środa, 20 lutego 2019

Lifestyle - Tattoo - Tatuaże

"Tatuaż zdobi twoją pierś
I w twojej głowie pełno tatuaży
Gdy w jednej chwili zmieniasz się
I jest ci tak dobrze dobrze dobrze
I ja to znam
Jest ci tak dobrze dobrze
Gdy nie boisz się nie"

"The tattoo is adorning your breast

And your head - full of tattoos

When you're changing yourself in one moment

You feel so good, good, good

And I know it
And it is so good, good
When you're not afraid, oh no"




Niegdyś uważany za symbol marynarzy oraz więźniów; w dzisiejszym świecie na stałe zawitał do kanonów mody. Stał się czymś więcej niż pięknym obrazkiem na skórze - tatuaż, bo to o nim dziś mowa, ma często dla właściciela znaczenie symboliczne. Jest obecnie popularny nie tylko wśród osób znanych, ale także tych, których na co dzień mijamy na ulicy.

Pierwotnie tatuaże miały wymiar rytualny. Zdobili się nim wojownicy po zabiciu swojego wroga i zdobycia jego wytatuowanej głowy.
Z pewnością były znane w czasach Starożytnych - Trakowie tatuowali dzieci pochodzące z szanowanych rodów, tymczasem u Getów czy Rzymian tatuażami ozdabiano niewolników oraz złoczyńców. Dzięki tym ostatnim przez wieki były one symbolami przede wszystkim środowisk przestępczych.

Jeżeli zdecydujesz się na zrobienie tatuażu pamiętaj, o tym, aby zawsze wykonywała go osoba wykwalifikowana w tej dziedzinie . Koniecznie przed procesem zrobienia tatuażu sprawdź studio oraz panujące w nim warunki higieniczne. W czasie zabiegu istnieje bowiem  ryzyko zakażenia takimi wirusami jak HIV, HBV oraz HCV. Z tego powodu igły powinny być w związku z tym zawsze jednorazowego użytku a tatuażysta powinien mieć  na dłoniach w trakcie wykonywania zabiegu rękawiczki.

Przed wizytą poprzedzająca wykonanie tatuażu:

- nie pijcie alkoholu
- nie przyjmujcie leków rozrzedzających krew
- nie opalajcie się
- przemyślcie dobrze wykonywany wzór
-poproście o wykonanie próby tatuażu przed, wtedy będziecie wiedzieli jak będzie prezentował się ona na skórze już po zrobieniu


Z pewnością zapytacie jak to jest z kwestią bólu podczas zabiegu - posiadam dwa tatuaże i wykonanie każdego z nich mogę śmiało porównać do zabiegu depilacji za pomocą depilatora elektrycznego.


Po wykonaniu tatuaż zostaje zabezpieczony folią, a następnie przez okres 2-3 tygodni należy smarować go specjalną maścią przyspieszającą jego właściwe gojenie.

A czy Wy macie lub planujecie mieć jakieś tatuaże ?

     
***


Once it was considered as a symbol of sailors and prisoners; in today's world it get into the canons of fashion. It became something more than a beautiful picture on the skin - a tattoo, because I talk about them today, often it has a symbolic meaning for the owner. It is now popular not only among celebrities , but also among those who we pass every day on the street.

Originally tattoos had a ritual dimension. They made them warriors after killing their enemy and taking its tattooed head.
Certainly they were known in ancient times - the Thracians tattooed children from respected families, while at the Getaes or Roman tattoos covered the bodies of slaves and villains. Thanks to the last ones for centuries, they were symbols of how-life.

If you decide to make a tattoo, remember to always find a qualified person who works in this branch. Be sure to check out the studio and the hygiene conditions prevailing in it. During the process of making tattoo there is always a risk of infection with viruses such as HIV, HBV and HCV. For that reason  is important to use only disposable needles and the tattoo artist should have always gloves on his hands during the procedure.

Before you the visit the tattoo to make a tattoo remember:

- Do not drink alcohol
- Do not take blood thinners
- do not  take any sunbathes
- think about a pattern before
- Ask for a tattoo test before, then you will be know how it will be look like on the skin after making them.

Surely you will ask how it is with this all issue of pain during the procedure of making tattoo - I have two tattoos on my body  and process making each of them I can confidently compare to the procedure of hair removal using by an electric epilator.

After making a tattoo, it should be protected by the film, and then for 2-3 weeks it should be lubricated with a special ointment accelerating its proper healing.

Do you have or you plan to have any tattoos?








