piątek, 2 sierpnia 2019

Culture/Kulrura- Books/książki- July/Lipiec 2019

“There are worse crimes than burning books. 
One of them is not reading them.” 
― Joseph Brodsky


“Są gorsze zbrodnie niż palenie książek.
Jedną z nich jest ich nieczytanie"” 
― Joseph Brodsky





Okres wakacji to zdecydowanie czas, który sprzyja czytaniu książek. Warto choć na chwilę odłożyć wszystkie rzeczy na bok, udać się do parku, a następnie w promieniach słońca oddać się lekturze. Dzięki temu pozostając w rodzinnym mieście, miasteczku czy wsi mamy szansę choć duchowo przenieść się w kompletnie inne miejsce czy rzeczywistość. Poznać nowych bohaterów, którzy być może tak wiele wniosą w nasze życie opowiadając nam swoja historię.

Tymczasem prezentuję Wam krótka listę książek, które udalo mi sie przeczytać w tym miesiącu. Mam nadzieję, że któraś  z nich być może przypadnie Wam do gustu.

***

The holiday period is definitely a time that favors reading books. It is worth to put all the things aside for a moment, go to the park and then read in the sunny weather. Thanks to this, even if we stay in our hometown, town or village, we have a chance to spiritually move to a completely different place or reality.To know new heroes who perhaps bring so much into our lives telling us their story.

In the meantime, I am presenting to you a short list of books that I managed to read this month. I hope that maybe  you will like some of them.













1. J.P DELANEY "W ŻYWE OCZY" / "BELIEVE ME" 

Claire Wright jest aktorką. Potrafi  idealnie wcielić się w różne postacie. Pracuje na zlecenie firmy prawniczej, gdzie skutecznie demaskuje niewiernych małżonków. Pewnego dnia jej "klientem" zostaje tajemniczy kochający poezje Baudelaire'a Patrick Fogler, a jej życie dzięki tej nietypowej znajomości zaczyna się nieco komplikować.

Claire Wright is an actress. She can perfectly incorporate various characters. She works from time to time for a law firm, where she effectively unmasks unfaithful married guys. One day, her "client" is Baudelaire's mysterious love poetry Patrick Fogler, and her life due to this unusual familiarity begins to slightly complicate.







2. ELIZABETH CRAFT, SHEA OLSEN - FLOWER.JAK KWIAT/ FLOWER

Osiemnastoletnia Charlotte ma konkretny plan. Całe swoje życie ciężko pracuje, aby dostaś sie na jeden z prestiżowych uniwersytetów amerykańskich. Tymczasem w kwiaciarni, w której dorabia pewnego dnia pojawia się on - idol nastolatek, a wtedy jej całe życie ulega zmianie.

Eighteen-year-old Charlotte has a specific plan. She's been working hard all his life to get into one of the prestigious American universities. Meanwhile, in a flowers shop, where she works, one day he  it appears a popular teenage idol, and after this meeting her whole life has changed.





3. REMIGIUSZ MRÓZ " EKSPOZYCJA

Nad ranem turyści odkrywają powieszone na krzyżu zwłoki mężczyzny. Sprawę prowadzi niecieszący sie popularnością komisarz Wiktor Frost. Wraz z dziennikarką Olgą Szrebską odkrywa kolejne topy zagadki, które prowadzą do zbrodni  z przeszłości. Niestety książka kompletnie, mimo tego, że sporo się w niej dzieje mnie do siebie nie przekonała.  Kolejne tomy zdecydowanie sobie odpuszczę.

In the morning, group of tourists discover a male body hanged on the cross. The case is being run by the undisguised commissar, Viktor Frost. Along with journalist Olga Szrebska, he discovers more tops of the riddle that lead to crimes from the past. Unfortunately, the book completely, despite the fact that a lot of it is happening on its pages, did not convince me. I will definitely give up the next volumes.



4. CHRIS CARTER "HUNTING EVIL"

Najnowszy 10 już tom słynnej serii thrillerów napisanych przez Chrisa Cartera.  Tym razem para głównych detektywów wraz  z pomocą służb rusza w pościg za zbiegłym i bardzo niebezpiecznym Lucienem Folterem, którego nieco bliżej poznaliśmy w szóstym tomie serii. Jak zawsze świetnie napisana oraz bogata w drastyczne detale morderstwa książka, która bardzo polecam.

