wtorek, 23 lutego 2021

Culture/Kultura - Books January 2021/ Książki styczeń 2021

 " Połowa człowieka składa się 

z książek, które przeczytał"

/Kazimierz Kutz/

"Half of a human is made up

from the books he read"

/Kazimierz Kutz/



Bardzo lubię czytać i staram się znaleźć na lekturę choćby 15 minut dziennie. Po całym dniu w pracy spędzonym zwykle przy komputerze moje oczy bardzo potrzebują odpoczynku od szklanego ekranu. Wtedy z przyjemnościa dla relaksu sięgam właśnie po książkę. W tym miesiącu zdecydowanie u mnie dominowały thrillery. Jestem ciekawa po jakie książki Wy sięgacie najczęściej? 

Tymczasem zapraszam Was na krótki przegląd tego co udało mi się przeczytać w ubiegłym miesiącu.


I love reading and try to find at least 15 minutes during a day to read. After a long day at work, my eyes desperately need a break from the computer screen. Then, for the pleasure of relaxation, I reach for a book. This month, thrillers were my favorite genre. I am curious which books do you like to read the most?

Meanwhile, I invite you to a short overview of what I read last month.







1. KER DUCKEY, D.H SIDEBOTTOM  "I SEE YOU"  9/10

Noah i Devon to dwaj bracia, którym od początku życia dzięki ojcu towarzyszy okrucieństwo oraz zbrodnia. Starszy z nich (Noah) jest bezpośrednim uczestnikiem zdarzeń, tymczasem młodszy (Devon) za pomocą aparatu fotograficznego uwiecznia na prośbę swoich najbliższych ich przyszłe ofiary.

Po wielu latach po śmierci ojca obaj mężczyźni prowadzą nietuzinkowy, bardzo dochodowy interes.Klienci powierzają im szczególnego rodzaju zlecenia. Pewnego dnia jedno z nich, za sprawą mieszkającej w sąsiedztwie Niny sprawia, że Devon chce się wycofać...

Książka jest brutalnym thrillerem z wątkiem bardzo niestandartowego, mrocznego romansu.Mocne zakończenie i wciągająca fabuła sprawia,że po tę pozycję zdecydowanie warto sięgnąć, choć nie polecam jej bardzo wrażliwym czytelnikom.


Noah and Devon are two brothers who, thanks to their father, have been accompanied by cruelty and crime from the beginning of their lives. The older one (Noah) is a direct participant of the events, while the younger one (Devon) uses a camera to capture their future victims at the request of his relatives.

Many years after their father's death, both men run an extraordinary, very profitable business, and their clients commission them very special orders. One day, one of them, thanks to Nina, who lives in the neighborhood, makes Devon want to back out of family business...

The book is a brutal thriller with the plot of a very unconventional, dark romance. Strong ending and engaging plot make this book definitely worth reaching for, although I do not recommend it to very sensitive readers.

photo : internet


2. OLLIE MASTERS, KURT SUTTER, JOANA LAFUANTE,LUCAS WERNECK "SONS OF ANARCHY: REDWOOD ORIGINAL VOL.3 " 8/10

Druga z pozycji to propozycja książkowego komiksu - ostatniej części z serii SOA Redwood Original. Zamyka on cykl komiksowej trylogii opowiadąjącej o życiu Jaxa Tellera jako prospekta. Myślę, że jest to propozycja skierowana przede wszystkim dla fanów serialu oraz tych, którzy kochają lektury z tagiem motocykliści.

The second position is a comic book proposal - the last part of the SOA Redwood Original series. It closes the series of comic book trilogy about the life of Jax Teller as a prospect. I think that this is a proposal aimed primarily at fans of the series and those who love reading with the tag motorcyclists.

photo:internet



3. BARTŁOMIEJ BASIURA "WAGA" / "COURT WEIGHT" 5/10

Policjanci z Karkowa starają się znaleźć powiązanie pomiędzy ofiarami, których ciała zostały odnalezione w lesie. Morderca pozbawił ciał różnych organów wewnętrznych. Sprawą chce zająć się starszy technik wydziału kryminalistyki Miłosz Goczałka. Jednak ze względu na niedostosowanie się do rozkazów z góry zostaje on odsuniety od sprawy, po czym z pomocą swojej odbywającej praktyki w komisariacie córki stara się rozwiązać sprawę na własną rękę. Prywatne śledztwo doprowadza go na ślad tajnej instytucji zajmującej się monitoringiem. Odkrywa on,że jeden z pracowników celowo wyłączył kamery w miejsach dokonywania zbrodni.

