czwartek, 18 lipca 2019

Lifestyle/Culture - Films/Filmy- June 2019

"Czasem trzeba w całości obejrzeć film, 
chociaż po to by móc stwierdzić,
Że nie warto go było oglądać do końca"
/Krzysztof Ciesiński/

"Sometimes you have to watch the whole movie
though to be able to say,
That it was not worth watching until the end "
/Krzysztof Ciesiński/






Filmy bywają różne. Jedne zostają z nami na zawsze, odmieniają nas, zmuszają do refleksji. Inne natomiast wręcz odwrotnie. Wymazalibyśmy je z pamięci. Okazywały się stratą czasu. Jednak
czasami warto sięgnąć po filmy, co do których nie mamy przekonania. Być może miło nas zaskoczą. A gdyby jednak nie, to jak w cytacie , który umieściłam na początku, przynajmniej czas, który im poświęciliśmy przydał się, aby mieć pewność, że tego czasu warte nie były. 


W czerwcu udało mi się obejrzeć w kinie aż 15 filmów :-)  Jestem pewna, że w tej różnej tematycznie selekcji każdy z Was znajdzie coś dla siebie.

***

Movies can be different. Some of them stay with us forever, change us, force us to reflect. Others, on the contrary, the opposite. We would like to erase them from  our memory. They were a waste of time. But sometimes it is worth reaching for a films that we do not have conviction for. Maybe it will surprise us. And if not, then, as in the quote, which I placed at the beginning, at least the time that we "sacrifice" to watch them was useful in order to be sure that it was not worth the time.

 In June, I was able to watch at the cinema  15 movies :-) I'm sure that among this different thematic selection, each of you will find something for yourself.








pictures - internet



1. Alladyn/Alladin

Disney powraca tym razem musicalowo w wersji fabularnej. Bajkowo, lekko typowa propozycaj kina rodzinnego. Do tego bardzo pozytywna rola Willa Smitha jako dżina.

Disney returns this time in a musical  film version of the story. Fairy tale, slightly typical proposition of a family cinema. And extra very positive role of Will Smith as a genie.




 2. Słońce też jest gwiazdą/ The sun is also a star

Film, w którym na pierwszym planie pojawia się motyw przeznaczenia. Tego, że nic w życiu nie dzieje się bez powodu. Także miłość. Wzruszająca, niebanalna historia pewnego spotkania, które przeradza się w głębokie uczucie.

A film in which the theme of destiny appears in the foreground. The fact that nothing in life happens for a reason. Love too. A moving, remarkable story of a meeting that turns into a deep feeling.





3.Wymarzony/ Pupille

Film poruszajacy kwestię adopcji. Bardzo wzruszający; poruszający delikatne materie takie jak rodziny zastępcze, pragnienie macierzyństwa, oddanie dziecka do adopcji.

A film about adoption. Very touching; moving delicate matters such as foster families, the desire for motherhood, giving the child up for adoption.





4.Sekretne życie zwierząt domowych 2/ The secret life of pets 2

Propozycja dla najmłodszych, ale nie tylko. Domowe zwierzaki powracają. Głowny psi bohater poznaje tym razem co oznacza nowy, najmłodszy członek rodziny.

A proposal for the youngest, but not only. Home pets are coming back. The main dog character Max gets to know this time what the new, youngest member of the family means to him.





5. Królowa Kier/ Dronningen 

Kino moralnego niepokoju. Historia dojrzałej kobiety, która wdaje się w romans z synem swojego męża z poprzedniego małżeństwa. Minimalistyczny, surowy, skandynawski klimat kina.

Cinema of moral anxiety. The story of a mature woman who gets into romance with her husband's son from a previous marriage. Minimalist, raw, Scandinavian face of the cinema.






6- X Men Mroczna Phoenix/ Dark Phoenix

 Tym razem scenariusz filmu skupia się przede wszystkim na historii jednej z bohaterek - Jean, która po jednej z misji odkrywa swoje drugie oblicze oraz umiejętności.

This time the screenplay focuses primarily on the story of one of the heroines - Jean, who, after one of the missions, reveals his other face and skills.





7- Men in black- International.

