wtorek, 1 września 2020

CULTURE/KULTURA - BOOKS/ KSIĄŻKI- AUGUST/SIERPIEŃ

„Książki są jak towarzystwo, 

które człowiek sobie dobiera.” 

Charles Louis de Montesquieu


"Books are like company,

which man chooses for himself. "

Charles Louis de Montesquieu



Nie mogę uwierzyć, że już kolejny miesiąc za nami. W sierpniu miałam trochę więcej wolnego czasu, ale nadrabiałam przede wszystkim pozycje filmowe ( obiecałam sobie obejrzeć każdy film nagrodzony statuetką Oscara). Znalazłam jednak także trochę czasu na towarzystwo książek. Tym razem przeczytałam kilka pozycji totalnie różnych od siebie gatunkowo. Mam nadzieję, że choć któryś z moich papierowych towarzyszy przypadnie Wam do gustu.

I cannot believe that another month is behind ours back. In August, I had a little bit more free time, but I made up  my film positions (I promised myself to watch every Oscar-winning film to the end of the year). However, I also found some time for the company of books. This time I read a few items totally different from each other in terms of genres. I hope you will like at least one of my paper companions.







1/2.  "Sons of Anarchy; Redwood original' vol 1 and vol 2 /Ollie Masters, Kurt Sutter, Eoin Marron 9/10

Pierwsze dwie propozycje to książki- komiksy oparte na znanym serialu telewizyjnym Synowie Anarchii. Seria Redwood Original opowiada o przygodach klubu a także Jaxa Tellera jeszcze jako prospecta, czyli kandydata na członka motocyklowego klubu serialowych kosiarzy. Sądzę, że te pozycje przypadną do gustu przede wszystkim fanom serialu do których sama osobiście należę. Pozycje te zostały wydane dotychczas wyłącznie w języku angielskim.

The first two proposals are comic books based on the famous TV series Sons of Anarchy. The Redwood Original series tells about the adventures of the club and Jax Teller as a prospect, a candidate for a member of the motorcycle club of serial mowers. I think that these items will be liked primarily by fans of the series to which I personally belong. So far, these items have been published only in English.







3. Artur Domosławski "Wykluczeni"9/10

"Wykluczeni" to książka reportaż. To historia  ludzi porzuconych na margines z bardzo różnych przyczyn  oraz powodów. To "wycieczka" w różne zakątki świata na totalnie innej płaszczyźnie. To opowieści  wielu ludzi, często przytłaczające i skłaniające do głębszej refleksji. Książka dość mocna, dlatego czytałam ją w "ratach", ale zdecydowanie warta przeczytania. Po niej podróże do róznych zakątków z pewnością nie będą już takie same.

"Wykluczeni" is a reportage book. It is a story of people who have been abandoned for a variety of reasons. It is a "trip" to various corners of the world on a completely different surface. These are stories of many people, often overwhelming and provoking deeper reflection. The book is quite strong, so I read it  " in dribs and drabs", but definitely worth reading. After that, journeys to different places will surely not be the same.






4. R.A Ciężka " Sek(s)ta " 7/10

Ta pozycja jest debiutem literackim jednej z  odwiedzanych przeze mmie blogerek. Na pierwszy rzut oka skierowana jest ona dla młodzieży. Jednak są to tylko pozory ponieważ także i starszy czytelnik znjadzie w niej wiele dla siebie. "Sek(s)ta to historia  o dorastaniu, miłości, szukaniu swojego miejsca w świecie. Przepleciona odrobiną magii oraz sporą porcją cytatów z piosenek. Nakreślona z punktu widzenia kilku główych bohaterów tworzących unikatową grupę, w której moga liczyć na wzajemne wsparcie, akceptację i zrozumienie.

This position is the literary debut of one of the bloggers I have visited. At first glance, it is seems to be aim at young people. However, these are only appearances because the older reader will also find a lot in it. "Sek (s) ta" is a story about growing up, love, looking for one's place in the world. Intertwined with a bit of magic and a large portion of quotes from songs. Outlined from the point of view of several main characters creating a unique group in which they can count on mutual support, acceptance and understanding.





