Większość z nich oceniam pozytywnie, ale trafiły się wśród nich także i słabsze pozycje.

Największe wrażenie zrobił na mnie  "Lighthouse", natomiast najbardziej negatywnie oceniam "Czarne święta" . Jestem ciekawa czy i Wam udało się przed świętami obejrzeć w kinie coś ciekawego :-)

***

I invite you today for a short film review of December. Last month I was able to watch 13 movies in the cinema. I rate most of them positively, but also I have watched "weaker" film too.

"Lighthouse " made the biggest impression on me, but from the other hand the most negative movie that I have seen last month was "Black Christmas". I wonder if you managed to see something interesting in the cinema before Christmas :-)












1. Kraina Lodu / Frozen II

Druga część wyprodukowanej przez studio Disney animacji o dwóch siostrach, z których jedna z nich obdarzona jest niezwykłą mocą. Tym razem Elsa i Anna, aby uratować swoje królestwo udają się do tajemniczego lasu, gdzie poznają także rodzinną tajemnicą oraz historię. Ta animacja to piękna opowieść o przyjaźni oraz siostrzanej miłości. Bardzo polecam.

The second part of the animation produced by Disney is a story about two sisters, one of which is endowed with extraordinary power. This time, Elsa and Anna, to save their kingdom, go to a mysterious forest, where they also are getting know the family secret and history. This animation is a beautiful story about friendship and sisterly love. I highly recommend.


 

2. Proceder.

Historia rapera - Tomasza Chady- biednego chłopaka z blokowisk, dla którego muzyka była ucieczką od ponurej rzeczywistości, z którą przyszło mu się zmierzyć. Ciekawy, autobiograficzny i pełen muzyki tworzonej przez głównego bohatera film.

The story of the rapper - Tomasz Chada - a poor boy from block of flats, for whom music was an escape from the gloomy reality he had to face. An interesting, autobiographical film full of music created by the main character.



3. Na noże/ Knives out

Kino nawiązujące swoim klimatem do powieści Agathy Christie. Detektyw Blanc w tej roli Daniel Craig - próbuje rozwikłać tajemnicę śmierci pewnego, starszego milionera. Każdy z członków rodziny ma coś do ukrycia a także  świetny powód, aby chcieć śmierci seniora rodu. Czy detektywowi uda się przebrnąć przez sieć intryg oraz kłamstw i schwytać mordercę dowiecie się oglądając film. Bardzo polecam.

Kind of cinema referring to the climate of Agatha Christie's novel. Detective Blanc in this role Daniel Craig - tries to unravel the mystery of the death of a certain senior millionaire. Each member of the family has something to hide and a great reason to want the senior's death. If the detective manages to get through the web of intrigues and lies and capture the murderer, you will find out watching the movie. I highly recommend.

 


4. Lighthouse

Nietuzinkowa pozycja kinowa. Przepiękne zdjęcia, fantastyczny pokaz umiejętności aktorskich w wykonaniu męskiego duetu Dafoe - Pattison oraz nietuzinkowy scenariusz sprawiają, że jest to pozycja obowiązkowa dla tych, którzy kochają kino artystyczne. Mnie zaskoczył, zachwycił, zmusił do refleksji. Jednak nie jest to pozycja dla każdego.

Unusual movie position. Beautiful pictures, a fantastic show of acting skills performed by the male duo Dafoe - Pattison and an unusual script make it a must-have for those who love art cinema. It surprised me, delighted me, forced me to reflect. However, this is not a position for everyone.


 


5. Last Christmas

Ten film to świetna propozycja dla fanów filmów świątecznych w klimacie Holiday. Urocza Emily Clarke, wzruszajaca historia oraz muzyka George'a Michaela to główne atuty filmu.

This movie is a great proposition for fans of Christmas movies such as Holiday movie. The charming Emily Clarke, touching story and music of George Michael are the main advantages of the film.