Faceci, a raczej faceci i kobiety w czerni powracają. I to z całkikem nową misją. Byłam bardzo sceptycznie nastawiona do tego filmu, a tymczasem okazał się być on całkiem niezłą propozycja kina rozrywkowego. Postać Pionka skradła moje serce.

Men, or rather guys and women in black are coming back.With a  new mission. I was very skeptical about this movie, but in the meantime it turned out to be quite a nice proposition of entertainment cinema. Figure Pawn have stolen my heart.






8- Rocketman

Niestandardowo   w postaci musicalu przedstawiona historia oraz droga di sukcesu jednego z najbardziej znanych muzyków na świecie - Eltona Johna. Wart uwagi.

Unusual, in the form of a musical presented the story and the path to the success of one of the most famous musicians in the world - Elton John. It's worth to watching.







9 - Kobieta idzie na wojnę /woman at war.

Propozycja filmowa z Islandii. Oszczędna w srodkach, nawiązująca do ochrony środowiska naturalnego. Główna bohaterka filmu- dyregentka chóru jest zapaloną i aktywną ekomaniaczką. Jej postawa oraz walka z przemysłem jest głównym wątkiem filmu. Bardzo ciekawie prowadzaona jest w filmie sekwencja muzyczna.

A movie offer from Iceland. It is economical in its resources, referring to the protection of the natural environment. The main character of the film - the director of the choir is an active  eco maniac. Her attitude and the fight against the industry is the main theme of the film. The music sequence is very interesting in the film.







10- Oszustki/ The hustle

Bardzo przyjemna komedia z Anne Hathaway oraz Rebel Wilson w rolach glównych. Tym razem obie panie możemy podziwiać na  ekranie w roli oszustek zajmujących się wyłudzaniem pieniędzy od zamożnych mężczyzn. W pewnym momencie zaczynają one rywalizować o  pewnego młodego milionera.

A very nice comedy with Anne Hathaway and Rebel Wilson in the main roles. This time, both ladies can admire on the screen in the role of scammers dealing with extorting money from wealthy men. At some point, they begin to compete for a young millionaire.






11- Ma 

 Świetnia Olivia Spencer tym razem pokazuje nam się na ekranie w roli psychopatki urządzającej imprezy dla szkolnej młodzieży. Film miał potencjał, ale niestety całościowo na bardzo średnim poziomie.

The great Olivia Spencer this time shows us on the screen as a psychopath organizing parties for      
school youth. The film had potential, but unfortunately overall at a very average level.






12- Tajemnice Joan/Red Joan

 Główna bohaterka Joan zostaje oskarżona o szpiegostwo. W młodości pasjonująca sie fizyką Joan zostaje zatrudniona przy budowie bomby atomowej. Uwikłana pomiedzy miłością do kraju a ukochanego mężczyzny oraz swoimi pogladami musi dokonać trudnych decyzji, które zaważąją o przyszłości wielu. 

The main character Joan is accused of spying. In her youth, passionate about physics, Joan is employed to build an atomic bomb. Entangled between love for the country and beloved man and her private opinions, she must make difficult decisions that will affect the future of many people.





13 -  Anna 

Ten film thriller sensacyjny z czasowymi zwrotami akcji.Tytułowa bohaterka przebywa długą drogę od narkomanki, modelki po działającą na arenie międzynarodowej agentki- szpiega.

This thriller thriller movie with temporary twists. Main character is going through long way since heroine drug addict, a model to an international spy agent.

 


14- Ja teraz kłamię 

 Umiejscowiony w futurystycznej scenografii film o tym, abyśmy ślepo nie wierzyli we wszystko czym karmią nas media społecznościowe oraz telewizja.

A film is placed in the futuristic scenography and it's talking to not blindly believe in everything that social media and television feed us.





15- Polaroid 

  Młoda licealistka otrzymuje od kolegi stary model aparatu fotograficznego typu polaroid. Stopniowo osoby, pojawiające się na zdjęciach nim wykonanym zaczynają ginąć w tajemniczych okolicznościach. Typowy, nie wnoszacy nic nowego w tym gatunku horror.

