poniedziałek, 16 stycznia 2023

Travels/ Podróże - Italy - Campania - Positano/ Włochy- Kampania- Positano part 2

"Positano jest miejscem długich zmierzchów."

/Goliarda Sapienza/

"Positano is the place of long twilights."

Positano, czyli druga miejscowość, którą zwiedziliśmy podczas naszego wspólnego pobytu w Kampanii początkowo nie znajdowała się się na naszej mapie podróży. Jednak, po przeanalizowaniu już na miejscu rozkładu jazdy lokalnych autobusów doszliśmy do wniosku, że jednak zdecydowanie warto się w niej zatrzymać, co też uczyniliśmy. Gdy tylko górską serpentyną dróg dojechaliśmy na przystanek w Positano naszym oczom,  zaraz po wyjściu z autobusu ukazał się taki oto zapierający dech w piersi widok.

Positano, the second town we visited during our journey through Campania, was not on our travel map at first. However, after analyzing the timetable of local buses on the place, we came to the conclusion that it is definitely worth staying there, which we did. As soon as we reached the stop in Positano along the mountain serpentine roads, right after getting off the bus, we have seen this breathtaking view.

Gdy skończyliśmy podziwiać widoki udaliśmy się do samego serca miasteczka, gdzie błądziliśmy wśród jego uliczek. W pewnym momencie trafiliśmy na ten niezwykle malowniczy kościół.

When we finished admiring the views, we went to the  heart of the town, where we wandered among its streets. At some point, we came across this extremely picturesque church.

Po czym drogą prowadzącą w dół udaliśmy się na obleganą szczególnie w sezonie letnim plażę. Jednak jak możecie się domyślać, nawet w listopadzie nie brakowało tu zwolenników morskich kąpieli.

Then, down the road leading down, we went to the beach, which is crowded especially in the summer season. However, as you can guess, even in November there was no lack of supporters of sea bathing here.

Moją szczególną uwagę na terenie całego miasteczka przykłuwały liczne, wiszące w różnych miejscach ceramiczne elementy ozdobne. Zarówno cytryny ( symbol Sorrento) jak i sama ceramika są nieodłącznym elementem tego regionu, z którym możecie spotkać się niemalże na każdym kroku.

My special attention throughout the town was caught by numerous decorative ceramic elements hanging in various places. Both: lemons (the symbol of Sorrento) and the ceramics themselves are an inseparable element of this region, which you can see almost at every turn.

Po krótkim zwiedzaniu Positano, aby złapać autobus jadący do Amalfi, gdzie mieliśmy zarezerwowany kolejny nocleg, udaliśmy się z powrotem na przystanek autobusowy.

After short list in  Positano to catch the bus to Amalfi, where we had another hotel booking, we made our way back to the bus stop.

Niestety po drodze ( nie mogliśmy złapać zasięgu podczas jazdy) omyłkowo zamiast w Amalfi wysiedliśmy w Praiano. Na miejscu również mieliśmy problem z zasięgiem, dlatego zapytałam na przystanku miejscowe kobiety o wskazanie nam dalszej drogi. Okazało się, że samo Amalfi znajduje się dobre kilkanaście kilometrów dalej, dlatego też zdecydowaliśmy się wrócić na przystanek autobusowy w oczekiwaniu na kolejny autobus.

Unfortunately, on the way (we couldn't catch the internet signal while riding) we accidentally got off in Praiano instead of Amalfi. On the place we also had a problem with the internet, so I asked the local women at the bus stop to show us the way. It turned out that Amalfi itself is a good dozen kilometers away, so we decided to go back to the bus stop and wait for the next bus.

Kuba w oczekiwaniu na autobus/ Kuba is waiting for the bus

1. ale fajnie że te podróże przeżywacie razem:)

2. Wow, it looks a beautiful place. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Happy new year!

3. Uwielbiam motyw cytryny. Tak pieknie prezentują sie na ceramice

4. What a wonderful place! It seems like you had a nice time. The weather seems to have been very warm. I love the photos you took. Italy is a fantastic country to visit.

5. I hope to visit Italy again soon enough.

6. Przecudne zdjęcia, muszę wkrótce odwiedzić Rzym :D

7. Italy is always a good idea! I hope you enjoyed lots!
    S

8. Incredibly Gorgeous - So Happy For You Both - Stay Rowdy

Cheers

9. wow, co za widoki! ciężko byłoby mi wyjeżdżać!

10. Pięknie tam... Zatęskniłam za podróżowaniem. :)

11. Przepiękny widoki. Wspaniała wyprawa. Bardzo podobała mi się również ta rycina Sorrento. Wy radośni i sówki podróżują.
    Pozdrawiam serdecznie

12. Ale widoki! Coś niesamowitego :)

13. Jak tam pięknie! Lubię czytać i oglądać Twoje fotorelacje :)

14. Piekne zdjecia i jeszcze piekniejsze miejsca 🥰

15. Te rejony kojarzą mi się tylko z pokręconymi książkami których akcja rozgrywała się właśnie w tym miejscu. Co tu dużo mówić, sama przechadzałabym się tymi uliczkami. I robiła przerwy na aromatyczne espresso rzecz jasna;)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)
    mycoffeetime.pl

1. To prawda choć wiele takich książek nie czytałam- ale skojarzenie słuszne :-)

16. W tej okolicy można się zakochać... <3

17. Ależ urocze miasteczko. Cudownie tam jest.

18. No moje wielkie marzenie, miejsce, które powoduje, że moje serce robi zbyt szybkie bum bum bum. :D Jestem przeszczęśliwa, że tam byliście, właśnie Wy. No moja Ty droga, jak Ty się wtulasz w swoją miłość, jaką Ty masz minę, jaki to piękny uśmiech, wieki takiego nie widziałam na żywo... serce się uśmiecha. Jesteście moją normalnie ulubioną parą i szczęścia Wam życzę pod niebiosa. No nie ma pary, która budzi moją radość bardziej niż Wy. :)))) Przygody mieliście, wspomnienia wbudowaliście i to jakie... Kurcze te barwy, detale...miasta powinny zachować swoją duszę...jak mi brakuje takich miejsc... Nie lubię betonu, kwadratów bez życia...osobiście kocham miejsca pełne duszy, magii, unikalności. To przedostatnie zdjęcie jakoś mnie mega oczarowało, jest boskie i megastycznie magiczne. <3 Dziękuję za ten post i możliwość pobycia tam na chwilkę i to z Wami...szczęściara jestem, serio!!!! <3

1. Życzę Ci zatem, abyś mogła je kiedyś zobaczyć na własne oczy :-) Dziękuję Ci za tyle ciepłych i miłych słów ( pokazałam Twój komentarz Kubie, który stwierdził, że dla takich komentarzy zdecydowanie warto pisać) . To miejsce jest magiczne i też cieszymy się ,że mogliśmy je zobaczyć. Cieplutko Cie pozdrawiam <3

19. Ale piękne widoki 😍 Ślicznie tam jest 😊

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)