 


6. Jak poslubić milionera

Grupa ludzi bierze udział w szkoleniu jak zdobyc i poslubić milionera. Komedia romantyczna jakich wiele.

A group of people takes part in training how to get and marry a millionaire. Romantic comedy like many others.


7.Solid Gold

Młoda policjantka po ośmiu latach pracy od pewnej tragicznej akcji policyjnej zostaje wezwana, aby wraz ze swym dawnym przełożonym rozwiązać sprawę piramidy finansowej. Bardzo przeciętna pozycja.

A young policewoman, after eight years of work from a tragic police action, is called to solve the pyramid case with her former supervisor. Very average position.

 

8. Nadzwyczajni/ Hors Normes

Bruno i Malik to dwaj przyjaciele działajacy na rzecz ludzi cierpiacych na różne formy autyzmu. Film wzruszający, pokazujący piękną stronę bycia człowiekiem. Oparty na prawdziwej historii. Zdecydowanie pozycja warta uwagi.

Bruno and Malik are two friends working for people suffering from various forms of autism. A touching film showing the beautiful side of being human. Based on true history. It is a definitely a film worth to watch

 

9. Słodziak/ Honey Boy

Ten film to historia trudnego dzieciństwa dziecięcego aktora Otisa Lorta a także jego w pewien sposób toksycznej relacji z ojcem. Film bardzo oszczędny, pełen emocji oparty na prawdziwej biografii aktora Shia LaBeouf.

This film is the story of the difficult childhood of the child actor Otis Lort as well as his somewhat toxic relationship with his father. A very economical film, full of emotions based on a real biography of  actor Shia LaBeouf.


 



10. Kod Dedala/ Les Traducteurs

Kilkoro tłumaczy zostaje zamkniętych w specjalnym bunkrze, w celu przetłumaczenia najnowszej powieści tajemniczego autora  bestsellerów. Tymczasem okazuje się, że któryś z nich mimo braku kontaktu ze światem zewnętrznym szantażuje wydawcę wyciekiem kolejnych fragmentów książki żądając dużego okupu. Ciekawy, trzymający w napięciu- spodoba sie fanom kryminałów.


Several translators are locked up in a special bunker to translate the latest novel by the mysterious bestselling author. Meanwhile, it turns out that one of them, despite the lack of contact with the outside world, is blackmailing the publisher with leaking of subsequent fragments of the book demanding a large ransom. Curious, suspenseful - fans of detective stories will love this one.



 



11. Pan T.

Warszawa z lat 50-tych, środowisko twórców oraz pisarzy a dookoła wszędzie obecna kontrola oraz donosy. Ten film to chyba najciekawsza z polskich pozycji obejrzanych przeze mnie w ubiegłym miesiącu.

Warsaw from the 1950s, creators and writers, and control and denunciations all around. This film is probably the most interesting of the Polish positions that I watched last month.

 



12. Osierocony Brooklyn/Motherless Brooklyn

Cierpiacy na zespół Tourette'a detektyw Essrog ( w tej roli znakomity Edward Norton) po  śmierci swojego szefa prowadzi śledztwo mające na celu znalezienie zabójcy. Doskonała oprawa muzyczna, ciekawy scenariusz oraz fantastyczna rola Edwarda Nortona to elementy, dla których zdecydowanie trzeba zobaczyć ten film.

Detective Essrog (excellent Edward Norton in this role) who suffers from Tourette syndrome, after the death of his boss, investigates to find his killer. Excellent music and songs, interesting script and fantastic role of Edward Norton are elements for which you definitely need to see this film.


 

13. Czarne święta/Black Christmas

Najgorszy film obejrzany w ubiegłym miesiącu. Podczas przerwy świątecznej grupa studentek jest prześladowana i mordowana przez tajemniczego zabójcę. Zdecydowanie odradzam nawet fanom gatunku.


The worst movie I have seen last month. During the Christmas break, a group of students are persecuted and murdered by a mysterious killer. I strongly not recommend  even fans of the genre.