Moje tatauaże /my tattoos






60 komentarzy:

  1. Śliczny tatuaż, ja też mam zamiar zrobić tatuaż, ale to w przyszłości :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tatuaż na stopie. Więcej ich nie planuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. It's very insightful, thanks for this review because I really learned something new.
    The Glossychic
    Wonder Cottage

    OdpowiedzUsuń
  4. Yo no tengo tatuajes. Pero me gustan mucho. Besos!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ponoć tatuaże wciągają- gdy ma się jeden marzy się o kolejnych... Nie mam i póki co nie planuję. Ale...nie mówię nie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno tak, choc w moim przypadku przerwa pomiędzy jednym a drugim była dość spora :-)

      Usuń
  6. Bardzo podobają mi się tatuaże, ale jakoś nie mogę się do nich przekonać ze względu na ból. Może kiedyś w końcu się odważę :D
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powaznie ból nie jest zbytnio odczuwalny- przed pierwszym myślałam ,że będzie dużo gorzej :)

      Usuń
  7. I really want a tattoo! I'm planning to get one soon!
    Raindrops of Sapphire

    OdpowiedzUsuń
  8. Lovely tatto!
    Wonderful photos and interesting post dear!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam żadnego tatuażu, ale na kimś mi sie podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam jeden tatuaż na nadgarstku, mniej więcej tam gdzie Ty. Mnie nie bolało i już planuję kolejny. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Such lovely and meaningful tattoo!
    Very interesting post, dear!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny ten tatuaż masz☺
    Ja nie mam,ale planuje sobie zrobić ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  13. Thanks for these tips and love your tattoo!

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś chciałam sobie zrobić, ale potem doszłam do wniosku, że zbyt często i zbyt łatwo zmieniam fascynujące mnie rzeczy i ważne dla mnie symbole, więc póki co zrezygnowałam z pomysłu. Ale mój kuzyn prowadzi salon tatuażu a nawet zdobywa nagrody na międzynarodowych konkursach, więc wystarczy jeden telefon i zgrzewka piwa kraftowego i mam tatuaż. Moja siostra ma już 6 jego autorstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi tatuaże bardziej podobają się na kimś, sama raczej się nie zdecyduję. Świetny masz ten tatuaż:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny tatuaż ^^ Sama nie posiadam i nie planuję :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam embrionka aniołka z płyty Agetis byrjun Sigur Ros :).

    OdpowiedzUsuń
  18. Interesting post my dear, thank you for sharing! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. mi się podobają na kimś ale ja sobie bym nie zrobiła;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Your tattoos are lovely! I don't have one as I am a bit of a weakling and don't like pain, haha! But I do love them on others :)

    Hope that your weekend is off to a great start! The cyclone that may have impacted us has moved further offshore which is good news, but we will still have a quiet weekend in case it comes back!

    Away From The Blue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ty dear. It's not so painful like it seems to be- seriously :)

      I hope everything is ok at your place :-)

      Usuń
  21. Thanks a lot :D

    I really love tattoos, my dear :D

    NEW TIPS POST | CLEANING TIME!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nazbierałam przez ostatnie lata trzy tatuaże - wszystkie lubię, choć nie wszystkie zrobiłabym ponownie haha :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) Ja wszystkie dwa tez lubię a w planach mam trzeci :-)

      Usuń
  23. The tattoo looks so pretty
    https://www.stylebasket.in/

    OdpowiedzUsuń
  24. So pretty! I love the one inside your wrist.
    I don't have any tattoos!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja planuję od kilku lat i nie mogę się wybrać, bo chciałabym iść do dobrego studia tatuażu w większym mieście i nigdy mi nie jest po drodze :D

    OdpowiedzUsuń
  26. hello Carolina
    I dont have tattoos, I dont like to see them.
    But in other people I like to see small tattoos like small stars.

    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeszcze nie mam żadnego tatuażu https://www.tatulaze.pl/galeria ale kiedyś na pewno się zdecyduję. Muszę tylko znaleźć odpowiedni wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nonono, takie tatuaże to ja rozumiem! Wygląda cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam tatuaże :) sama chodzę od lat do studia w Warszawie do Jah love Tattoo :) W ekipie pracuje kilka osob ale mi się podobają najbardziej prace Jacka, tu możecie sobie obejrzeć kilka fotek zamieszczonych na profilu na fb https://www.facebook.com/pg/studio.tatuazu.warszawa.tattoo/photos/?tab=album&album_id=10155094193981226 . Robia wrażenie co :)? w realu wyglądają dosłownie jak żywe :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)