poniedziałek, 23 grudnia 2019

Lifestyle - Nadchodzą świeta / Christmas time

"I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you"




"Nie chcę dużo na Święta

Jest jedna rzecz, której potrzebuje

Nie dbam o prezenty pod choinką
Chcę mieć Ciebie na własność
Bardziej niż kiedykolwiek mogłeś sobie wyobrażać

Spełnij moje życzenia

Wszystko czego chcę na święta to Ty"








Dużymi krokami zbliża się najbardziej magiczny okres roku - Święta Bożego Narodzenia. Każdy z nas ma z pewnością związanych z nim całą masę wspomnień. Pamiętam do dziś te uczucia, które towarzyszyły mi podczas tych grudniowych dni. Śnieg, który wówczas otulał ziemię, dużą, sztuczną choinkę, pełną kolorowych bombek, łańcuchów, lampek, pisanie listów do Gwiazdora i ten specyficzny, jedyny w swoim rodzaju klimat.  Te dziecięce wydanie świąt wspominam mimo, że było tak niewiele - najpiękniej. 

Z wiekiem ten klimat uległ przeobrażeniu. Cały czas bardzo cieszyłam się na ten okres, ale to był totalnie inny rodzaj uczuć. Pamiętam także święta w nieco smutniejszym nastroju, gdy przed wigilią zmarł mój dziadek, a także te, które wraz z siostrą spędziłyśmy na lotnisku jedząc pizzę, bo z powodu śnieżyc odwołali wszystkie loty. Pamiętam także swoje pierwsze święta spędzone w Wielkiej Brytanii. Kolację wigilijną zjedzoną z siostrą w małym pokoju i kartkę z życzeniami od rodziców oraz opłatkiem ułamanym z dwóch stron. To były nasze pierwsze święta poza domem i ta mała rzecz mimo, że starałyśmy się twardo trzymać spowodowała, że na naszych twarzach pojawiły się łzy.
Z wiekiem nauczyłam się, że najpiękniejszym prezentem świątecznym jest możliwość ich spędzenia z ludźmi, których kochasz. Bez nich w sposób szczególny właśnie w tym okresie roku odczuwa się pustkę oraz samotność.

Obecnie jeśli chodzi o kwestię Świąt Bożego Narodzenia przeraża mnie ta cała komercyjna otoczka. Mam wrażenie, że odbiera im ona tę dawną magię, którą pamiętam z czasów dzieciństwa.

Jestem ciekawa jakie jest Wasze podejście do tematyki Świąt? Zdarzyło Wam się je spędzić poza granicami kraju  lub w inny niestandardowy sposób? Jakie są Wasze najpiękniejsze wspomnienia związane z tym okresem? 

Życzę Wam wszystkim zdrowych i wesołych Świąt :-)


 


 




25th of December 2008 - our first Christmas far away from Poland - this day we spent with my best English friend Sorrel/ pierwsze święta poza Polską 25.12.2008 rok, pierwszy dzień Świąt spędziłyśmy z rodziną mojej przyjaciółki Sorrel


                                             
The most magical period of the year – Christmas is approaching rapidly Each of us certainly has a lot of memories related to it. I still remember those feelings that accompanied me during those December days. Snow, which at that time covered the earth, a large, artificial Christmas tree, full of colorful ornaments, chains, lights, writing letters to Santa and this specific, unique atmosphere. I remember this children's edition of Christmas even though we have not so much things like in this days  in the most beautiful way.

With age, this climate has changed.  I am still very looking forward for this period, but now it is completely different kind of feeling. I also remember in my life the holidays in a somewhat sadder mood, when my grandfather died before Christmas Eve, and also those one  that my sister and I spent at the airport eating pizza, because they canceled all flights due to snowstorms. I also remember my first Christmas spent in Great Britain. Christmas Eve dinner eaten with my sister in a small room and a greeting card from parents and a special Christmas wafer broken on two sides. It was our first Christmas away from home and this small thing, despite the fact that we tried to be strong, caused tears to appear on our faces.
With age, I have learned that the most beautiful Christmas gift is the opportunity to spend them with people you love. Without them, emptiness and loneliness are especially felt during this period of the year.

Currently, when we talk about Christmas, I am terrified by this whole commercial site of them. I have the impression that it is taking away the old magic that I remember from my childhood.I am curious what is your approach to the subject of Christmas? Have you ever spent them outside your country or in another non-standard way? What are your most beautiful memories related to them?