The latest volume number 10 of the famous series of thrillers by Chris Carter. This time, the pair of the main detectives, along with the help of the other services, is on the hunt for the runaway and very dangerous killer Lucien Folter, whose we knowing better in the sixth volume of the series. As always well written and rich in drastic details of the murder book, which I highly recommend.



5. STEFAN AHNHEM "MOTYWATOR X" /"MOTIVE X"

Czwarta z serii książka niemieckiego pisarza z Fabianem Friskiem w roli głównej. Po ostatnich wydarzeniach główny bohater wraz z rodziną udaje się na urlop. Szefowa Friska - Astrid udaje się  na odwyk. A tymczasem w mieście dochodzi do brutalnych morderstw, dokonanych różnymi metodami oraz przedmiotami. Po przeczytaniu tej książki czekam na ciąg dalszy.

The fourth book series written by German writer with Fabian Frisk in the main role. After the recent events, the main character and his family go on holiday. Frisk's boss - Astrid goes to rehab. In the meantime, there are a series of  brutal murders in the city made by various methods and objects. After this book I am looking forward for the next volume.






6. Christopher Golden, Damian Couceiro & others "Synowie anarchii" tom 1/ "Sons of anarchy" tom 1

Jestem ogromną fanką serialu zatem, gdy ta pozycja trafiła w moje ręcę nie mogłam jej nie przeczytać. Książka komiks opowiadająca o wydarzeniach pomiędzy 4 a 5 sezonem serii. Córka Kozika - jednego z nieżyjących członków Synów Anarchii ucieka do Charming szukając schronienia przed śmiercią. Tig dawny kompan Kozik,a po traumatycznych wydarzeniach związanych z utratą swojej córki postanawia jej pomóc. Wartka akcja, bardzo dobra kreska - dla fanów serialu pozycja obowiązkowa.

I am a huge fan of the TV series, so when this item hit my hands I could not read it. A comic book about events between the 4th and 5th season of the series. The daughter of Kozik - one of the dead members of the Sons of Anarchy, escapes to Charming, seeking refuge from death. Tig, a former Kozik's buddy, after the traumatic events associated with the loss of his daughter decides to help her. Fast action, very good drawings - for the fans of the series, the obligatory position.





pictures- internet

92 komentarze:

  1. Dziękuję za wybór i recenzję książek:) w razie potrzeby skorzystam.
    Miłego weekendu życzę, pozdrawiam serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym razem nie miałam okazji czytać niczego, z czym się zapoznałaś, ale cieszę sie, że przy połowie pozycji wyraźnie piszesz o zadowoleniu z lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mróz, lubię z jego twórczości Chyłkę. Jego książki trzeba czytać wolno. Niebywale mądry gość z dziwnym sznytem
    literackim
    Przedłożyłaś interesującą listę do przeczytania.
    Uderzyłaś w mój czuły punkt
    Uwielbiam książki
    Obecnie przeżywam extazę odczuć prz
    G.D. Roberts
    " CIEŃ GÓRY"

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwie pierwsze książki mnie zaciekawiły. Raz czytałam pana Mroza, ale na razie nie poczułam miłości. Muszę dać mu jednak jeszcze szansę i sięgnąć po inne tytuły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainteresowałaś mnie książką Huntin evil. Serial Sons of anarchy zaczęłam oglądać ale mnie nie wciągnął więc ta lektura nie dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam- świetna seria. Mnie za to na maksa - moje serialowe top3 ever :-)

      Usuń
  6. Żadnej z nich nie czytałam, ale książka "W żywe oczy" mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  7. They are super awesome books!
    I think, I like Flower :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że udało Ci się tyle przeczytać ;). To prawda, okres wakacyjny, gdzie jest więcej wolnego, a dni są dłuższe, sprzyja czytaniu... Zaczytanego sierpnia Ci życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Ekspozycja" leży na mojej półce już parę dobrych lat, ale jakoś w natłoku nowych premier (i kolejnych powieści Mroza) wciąż nie mogę się za nią zabrać. Czytałam natomiast Flower - ale już dość dawno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie trochę rozczarowała więc nie dziwię Ci się ,ze nei do końca mozesz się za nią zabrać :-)

      Usuń
  10. Kiedyś czytałam dużo książek
    Niestety ostatnio praktycznie nic. Ciagle brak czasu i jak juz troche go znajdę to raczej go spędzam z rodZina albo przyjaciółmi ale mam nadzieje ze na urlopie przeczytam z kilka sztuk :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, what a fellow you are! I would really like to read more books, but for some reason I’m not doing this at all. You are inspiring <3 Thank you for sharing!

