wtorek, 20 października 2020

TRAVELS- Portugal - Praia D'el Rey part 1

 „Podróżowanie - pozbawia Cię mowy,

 a potem zmienia w gawędziarza”. 

/Ibn Battuta/

“Traveling – it leaves you speechless,

 then turns you into a storyteller.” 

/ Ibn Battuta/



Myślałam, że ten post nie powstanie. Byłam prawie pewna, że kolejny zaplanowany wyjazd poza granice kraju nie dojdzie do skutku. Stało się na szczęście  inaczej, i tak w połowie września udało mi się dolecieć ( przez Londyn) do Portugalii. Ten wyjazd był jednak nieco inny od poprzednich, ponieważ lecieliśmy rodzinnie, w większej grupie wraz z dwójką maluchów mojej siostry. Podróże z małymi dziećmi kierują sie nieco innymi prawami.

I thought this post would not be made. I was almost sure that the next planned trip outside the country would not take place. Fortunately, it happened otherwise, and so in mid-September I managed to fly (via London) to Portugal. This trip, however, was a bit different than the previous ones, because we flew with family, in a larger group with my sister's two little ones. Traveling with small children is slightly different.




Wszyscy mieszkaliśmy w dużej willi z basenem niedaleko oceanu Atlantyckiego, uwielbianego ze względu na niesamowite fale przez miłośników sportów wodnych zwłaszcza surfingu. Co zresztą było szczególnie zauważalne w pobliskich miejscowościach, typowo dostosowanych do potrzeb fanów tego sportu. 

We all stayed in a large villa with a swimming pool near the Atlantic Ocean, loved caused of its amazing waves by water sports enthusiasts, especially surfers. Which, moreover, was especially noticeable in nearby towns, typically created to the needs of fans of this sport.




Większość dni spędziliśmy korzystajac z uroków willi, ale także pobliskiej plaży położonej w otoczeniu przepięknych oraz niezwykle malowniczych kliffów. Po ostatnich miesiącach taki rodzaj odpoczynku i podróżowania spędzony z bliskimi ludźmi, których przez sytuację związaną z pandemią nie mogłam widzieć tak często jak zwykle, był mi niezwykle potrzebny.

We spent most of the days enjoying the charms of the villa, but also the nearby beach surrounded by beautiful and extremely picturesque cliffs. After the last few months, this kind of rest and travel spent with close people, whom I could not see as often as usual due to the pandemic situation, was extremely necessary and important to me.





















Jeśli chodzi o samo podróżowanie w trakcie pandemii to wiadomo trzeba zachować środki ostrożności. Na lotniskach, w samolotach,  zamkniętych miejscach publicznych ( takich jak sklepy czy stacje benzynowe) na terenie Portugalii obowiązywał nakaz noszenia maseczek. W sklepie skrupulatnie pilnowano liczby osób robiących zakupy. Zamknięte były place zabaw. Ogólnie jednak czuliśmy się tam bardzo bezpiecznie. Poza sezonem było mało turystów ( co zresztą widać po zdjęciach robionych na plaży), a dodatkowo przemieszczaliśmy się samochodami. Udało nam się zwiedzić też niewielkie miasteczko oddalone pół godziny od naszego miejsca, ale o tym w kolejnej części.

A jak tam wyglądały Wasze wyjazdowe oraz wakacyjne plany w tym roku ?


When we talk about the traveling during a pandemic, you must take precautions. There was an obligation to wear masks at the airports, inside planes, and inside closed public places (such as shops or gas stations) in Portugal. In the shop, the number of people who were making shopping was carefully monitored. Playgrounds were closed. Overall, however, we felt very safe there. In the off-season there were few tourists (which can be seen from the photos taken on the beach), and we also traveled by cars. We also managed to visit a small town half an hour away from our place, but more on that in the next part.

And "what they look " yours travels and holiday plans this year?














97 komentarzy:

  1. Byłam w Portugalii dwa lata temu. Uwielbiam ten kraj ❤️ Super, ze udało Ci się wyjechać za granice w czasach koronawirusa. W tym roku ja podróżowałam jedynie po Polsce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakieś 8 lat temu po raz ostatni pzred tym i tez mi się wtedy bardzo podobało.
      Też się cieszę, bo sytuacja była bardzo zmienna.
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Cześć, Carolyne.

