środa, 29 kwietnia 2020

Culture/Kultura - TV series - gangs and mafia /seriale telewizyjne - Gangi i mafia

"Nie ma znaczenia, jak twardy jesteś.
 Jeśli oni chcą cię załatwić, 
to już do nich należysz. 
Najczęściej to twój najlepszy przyjaciel 
podchodzi do ciebie i zagaduje cię 
o zakłady futbolowe... i już cię nie ma."

"It doesn't matter how hard you are.
 If they want to get you out
 you already belong to them.
 Most often it's your best friend
 comes up to you and talks to you
 for football bets ... and you're gone. "





Muszę przyznać, że ostatnio całkiem sporo czasu spędzam na  oglądaniu seriali. W czasach telewizji internetowej jesteśmy nimi  " bombardowani"   niemalże  z każdej strony. Tych dostępnych pozycji jest tak naprawdę aż tyle, że nikomu z nas nie starczyłoby życia, aby je wszystkie obejrzeć.

W pierwszej kolejności chciałabym Wam zaprezentować moja ulubiona czołówkę seriali o tematyce mafijno-gangsterskiej.  Większość z nich obejrzałam już jakiś czas temu, ale wśród nich nie brakuje także nowości. Zatem zaczynamy.

I have to admit that I've been spending a lot of time watching TV series lately. In times of internet television we are "bombarded" with them from almost every side. There are so many of these available items that none of us would have the life to see them all.
First of all, I would like to present you my favorite top of the mafia-gangster series. I have seen most of them some time ago, but there are also new products among them. So let's get started.



1. SYNOWIE ANARCHII/ SONS OF ANRACHY

To zdecydowanie jeden z moich ukochanych seriali, do którego bardzo lubię wracać.
Jego akcja toczy się w środowisku gangów motocyklowych, do którego należą między innymi tytułowi Synowie Anarchii (Samcro). Głównym miejscem rozgrywających się wydarzeń  jest niewielkie miasto Charming (  nie dajcie się nabrać na te jakże iście optymistyczna nazwę) w stanie Kalifornia, gdzie stopniowo poznajemy miłośników słynnych motorów Harley Davidson, należących do tzw. 1% ( tym mianem określane są kluby motocyklowe zajmujące się działalnością przestępcza).

Mocnym atutem serialu jest fabuła bazująca na działaniu słynnego klubu Hells Angels, świetnie napisane postacie, muzyka, krajobrazy. Dużym plusem jest także fakt, że serial utrzymuje bardzo wysoki poziom przez wszystkie 7 sezonów wliczając w to zakończenie. Dla fanów motocykli pozycja obowiązkowa.


This is definitely one of my beloved series, which I really like to come back to.
Its action takes place in an environment of motorcycle gangs, which includes, among others, the title Sons of Anarchy (Samcro). The main place of the events taking place is the small town of Charming (don't be fooled by this really optimistic name) in the state of California, where we gradually meet fans of the famous Harley Davidson motorcycles, belonging to the so-called 1% (this term refers to motorcycle clubs involved in criminal activities).
A strong advantage of the series is the story based on the famous Hells Angels club, well-written characters, music, landscapes. A big plus is the fact that the series keeps a very high level throughout all 7 seasons including the ending. A must-have for motorcycle fans.





       2.  Gomorra /GOMORRAH

Pozycja numer to produkcja prosto z Włoch. Serial powstał na podstawie książki Roberta Saviano. Opowiada przede wszystkim o środowisku związanym ze słynna mafia neapolitańska. Wraz z bohaterami przemieszczamy się głównie pomiędzy dzielnicami Neapolu i jesteśmy świadkami funkcjonowania narkotykowego świata. Serial o niezwykle surowym klimacie, w którym bohaterowie często zanim sięgną po broń, by pozbawić kogoś bez skrupułów życia zrobią znak krzyża. Bowiem religia ścisłe miesza się tu ze zbrodnia. Ten serial jest pełen charakterystycznych postaci, które trudno jest nam polubić. W tle towarzyszy nam genialna muzyka oraz ścieżka dźwiękowa, które dodatkowo robią niepowtarzalny oraz niepokojący klimat. 

Item number is production straight from Italy. The series was based on the book by Robert Saviano. It talks primarily about the environment associated with the famous Neapolitan mafia. Together with the characters, we mainly move between the neighborhoods of Naples and we are witnessing the functioning of the drug world. A series with an extremely harsh climate, in which the characters will often make a sign of the cross before they reach for their weapons to kill other people. For exact religion mixes with crime here. This series is full of characteristic characters that it is difficult for us to like. In the background we are accompanied by brilliant music and soundtrack, which additionally create a unique and disturbing atmosphere.