    MY NEW POST: BAG OF YOUR DREAMS ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  12. They all look like awesome reads!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  13. Wakacje są wspaniałym czasem na czytanie ♥ Z tej listy mam w planach "W żywe oczy" - czytałam "Lokatorkę" tego autora i mi się podobała.
    Gratuluję tylu przeczytanych książek i życzę zaczytanego sierpnia!

    OdpowiedzUsuń
  14. These sounds like great reads! I have not read works by any of these authors. It is amazing how many great writers and books there are to engross ourselves in.

    OdpowiedzUsuń
  15. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wstyd się przyznać, ale ani jednego z tytułów nie znam :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Thank you for sharing excellent information. Your website is so cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched everywhere and simply could not come across. What a great web site. Visit@: my sites :- Norton.com/setup » McAfee.com/activate » office.com/setup Norton.com/setup.

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja mimo wszystko skuszę się na Pana Mroza 😀
    Serial o którym wspomniałas też chętnie obejrzę 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mroza polecam serię Chyłka. Serial jak dla mnie mistrzowsko zrobiony

      Usuń
  19. you have here some interesting readings Carolyna, I wish I had more time to read.
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Really I didn't know no one of these books, but seem all so interesting!
    I'm started reading a Ken Follet book that is so huge that I guess I'll finish it on september...
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kurczę...o żadnej z nich nawet nie słyszałam. Aż mi trochę wstyd. Niemniej zainteresowałaś mnie dwiema pierwszymi pozycjami. Może w wolnej chwili się na nie skuszę.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Thank you for sharing your reading list and thoughts on these books you've read. Vacation is always perfect for a perfect time for catching up on your reading.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie przeczytam te książki :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę w końcu przeczytać cos Pana Mroza

    OdpowiedzUsuń
  25. ja własnie ostatnio nie czytam, czuje że się obijam i marnuje czas :/
    zapraszam przy okazji do króciutkiego, ale bardzo waznego dla mnie wpisu :) http://uszatkaa.blogspot.com/2019/08/wakacyjna-sprawa-mini-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekspozycję muszę koniecznie przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  27. "Ekspozycja" i "Hunting evil" najbardziej mnie zaciekawiły:)

    OdpowiedzUsuń
  28. I enjoy reading books about detectives and crimes.

    OdpowiedzUsuń
  29. „W żywe oczy” chodzi już za mną tak długo, że muszę w koncu zamówić!

    OdpowiedzUsuń
  30. muszę się w końcu zainteresować twórczością pana Mroza;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Hi,
    I follow you on gfc 598 , follow back? :)

    https://styleoflifet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam, ale zaciekawiła mnie pierwsza propozycja i myślę, że mimo wszystko dam szansę R. Mrozowi. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. thank you for summary of the books....
    have a great day

    OdpowiedzUsuń
  34. Interesting selection, I would like to read "Believe me"!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  35. Thank you for sharing excellent information. Your website is so cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched everywhere and simply could not come across. What a great web site. Visit@: my sites :- Norton.com/setup » McAfee.com/activate » office.com/setup Norton.com/setup.

    OdpowiedzUsuń
  36. Hunting Evil sounds interesting. Thank you for sharing these book recommendations. In addition, that comic book about Sons of Anarchy looks very promising.

    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Podeślę wpis znajomej, która uwielbia czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie czytałam Mroza, ale widzę, że cieszy się sporą popularnością. Może kiedyś się zdecyduję, żeby wyrobić sobie opinię.

    OdpowiedzUsuń
  39. Thanks for sharing your reads as all the books are new for me!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  40. I have not read these books. Thanks for the recommendation.