    Dzielę radość z zobaczenia Ciebie i Twojej rodziny na wakacjach w pięknej Portugalii. Wasze zdjęcia z wakacji są piękne i byłam pod wrażeniem ... dwóch wypchanych sów w piasek.
    Twój pomysł na sfotografowanie ich dwojga jest bardzo kreatywny .....
    Have a lovely day.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak super, że udało Ci się gdzieś wyrwać. Nam udało się na szybko między jedną a drugą falą epidemii skoczyć do Czarnogóry - teraz znów trochę mamy strach przed wyjazdami :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzutem na taśmę udało, ale szczerze do końca nie wierzyłam. O to tez super- nigdy nie byłam w Czarnogórze i bardzo chciałąbym tam polecieć.
      Ja trochę też więc rozumiem

      Usuń
  4. Trochę żałuję, że nie wybrałam się w tym roku na wakacje spontanicznie gdzieś dalej - bo za granicę i tak jeździłam. Fajnie, że Tobie się udało. :)
    Portugalię mam w planach na kiedyś. Ładne zdjęcia, zachęcające! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sie cieszę ,że sie udało.
      Polecam jest piękna- to była moja druga wizyta w tym kraju :-)

      Usuń
  5. Wow this place is amazing! Really!!! And you villa is magnificent, great choice!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podróżowanie z małymi dziećmi to zupełnie inna specyfika. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie inna specyfika, cieszę sie jednak ,że mieliśmy okazję trochę pobyć razem po tak długiej rozłące.

      Usuń
  7. Cieszę się, że mimo aktualnych okoliczności przyrody udało Ci się wyjechać. Mam nadzieję, że udało Ci się również odpocząć:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, what beautiful pictures!
    I'm glad you can travel, what a delight to go to the beach.
    I really want to visit Portugal one day, it seems to be incredible!

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia! Widać, że wyjazd się udał. ;) U mnie nie było w tym roku wyjazdów i konkretnych planów wakacyjnych. Może za rok uda się to nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że udało Ci się wyjechać w tym okresie :D Ja w wakacje byłam w Gdańsku, było pięknie, ale pogoda była średnia.
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdańsk to piękne miasto, mam nadzieje,że mimo średniej pogody wakacje były udane.

      Usuń
  11. Pięknie, super, że udało się wyjechać! Ja krajowo podróżowałam, dwa razy w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne widoki! Jeszcze nigdy nie byłam w Portugalii:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie, że udało Ci się wyjechać, ja też miałam obawy czy moje plany wakacyjne dojdą do skutku.
    Niezwykle piękne, malownicze miejsce i śliczne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CAłkowiecie rozumiem, obecnie to niczego człowiek nie moze być pewny

      Usuń
  14. Amazing travel, this photos are incredible

    Kisses
    www.pimentadeacucar.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oh so beautiful photos, the beach the sunset everything is marvelous

    OdpowiedzUsuń
  16. The place looks beautiful! I hope you had an amazing time.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Portugalia jest przepiękna. Byłam raz i mam nadzieje, że uda mi się tam wrócić

    OdpowiedzUsuń
  18. Stunning place! Thank you for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak tam jest pięknie :) Miałam jechać w tamtym roku na Maderę, ale z powodu ciąży polecieliśmy do Grecji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, super great, you were able to travel to Portugal! Thanks for sharing the adorable pictures!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  21. I've never been to Portugal, but I really want to. A beautiful country and wonderful photos.

    OdpowiedzUsuń
  22. zazdroszczę podróży, kiedyś w końcu odwiedzę Portugalię i kupię moje ukochane wino, które jest tylko tam haha.
    Co do moich wakacji - byłam we Władysławowie oraz Chorwacji, musiałam poniekąd przez koronę, jak i przez pogodę zrezygnować z Energylandii, ale mam nadzieję, że w następnym roku nadrobię;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, by wszystko udało Ci się zrealizować :-)
      Super,ze udało Ci sie wpaśc do Chorwacji oraz Władysławowa. Trzymam kciuki także za Energylandię

      Usuń
  23. W Portugalii nie byłam, ale widzę, ze warto tam kiedyś pojechać. Zachody słońca nad wodą jak widzę, zawsze są magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. You really had a great time in that villa and place.
    Love your pics.
    Too bad we can't travel as much.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. absolutnie niesamowite miejsce... ale tam chcę pojechać jeju:D

    OdpowiedzUsuń
  26. Trafiłaś w bajeczną krainę, cudownie wyglądasz, mega wypoczęta i zrelaksowana.

    OdpowiedzUsuń
  27. Pięknie, dobrze że odpoczęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Que lugar tan n bonito, me ha encantado, un besazo.