 

79 komentarzy:

  1. Oglądałam krainę lodu i nudziłam się... za to polecić mogę "Sztuka ściagania się w deszczu" - nie wiem czy już Ci polecałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NAprawdę??? Mi sie podobał :-) "Sztuka ścigania sie w deszczu" mnie bardzo wzruszyła :-)

      Usuń
  2. Z wymienionych filmów oglądałam jedynie Krainę Lodu, ale mam w planach zobaczyć jeszcze film
    "Jak poślubić milionera" :) Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Proceder " i "Na noze " dużo osób chwali - muszę je zobaczyć 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam spore braki, więc bede nadrabiac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, ile filmów udało Ci się obejrzeć. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to zawzse jestem pod wrażeniem liczby książek , które pochłaniasz :-)

      Usuń
  6. Nie oglądałam żadnego, ale może coś wybiorę na dzisiejszy wieczór? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I have not watched Knives Out. I really want to...
    Last Christmas was quiet entertaining.
    http://sepatuholig.blogspot.com
    Ig @wonky.pots

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam Last Christmas, było fajne ale jakoś spodziewałam się czegoś innego :) Na noże z chęcią bym obejrzała! Ale tyle filmów obejrzeć w miesiąc - wow :D

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Amnog these I only saw Frozen 2 ( and i looooved it!), but I'm pretty intrigued of "the lighthouse", guess i gonna to see it ! :)
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. I didn't even realize that so many films had come out in the last month. It's awesome that you saw all of these.

    OdpowiedzUsuń
  11. dużo tego! ja widziałam tylko Na noże!

    OdpowiedzUsuń
  12. Loving this film list! Frozen 2 was amazing!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Sporo tego, ja z tej listy widziałam tylko Proceder i muszę przyznać, że mi się spodobał:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten o Brooklynie mmie zaciekawił ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w szoku ile Ci sie udało obejrzeć! :D ja niestety nie widziałam żadnego z tych filmów ale ostatnio z filmami i książkami jestem w tyle ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam szansy żadnego obejrzeć a szkoda bo widzę perełki ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze mówiąc ja oglądam ostatnio baardzo mało filmów. Hmm... chyba nawet w ogóle :P Serio. Tylko w świeta pozwoliłam sobie na kilka z rodzinką. Wcześniej, jak i teraz, totalnie nic. Trochę szkoda mi na nie czasu, bo robię obecnie bardziej wartosciowe dla mnie rzeczy:> Mam nadzieję, że jak tylko znajdę taki czas dla mnie to poogladam jakieś bajeczki. Choćby frozen!

    https://www.youtube.com/channel/UCAfkmpOLgujebxFrkE2Eknw?view_as=subscriber

    Zostawiam link do mojego kanału. Mimo, że dopiero zaczynam ośmielę się prosić o subskrypcję, jesli się spodoba, gdyż to bardzo wpływa na algorytmy filmików:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, you watched many great movies for a month! Last month I watched Christmas movies the most, kinds of romance christian movies.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zbieram się do oglądnięcia Frozen od premiery jej drugiej części. Ja naprawdę nie jestem stworzeniem filmowym, na to wychodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  20. I've only seen Frozen 2 with my grandson. :)
    In December I saw Star Wars: The Rise of Skywalker and I was deeply disappointed!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. so cool and i was scared how it's gonna be the final but it's ok

      Usuń
  21. Kilka filmów z Twojej listy bardzo chciałabym obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  22. I love to watch Waltz Disney shows.

    OdpowiedzUsuń
  23. You are such an expert for films! Thanks for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Absolutely amazing resource, sharing this to my friends!

