poniedziałek, 10 stycznia 2022

Kącik kinomana /Cinema lover's corner - " Psie pazury"/ "The power of the dog"

 "Przecież chodzisz do kina,

 bo widzisz w filmach odbicie rzeczywistości."


"You go to the cinema,

because you see the reflection of reality in the movies. "



Filmy to moja miłość. W przeciągu roku oglądam setki filmów ( i to niekiedy w samym kinie), dlatego jak trafi mi sie taka filmowa perełka, która nie pozwala o sobie zapomnieć i zmusza do refleksji to chętnie się nią dzielę. Dzisiaj na warsztat biorę nominowany do wielu nagród film „Psie pazury”.

Opowiada on historię dwóch żyjących na  sporym ranczu braci Phila ( w tej mistrzowsko zagranej roli Benedict Cumberbatch) oraz George’a ( w tej roli Jesse Plemons). Pewnego dnia ten drugi potajemnie przed swoim bratem zawiera związek małżeński z miejscową wdową- Rose ( w tej roli świetna Kirsten Dunst), samotnie wychowującą dorastającego syna  Petera ( Kodi Smit-Mcphee). Gdy świeżo poślubiona małżonka wprowadza się na ranczo należące do braci wówczas słynnący z niełatwego charakteru Phil od początku subtelnie daje jej do zrozumienia, że nie jest ona tu przez niego mile widziana. Sytuację dodatkowo zaostrza pojawienie się w trakcie przerwy  szkolnej jej syna, z którym złośliwy, lubujący się w przemocy psychicznej Phil powolutku stworzy swoistą relację. Film nieuchronnie prowadzi nas  do zaskakującego ( przynajmniej dla mnie) finału. 

 Reżyserka powoli, małymi kroczkami wprowadza nas w duszny, pełen ludzkich emocji świat, prezentując przy tym charaktarestyczne dla tak wielu z nas uczucie zazdrości, niespełnionej miłości, potrzeby kochania oraz bycia kochanym. Za pomocą kamery portretuje przy tym sylwetkę człowieka, który się boi, i z tego strachu uzewnętrznia najgorsze cechy swojej osobowości jednocześnie pozostając przy tym niesamowicie ludzkim.

Akcja filmu, co wielu osobom może przeszkadzać, toczy się w bardzo powolnym tempie, dzięki czemu widz ma szansę zanurzyć się w emocjonalnej warstwie filmu, a dzięki temu poczuć co w danym momencie czuć mogą jego główni bohaterowie. Jednocześnie Jane Campion stopniowo odkrywa przed nami w kolejnych rozdziałach swojego filmu potęgę pazurów psa, którego patrząc w stronę wzgórz jak mówi nam Phil zobaczy tylko ten, który tak naprawdę chce go tam zobaczyć.

Przyznam, że troszkę bałam się tego filmu ze względu na fakt, iż nie jestem fanką westernów. Tymczasem reżyserka „Fortepianu’’ Jane Campion zaskoczyła mnie  nietuzinkowym anty-westernem, który oprócz fanstycznie zagranych ról aktorskich, zachwyca widza przepięknymi zdjeciami, scenografią oraz prostą, surową i perfekcyjnie dopasowaną do klimatu muzyką.



***


Movies are my love. During a year, I watch hundreds of movies (sometimes in the cinema itself), so when I come across such a "film gem" that does not allow me to forget about itself and forces me to reflect, I am happy to share it with you. Today I am presenting you the movie "The power of the dog", nominated for many awards.

It tells the story of two brothers Phil (played by fantastic in this role Benedict Cumberbatch) and George (played by Jesse Plemons). One day George secretly marries the local widow Rose (played by the great Kirsten Dunst), who brings up her adolescent son Peter (Kodi Smit-Mcphee) on his own. When the newly wedded spouse moves into the brothers' ranch, Phil, famous for his uneasy character, from the beginning subtly makes her understand that she is not welcome here by him. The situation is further exacerbated by the appearance of her son Peter during a break from school, with whom Phil, who is malicious and fond of psychological violence, slowly creates a specific relationship. The film inevitably leads us to a surprising (at least for me) finale.

 The director slowly introduces us into a stuffy world, full of human emotions, with small steps, presenting at the same time the characteristic feeling of jealousy, unfulfilled love, the need to love and be loved. With the help of a camera, she portrays the figure of a man who is afraid, and from this fear he manifests the worst features of his personality, while remaining incredibly human at the same time.

