poniedziałek, 30 września 2019

Culture/Kultura - film/filmy August/Sierpień 2019


" Nigdy nie chodziłem do szkoły filmowej,
chodziłem do kina"



"I never went to film school,
I went to films"





Jak co miesiąc w przerwie pomiędzy kolejnymi postami podróżniczymi wkraczam na moment z kolejna porcją filmów, które miałam przyjemność zobaczyć na dużym ekranie w miesiącu sierpniu.
Tym razem jest to spora mieszanka gatunkowa. Oprócz kina amerykańskiego pojawi się tu także kilka propozycji z Europy. 

Jestem pewna, że wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie.

***

As every month, in the break between another travels  posts, I enter for a moment with another portion of films that I had the pleasure to see on the big screen in the month of August.
This time it is a large mix of genres. In addition to American cinema, there will also be several European propositions.I am sure that everyone will find something for yourself.









1.     Pavatotti- w pewien sposób autobiograficzny film – uczta podany w pięknej oprawie muzycznej. Poznajemy w nim bliżej człowieka wybitnego w dziedzinie jaką był śpiew operowy, ale jednocześnie film to portret osoby, która błądzi a pomimo to ma ogromne serce dla innych oraz niesamowite poczucie humoru. Mnie zachwycił.

Pavatotti - in a way, an autobiographical film - a feast served in a beautiful musical setting. We get to know here much closer a man in the field of opera singing, but at the same time the film is a portrait of a person who makes mistakes but at the same time has a huge heart for others and an amazing sense of humor. I highly recommend.

  

 

 2.     Szybcy i wściekli : Hobbs and Shaw – klasyczne kino akcji, ale tym razem ktoś chyba jednak nieco przesadził z ilością absurdalnych scen w tym zakresie.

Fast and Furious: Hobbs and Shaw -classic action cinema, but this time someone probably a bit exaggerated with the number of absurd scenes in this respect.


 
3. Upiorne opowieści po zmroku- wybrałam się na ten film z lekką obawą a tymczasem otrzymałam całkiem ciekawie podany obrazek w tym zakresie gatunkowym. Jest klimat, upiorne opowieści piszą się same. A w tle lata 60-te , wojna w Wietnamie, która też stanowi w pewien sposób upiorną opowieść pisaną przez życie.

Scary stories to tell in the dark - I went to this movie with a slight fear and in the meantime I received a quite interesting picture in this genre. There is a climate, ghostly stories write themselves. And in the background of the 1960s, the Vietnam War, which is also in a way a ghostly tale written by life.



4. Gdzie jesteś Bernadette ? – ten film to książkowa adaptacja opowieści o kobiecie - żonie oraz matce, która pewnego dnia postanawia zmienić coś w swoim dotychczasowym życiu i nagle znika, by odbyć podróż, która pozwala jej odzyskać dawne ja.

 Where’d you go, Bernadette? - this film is a book adaptation of a story about a woman - wife and mother, who one day decides to change something in her current life and suddenly disappears to make a journey that allows her to regain her former self.

 

5. Dawno temu w Ameryce – najnowsza propozycja od jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów filmowych. Ten film to hołd oddany kinematografii pewnej epoki, która dla reżysera była szczególna. W tle klimatyczna muzyka filmowa, sekta Mansona, Sharon Tate, Polański w otoczeniu głównych bohaterów -  aktora oraz jego przyjaciela- kaskadera ( rewelacyjne kreacje aktorskie Brada Pitta i Leonardo DiCaprio)

Once upon a time in Hollywood - the latest movie proposition from one of the most interesting contemporary film directors. This film is a tribute to the cinematography of a certain era that was special to the director. In the background, atmospheric film music, Manson family, Sharon Tate, Polanski surrounded by the main characters of the upcoming Hollywood actor and his stunt friend (fantastic acting creations by Brad Pitt and Leonardo DiCaprio). 

 

6. Piranie  - film na podstawie powieści Saviano, autora słynnej Gomorry. Tym razem prezentuje on oblicze zupełnie nowej, młodej mafii neapolitańskiej. Bardzo dobrze zagrany, brutalny, mocny. Jeden z moich faworytów tego miesiąca.