Wish all of you Merry Christmas :-)




72 komentarze:

  1. Zdrowych, Spokojnych, Radosnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia ☺

    OdpowiedzUsuń

  2. ...same wpisujemy się w komercje świąt -wszak , wystarczy spojrzeć, chociaż utyskuje Pani na komercyjność świąt, nie zamieściła ani jednej fotografii która by mówiła o świętach prawdę podstawową a nie komercyjną. Szopki. Jezuska. Maryi. Józefa. Brak. Jeszcze można to poprawić-spróbuje Pani.
    Nie jestem lepsza...w moich firmach,mimo ,że myślałam o tym długo, zrzuciłam na brak czasu kupno szopki, zwierzątek,obrazka ...ale mamy czas się poprawić w końcu chyba dlatego, mamy czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. ...mogę zadeklarować,że jeśli Pani dorzuci zdjęcie ze stajenką ...ja kupię stajenkę na przyszły rok.

      Usuń
    2. ... znalazłam stronę i sklep i przecież nie ma znaczenia co zrobi świat...ja zrobię co uważam za dobre...

      Usuń
  3. Great experiences with wonderful photos!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana
    Za życzenia dziękuję i z ♥️ je odwzajemniam💖💖🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję :) Spokojnych i radosnych Świąt a także szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknego świątecznego czasu;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dołączam się do życzeń i też wspominam te czasy kiedy święta były naprawdę magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Im jestem starsza tym 'głębiej' przeżywam Święta, zresztą nie tylko Boże Narodzenie. Nie patrzę już tak na prezenty, dekoracje i całą tą otoczkę. Liczy się atmosfera i całe przesłanie jakie niesie za sobą ten czas :)
    Pięknych, rodzinnych Świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Komercja mnie niestety też odbiera radość ze świątecznej atmosfery. Kiedyś było inaczej...

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam sie z Tobą z w Świętach najważniejsze jest z kim je spędzamy. Mi sie jeszcze nie zdażyło spędzać ich gdzieś z dała od domu. Praktycznie co roku wyglada u nas to tak samo i w tym samym miejscu. Ostatnio jakos święta straciły dla mnie troche urok bo nie czuje juz tego klimatu świat. Jakos jeszcze cieżko mi uwierzyć ze wigilia jest juz jutro bo kompletnie tego nie czuje. Kilka lat temu pamietam ze tydzień wcześniej juz czułam ze christmas is coming :) życzę Wesołych Świat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda- wazne by spedzić je z ukochanymi ludźmi :-)

      Usuń
  11. Świetne zdjęcia! Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!^^

    OdpowiedzUsuń
  12. The holidays are indeed a magical time of the year but the whole commercialization aspect really has taken away from the true spirit of giving. It would be nice to get back to that. Wishing you and your family a warm and wonderful Christmas Carolyna!

    OdpowiedzUsuń
  13. I love this festive atmosphere!
    Happy Christmas week!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  14. Życzę Ci zdrowych, radosnych, pełnych miłości, szczęścia i spokoju Świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Christmas is so beautiful in your country! Yes, you are absolutely right about Christmas that it's getting more commercial.
    I think that we have to cherish our childhood memories of this beautiful holiday.
    Atmosphere is so beautiful and warm in your photographs!
    Merry Christmas to you!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. I have to like Christmas time because of my son, otherwise I would be a hermit these days!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  17. "Z wiekiem nauczyłam się, że najpiękniejszym prezentem świątecznym jest możliwość ich spędzenia z ludźmi, których kochasz" - tego Ci życzę i każdemu kto Cię czyta oraz sobie :) Wszystkim... Dobrych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się w stu procentach, czas spędzony z tymi, których kochamy, to najlepsza opcja.
    Też mam już dosyć komercji i konsumpcjonizmu, mam wrażenie, że dla niektórych ludzi Święta Bożego Narodzenia, to tylko jedno wielkie obżarstwo i kupowanie całej masy gadżetów/mebli/itd. w tym czasie.
    Cudownych Świąt kochana!:*

    OdpowiedzUsuń
  19. I've always loved Christmas but, like you'e said, when I was little it was much more magic and sparkling at my eys.
    Obviously growing up there are many experiences, travels, people that gone, disappointmens, exc. that add a kind of "nostalgic" feeling to those innocent days.
    Now, even if I have the most perfect Christmas (and luckily it really happened the major part of times) with the people that I love the most and the most beautiful prssents and the best food, there always there that feel of "missing magic" that I can't explain... But I can't help but love this period, anyway!
    Merry Xmas,hun!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I love the period as well but I miss for the old Christmas time