The action of the film, which may disturb many people, takes place at a very slow pace, thanks to which the viewer has a chance to plunge into the emotional layer of the film, and thus feel what its main characters can feel at a given moment. At the same time, Jane Campion gradually reveals to us in the following chapters of her film the power of the claws of a dog, whose gaze towards the hills, Phil tells us, will only see the one who really wants to see it there.

I was a little scared of this movie due to the fact that I am not a fan of westerns. Meanwhile, the director of "The Piano" Jane Campion surprised me with an extraordinary anti-Western, which, in addition to fanatically played acting roles, delights the viewer with beautiful photos, scenery and simple, raw and perfectly suited to the climate music.


Ocena/Rate : 9/10





 














pictures: internet

58 komentarzy:

  1. Ależ zachęcasz do obejrzenia tego filmu. Może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem filmu, bo lubię takie klimaty. I skromnie napiszę, że o dziwo ten tytuł nigdzie się mi nie obił o uszy.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tym filmem! muszę go obejrzeć!!! KONIECZNIE

    OdpowiedzUsuń
  4. Filmu osobiście nie widziałam, ale oglądał go mój mąż i bardzo mu się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  5. I enjoyed reading your review. I love reading film reviews. Sometimes I even read reviews for films I will probably not watch, but when it comes to a film I would like to see, reading reviews is even more fun, so thanks for sharing. I heard and read good things about this film. I'm glad to hear you enjoyed it too. I might watch it myself.

    OdpowiedzUsuń
  6. I didn't know this movie (to be honest, I'm not a cinema expert at all...) but now totally wanna watch it!!!
    Even just for the cast (Benedict Cumberbatch and Kirsten Dunst are both among my fav actors), but even the story sounds intriguing!
    Thanx for share! :D
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie obejrzę ten film :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęciłaś mnie do tego filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wstyd sie przyznać, ale nie słyszałam nawet o tym filmie. Myślę, że kiedyś go obejrzę :) Zachęciłas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tego filmu, ale wydaje się bardzo ciekawy 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam dużo dobrego o tym filmie. Ponoć ma bardzo duże szansę na niejedną nominację do Oscara. Sama jednak jeszcze go nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem jakim cudem, ale nie słyszałam jeszcze o tym filmie. Bardzo mnie zaciekawił, muszę koniecznie obejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  13. widziałam go w sobotę, jest piękny! zrobił na mnie wielkie wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. I love movies too!!
    I saw several people speaking well of this one, but I also saw people saying that it is very still.
    That's why I haven't watched it yet, but I want to.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio na instagramie mignął mi ten tytuł - zapisałam sobie na listę "do obejrzenia" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam o tym filmie właśnie w kontekście nagród, ale nie zwrócił mojej większej uwagi - po przeczytaniu recenzji dochodzę do wniosku, że może jednak warto mu się przyjrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja tak jak Ty lubię oglądać filmy :)
    A ten z miłą chęcią bym obejrzała :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwetto myślę,że Ci się spodoba- jesteś wrażliwa duszą a takie potrafią dodatkowo odczuć jego piękno

      Usuń
  18. Też nie jestem wielbicielką westernów, ale scenariusz brzmi ciekawie i występują aktorzy, których lubię, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja również lubię oglądać filmy, ale o tym nie słyszałam wcześniej :)
    Nie wiem czy obejrzę- nie przepadam z westernami, ale Twoja opinia kusi :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Amazing review dear

    Kisses
    www.pimentadeacucar.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Interesująca fabuła może i ja się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tego filmu, ale chętnie poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sounds like an interesting movie worth watching.

    OdpowiedzUsuń
  24. Film nie w moim klimacie :(
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. jeny, a ja ostatnio kompletnie nie mam czasu na oglądanie filmów ;(

    OdpowiedzUsuń
  26. I'm curious, I saw The Piano and loved it! Thanks for this info!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie słyszałam o tym filmie. Ja mam sentyment do westernów, więc chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  28. I Completely Agree - Nothing Like A Whimsical Film On The Big Screen - You Rock

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  29. Interesting movie.... I'll watch it.

    Thank you for sharing your wonderful review.....

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie są to moje klimaty, ale może dam szansę tej ekranizacji.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)