Mam co do tej pozycji bardzo mieszane uczucia. Bardzo duża ilość wątków sprawia, że książka jest nieco chaotyczna i łatwo się zagubić. Momentami ciekawa, momentami jednak mnie nieco nudziła.

Police officers from Karków are trying to find a connection between the victims whose bodies were found in the forest. The murderer deprived the bodies of various internal organs. Miłosz Goczałka, a senior technician from the forensics department, wants to deal with the case. However, due to non-compliance with orders from above, he is removed from this case, and with a help of his daughter's internship at the police station, he tries to solve the case on his own. A private investigation leads him to the trail of a secret monitoring institution. He discovers that one of the employees deliberately turned off the cameras at the crime scenes.

I have very mixed feelings about this book. A very large number of threads make the book a bit chaotic and easy to get lost. It is interesting at times, but at times it bored me a bit.

Photo : internet


4. CHRIS CARTER "WRITTEN IN BLOOD" 10/10

Chris Carter to zdecydowanie mój numer jeden mojego ulubionego gatunku - thrillera.Książkę zamówiłam sobie w UK na urodziny w przedsprzedaży (polskie tłuamczenie jeszcze niestety nie jest dostępne) i czekałam na odpowiedni moment, aby się nią delektować.Ze względu na osobistą tragedię autora totalnie nie wiedziałam czego tym razem się spodziewać. Chris po raz kolejny stworzył nietuzinkowego mordercę poruszając przy tym problem byłych weteranów wojennych pozostawionych po skończonej wojnie samych sobie. Świetna fabuła, ciekawe postacie, wartka akcja sprawiają, że od tej książki nie można się oderwać.

Chris Carter is definitely my number one favorite genre - thriller. I ordered the book in the UK for my birthday in advance (Polish translation is not available yet) and I waited for the right moment to enjoy it. Due the author's personal tragedy, I totally didn't know what to expect this time. Chris once again created an extraordinary murderer character, raising the problem of former war veterans left alone after the end of the war. A great plot, interesting characters, and fast-paced action make that I can't take my eyes of them. 




80 komentarzy:

  1. I should read the son of anarchy...interesting.
    Well written review....
    Have a wonderful day

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie bardzo mocno wciągnęła cała trylogia Bartłomieja Basiury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesting post dear

    https://softcutieblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tych książek, ale że uwielbiam thrillery to znalazłam tutaj tytuły dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przeczytałabym "Wagę" Bartłomieja Basiury. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. "I see you" mnie zaciekawiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam żadnej z tych książek, ostatnia pozycja najbardziej mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tych pozycjach. Written in Blood z chęcią bym przeczytala :)

    OdpowiedzUsuń
  9. żadnej z tych książek jeszcze nie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam ani jednej z tych książek, ale kojarzę nazwisko Chrisa Cartera i chciałabym kiedyś zaznajomić sie bliżej z jego twórczością. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carter jest rewelacyjny - szczerze z serduszka polecam

      Usuń
  11. Też poświęcam przynajmniej parę minut na książkę każdego dnia. Rozdział przed snem doskonale relaksuje. U mnie na pierwszym miejscu ostatnio fantastyka ale dobry thriller też nie brzmi źle. Pierwszy tytuł wydaje mi się ciekawy. Lubię mocniejsze książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA ostanio głównie czytam przed snem bo wtedy mam na to najwięcej czasu :-)

      Usuń
  12. Pierwszy raz widzę te tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam thrillery. Musze sobie zapisać kilka tytułów :) I see you najbardziej mnie zaintrygowało :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo interesujące pozycje :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. ja niestety w tym miesiacu nie siegnelam po zadna... tez mam juz dosc tego komputertowego swiatla i wracajac z pracy duzo czasu spedzam na rozwijaniu swoich planow :) no i nie jest to na szczescie praca przy monitorze ;p ciekawi mi 4. CHRIS CARTER written in blood', szkoda, ze nie ma polskiego tlumaczenia. za to zamkniecie komiksowej wersji w ksiazce to tez bardzo dobry pomysl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie komputerowe światło też niestety męczy za to druk na szczęście nie :-) No obecnie nie ma, ale myślę,że w tym roku będzie :-)
      pozdrawiam

      Usuń
  16. Ja też najczęściej i najchętniej sięgam po thrillery 🙂
    Najbardziej, z Twoich propozycji, zaciekawiła mnie "Waga"
    Sięgnęłabym też po "I see you" ale nie wiem czy nie jestem za wrażliwą (wydawało mi się kiedyś że nie ,ale po kilku książkach polskiego pisarza doszłam do wniosku że "tylko mi się tak wydawało "😁)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I see you - serio jest mocna pozycją, ale osbiscie polecam :-)