      Usuń
  20. To prawda, święta w gronie bliskich nam osón są cudowne. Ja zawsze miałam rodzinne święta, mimo tego, że mieszkam w Szkocji to mam to ogromne szczęście, że jest tu również moja rodzina wiec święta spędzam z nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, radości oraz odpoczynku od codziennego biegu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie zdarzyło mi się spędzać Świąt poza granicami kraju.
    Super zdjęcia! Życzę zdrowych i Wesołych Świąt! Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie również przeraża ta komercja i ten pęd po galeriach aby obkupic się (serio?! W Wigilię sklepy są czynne trochę krócej a jednak, więc mnie śmieszy gdy niektórzy robią zakupy jakby jechali na miesięczny poligon a nie na dwa dni ),przecież nie oto w tym chodzi!
    Z roku na rok Boże Narodzenie lubię coraz mniej...
    Nigdy nie spędzałam Świąt poza Polską 😃
    To prawda ;bliskość drugiej osoby i rozmowa są cenniejsze niż jakieś tam hiperdrogie wypasione prezenty - malo osób zdaje sobie z tego sprawę,Niestety
    Wesołych Świąt 😘🎄
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  24. Merry Christmas and happy New year!
    http://www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana, na te dni życzę Ci zdrowych, wesołych, ciepłych Świąt i udanych prezentów! Miłości bliskich osób i odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  26. przez to że nie ma śniegu, ja mało czuję ową atmosferę... ale jak zasiądziemy do stołu to na pewno się to zmieni:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mi też się nie podoba cała ta komercyjna otoczka. Kiedyś święta miały dla mnie lepszy klimat niż teraz.

    OdpowiedzUsuń
  28. Estupendo post! Muchas gracias por tus bonitas palabras en mi blog! 🦌🦌🦌 Feliz Navidad ! 🎄🎄🎄
    Merry Christmas! 🎅☃️🎅☃️

    OdpowiedzUsuń
  29. love the snowman....
    Thank you for sharing your lovely Christmas photos...

    # Merry Christmas to you and yours

    OdpowiedzUsuń
  30. That little bit that you said about lonliness this time of year is super important. Next year, I plan on working at a retirement home or something similar, just to make sure that the residents aren't feeling abandoned and lonely over the holidays. I think it's important that we all look out for each other.

    Happy holidays! :)

    Amy x Wandering Everywhere

    OdpowiedzUsuń
  31. I agree that the commercialization of Christmas is taking away the magic of the holiday. But we don't have to give in to that. Thank you for sharing your Christmas stories. Merry Christmas and all the best.

    OdpowiedzUsuń
  32. I’m so sorry to wish you so late, but hoping that you had an amazing Christmas.
    Belated Christmas wishes to you!

    OdpowiedzUsuń
  33. Very very cool!
    Merry Christmas for you and your family! ♥

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  34. I think in the Bavarian country side Christmas hasn't changed that much ...
    Merry Christmas and a happy 2020!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Merry Christmas to you too. Your photos are so beautiful.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/12/viktor-rolf-bonbon-eau-de-parfum_26.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja życzę Ci za to szczęśliwego Nowego Roku bo święta święta i już po świętach :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Też ubolewam nad komercjalizacją Świąt, coraz mniej czuje się prawdziwy klimat, który pamiętamy z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  38. nie lubię świąt, ale kocham ten przedświąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Great review and beautiful photos! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam ten magiczny czas świąt :) Bardzo lubię tę piosenkę " All I Want For Christmas Is You"- klasyk nad klasykami :D

    Ja także ubolewam nad komercjalizacją świąt :(

    OdpowiedzUsuń
  41. Happy Holidays my friend. My most fun Christmas memories are from my childhood. Christmas for kids is the most magical time!

    OdpowiedzUsuń
  42. Moje święta odzyskały magię, kiedy na świecie pojawił się junior. Święta z dziećmi mają jednak zupełnie inny wymiar.
    A że już po świętach, życzę Ci wszelkiego dobra na ten poświąteczny czas i nowy rok.

    OdpowiedzUsuń
  43. No tak ta magia niestety opadła. A szkoda, najważniejsze jest jednak by spędzić je razem w gronie najbliższych :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Moje święta zawsze spędzam standardowo z rodzinką. :)
    A magia, która towarzyszyła mi w dzieciństwie faktycznie uleciała.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)