A young high school student received an old model of a polaroid camera from her colleague. Gradually, people appearing in the pictures taken with them begin to die in mysterious circumstances. Typical, nothing new in this genre horror.







65 komentarzy:

  1. "Polaroid" oglądałam. Całkiem niezły horror.

    OdpowiedzUsuń
  2. 15 filmów? Nieźle :) I pomyśleć, że nie lubię chodzić do kina :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to uwielbiam- ta megia duzego ekranu działa na mnie od dziecka

      Usuń
  3. I loved Aladdin!! And I can't wait to see the Lion King today, so excited about it!


    Cats in the City

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzałam dwa filmy z Twojej listy. Zainteresowałaś mnie filmami : Men in black i Oszustki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. I still need to see the Aladdin movie ... nice post

    would you like to follow back my B;log girl
    Have a nice day
    Kinza Khushboo
    Blog
    Glamorous without the Guilt

    Bloglovin | Glamorous without the Guilt

    OdpowiedzUsuń
  6. I love trying out small and independent movies, just saw a really great Romanian comedy Golden ages!
    But I'm really looking forward to see Anna as well though, love that style of movies!

    LackaDaisy

    OdpowiedzUsuń
  7. I will watch the Hustle for sure and I am not sure about dark phoenix as I didn't like Logan that much, it was way too sad!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  8. 6,8,10,13 – planuje dopiero zobaczyć w zaciszu domowym. Choć żałuję, że na Fenixa nie udało mi się iść do kina gdy byłam w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Such a lovely summer selection... Aladdin is my fav!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post, Thanks for sharing,
    I'm following you! X.

    OdpowiedzUsuń
  11. I would really like to see Alladin and Men in Black, they must be great movies.
    This year is having great releases in the cinema! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, you've definitely saw a lot of movies!!!
    I've seen many of them too (aladdin, Pets 2, The dark Phoenix, the Hustle and Rocketman)and my fav was Aladdin with no doubt! :)
    Cant wait to Spiderman Homecoming now!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, 15 filmów to naprawdę sporo! Chyba muszę zacząć częściej chodzić do kina. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja niestety w ostatnim czasie nie miałam okazji oglądać zbyt wielu filmów. Kilka propozycji z Twojej listy z pewnością obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I'd love to see Alladin! Thanks for this great informative post.

    OdpowiedzUsuń
  16. Great post dear, so nice and interesting, love it!

    OdpowiedzUsuń
  17. Matko, ile ty w tym kinie spędziłaś czasu :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Red Joan sounds interesting! I love Judi Dench!

    OdpowiedzUsuń
  19. Tym razem niczego nie miałam okazji oglądać i szczerze to niewiele pozycji planowałam nadrobić. Na pewno Rocketmana, może Aladyna. Reszta jakoś mnie nie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Thanks a lot :D

    great sugestions. super interesting

    NEW MAN TO MAN POST | PERFECT SKIN CARE ROUTINE TO MODERN MEN!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna dawka filmowych propozycji :D! O "Domowych Zwierzakach" mówiła mi Mama, obiecałam ją zabrać :D. Poza tym Alladayn - bo do Disney'a mam słabość, do X-menów podobnie, i o Annie też słyszałam przychylne opinie, więc na pewno obejrzę ;). Nie słyszałam natomiast o polskiej propozycji "Teraz ja kłamię" - myślę że warta jest obejrzenia, jak szołbiznes przedstawia kłamaswta szołbiznesu i marketingu. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe zwiezraki, a racezj ich sekretne życie to naprawdę super pozycja nie tylko dla najmlodszych, ale tez tych nieco starszych :-)

      Usuń
  22. Z wielką chęcią chce zobaczyć "Sekretne życie zwierzaków domowych", ale muszę zacząć od pierwszej części, bo nie oglądałam. A co do filmu "Wymarzony" to widziałam zwiastuny i już płakałam, więc może kiedyś film obejrzę, ale na pewno nie w kinie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety ostatnio nie mam czasu na kino.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ileż filmów w tak krótkim czasie. Widać, że jesteś fanką kina. Bardzo chciałabym zobaczyć "Słońce też jest gwiazdą" 😍 I Alladyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jestem. Słonce jest gwiazda- barzdo mi się podobał

