wtorek, 17 września 2019

Culture/kultura- books August 2019/ książki sierpień 2019

“Rainy days should be spent at home 
with a cup of tea and a good book.” – Bill Watter




“Deszczowe dni powinniśmy spędzać w domu
z kubkiem herbaty i dobra książką.” – Bill Watter





Wróciłam i zanim rozpocznę serię postów podróżniczych zapraszam Was  do przejrzenia notki związanej z książkami, które udało mi się przeczytać w miesiącu sierpniu. Zdecydowanie dominują wśród nich powieści z gatunku thrillerów ( to zdecydowanie mój ulubiony gatunek literacki) , ale nie brakuje też dość nietuzinkowej autobiografii.
Jestem ciekawa czy któraś z pozycji  przypadła Wam do gustu :-)

***

I came back and before I start a series of travel posts I invite you to look at the note related to the books that I have read in the month of August. Novels in the thriller genre are definitely dominating among them (this is definitely my favorite literary genre), but there is also a quite unusual autobiography.

I'm curious that you like any of those books positions :-)











1. REBECCA FLEET "ZAMIANA" / "THE HOUSE SWAP"

 Przechodzące kryzys małżeństwo Caroline i Francis postanawia zamienić na okres tygodnia swoje mieszkanie na piękny dom znajdujący się na przedmieściach Londynu. Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie pewne przypominające o przeszlości detale, które sprawiają, iż Caroline zaczyna zastanawiać się, czy aby przypadkiem nie zostały one przygotowane specjalnie dla niej. Ta książka to  z pewnościa pozycja dla lubiących thrillery psychologiczne.

A crisis-struggling couple, Caroline and Francis, decide to exchange their apartment for a week for a beautiful home in the suburbs of London. Everything would be good if it wasn't for some details reminding of the past that make Caroline wonder if they were accidentally prepared especially for her. This book is certainly a position for those who like psychological thrillers.


 

2. CHRISTINE DREWS "NIEBEZPIECZNA ZNAJOMOŚĆ"/ "SCHATTENFREUNDIN?PHOENIXKINDER" 

Katrin jest mamą małego Leo. W drodze do przedszkola poznaje Tanię, z którą szybko się zaprzyjaźnia. W dniu pogrzebu teścia Katrin, Tania oferuje swoją pomoc przy opiece nad małym chłopcem. Tymczasem po uroczystości okazuje się, że przyjaciółka zamiast powrócić znika wraz z małym chłopczykiem. Całkiem, całkiem :)

Katrin is the mother of little Leo. On the way to kindergarten she meets Tania, who quickly became her friend. On the day of Katrin's father-in-law's funeral, Tania offers her help in taking care for a little boy. Meanwhile, after the ceremony, it turns out that instead of returning; Katrin's new friend  disappears with a little boy. Quite good :)




 

3. M.W. CRAVEN "WITAJCIE W PUPPET SHOW" / "WELCOME TO THE PUPPET SHOW"

W północnej Anglii grasuje seryjny zabójca, który pali swoje ofiary żywcem. Na szczątkach trzeciej z nich policja odkrywa napis " Poe", Okazuję się , że jest nim nazwisko zdegradowanego detektywa, który krótko po tej sytuacji zostaje przywrócony do służby i wraz z uroczą młoodziutką Tilly Bradshaw rozpoczyna niezwykle wciągające śledztwo. Książka  to naprawdę udany debiut literacki :-) Polecam. 

In northern England, a serial killer burns his victims to death. On the remains of a third of them, the police discover the inscription "Poe". It turns out that it is the surname of a degraded detective, who shortly after this situation is coming back to service and together with the charming young Tilly Bradshaw begins an extremely engaging investigation. The book is a really successful literary debut :-) I highly recommend.


 


4. Ralph Sonny Barger, Keith Zimmar and others "Hell's Angel. Historia Sonny'ego Bargera i klubu motocyklowego Hell's Angels" / " Hell's Angel: The life and Times of Sonny Barger and Hell's Angels Motorcycle club"


Ta książka to autobiograficzna opowieść jednego z liderów słynnego amerykańskiego klubu motocyklowego Hell's Angels. Ciekawie napisana, wzbogacona o archiwalne zdjęcia opowiada historię nie tylko Sonny'ego Bargera, ale także samego klubu.Ciekawa pozycja dla tych wszystkich, którzy interesują się motoryzacją motocyklową.

This book is the autobiographical story of one of the leaders of the famous American motorcycle club Hell's Angels. Interestingly written, enriched with archival photos, it tells the story of not only Sonny Barger, but also the club itself. An interesting position for all those who are interested  motorcycle branch.


 

5. CHRISTINA DALCHER "VOX"

Sto słów na dobę - tyle może wypowiedzieć ich każda przedstawicielka płci żeńskiej. Jeśli liczba na liczniku, który każda z nich nosi na ręce przekroczy dzienny limit spotyka ją kara w postaci porażenia prądem. Tak wyglada współczesna Ameryka, w której kobiety sprowadzone sa do roli posłusznych kur domowych. Ciekawie napisana anty-utopia. Spodoba się fanom książki "Opowieść podręcznej "

One hundred words a day - that's what any female representative can say. If the number on the counter, which each of them carries on her hand exceeds the daily limit, she is punished with an electric shock. This is what modern America looks like - it's a a place where women are reduced to the role of obedient housewives. Interestingly written anti-utopia. Fans  of  " Handmaid's Tale" should like them.