    OdpowiedzUsuń
  25. Krainę lodu II oglądałam. Super :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. last Christmas zbiera różne opinie, ale mi się mega podobało :) Ten film wycisnął ze mnie łzy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. kod Dedala mam ochotę obejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawe propozycje z pewnością coś znajdę dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie oglądałam ani jednego. Chciałam jechać na last christmas ale niestety jakoś nie mogłam znaleźć kina blisko gdy by to lecialo

    OdpowiedzUsuń
  30. Great post, I want to see Last Christmas :)...btw, would you like to follow each other? If yes, please follow me on my blog and I´ll follow you back :) - https://whatafancyworldbylaura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochana
    Dziękuję za propozycje filmowe, niektóre ciekawe:)
    Nadal audiobooki u mnie na pierwszym miejscu, a za chwilę przerwa ze wszystkim.
    Serdeczności zostawiam moc dla Ciebie na kolejne miłe dni:):);)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję- i u Ciebie naprawdę sporo jest tych audiobooków :-)

      równiez pozdrawiam :-)

      Usuń
  32. Kilka pozycji chętnie obejrze:)
    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  33. Lighthouse - jestem ciekawa tego filmu. Słyszałam o nim a Ty potwierdzìłaś... Wìęc jest duża szansa że będzie mój ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetny- myślę,że Tobie przypadnei do gustu :-)

      Usuń
  34. Wow, niesamowity wynik! Mi i bez kina nie udaje się tylu filmów obejrzeć :D Już miałam napisać "jak zwykle nie widziałam nic z podanych tytułów" ale widziałam. Proceder. Miałam nawet ochotę napisać recenzję tego filmu, ale zwątpiłam, czy bloger pozwoliłby mi opublikować post ze względu na liczne wulgaryzmy. Uważam, że był wyjątkowo słaby i dawno nie widziałam filmu tak kiepskiego. Być może jako nieliczna w Polsce mam takie zdanie, patrząc na wysoką ocenę na filmwebie.
    UWAGA BĘDĄ SPOJLERY
    Biografie potrafią być cudownymi, niesamowicie inspirującymi filmami... tu nie zauważyłam żadnej wartości, jaką seans mógłby przekazać widzowi. Cała produkcja była wspaniała, od pracy kamery, kadry po kostiumy, ścieżkę muzyczną i grę aktorską, ale co z tego skoro historia jest taka a nie inna. Główny bohater, nie wiem czy naprawdę Tomasz Chada taki był, nie daje się polubić w żaden sposób. Mogłabym go opisać tak: do kogo się nie zbliżył, zatruwał mu życie. Najpierw matce, później swoim kobietom i kolegom. Film tłumaczy to trudnym dzieciństwem, ale w Polsce wiele dorosłych już ludzi miało trudne dzieciństwo, mimo to nie poddali się i osiągnęli w życiu wiele. Bohaterowi nie chciało się pracować, żył najpierw na garnuszku matki, później kobiety z dzieckiem. Ciągle bywał w więzieniu. Może i dobrze rapował, nie wiem, sporadycznie słucham tego gatunku muzycznego, ale skoro jeszcze na tym nie zarabiał, to mógł pójść do legalnej pracy i po godzinach, czy w weekendy pisać piosenki, nagrywać i spełniać swoje marzenie. Wygodniej było żyć na cudzy rachunek a sememu podśpiewywać, jarać i jeździć na deskorolce w czapeczce z daszkiem. Przerośnięty Piotruś pan. Ciągle coś kradł, co jest takie suppperrrr bo można mieć coś za darmo, a ktoś inny ciężko na to zapracował czy latami odkładał pieniądze- frajer. Jestem po prostu zdruzgotana i normalnie nie czepiam się tak każdego złego filmu jaki obejrzę, ale ten mnie oburza, bo jest demoralizujący. Jedyne co można z niego wynieść to... nic nie można z niego wynieść. Film był za długi, za nudny, w pewnych momentach go nie rozumiałam i jeżeli oglądało się zwiastun, scena z "rzufiem" była JEDYNĄ śmieszną na niemal 2,5 godziny oglądania. Koniec mnie zawiódł, ale nie bardziej niż cały seans. Nic nie było wyjaśnione, nie wiem, ja nie jestem taka domyślna.
    Żeby nie było, że nic mi się nie podobało, podobała mi się postać Łysej, grana przez Małgorzatę Kożuchowską. Super postać, super rola, świetnie zagrana- ale również bez wartości moralnej.
    Nie wiem dla kogo został stworzony ten film.
    Musiałam się trochę wyżalić... wybacz. Bardzo jestem ciekawa, jak ty to widzisz :)
    Chętnie poczytałabym więcej! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-O Nie pamiętam kiedy mi ktoś taki dłuuuugi komentarz zostawił - film musiał zrobić na Tobie wrażenie- mimo,że negatywne jednak jakieś zrobił. Nie znam oryginalnej historii, dlatego trudno mi się wypowidać- siedzę w nieco innych klimatach muzycznych- ale akurat w tym filmie muzyka bardzo na plus- robiła klimat. No faktycznie głównego bohatera trudno polubić - faktycznie niszczył życie kochanych osób, była takim Piotrusiem Panem. Wybrał " łatwe życie" - po co mu praca jak można cos ukraść. Nie pochwalam takiego stylu życia, ale niestety w pewnyc srodowiskach, grupach społecznych to jest na porządku dziennym co gorsza. Byle dużo , byle szybko i jak najmniejszym wysiłkiem. Scena z żółwiem też mnie rozbawiła, ale część tych panów za kratami umówmy się serio intelektem nie grzeszy. Końcówka to jego smierć- tak nagła niespodziewana ( prawdziwa nie do końca jest wyjasniona z tego co doczytałam) W takim środowisku ludzie niestety często maja problem z moralnością. Mi ogólnie film się podobał, choć wiem ,że to nie jest film dla każdego.
      Rozumiem, też tak czasem mam :-)