95 komentarzy:

  1. Nie znam tych książkę, najbardziej z nich zaciekawiła mnie ostatnia pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią przeczytam książkę "Wykluczeni", tematyka bardzo mnie zaciekawiła i lubię książki na takie trudne tematy, które skłaniają do refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety żadnej książki nie czytałam, ale chętnie bym "Wykluczeni" przeczytała, widzę, że ma wysoka ocenę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że znalazłaś trochę czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. I am very familiar to the Sons of Anarchy, but I have not read the book or seen the the series yet. I heard the series is interesting.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sierpień szybko minął, za szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo to czekam na recenzje filmów ☺
    Chętnie przeczytam "Wykluczonych"-ale nie prędko ,bo akurat zamówiłam sobie kilka książek 😉
    Fajnie że kolejna blogerka wydała swoją książkę -jeszcze trochę i może ja zaliczę swój debiut literacki 😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ja też i teraz siedze i czytam :-P

      Ha ha to może będzie nas więcej :-D

      pozdrawiam

      Usuń
  8. Ciekawe propozycje, dobrze że do Ciebie trafiłam bo szukam czegoś na te chłodniejsze jesienne wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeszcze nie znam tych książek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. You know that I am always in for a good thriller, these books are less my kind. Maybe the 1st one
    https://www.dontcallmefashionblogger.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know, I promise next month you will find something for yourself :-)

      Usuń
  11. Thanks for this great informative post. Really interesting to read these books.

    OdpowiedzUsuń
  12. I love the quote you chose for this post, I completely agree with it. Your list of readings is very interesting, I will look into it.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zainteresowałaś mnie tą ostatnia książką. Muszę po nią sięgnąć . I jak zawsze krótkie ale treściwe recenzje .

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy pomysł z obejrzeniem wszystkich oskarowych filmów. Ostatnia książka wydaje mi się najprzyjemniejszą do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi tez ciężko uwierzyć ze wakacje już minęły i zaczyna się dla mnie najgorszy czas czyli jesień i zima ;p Sek(S)te mam zamiar przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Time passes so fast, right, it's already September.
    I would also like to see the Oscar nominated films, I need to research what they are.
    I always wanted to watch the Sons of Anarchy series, I didn't know that it had comic books.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I know... It's crazy...
      It sounds like a plan :-)
      I am sure you gonna love SOA series - it's brilliant :-)

      Usuń
  17. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale chętnie sięgnę kiedyś po "Sek(s)tę". ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ah this show is supposed to be really good. And how this book sounds intense but eye opening many people in the firs world are pretty clueless.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  19. I haven't watched Sons of Anarchy, I hope that some day I will. It is great there is a comic book version. It's been a while since I've read comics, I need to take it up again. The other books you shared sounds very interesting. The book about abandonment sounds very educational and the book about growing up (by a blogger) sounds fun to read.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnia książka mnie ciekawi, już slyszałam o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie książki to dla mnie nowość.

    OdpowiedzUsuń
  22. No ten czas faktycznie szybko leci. Jak dla mnie dopiero co był marzec, a już mamy początek września....a z książek, które przeczytałaś to na pewno sięgnęłabym po komiksy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :-) To prawda zleciało i człowiek nawet nie wie kiedy :-)

      Usuń
  23. Sek (s) ta "książka, którą muszę przeczytać, ponieważ wiele rzeczy możemy się nauczyć od kilku osób. Dziękujemy za polecenie książki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo interesujący post :) Lubię Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam w planach "Wykluczonych". Czytałam "Gorączkę latynoamerykańską" tego samego autora, uważam, że było warto i w wielu punktach się z nim zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  26. O rany, obejrzeć wszystkie filmy nagrodzone Oskarem... to wyzwanie! Co do książek, to u mnie sierpień był mega zaczytany, bo również miałam na to więcej czasu...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No troszkę ich jest, ale warto :-)
      U mnie chyba bardziej zaczytanym miesiacem będzie wrzesień :-)

      pozdrawiam

      Usuń
  27. Hi Carol
    First I don't like comic books, but the book about growing up by a blogger sounds very interesting!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja polecę "Oczami Alexandry" z nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  29. pierwsze dwie pozycje są totalnie dla mnie, uwielbiam SOA!