      Usuń
  25. Tyle filmów! Coś by mi pasowało. Na pewno 2,5,7,10 i 12. To raczej moje klimaty :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. This is such a great selection of movies. I didn't know what is new in cinema and this post waas so useful for me. I'm huge fan of x-man and can't wait to watch Dark Phoenix.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/07/sarah-chapman-skinesis-massager-tools_19.html

    OdpowiedzUsuń
  27. W ostatnim miesiącu , oglądałam obrazki jakieś 15 minut. Nuuuuuda. Nieustannie wspominam pewną wizytę i jej bohaterkę i chociaż w czasie życia to tylko taki malutki epizodzik ale ów zajmuje mnie przejmuje i buduje obrazy z których niejedno można by napisać i nakręcić opowiadanie obrazkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jak widać nie musi być długi, aby miec jakąś wartość :-)

      Usuń
  28. What a wonderful selection of movies!! I really want to see Aladdin and Rocketman!! Thanks for stopping by my blog!! I'm happy to be your newest follower!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  29. Ależ spory zestaw! Rzeczywiście każdy tu znajdzie coś dla siebie. Zainteresowała mnie "Królowa Kier". "Facetów w czerni" wcześniejszych lubiłam, więc może i to by mi przypadło do gustu. "Aladyn" też zapowiada się ciekawie jako taka familijna pozycja. À propos Disneya, chętnie bym obejrzała też nową wersję "Króla Lwa" :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Aladdin is right on top of my list Great titles here xoxo Cris
    https://photosbycris.blogspot.com/2019/07/alchimie-forever-because-your-skin.html

    OdpowiedzUsuń
  31. I would love to watch Aladdin.

    OdpowiedzUsuń
  32. Będę oglądać po kolei samotnymi wieczorami :)

    OdpowiedzUsuń
  33. tak w sumie to nie znam żadnego z tych filmó! muszę je dodać na filmweb ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Niestety nie pamiętam kiedy byłam w kinie... Ale kilka filmów z twojej listy koniecznie muszę zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  35. Wow, jestem pod wrażeniem Twojej pasji filmowej, super,że udało Ci się tyle filmów obejrzeć i widzę, że z róznych gatunków :)
    U mnie w kolejce czeka książka 'Słońce też jest gwiazdą' i mam nadzieję, że niebawem uda mi się przeczytać, a może za jakiś czas obejrzę film.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jest tu parę ciekawych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Właśnie przymierzałam się do obejrzenia "Oszustek" i "Facetów w Czerni"
    Nie byłam pewna czy chce obejrzeć, jednak Twoje recenzje mnie przekonały 😀
    Imponującą ilość filmów obejrzałaś-podziwiam 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oszustki- bardzo na plus :-)
      Kino to moja pasja zatem :-)

      Usuń
  38. I really need to see some of these films!
    xx
    Sarah

    OdpowiedzUsuń
  39. Żadnego z filmów nie widziałam, natomiast zainteresowałaś mnie "Wymarzonym" i "Królową Kier". :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Me encanta tu selección! Espero verte pronto por mi blog!
    Es un placer leerte! 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  41. Wow! 15 filmów to całkiem sporo. Ja byłam jedynie na Alladynie i muszę przyznać, że film okazał się świetny. Bałam się, że adaptacja może być gorsza od bajki, a tu takie miłe zaskoczenie. Z wymienionych wyżej pozycji obejrzałabym jeszcze Kobieta idzie na wojnę. Jestem bardzo ciekawa tego tytułu.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam bardzo nietuzinkowy- inny wymiar kina z przesłaniem

      Usuń
  42. I want to see the hustle next. Looks like a fun movie to watch.

    OdpowiedzUsuń
  43. Great movie reviews. I'm interested in seeing the Aladdin and The Hustle.

    OdpowiedzUsuń
  44. Oglądam dużo filmów, recenzje mam na blogu- zapraszam:)
    Ostatnio podobał mi się film z Deppem (moim ulubionym) pt:" The Professor".
    Aktor wrócił do formy, co mnie cieszy:)
    Miłego oglądania:)
    Dodaję Twojego bloga do ulubionych, na moim blogu:)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)