wtorek, 4 czerwca 2019

Lifestyle- Culture- books May 2019/ kultura książki maj 2019

“A room without books 
is like a body without a soul.” 
― Marcus Tullius Cicero




“Pokój bez książek
jest jako ciało bez duszy.” 
― Marcus Tullius Cicero



Ten miesiąc pomimo sporej liczby obowiązków pod względem liczby przeczytanych książek zaliczam do naprawdę udanych. Tym razem oprócz moich ukochanych kryminałów pojawiły się także inne gatunkowo pozycje książkowe. Mam nadzieję,że wśród nich każdy z Was znajdzie coś dla siebie.

This month, despite the large number of duties in terms of the number of books that I read, I count to really successful. This time, apart from my beloved crime novels, there were also other books genres. I hope that among them each of you will find something for yourself.








1. Karen Hamilton " Jego doskonała dziewczyna"

Główna bohaterka Juliette /Lilly bardzo kocha swojego chłopaka. Zrobi wszystko, aby go odzyskać. Dlatego tez zostaje stewardesa , aby pracować w liniach , w których on jest pilotem. Psychologiczny thriller o szaleństwie oraz obsesji.

The main character Juliette / Lilly loves her boyfriend very much. She will do anything to get him back. This is the reason why she became the stewardess cause she wants to work in the lines in which he is a pilot. A psychological thriller about madness and obsession.


 

2. Chris Carter " Galeria umarłych"/ Gallery of the dead

Dziewiąty tom serii z detektywem Robertem Huntingiem  oraz jego partnerem Garcią w roli głównej. Tym razem dwójka detektywów z jednostki specjalnej tropi z pomocą FBI nietuzinkowego seryjnego zabójcę określanego mianem Kolekcjonera. Chris Carter należy zdecydowanie do czołówki moich ulubionych pisarzy tego gatunku, dlatego książkę serdecznie polecam.

The ninth volume of the series with detective Robert Hunting and his partner Garcia in the lead role. This time, two detectives from the special police unit  together with the help of the FBI are tracking the remarkable serial killer known as the Collector . Chris Carter is definitely one of my favorite writers of this genre, why I highly  recommend this book.



 


3.  T.A Cotterell "Strażniczka kłamstwa"/ "What Alice Knew"

Alice ma spokojne, idealne życie aż do dnia w którym jej mąż wraca totalnie pijany z imprezy, z której niewiele pamięta. Po kilku dniach kobieta, którą widziano u boku jej męża zostaje znaleziona martwa w swoim domu. . Alice postanawia zrobić wszystko, aby odsunąć od swojego małżonka wszelkie podejrzenia. 

Alice has a calm, perfect life until the day when her husband returns totally drunk from the party, from which he remembers only some pieces. After a few days the woman who was seen around her husband is found dead in her house.  Alice decides to do everything to remove any suspicion from her spouse.

 

4. Anna Todd. After. Płomień pod moją skórą / "After"

Książkę zaczęłam czyatć po obejrzeniu filmu. Z jednej strony niesamowicie wciąga za sprawa swojej fabuły, z drugiej natomiast jest nieco naiwna  w swojej treści. Ta książka to historia bardzo burzliwej relacji między dwojgiem młodych ludzi - Tessą a Hardinem. Pochodzą z dwóch róznych światów. On wykolczykowany oraz wytatuowany zły chłopiec, ona natomiast jest spokojną, pochłonięta książkami dobrą dziewczyną. Wbrew logice zakochują się w sobie. Jednak ich relacja zdecydowanie nie należy do najłatwiejszych. Plus za zakończenie, które sprawia,n że szybko chwytasz po kolejny tom.

I started reading the book after watching the movie. On the one hand, it is incredibly captivating cause of its  plot, on the other hand, it is slightly naive in its content. This book is the story of a very stormy relationship between two young people - Tessa and Hardin. They come from two different worlds. He is an angry and tattooed bad boy, while she is a calm, well-absorbed girl loving books. Contrary to logic, they fall in love with each other. However, their relationship definitely is not the easiest one. Plus for the ending, which makes taht you quickly grab the next volume.