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę sprawdzić te tytuły❤

    OdpowiedzUsuń
  31. Książka Wykluczeni wydaje sie fascynującą

    OdpowiedzUsuń
  32. tych książek jeszcze nie czytałam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawie spędziłaś ten miesiąc. Dobrze, że nie robię podsumowań miesięcznych... czas tak szybko leci...

    OdpowiedzUsuń
  34. Naprawdę chcesz obejrzeć każdy film nagrodzony Oscarem? Ambitnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Thanks for sharing this interesting selection!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself


    My Instagram

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie znam żadnej z tych pozycji. Trzeba nadrobić... Sek(s)ta cały czas za mną chodzi, ale postanowiłam, że najpierw przeczytam wszystkie książki z biblioteczki. Reportaż też wydaje się bardzo interesujący
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Noe słyszałam o żadnej z tych książek. Reportaż Domosławskiego wydaje mi się bardzo ciekawy i wart mojej uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo oryginalna lista książek, i fajny pomysł na pisanie w dwóch językach na raz. No i ten cytat na początku!

    OdpowiedzUsuń
  39. yes, time fly so fast....
    thank you for summary of interesting books....

    OdpowiedzUsuń
  40. They sound like interesting books, although not the kind of thing I usually read!

    Hope that you are having a lovely weekend :)

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  41. wow ta ostatnio mnie już wkręciła ;D

    OdpowiedzUsuń
  42. Książki zbytnio nie są w moim gatunku, więc raczej sobie je odpuszczę :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  43. U mnie sierpień czytelniczo nie najlepiej wypadł. Na urlopie byłam. Aktywnym urlopie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj Kochana, ja tez nie moge uwierzyc ze juz kolejny miesiac sie zaczał :( Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj :)
    Bardzo mi się podoba cytat Montesquieu :) Jest niezwykle prawdziwy i piękny :) Co do książek to kojarzę tylko Sekstę R. A Ciężka :) Bardzo bym chciała ją przeczytać. Roksana ma bardzo fajnego bloga i już o tej jej książce czytałam właśnie na jej blogowych czterech kątach :)

    Pięknego września życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie,ze Ci sie podoba :) KSiążka naprawde jest warta uwagi :-)

      Usuń
  46. These have very beautiful illustrations. I like them.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/09/vichy-ideal-soleil-velvety-sun-cream.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Ostatnia pozycja zaciekawiła mnie najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Z Twoich propozycji chętnie przeczytałabym "Wykluczonych", no ostatniej chyba nie muszę haha. Dziękuję Ci serdecznie za to, że dałaś szansę takiej debiutantce jak ja i za wspaniałą opinię. Ściskam mocno i serdeczności przesyłam. Widzę, że zainteresowałaś kilka osób za co jeszcze raz dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ostania chyba jest Ci znana ;-) Bardzo się ciezsę ,że kilak osób chce dać Twojej powieści szansę i myślę ,że się nie zawiodą :-)

      Usuń
  49. Bardzo zaciekawili mnie "Wykluczeni", no i oczywiście "Seksta", jako, że to debiut pewnej bardzo sympatycznej blogerki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego ostanią pozycję bardzo polecam fanom powieści :-)

      Usuń
  50. Seksta to książka blogerki do której i ja zaglądam... książki nie czytałam, ale autorkę lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  51. O tych pozycjach nie słyszałam, jednak dwie ostatnie bardzo mnie zaciekawiły. Blogerki nie znam, ale zaraz na pewno sprawdzę, kim jest i jakie treści publikuje. ;)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)