poniedziałek, 15 czerwca 2020

Culture/Kultura - books May 2020/ ksiażki maj 2020



“A book is a garden, an orchard, 
a storehouse, a party, a company by the way,
 a counselor, a multitude of counselors.”
Charles Baudelaire

"Książka to ogród, sad,
magazyn, impreza, firma a przy okazji
dordca, mnóstwo doradców"
Charles Baudelaire



Jeszcze przez najbliższy czas będę pojawiac sie tutaj troszkę rzadziej. Obecnie bowiem wciąż sporo czasu spędzam pomiedzy pracą a próbami do spektaklu dyplomowego online. Dodatkowo za dwa tygodnie spodziewam sie części mojej rodziny z Wielkiej Brytanii. Obiecuję, że zaraz po tym wszystkim planuje powrócić z wiekszą ilościa postów :-) Tymczasem zapraszam Was na przeglad ksiażek, które udało mi sie przeczytać w ubiegłym miesiacu :-)


 In the near future I will appear here a little less. Currently, I still spend a lot of time between work and rehearsals for the online diploma performance. Additionally, in two weeks I expect a part of my family from Great Britain. I promise that soon after all I plan to return with more posts :-) In the meantime, I invite you to review the books that I was able to read last month :-)






1. Steve Cavanagh "Wkreceni" / Steve Cavanagh " Twisted" 9/10

To moje pierwsze "spotkanie" z autorem i zaliczam je do zdecydowanie udanych. Już na samym wstępie otrzymujemy od autora informację:

"Zanim przeczytasz tę książkę, musisz wiedzieć trzy rzeczy:


Po pierwsze, szuka mnie policja, żeby oskarżyć o morderstwo.

Po drugie, nikt nie wie, kim jestem. Ani jak to zrobiłem.

Po trzecie, jeśli odkryjesz moją tożsamość, będziesz następną ofiarą.


A kiedy przeczytasz tę książkę, zobaczysz, że prawda jest o wiele bardziej pokręcona...


Kim jest JT LeBeau?

 Głownym bohaterem książki jest światowej sławy autor  bestsellerowych kryminałów. Jednak nikt na  świecie nie zna jego prawdziwej  tożsamości. Pewna kobieta szperając w biurku męża przypadkowo odkrywa tajemniczy list oraz to, iż na jego koncie znajdują się miliony ... Wówczas wraz ze swoim kochankiem zaczyna podejrzewać, że ów słynny JT LeBeau jest jej mężem. Prawda okazuje się jednak dużo bardziej skomplikowana.
Historia przedstawiona w książce bardzo mi się podobała. Nie zabrakło w niej licznych zwrotów akcji, które uwielbiam. Dodatkowym atutem jest zaskakujące zakończenie :-)



This is my first "meeting" with the author and I consider it definitely successful. At the very beginning we receive from the author information:

"Before you read this book, you must know three things:
First of all, the police are looking for me to charge me with a murder.
Secondly, nobody knows who I am. Or how I did it.
Third, if you discover my identity, you'll be the next victim.
And when you read this book, you'll see that the truth is far more twisted ...
Who is JT LeBeau?

 The main character of the book is the world-famous author of best-selling detective stories. However, no one in the world knows his true identity. A woman rummaging in her husband's desk accidentally discovers a mysterious letter and the fact that his bank account contains millions dollars ... Then, together with her lover, she begins to suspect that the famous JT LeBeau is her husband. However, the truth is much more complicated.
I loved the story in the book. It containsa lot of action twists and turns, which I love. An additional advantage is the surprising ending :-)




2. Magda Stachula  " W pułapce" 8/10

Głowna bohaterka książki - Klara, budzi się na klatce schodowej. Okazuje się, że nie było jej w mieszkaniu przez dwa dni. I co gorsza nie pamięta co się z nią przez ten czas działo. Po jakimś czasie odkrywa, że innej kobiecie przydarzyła się identyczna sytuacja. Wówczas za namową koleżanki próbuje się z nią skontaktować, aby odkryć prawdę.
Niezwykle ciekawie opowiedziana od strony różnych bohaterów historia z zaskakującym zakończeniem. Polecam

The main character of the book - Klara, wakes up in the stairway. It turns out that she wasn't in the apartment for two days. And what's worse, she doesn't remember what happened to her during that time. After some time, she discovers that another woman had an identical situation as she. Then, after talking with her friend, she tries to contact her to discover the truth.
Extremely interesting story told from the side of different characters with a surprising ending. I highly recommend.





3. Remigiusz Mróz Ekstradycja 8/10

W jedenastym tomie z cyklu Chyłka Oryński przyjmuje skomplikowaną sprawę wybudzonego ze śpiączki Witalija Demeczenko oskarżonego o zastrzelenie trzech osób. Niestety nie pamięta on niczego oprócz faktu, iż ma przekazać młodemu adwokatowi wiadomość od Chyłki, która kilka miesięcy wcześniej uciekła z kraju.
Oosbiście bardzo lubię tę serię i mimo, że miała ona swoje słabsze momenty- to ten tom zdecydowanie zaliczam to jednego z lepszych.