 


5. B A Paris  " Na skraju załamania/ " The break down"

Cass Anderson wracając do domu korzysta z drogi na skróty wiodącej przez las. Po drodze natyka się na samochód z nieznajomą kobietą. Mimo wszystko postanawia się nie zatrzymywać i jechac dalej. Okazuje się, że kobieta zostaje zamordowana, a Cass po tym wydarzeniu zaczynają prześladować głuche telefony. Bardzo dobry, trzymający w napięciu thriller psychologiczny.

Cass Anderson, returning home, takes a shortcut through the forest. Along the way, she meet a car with a stranger woman inside. Despite everything, she decides not to stop and keep going. It turns out that the woman is murdered, and after this event Cass has started to be haunted by deaf phones. A very good, thrilling psychological thriller.


 

6. Anna Todd. After. Już nie wiem kim bez Ciebie jestem/ Afte,we collided

Druga część książki o skomplikowanej relacji pomiędzy Tessą a Hardinem. Pewne sekrety ujrzały światło dzienne co dodatkowo komplikuje trudną już relację pomiędzy głównymi bohaterami.Tym razem do narracji oprócz Tessy dołącza też Hardin co daje obraz tej relacji z dwóch stron.
Mimo, iż napisana bardzo prostym językiem to jednak swoją fabułą sprawia, że człowiek ma ochotę czytać dalej i dalej.

The second part of the book from series After about the complicated relationship between Tessa and Hardin. Some secrets come out on the surface, which it more complicates the difficult relationship between the main characters. This time, besides Tessa also Hardin is the storyteller, which gives a day picture of this relationship from both sides.
Despite the fact that it is written in a very simple language, its plot that makes people want to read further and further.

 

7. Anna Todd. After, Ocal mnie/ After, faldet

Trzecia część serii to kolejne tajemnice, z którymi musi zmierzyć się para głównych bohaterów. To chyba najgrubsza część serii ( prawie 900 stron) a mimo to czyta się ją błyskawicznie. Do tego niezwykle interesujące zakończenie stanowiące bazę do rozpoczęcia kolejnego tomu.

The third part of the series it's full of another secrets that must be faced by a pair of main characters. This is probably the thickest part of the series (almost 900 pages) and even though I read them  instantly. Plus for extremely interesting ending that is the great base of another volume.



 

8. Anna Todd. After bez siebie nie przetrwamy. After ever happy.

Czwarta a zarazem ostatnia część z serii After opowiadająca historię burzliwej relacji między Tessą a Hardinem. I jak poprzednie części pełna skrajnych emocji.

The fourth and last part of the series After tells the story of the stormy relationship between Tessa and Hardin. And like the previous parts full of extreme emotions.





69 komentarzy:

  1. Niestety nie znam ani jednej książki. Ostatnio cos przestałam znowu czytać :(
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! How many books !!!
    I would like to read more, but I'm too lazy hahahhaha!

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam!!! Tyle książek w miesiąc!!! Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wyników :) ja przeczytałam 6 książek w maju.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobrze wspominam książkę "Na skraju załamania". Świetny thriller.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi Carolyna
    I think they could do a serie on Netflix with that novels!!
    I wish I could read more but I have no time for that!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Na skraju załamania". Fajna książka, ale - o dziwo - dość szybko odgadłam sprawcę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety z żadnej z prezentowanych książek nie czytałam, natomiast zmotywowałaś mnie, aby po którąś z nich sięgnąć. :) Najbardziej mnie zainteresowała "Na skraju załamania" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. It's wonderful that you found time to read all of these books. Thanks for sharing your thoughts.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze znajdziesz jakieś niebanalne pozycje książkowe:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiście sporo tych książek przeczytałaś ☺
    Widzę też tu parę propozycji dla mnie,np "na skraju załamania "☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym miesiącu sie udało, nie wiem jak, ale sie udało