 

68 komentarzy:

  1. Very interesting book recommendations! I like the fisrt one to read.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę Vox mam na swojej półce ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Może Bill Watter miał dobre intencje, ale ja uwielbiam wędrówkę górami gdy pada deszcz. Klimat wtedy jest tak tajemniczy i wciągający że myślę że deszcz i góry to piękna para, która razem może tak wiele... Lubię kalosze, A kalosze lubią deszcz. Więc może kompromis? Na początek spacer w jesiennym deszczu, A potem herbata i książka, A jeśli książka to z podanych pozycji tylko Hell's Angels. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kloszard zawsze mówił,że bycie artystą to prostytucja. Czasem dostanie się zapłatę a czasem tylko kopa w dupę. Nie najlepiej dobrał słowo, artysta, jest jak sprzedajna dziewka co nie odmawia nikomu a a za zapłatę ma to ,że ktoś weźmie ją w dłonie. Zamyślając się, myślę, że trzeba trochę chociaż kochać ludzi by dla nich tworzyć...chociaż...ja tworząc z niczego tworzę formę, treść...maluję miejsce w którym czuję się , miejsce w którym czuję...hm... chcę skończyć jak najszybciej i zacząć kolejny obraz, kolejna treść... no tak tylko że ja nie jestem artystką...więc to co czuję jest inne niźli najczęściej przyjmowane wyjaśnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe ,że też, jak mi , rzuciła się w oczy, produkcja naszych znamienitych, biorąc pod uwagę dorobek aktorski, błaznów. Wiedziałam już wcześniej , że aktor, nie znaczy mędrzec. Aktor, znaczy zwierz, którego łatwo nauczyć. Mimo tego było by mi miło, gdyby aktorzy nie okazywali się idiotami i kretynami gdy wypuścić ich na wolność ze sceny.
      Winno się ludziom wyjaśnić, że aktor nie różni się kompletnie niczym od szewca, szklarza, stolarza czy innego rzemieślnika. Kłamstwo mediów, czyniące z jednego rzemiosła coś czym nie jest a o innych zapominając, jest porażające i czyni straszne szkody.

      Usuń
    2. "Piekielny anioł"...jeszcze pamiętam, kochankę moją , jedną z pierwszych i ona miała takiego wielkiego , warczącego zwierza ale sama chociaż ubrana w czarne skóry, mogła stwarzać wrażenie to jednak była :"Boskim aniołem". Jak to czasami pozory mylą.
      A my z gosposią dzisiaj zrobiłyśmy ciasteczka kokosowe i są bardzo smaczne a wieczorem , może mi się uda, upić księżycówką bo zanosi się ,że będę miała z kim. Dręczy mnie nieposiadanie ziela...nie żebym miała ochotę zapalić bo jakoś mi nigdy nie odpowiadała ale nieposiadanie zawsze mnie denerwowało. Jak kupie nasiona i sobie(picuś bajduś- ogrodnika naciągnę by gdzieś posiał )O posieję gdzieś w ogrodzie to chyba mnie nie wsadzą...zresztą , kto ich wpuści by weszli i kogoś do czegoś wsadzali.

      Usuń
    3. To prawda z tymi aktorami troche tak jest- nie wszystkimi na szczęście- niektórzy lubią sztuke dla sztuki uprawiać :-) Niektórzy za to wolą spijać szampana w otoczeniu scianek i fleszy. Aktor aktorowi nierówny...
      Oj lubię takie boskie anioły na piekielnych maszynach :-)
      Oj nie ma jak ciasteczka jesienna porą....

      Usuń
  5. 'Zamianę' chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po "Zamianę " koniecznie muszę sięgnąć (baaardzo lubię thrillery psychologiczne),zresztą chętnie też sięgnę po "Witajcie w Puppet Show"😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  7. The books all look so interesting!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Zamianę" - jedna z najgorszych książek tego roku, nie byłam w stanie znieść głównej bohaterki. Czytałam też "Vox" - mocny i całkiem niezły, ale do "Opowieści Podręcznej" mu daleko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie była spoko- choć główna bohaterka tez jakos nie przypadła mi do gustu

      Usuń
  9. Ja ostatnio słucham, niż czytam
    Poszukam pozycji w wolnej chwili, bo ostatnio brak czasu.
    I dieta pochłania go sporo.
    Pozdrawiam najserdeczniej na kolejne miłe dni 🌻🙋
    Podaję ponownie adres bloga, bo podobno trudno do mnie trafić:
    Spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami łatwiej jest słuchać aniżeli czytć- zwłaszcza jak cos robimy więc Cie doskonale rozumiem w tej kwestii :-)