Piranhas - film based on the novel Saviano, author of the famous Gomorrah. This time he presents the face of a completely new, young Neapolitan mafia. Very well played, brutal, strong. One of my favorites movies of this month.

 



7. Królowe zbrodni – opowieść o kobietach, które w trakcie gdy ich mężowie odsiadują wyroki, próbujących przejąć kontrolę w jednej z nowojorskich dzielnic. Mimo ciekawej obsady ten film był dla mnie dużym rozczarowaniem.



The kitchen  - the story of women who, while their husbands are serving time, trying to take control in one of New York's suburbs. Despite the interesting cast, this film was a big disappointment for me.

 

8. Świat w ogniu – bardzo zgrabnie skonstruowane kino akcji. Wartka akcja, spójny scenariusz oraz bardzo dobra obsada aktorska.

Angel has fallen - very neatly constructed action cinema. A fast-paced action, a coherent script and a very good cast.

 



9. Ból i blask - Almodovar wraca i to jeszcze jak wraca- za takie filmy właśnie kocham kino - piękna muzyka, dobre zdjęcia, świetny scenariusz oraz  historia. Scena kobiet robiących pranie nad  nad rzeką - perełka. W takim bólu i blasku spowijać na sali kinowej to ja się zdecydowanie mogę zawsze. 

Dolor y Gloria - Almodovar is coming back and in such a great way he is coming back- for this kind of  movies I just love cinema - beautiful music, good pictures, great script and story. Scene of women doing laundry by the river – it’s something fantastic. In such dolor and glory develop  in the cinema hall, I can definitely always go on.

 


10. Złodziej i oszustka – spodziewałam się głupiutkiej komedii sensacyjnej, a tymczasem otrzymałam coś zupełnie innego. Spójna fabuła filmu sprawiła, że całkiem przyjemnie się go oglądało.

Lying and stealing - I expected a silly sensational comedy, but in the meantime I received something completely different. The coherent plot of the film made it quite pleasant to watch.

 

11. Na zawsze razem – poruszająca propozycja kina francuskiego . Brat po tragicznej śmierci siostry postanawia zostać prawnym opiekunem jej 10-letniej córki Amandy.

Amanda - a moving proposition of French cinema. The brother after the tragic death of his sister decides to become the legal guardian of her 10-year-old daughter Amanda.


 

pictures - internet 

56 komentarzy:

  1. Chętnie obejrzę Upiorne opowieści i Złodziej i oszustkę. Dzięki za polecenie !
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy film, to nie ma być "Pavarotti"?
    Za polecenia innych filmów dziękuję 😀
    Zainteresowały mnie niektóre.
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień, cały tydzień 🏵️🌞🤗☕🍁❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Film Almodovara widziałam w Hiszpanii już jakiś czas temu ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for the recommendation!
    I think Fast & Furious: Hobbs & Shaw may be my favorite, although I'm not really their fan!
    Have a great week!
    Hugs!

    P.S. Please correct "Pavarotti"

    OdpowiedzUsuń
  5. I watched some of them. Very interesting,

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chciałabym obejrzeć "Upiorne opowieści po zmroku " :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wstyd się przyznać, ale mam filmowe ogromne zaległości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wstyd :-) za to w tym czasie ugotowalaś tyle rzeczy :-)

      Usuń
  8. "Gdzie jesteś, Bernadette?" czytałam i chętnie oglądnę film - reszta mnie jakoś nie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo filmów udało Ci się obejrzeć. U mnie z filmami jest ostatnio słabo, dawno ich nie oglądałam, bo wybieram książkę albo serial. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio nie mam w ogóle czasu na filmy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Once Upon a Time in Hollywood is honestly so tempting, I love the way that it's styled like an old-timey movie but features some of the best modern actors. I haven't seen a movie in a long time but I would love to go out and dedicate a couple hours to really taking in a film and making the most of just being present in the moment.