    OdpowiedzUsuń
  41. Wczoraj założyłam prochowiec Kloszarda i poszłam bo i jakoś nie chciałam być w miejscu dotychczasowym, typowym, codziennym.W prochowcu jest bezpieczniej bo nie jest wcale zabawne gdy co któryś kierowca akcentuje klaksonem , bo inaczej nikt by go nigdy nie dostrzegł.W prochowcu za późno na akcent. Gdy zaczynała się potężna burza byłam na polu o którym ktoś powiedział ,że ma tysiąc hektarów, to chyba dużo a ja byłam dokładnie na środku i byłam ciekawa, czy to dziś czy może jeszcze nie dzisiaj.Potężne pioruny, ulewa, z przodu z prawej strony i wciąż przede mną, wciąż odrobinę z boku, kałuże tylko świadczyły że była tu przed chwilą.Niezaspokojona ciekawość, jak to jest być trafioną piorunem w szczerym polu.
    PS
    Przeglądnęłam , niezbyt dokładnie pani opisy książek i większość :"fuj"-jedna. Nie, fuj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nieznanego mi powodu , pamięć przywiodła mi wyjście z teatru i polemikę, która zaczęła się już po pierwszym akcie, trwała na kolejnej przerwie i trwała długo długo w noc ,która nie przeszkadzała rozmawiać, nie wadziła polemizować, nie zabraniała krzyczeć. Jak po koncertach, muzyczne polemiki , długo długo w noc... Ileż razy żegnałyśmy się w gniewie by nazajutrz wspominać :"wiesz....grają...."
      Czas jakiś nie rozmawiałam z nikim ...długi czas... odkąd usłyszałam oczekiwanie-:"pamiętaj, nie jesteśmy osobami prywatnymi musimy starać się,by to co publikujesz, nie zrobiło krzywdy, sprawie...ona jest ważniejsza. W kolejnych rozmowach pojawiały się kolejne zastrzeżenia i chociaż wpierw wierzgałam i byłam oburzona, tak w końcu stałam się jak koń ujeżdżona....czasem tylko biegam samotnie po wielkich pastwiskach jakie Starszy Pan dla mnie tworzy.

      Usuń
    2. Wychodzę rano z psami do ogrodu. Lasu, może to nazwa uczciwsza bo drzewa wyższe niźli dom niedaleko. Wychodzę i za każdym razem jestem pełna podziwu ,jak pięknie, jak doskonale, jak wszystko idealnie do siebie pasuje , nawet jak wydaje się być smutkiem. Psy bardzo dosłownie traktują prawo własności goniąc za wszystkim co pojawia się na ich terenie. Tak teraz mi przyszło do głowy, przecież one nie zabijają ze złością, nie zabijają , lubując się z zniszczeniu. Zabijają bo ktoś wszedł na ich teren a nie był silniejszy od nich by mogły poczuć się podległe.
      Dobrze ,że pani ma cierpliwość i szacunek do mojego pisania u niej... to coś wyjątkowego , że ktoś pozwala na to by w jego budowli, jakiś rzemieślnik, tworzył, może bez związku i po swojemu.
      Dziękuję.

      Usuń
    3. zdecydowanie mam :-) Grunt to tworzyć co nam w duszy gra

      Usuń
  42. Very diverse books here I love the first one I would like to read it too Thanks for the selection xoxo Cris
    https://photosbycris.blogspot.com/2019/08/lilacoco-power-of-being-you.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Ekspozycja wydaję się być ciekawą książką. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. I love that book quotes from Brodsky.
    Those books look really interesting.
    I love Sons of Anarchy.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Sporo ciekawych pozycji książkowych :) Mimo, że nie lubię drastycznych książek czasem mam ochotę sięgnąć po jakąś Mroza :)

    OdpowiedzUsuń
  46. U mnie wciąż na liście do przeczytania czeka ksiązka 'W żywe oczy' może w sierpniu po nią sięgnę :)
    Mroza jeszcze nie czytałam, ale coraz głosniej o nim więc moze kiedys i ja się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  47. They sound like really interesting books, even if they are a bit heavier than the kind of reading I'm used to! I tend to like light reads when I do get time to read! :)

    Hope that you had a wonderful weekend :)


    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  48. Powiem tak, czytałam tylko 1 książkę i podobała mi się. 2 książka już trafiła na moją listę ,,muszę przeczytać", bo mnie baardzoo zainteresowała. Mroza mam na półce ale tę serię z Chyłką ( jeszcze nie przeczytana).