      Cieplutko pozdrawiam :-)

      Usuń
  35. Bardzo fajne zestawienie. Ostatnio myślałam, żeby wybrac się na "Czarne święta". Prawda jest jednak taka, że horrory są teraz tak fatalnie zrobione, że bardziej śmieszą, niż budzą strach.

    OdpowiedzUsuń
  36. Znalazłam sobie kilka filmowych perełek :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Kraine lodu planuje obejrzec

    OdpowiedzUsuń
  38. I can't wait to go to watch Frozen 2. I love so much first part so I can't wait to see second.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2020/01/filorga-hydra-filler-pro-youth_15.html

    OdpowiedzUsuń
  39. I really want to see Frozen II, it must be beautiful! :)
    I loved the movie tips, several of this list I didn't know yet.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  40. I envy you, I have no patience to watch movies!!
    But you saw some great movies!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  41. zapisałam sobie większość na filmweb i będę oglądć ;)!

    OdpowiedzUsuń
  42. Na pewno chce obejrzeć "Na noże"! Słyszałam już tyle o tym filmie!

    OdpowiedzUsuń
  43. Interesting post my dear, thank you for sharing )  

    OdpowiedzUsuń
  44. Chce obejrzeć "Jak poślubić milionera" tylko czekam, aż pojawi się w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  45. you are so enjoy with your live....13 films in a month...

    Thank you for sharing your review.....

    OdpowiedzUsuń
  46. Wow, muszę w końcu wybrać się do kina :p
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  47. Najbardziej chciałabym obejrzeć Krainę Lodu II i Last Christmas :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. I'm not fan of holiday movies, but I loved The last Christmas. Emily's character was so edgy it just made it charming instead of cheesy which was perfect <3

    LackaDaisy

    OdpowiedzUsuń
  49. Great film recommendations, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  50. Na ,,Kodzie dedala" byłam w kinie, super film! :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Wow. EXACTLY what I need today. Thanks for this!

    OdpowiedzUsuń
  52. I so love your blog. Can you post more of this?

    OdpowiedzUsuń
  53. Keep rocking it, just another amazing post!

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)