      Usuń
  10. Vox mam na liście, dopisuję Zamianę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry, Kochana Karo :)
    Jeśli chodzi o cytat - to zgadzam się z nim! Jesień to moja ulubiona roku i myślę, że jest idealna do czytania książek/oglądania filmów przy dobrej herbatce (ostatnio króluje u mnie herbata o smaku żurawiny :) ) I powiem Ci, że tym razem nie mogę się pochwalić, że znam jakąkolwiek pozycję z tych, które przedstawiłaś w tym poście. Wpadł mi w oko czwarty tytuł - autobiografia. Brzmi ciekawie, a jeszcze czegoś o podobnej tematyce nie mam na swojej półce.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w pozytywnych barwach :)
    Czekam z niecierpliwością na posty podróżnicze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zdecydowanie idealna bo człowiek ma wtedy ochotę tylko w własnym domku się zakopać pod kocykiem, ale cóż żyć trzeba :-)
      Juz po urlopie, ale za to pełna energii na kolejne miesiące :-)

      cieplutko pozdrawiam
      Karo

      Usuń
  12. Zainteresowała mnie książka Niebezpieczna Znajomość

    OdpowiedzUsuń
  13. Se ve todo precioso! Echaré un vistazo! Buenas noches! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo Vox sounds interesting as does the book on the Hell Angels and the house swap too!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie książki na pewno interesujące, ale chyba ta antyutopia zaciekawiła mnie najbardziej. 100 słów na dobę - ciekawy chwyt fabularny. A gdyby chodziło o życie jej najbliższych? - tak sobie od razu pomyślałam.
    Czytając o tych thrillerach, nabrałam też ochoty na obejrzenie jakiegoś filmu z dreszczykiem... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez slów na dobę tez zaintrygowało, dlatego sięgnęłam po tę pozycję :-)

      Usuń
  16. I used to enjoy books but now I am enjoying my hand phone.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogromnie kręci mnie "The puppet show". Czuję, że to książka, która może mi się spodobać. Już jakiś czas zwróciłam na nią uwagę, jak pojawiła się gdzieś w zapowiedziach.

    OdpowiedzUsuń
  18. 1 i 2 pozycja niezwykle mnie zaintrygowały :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Thanks for the heads up about these books:) I'm gonna add The Puppet Show on my to-read list for sure!

    OdpowiedzUsuń
  20. I like to read. Thanks for the recommendations, dear.

    OdpowiedzUsuń
  21. Interesting selection darling, thanks for sharing!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  22. Puppet Show sounds like something I would enjoy. Great book recommendations. Vox also sounds interesting, I read The Handmaid's Tale and really enjoyed it.

    OdpowiedzUsuń
  23. o " VOX" słyszałam bardzo niepochlebne opinie. w sumie nuda - ile ludzi tyle opinii.
    Do pozostałych książek chętnie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie była jak najbardziej ok- ale lubie klimat antyutopii :-)

      Usuń
  24. Nie czytałam żadnej, ale bardzo ciekawi mnie Zamiana, bo uwielbiam thrillery psychologiczne i Vox :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Interesting post my dear, thank you for sharing :-) 

    OdpowiedzUsuń
  26. Welcome to the puppet show - wygląda mega ciekawie! Bardzo w moim klimacie.

    http://redamancyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. "Zmiane" i "Vox" mam w swojej biblioteczce i mam zamiar przeczytać w niedługim czasie. Jednak reszty nie znam. I tak uważam, że jest to super wynik i gratuluję. Życzę zaczytanych chwil ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Thank you so much for these recommendations. These books look so interesting!
    https://chicchedimamma.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Now I want to read the book about the leader of the Hell's Angels. Thanks for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Thank you for your well written summary ...all books sound good to read

    OdpowiedzUsuń
  31. Thank you very much for your recommendations!
    I haven't read any books from your list.
    I think the book about the Hells Angels will be very interesting...
    Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń
  32. WOW ...So many interesting books I haven't heard of before. Great reviews Carolyna! I'll definitely read the "Puppet Show" and "The House Swap" :)
    Thank you so much for stopping by and for your nice comment! I'm following you. I'd love if you follow me back, so we can keep in touch :)

    x♥x♥

    "Health & Beauty"




    OdpowiedzUsuń
  33. I really didn't know any of these books but sound all so interesting!
    very useful selection, dear!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. All of these books looks very interesting. Thank yous o much for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/09/lebody-form-body-massager_20.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie czytałam jeszcze tych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ciekawe książki, zwłaszcza ta o seryjnym mordercy :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie czytałam ich,może wkrótce to zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Czytałam książkę 'Zamiana; i bardzo mi się podobala. Lubie czytac thrillery psychologiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Sporo ciekawych propozycji:) Buźka:**

    OdpowiedzUsuń
  40. Szczerze mówiąc, to mam ochotę na takie klimaty jak w tym poście.

    OdpowiedzUsuń
  41. Amazing titles Thanks for the selection xoxo cris
    https://photosbycris.blogspot.com/2019/09/stepping-back-in-time-with-kate-kasin.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Też bardzo lubię thrillery psychologiczne. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale na pewno mam w planach "Zamianę" i "Vox". ;)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)