      Usuń
  17. I've never read anything of the thriller genre, but it seems to be cool!!
    I would like to read more, but unfortunately I don't have that habit :/

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  18. All of these seems very interesting. I reading Chanel biography.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/02/rodial-dragons-blood-eye-gel.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam serdecznie ♡
    Chciałabym znaleźć więcej czasu na czytanie. Niestety, rzadko sięgam po książki na szczęście czytam wiele blogów :) mimo wszystko od czasu do czasu, gdy mam więcej wolnego łapię za książkę, za dobrą książkę. Nie znam rządnej propozycji bliżej, chodź słyszałam o tych historiach. Bardzo ciekawe, myślę że każdej książce warto dać szansę. Każda lektura powstaje z pasją :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram sie znaleźć choć kilka minut dziennie na lekturę książki. Pozwala mi się to zrelaksować i oderwac od rzeczywistości :-)
      cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  20. Interesting books. I haven't read them yet. Thanks for sharing.
    I hope you'll visit my blog soon. Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  21. You always suggest very interesting and (to me) unknown books!
    Totally wanna read the SoA graphic novel!!!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam komiksy SOA.
    Fajnie jest śledzić historię przygodową na motocyklu, grafika jest również interesująca.
    Pozdrowienia z przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazwyczaj wybierasz książki, których nie znam. Fajnie zobaczyć cos nowego

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam thrillery. Najbardziej zaciekawiło mnie "I SEE YOU".

    OdpowiedzUsuń
  25. I'd love to read the last ones, they are definitely my kind of book!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  26. Dear Karolyna,
    I also read for at least 15 minutes a day, often longer - usually before going to sleep. That's why I can't read too bloody crime novels or thrillers. My favorite thing to read is fantasy novels ...
    Best wishes, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2021/02/zwei-ausfluge-und-ein-blumchenkleid.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Me too, I mean before I am trying to read before I go to sleep. I totally understand why you prefer different kind of book then.

      Stay safe
      Karolina

      Usuń
  27. thrillers aren't my favourite book to read but I agree, it's nice to relax and unwind with a book at the end of the day! I usually read just before bed so I stick to light and funny reads :)

    Hope that you are having a good weekend :)

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I read before I go to sleep too - anyway thrillers are my favorite type of books :-)

      Usuń
  28. Mocna i ciekawa literatura

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja ostatnio nadrabiam zaległości jeśli chodzi o polskich autorów - m.in. Twardocha i Pilipiuka.

    OdpowiedzUsuń
  30. Najbardziej mnie zaciekawiła ostatnia książka :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. U mnie codzienne czytanie to minimum 30 minut. Wiem, że czytanie to nie zawody, ale trening dla umysłu już tak. I taki nawyk wyrobiłam w sobie już baaardzo dawno temu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się czytac tak 20-30 minut dziennie minimum więc całkowcie Cie rozumiem :-)

      pozdrawiam

      Usuń
  32. I see you- muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Very interested article ! ❤️❤️❤️ Have a great weekend! 💕💕💕

    OdpowiedzUsuń
  34. ostatnią książke mam na swojej liscie! :D <3 musze sie w koncu za nia zabrac, reszty nie kojarzę :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Fantastic post! 

    Kisses :)   

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie czytałam ich ale brzmią intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  37. Same ciekawe tytuły. Nie czytałam żadnej z tych książek, mam w planach poznanie twórczości Chrisa Cartera, mam już kilka jego książek na półce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. I don't read thrillers that much. I have only read a few ones until now. I read mostly drammatic literature, hystoric books, biographies and books inspired to real events because I need to know most about life, to discover it and all its aspects.

    OdpowiedzUsuń
  39. Thank you for sharing all this,
    have a great week,
    S

    OdpowiedzUsuń
  40. U mnie też głównie thrillery i kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajne zestawienie i w fajnym stylu przedstawione! Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  42. te dwie ostatnie pozycje najbardziej w moich klimatach:)

    OdpowiedzUsuń
  43. akurat nie wiem czy te pozycje byłyby dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  44. Hi Carolina,
    I don't read thriller books, it's not my favorite literature, I love historical stories!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  45. A great review indeed, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  46. So many new books! I haven't read any of this. Thank you for sharing
    http://www.recklessdiary.ru/

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)