In the eleventh volume of the series Chyłka Oryński takes on the complicated case of Vitaly Demeczenko, who was awakened from coma, accused of shooting three people. Unfortunately, he does not remember anything except the fact that he is obligated to give the young lawyer a message from Chyłka, who left the country a few months earlier.
I love this series very much and even though it had its weaker moments - this volume I definitely include to the better ones.




pictures : internet

128 komentarzy:

  1. zupełnie nie znam tych książek, ale "wkręceni" chyba mnie skuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W pulapce wydaje się być bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie książki wydają się mega ciekawe, ale chyba zaczęłabym od pierwszej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki Magdy Stachuli. Świetnie pisze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie spotkałam się z tymi książkami, ale może kiedyś skuszę się przeczytać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam jedynie książkę Mroza- żadna z przeczytanych do tej pory mnie nie zawiodła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA Mroza osbiście też w wiekszosci z tego co czytałam lubie

      Usuń
  7. Remigiusza Mroza naprawdę cenię :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Również zainteresowała mnie książka "Wkręceni" - już sobie ją zapodałam na legimi. CIekawa jestem jak mi się będzie czytało:)
    Powodzenia na spektaklu dyplomowym!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam żadnej z tych pozycji, za to sporo obiło mi się o uszy o książkach Mroza. Nie będę ukrywać, że poluję na jego pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, you read many interesting books!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam "W pułapce", bardzo mi się podobała ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oh sound like your are reading some fun books. I am reading one of Julie Andrews auto-biogrophies. And good luck with the up coming weeks!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam żadnej z tych książek ale „pułapka” wydaje sie bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wymienionych przez Ciebie książek jeszcze nie czytałam, ale zapowiadają się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwsza ksiazka chyba najbardziej mnie zaciekawila, az juz zaczelabym czytać :) Ogólnie ciekawe ksiazki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie pierwszy tytuł do mnie bardzo przemówił, aż bym już go schrupała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. czytałam W pułapce, super książka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzymam kciuki za spektakl dyplomowy 😘
    "Ekstradycje" tylko czytałam (reszta przede mną, widzę że są to dobre propozycje) i mi się podobała- jak większość książek Mroza 😉
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja właśnie dostalam wielką pakę z antykwariatu ☺

    OdpowiedzUsuń
  20. Thanks for the introduction to the books. Have a wonderful day.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej, ale "w pułapce" bardzo chętnie bym przeczytała ☺

    OdpowiedzUsuń
  22. It is interesting to read these books. Thank you for sharing your opinion.

    OdpowiedzUsuń
  23. Szczerze mówiąc wszystkie trzy książki są mega ciekawe, pierwsza jednak zaintrygowała mnie najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobrze ,że Pani jest , że Pani bywa bo w tysiącach ludzi którzy nas oklaskują jest zazwyczaj, jedna, dwie trzy osoby, których oklaski słyszymy i za to Pani dziękuję . Inne są oklaskami tłumu , który czasem nawet nie wie dlaczego klaszcze.

    OdpowiedzUsuń
  25. No to mnie zaintrygowałaś. Poszukam "W pułapce" w mojej osiedlowej bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zaciekawiłaś mnie tymi książkami...

    OdpowiedzUsuń
  27. "Wkręconych" miałam jakiś czas temu czytać, ale zanim się wzięłam za lekturę to entuzjazm mi opadł i w końcu nie przeczytałam. Ale skoro tak bardzo przypadła Ci do gustu, to może pomyślę o niej raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkie z chęcią bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oh, what you plan for the next future sounds amazing and I see you are really busy. Enjoy the time with your family!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  30. w pułapce mam ochotę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  31. słyszałam super opinie dobre o wkręconych, muszę przeczytać ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  32. I have never known these books, but I am curious as to whether this is an interesting novel

    OdpowiedzUsuń
  33. Ta część Chyłki jeszcze przede mną ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wkręceni zawojowalo polskich czytelników

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie czytałam żadnej z tych książek. Cykl Remigiusza Mroza przeczytam na pewno, jestem go bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. wstyd sie przyznac ale nie znam

    OdpowiedzUsuń
  37. Very interesting books, I loved it! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  38. Hello
    I hope you come back soon with lots of posts !!
    As always very interesting readings !!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Słyszałam o kilku tych książkach, żadnej jednak nie miałam okazji czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ah te książki, gdyby tak płacono sowicie za ich czytanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo mi się podoba ten cytat Charles'a Baudelaire'a :) Oddaje w całości istotę i piękno czytania książek :) Ja w maju przeczytałam ich aż 4 :) Co do Twoich to nie sięgam po tego typu literaturę. Przyznam, że boję się :D

    OdpowiedzUsuń
  42. W wakacje trzeba będzie nadrobić książkowe czytanie 😊
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  43. ja ostatnio czytam historię XX wieku :) na przemian z książką coachingową :) Mroza mam również, jako odskocznię może niedługo też zacznę czytać...