      Usuń
  13. The Perfect Girlfriend sounds like such an amazing read! I love any kind of psychological thriller; they can be so gripping and fascinating!!

    aglassofice.com x

    OdpowiedzUsuń
  14. Ufff... W każdym pokoju mam książki XD Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Woow, nieźle... u mnie w maju kompletna klapa, jedyne z czym poobcowałam przez cały miesiąc to proza.. życia...;). Tak mnie zaabsorbowała, że na świat książki prawie nie starczyło czasu :((( powoli kartuję swoje 3 równoległe opcje z kwietnia...

    OdpowiedzUsuń
  16. ja przeczytałam w maju 14 książek, ale żadnej z tych nie znałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam After jeszcze gdy było tylko na Wattpadzie i cóż, byłam zawiedziona, bo to niestety jeden i ten sam powielany schemat opowiadań na tym portalu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lol, imponująca ilość! Nie znam żadnej z nich Ja tylko Inferno przeczytałam w maju ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie zapoznam się z niektórymi książkami :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. I am really intrigued by the perfect girlfriend, I want to read it!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  22. I have since slowed down in my reading. I have not even finished a book for this year.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mamy bardzo podobny gust jeśli chodzi o książki :) Autorów znam, ale niestety ani jednej książki z tego postu nie przeczytałam. Obecnie czytam zarekomendowaną mi książkę ,, Jestem żoną Szejka ''.

    fascyNATKA

    OdpowiedzUsuń
  24. Interesting crime novels, the perfect girlfriend in my wish-lists.

    Thanks for the info

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe pozycje, żadnej z nich nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  26. A great review indeed, thanks for inspiration!

    OdpowiedzUsuń
  27. Sporo ciekawych książek. Super to opisałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Chyba każdą z tych książek chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Najbardziej zaciekawiła mnie książka "jego doskonała dziewczyna":) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. I haven't read any of these books, but After looks really interesting. I'm currently travelling around Canada with a distinct lack of novels surrounding me, and I would love to really get into a book like this again. Thank you for the suggestions, I may definitely check back here.

    Love the post, and hope you have a great weekend :)
    Amy x Wandering Everywhere

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak na tak napięty grafik, całkiem sporo tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głównie czytałam w drodze, czekając na próby etc

      Usuń
  32. Wow,udało przeczytać Ci sie imponującą ilość książek.

    OdpowiedzUsuń
  33. Thanks for sharing these cool collection of books! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  34. Książki z serii After są dosłownie wszędzie. W końcu się wkurzę i je przeczytam, żeby przestały za mną łazić :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawe tytuły. :) Serię After też chciałabym przeczytać, różne opinie o niej słyszałam i chcę sprawdzić czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest specyficzna, ale mnie wciągnęła - bardzo lekki limat

      Usuń
  36. Amazing books!! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br

    OdpowiedzUsuń
  37. Love a good thriller. "the perfect girlfriend" sounds so interesting.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Thanks a lot :D

    super interesting post my friend

    NEW CITY BREAKS POST | MARRAKECH TRAVEL GUIDE ✈✈!!!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie czytałam żadnej z wyżej wymienionych książek i chyba nie planuję tego zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  40. I love reading books and summer is the best time of the year!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  41. Wow you had a productive month and read so many books! Well done! :)

    Hope that you are having a great weekend! We had our son's birthday party yesterday, it was loud but fun :)


    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  42. I see you love reading as much as I do :)
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Na szczęście będę miała teraz więcej czasu, który będę mogła poświęcić na czytanie książek. Nie czytałam żadnej z podanych przez Ciebie, ale słyszałam, że są to świetne pozycje!
    Miłego tygodnia!
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)