    Have a great week :)
    Amy x Wandering Everywhere

    OdpowiedzUsuń
  13. "opowieści po zmroku " i "szybkich i wściekłych" chętnie obejrzę ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  14. Pavarotti
    Tego nie ominę
    Zresztą podałaś na tacy całkiem zgrabne kąski
    Trudno ich nie spróbować

    OdpowiedzUsuń
  15. A my wczoraj szukaliśmy jakiegoś dobrego filmu do obejrzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że wsród tych tutaj cos dla siebie znjadziesz :-)

      Usuń
  16. Z chęcią zobaczyłąbym ,,Ból i blask" oraz ,,Na zawsze razem'' :D.
    Pozdrawiam serdecznie :D!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Thanks for this great informative post. Really interesting.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry, Kochana Karo!
    Porządną masz tę listę w tym miesiącu, ale to dobrze - inspirujesz do oglądania filmów. Ja to ostatnio robię dość okazjonalnie, w weekendy najczęściej. Obejrzałam "Dzikie łowy" w niedzielę i polecam z całego serduszka. Z Twojej listy widziałam tylko ten majstersztyk od Tarantino. Zgadzam się, że genialne kreacje DiCaprio i Pitta (o którego się trochę bałam, bo czasem jego gra aktorska wypada mocno przeciętnie, ale tutaj pięknie wywiązał się z umowy! są fantastyczni razem). Chętnie obejrzałbym "Pavatotti" :)
    A cytat na początku - nie mogłaś umieścić trafniejszego. Pozdrawiam Cię cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O muszę zatem przyjrzeć się bliżej tym Ukrytym łowom - bo zapowiada się ta pozycja ciekawie :-)
      Ja tez Cie cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  19. podałaś bardzo fajne pozycje, akurat ostatnio oglądam wieczorami filmy i już nie miałam pomysłow :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę obejrzeć któryś z tych filmów, bo każdy trafia w mój gust ;)
    Pozdrawiam i zapraszam ponownie na:
    madziaboo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. You really see a lotof movies!
    next week and I'm gonna see Once upon a time in Hollywood, and cant wait fot it since I love Tarantino movies!
    I saw even Dolor Y Gloria and I really liked it!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Sporo filmów udało Ci się obejrzeć, ja nie oglądałam żadnego, może w jesien uda mi się wybrac do kina na coś ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe propozycje filmowe, muszę obejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sporo tych filmów. Mi ostatnio brakowalo czasu na oglądanie filmów, jesienia i zima pewnie nadrobię zaległosci.

    OdpowiedzUsuń
  25. Thank you for sharing these book reviews. The Pavarotti film sounds interesting, I'm a fan of his. I saw the trailer for Angel Has Fallen and it doesn't look bad (the cast is impressive) but I'm a bit tired of action films so I think I'll skip.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie widziałam podanych filmów, rzadko chodzę do kina, w tym roku nie byłam tam ani razu. Uwielbiam oglądać filmy ale w kinie czuję się zdecydowanie źle. Najchętniej obejrzałabym upiorne opowieści po zmroku, ponieważ bardzo lubię takie klimaty. Horror, to mój ulubiony gatunek filmowy :) Jak również skusiłabym się na film pana Tarantino, ponieważ kocham jego twórczość zwłaszcza ulubionego Kill Billa i Nienawistną Ósemkę :) Wspaniały wpis, kocham filmowe twórczości są dla mnie niezwykle inspirujące! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to KOCHAM KINO . Mma tak od dziecka dzięki tacie. I zostało mi to do dziś :-)

      Usuń
  27. Great films! I want to see the Pavarotti biography. I love watching these type of movies.

    OdpowiedzUsuń
  28. Great movies!
    I really wanted to see Once upon a time in Hollywood, but here I left the cinema and I don't even know when I'll see :(

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  29. I like to watch family or comedy shows.

    OdpowiedzUsuń
  30. byliśmy w kinie na Scary Stories. No i faktycznie był scary:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow you have seen a lot! I have heard good things about Pavarotti. My mom use to sing Opera and knew him. I am going to look some fo this up on Netflix

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Znam tylko szybkich i wściekłych :o Dużo tu ciekawych propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny wpis, dużo ciekawych filmów! Zainteresował mnie "Pavarotti". Ale najpiękniej chyba napisałaś o "Bólu i blasku" :)
    Pozdrawiam serdecznie, Karolinko!

    OdpowiedzUsuń
  34. Na pewno obejrzę Złodziej i oszustka oraz Na zawsze razem :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Byłam w kinie na ,,Dawno temu w Hollywood" , uśmiałam się, super film ;) !

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)