    Gratuluję tak wspaniałego wyniku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :-) dwójka to lekka pozycja dla odprężenia

      Usuń
  49. I definitely want to read a bit more books this month. Great suggestions!

    OdpowiedzUsuń
  50. Thanks a lot :D

    love this kind of posts

    NEW OUTFIT POST | AUGUST, PLEASE BE NICE!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  51. Super, że udało Ci się tyle przeczytać. Ja to w ogóle ostatnio nie mam czasu na nic ;/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  52. Muszę w końcu przeczytać "W żywe oczy"

    OdpowiedzUsuń
  53. To prawda, że podczas lata więcej czytamy i u mnie chociaż więcej obowiązków (jak to na wsi) ale jakoś szybciej idzie czytanie kiedy można wyciągnąć się na leżaku w słońcu z książką :)
    Z Twoich propozycji książka Remigiusza Mroza zaciekawiła mnie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos w tym jest- latem mam mniej na głowie i jest mi dużo łatwiej znaleźć czas na czytanie :-)

      Usuń
  54. Zacny zbiorek. Widzę, że niektóre z tych książek Cię naprawdę usatysfakcjonowały. Ale słynny Remigiusz Mróz tym razem się nie sprawdził... Przyznam, że jeszcze nic nie czytałam tego autora i to, co piszesz o tej pozycji mnie nie zachęca...

    OdpowiedzUsuń
  55. Estupendo post! Me encanta todo! Espero tu opinión en mi última entrada! Feliz día! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  56. Na pewno przeczytam W żywe oczy i Flower. Jak kwiat :) Książkę Mroza jedną zaczęłam, ale jakoś miłości z tego nie było na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  57. żałuję, że przez mam tak mało czasu na czytanie książek. Ale idzie jesień i zima a to idealny czas, żeby zawinąć się w koc z ciepłą herbatą i książką w dłoni :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Congratulation Guys, We Provide You Toll-Free Service For Brand New Or Old Office, Norton, HP. Here we resolve any kind of Ms_Office Package, Norton setup, HP printer related issues. So don’t be delayed at least call ones regarding activation, registration, setup, viruses, bugs, paper jam, technical support, purchase, etc. Call one’s and grab your happiness. Ask your problem: +1-888-722-1666
    Click Here: norton.com/setup | office.com/setup | hp printer supportCongratulation Guys, We Provide You Toll-Free Service For Brand New Or Old Office, Norton, HP. Here we resolve any kind of Ms_Office Package, Norton setup, HP printer related issues. So don’t be delayed at least call ones regarding activation, registration, setup, viruses, bugs, paper jam, technical support, purchase, etc. Call one’s and grab your happiness. Ask your problem: +1-888-722-1666
    Click Here: norton.com/setup | office.com/setup | hp printer support

    OdpowiedzUsuń
  59. We are best service provider in over all Delhi/NCR area. If you wanna be a Girl For making and memorable, contact us for loving and independent girls in Mahipalpur. then call me on 9773622641
    Escort Service In Mahipalpur

    OdpowiedzUsuń
  60. We are best service provider in over all Delhi/NCR area. If you wanna be a Girl For making and memorable, contact us for loving and independent girls in Mahipalpur. then call me on 9773622641
    Escort Service In Mahipalpur

    OdpowiedzUsuń
  61. Make sure that your Win 7 system is patched with the latest updates from Microsoft.Switch to apps that are supported with security updates and have Win 7 patches.Make sure that Norton security software is up-to-date and actively supports Win7. Norton.com/setup

    OdpowiedzUsuń
  62. Microsoft has not cut support for any software yet but they have already stopped extended support for Office 2017, there is always a possibility that Microsoft gain might cut support for other Old office versions in further years. This is only done to make sure that customers purchase or upgrade to a newer version with good possibilities of having bug fixes and patches. Office.com/setup

    OdpowiedzUsuń
  63. We needed to tell all understudies that in the event that we got Ignou new task from any course, we will transfer it to this page. Understudies are mentioned to continue checking routinely for new updates on IGNOU Solved Assignment. In the event that you have any course task arrangement that isn't accessible in the rundown above, we ask that you examine your answer by calling us. Your answer and arrangements can enable different understudies to like you in your investigation. You can call us whenever to impart your settled tasks to us all.

    Ignou solved Assignment

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)