    OdpowiedzUsuń
  29. Que lugar tan n bonito, me ha encantado, un besazo.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ależ tam pięknie 😍
    Cieszę się że udało Ci się wybrać na wakacje i spędzić czas z rodziną 🙂
    Nie planowałam w tym roku zagranicznych wakacji, moje plany podróżnicze sprzed wakacji (Np Moskwa) przez wirusa nie doszły do skutku...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez się cieszę , mega mi ich brakowało.
      Przykro mi,ze podobnie jak Tobie reszta planów podrózniczych się nie udała :-( Moskwa poczeka( też chcę tam bardzo pojechać )
      cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  31. Mogę tylko napisać, że bardzo zazdroszczę wyjazdu. Piękne miejsce na odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super fotorelacja :D W takim miejscu można odpocząć :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepiękne zdjęcia, super, że udało Wam się polecieć w tym roku do Portugalii. Można wypocząć a tak cudownym miejscu. Mi w tym roku udało sie polecieć do Wiednia na kilka dni w lutym, w kwietniu niestety moja Hiszpania została odwołana bo akurat jak miałam lecieć to większość krajów już było zamkniętych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super z tym Wiedniem- nigdy tam nie byłam i też koniecznie muszę się wybrać :-)

      Usuń
  34. great images...
    love your photos on the beach...you look so pretty.

    Have a wonderful day

    OdpowiedzUsuń
  35. Portugalia bardzo mi się podobała, tylko że ja tam nie sypiałam w willi tylko pod namiotem, albo pod gołym niebem... ;) Piękne zdjęcia pokazałaś, wróciły wspomnienia. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tym razem w willi, z małymi dziećmi raczej byłoby cięzko w namiocie - choć takie nocelgi bardzo lubię :-) Pozdrawiam

      Usuń
  36. Ależ tam pięknie! Niesamowite zdjęcia :) Oj marzy mi się Portugalia! Kilka lat temu miałam tam lecieć, ale okazało się, że jestem w ciąży, a ja nie chciałam ryzykować. Mam nadzieję, że za jakiś czas uda nam się zwiedzić to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeszcze nigdy nie byłam w Portulaglii. Po Twojej minie można wywnioskować, że wyjazd był udany:) Piękne widoki :)

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  38. What a great moment to spend some time in Portugal!
    This is a wonderful beach!

    OdpowiedzUsuń
  39. bardzo bym chciała kiedyś polecieć do Portugalii ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne zdjęcia. Maskotki genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZiekuję - maskotko sówki Leon i Felicja wszędzie ze mną latają :-)

      Usuń
  41. Piękne zdjęcia rozmarzyłam się

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak pięknie!! Portugalia jest na naszej liście miejsc do zwiedzenia! :)

    Pozdrawiamy 🙂
    www.twinslife.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. It loos so beautiful and quite! hope you enjoyed,
    have a great weekend,
    S

    OdpowiedzUsuń
  44. I have only been in Lisbon and Sintra. I hope you enjoyed Portugal. Your pics are amazing :)

    OdpowiedzUsuń
  45. I'm happy to hear you managed to visit Portugal with your family members. It is important to spend time with family, especially now that we can't see them as often as we would like because of lockdowns and so on. It is nice you were able to visit Portugal. I'm sure it is a beautiful country. The beach looks fantastic and so does the villa. We all need a break sometimes and being in a country as gorgeous as Portugal is always a good choice for a get away. You do look lovely in all of the photos.

    I didn't vacation anywhere this year or travel somewhere special expect two or three trips to the mountains, but honestly since I've been living on island Hvar, I feel like I'm on a continuous vacation even if in reality I work full time and also do free lance work so I'm quite busy- but this island is so beautiful I feel like I'm on a vacation being surrounded by the amazing views and all.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your lovely comment.
      You are so lucky living in Hvar island- living there it really means to be on ever holiday :-)

      Usuń
  46. My w tym roku zostaliśmy na wakacje w kraju :) W tygodniu było znośnie, w weekendy dość spory tłum, ale dało radę naładować akumulatory i trochę odpocząć, nawet w tych utrudnionych warunkach.

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow! You had awesome time. I've visited Portugal and loved it. But there is no holidays planned this year.

    OdpowiedzUsuń
  48. So Beautiful! Love these views of the beach.

    OdpowiedzUsuń
  49. W końcu! Nie mogłam się juz doczekać, kiedy napiszesz o swoich wakacjach... ech, fajnie tam miałaś. No i masz rację - wakacje z dziećmi mają trochę inny wymiar. bardziej slow...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się, pierwsza podróż w tym roku, która doszła do skutku. Na razie chwilowo nie planuję kolejnej (nie licząc UK i wizyty u rodziny)
      cieplutko pozdrawiam

      Usuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)