    OdpowiedzUsuń
  44. Thanks for sharing this list! :)


    Please check out my latest post, too? I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  45. Thanks for sharing this list! :)


    Please check out my latest post, too? I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  46. I wish I can read one of book there
    It sounds good

    Thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  47. Trochę Cię rozumiem, bo sama miałam ostatnio egzamin dyplomowy i książki oraz co za tym idzie blog poszły w odstawkę.

    OdpowiedzUsuń
  48. That "Twisted" book sounds really interesting. i like that kind of story.

    anyway, I like your blog, wanna follow each other? please let me know. thanks :)

    JULIE ANN LOZADA BLOG
    INSTAGRAM: @julieann_lozada

    OdpowiedzUsuń
  49. I will miss your post, but enjoy in with your family.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/06/shelas-rotating-makeup-organiser.html

    OdpowiedzUsuń
  50. Chętnie bym przeczytała książkę 'Wkręceni', musze zobaczyć czy jest dostępna na legimi :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Twisted sounds like an intriguing read. Enjoy time spent with family and break a long (meaning I hope all goes well with the performance).

    OdpowiedzUsuń
  52. They sound like interesting books! Enjoy your time with family, and good luck with your performance! :)

    Hope that you are having a nice weekend :)

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie znam żadnego tytułu. Za recenzje dziękuję:)
    I u mnie książkowo, zapraszam 📚😀
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień 💜🌸☕

    OdpowiedzUsuń
  54. Pierwszą pozycję dodałam już sobie na lubimy czytać, bo mnie zainteresowała :D

    OdpowiedzUsuń
  55. Oh what a nice post! I love everything :)
    😊 thanks for your sharing 😊 !!!

    OdpowiedzUsuń
  56. Kojarzę tylko książkę Mroza :) Trzymam kciuki za spektakl!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  57. Sempre interessanti le tue liste lettura!
    Kisses, Paola.


    Expressyourself


    My Instagram

    OdpowiedzUsuń
  58. Najbardziej zainteresowałaś mnie książką Wkręceni:-)

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetnie, że w najbliższym czasie spotkasz się z rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Would love the check out "twisted". It sounds so interesting!

    OdpowiedzUsuń
  61. osobiście nie znam tych książek ;) Ale kojarzę, że coś czytałam na różnych blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Chętnie przeczytam "W pułapce". Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Jeśli już to Mróz...ale też nie na siłę ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. Very interesting books, i love it

    Kisses
    www.pimentadeacucar.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Mam nadzieję, że szybko do nas wrócisz :). Dwie pierwszy książki mają coś w sobie intrygującego, chociaż czy przeczytam jeszcze nie jestem pewna. Mróz też przede mną. Jakoś ciągle nie mogę się zabrać za tego autora :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jestem :-) Nie miałam kompletnie czasu , aby tu przez ten czas zajrzeć :-) Jeszcze troszkę i zacznę czytac Twoją książkę :-D

      Usuń
  66. i have never read all of them, will check it out! thank you for sharing

    OdpowiedzUsuń
  67. interesting post, have a nice day
    http://www.mosaictrends.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Ostatnią książke czyta właśnie moja mama ;) ja jak narazie nie mam na to czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  69. Uwielbiam Twoje cytaty z początków notek blogowych. Oj tak te mnóstwo doradców właśnie wiedzie mnie przez rozprawę doktorską. Gratuluję przeczytania tylu książek! :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Podobnie jak ja - jeszcze tydzień do obrony, a potem będzie mnie więcej.

    OdpowiedzUsuń

  71. Idzie na lepsze w Polsce. Powoli ale idzie a dostrzegłam to dzięki kampanii wyborczej. Drzewiej tylko "elity", znały świat, znały wydarzenia, znały zachowania i mając wzór wprowadzały w Polsce jako swoje osiągnięcia a teraz powolutku widać ,że to plagiatów moc i kiepskich podróbek i że trzeba się wysilić .Już nie tylko dzieci dygnitarzy wiedzą widziały, potrafią ...skończyła się sterylna wiedza dla wybranych, którzy żałośnie głupio wyglądają gdy im się wydaje ,że nic nie uległo zmianie.

    OdpowiedzUsuń
  72. Zdecydowanie moje klimaty: zaintrygowała mnie zwłaszcza pierwsza pozycja :).

    OdpowiedzUsuń
  73. "Wkręceni" brzmią baaardzo oryginalnie! Chyba się skuszę na tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Same fascynujące tytuły, aż ciężko się na coś zdecydować. :) Jeśli chodzi o cykl z Chyłką, to mam jeszcze sporo do nadrobienia, ale przyznaję, że go uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  75. O serii Remigiusza Mroza słyszałam już nie raz, jednak pozostałe tytuły to dla mnie nowość. Muszę przyznać, że "Wkręceni" mnie zaciekawiło.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  76. I like the quote. Have a great time with your family! xx

    OdpowiedzUsuń
  77. Co rusz czytam ze są fajne książki . Szkoda ze brak mi czasu . Super recenzje

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)