3. PEAKY BLINDERS

Na pozycji trzeciej zdecydowanie umieszczam chłopaków ze słynnego gangu Peaky Blinders. Akcja serialu toczy się przede wszystkim w Biringham oraz Londynie w okresie międzywojennym, gdzie śledzimy losy rodziny Shelbych. Stopniowo, krok po kroku obserwujemy jak sięgają po władze budując swoje imperium. Doskonała sceneria, kostiumy a także rewelacyjna obsada , w której zobaczycie min Cilliana Murphy'ego oraz Toma Hardy'ego oraz scenariusz to główne atuty tej serii.

On the third position I definitely put boys from the famous Peaky Blinders gang. The series takes place primarily in Biringham and London in the interwar period, where we follow the fate of the Shelbych family. Gradually, step by step, we observe how they reach for the power building their empire. Excellent scenery, costumes and a fantastic cast, in which you'll see Cillian Murphy and Tom Hardy and the script are the main advantages of this series.






4. ZERO, ZERO,ZERO 

Na miejscu czwartym uplasowała się całkiem nowa jednosezonowa propozycja kanału HBO. Serial ukazuje nam rynek narkotykowy poczuwszy od produkcji w Meksyku skończywszy na finalnym kliencie włoskiej Calabrii. Jesteśmy świadkami każdego etapu dystrybucji słynnego białego proszku, za który wielu zapłaci własna krwią. Ciekawy, również oparty na podstawie książki serial za który odpowiedzialni są twórcy wymienionej przeze mnie wyżej Gomorry :-)

On the fourth place I put brand new one-season HBO channel proposal. The series shows us the drug market from production in Mexico to the final client of Italian Calabria. We are witnessing every stage of distribution of the famous white powder, for which many will pay with their own blood. Interesting, also based on the book series for which are responsible the creators of the above-mentioned Gomorra  :-)





5. BAD BLOOD 

Czołową piątkę zamyka gangsterska  zła krew, czyli " Bad Blood". Ta kanadyjska seria składa się z dwóch sezonów. Na samym początku bliżej poznajemy historie rodziny Rizzuto stojącej na czele mafii w Montrealu. Głównym bohaterem serialu jest jednak przyjaciel oraz jej najbliższy współpracownik Declan Gardiner. Serial ten to nie tylko historia gangsterskich porachunków, ale przede wszystkim opowieść o lojalności, która w tym światku jest niezwykle cenna.

The top five is closed by gangster  "Bad Blood". This Canadian series consists of two seasons. At the very beginning we get to know the stories of the Rizzuto family at the head of the Mafia in Montreal. The main character of the series, however, is a friend and her closest colleague Declan Gardiner. This series is not only the story of gangster counts, but above all the story of loyalty, which in this world is extremely valuable.






Lubicie serialu związane z ta tematyka? Jeśli tak chętnie poznam Wasze ulubione serie :-)

Do you like TV series about this topic ? If yes with pleasure I will find out which are your favorite one :-)

Ściskam/ Hugs



53 komentarze:

  1. Nie oglądałam tych seriali, bo nie za bardzo przepadam za "tasiemcami".
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądam - rzadko kiedy oglądam serial ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam Gomorre i byłam zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż uwielbia takie mafijne klimaty. Polecę mu Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam żadnego z tych seriali. Moj facet jest zachwycony Gomorra i stwierdził ze musze ten serial obejrzeć bo on chce jeszcze raz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnego z tych seriali, jestem raczej książkowa niż serialowa. Ale już od jakiegoś czasu interesuje mnie Peaky Blinders. Myślę, że po maturach na pewno się za niego wezmę.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomimo tego bombardowania nie oglądam seriali. Ale lubię filmy z wątkami mafijnymi czy gangsterskimi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukam ciekawych seriali do obejrzenia w wolnej chwili. Może z ciekawości któryś zacznę oglądać, chociaż to nie moja ulubiona tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Thanks for the tips, so many people has told me eto watch peaky blinders!
    have a great week,
    S

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesting series, love you indication

    Kisses
    www.pimentadeacucar.com

    OdpowiedzUsuń
  11. I haven't seen any tv series lately. I watch a lot of movies.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie skorzystam z poleceń tym razem niestety, mafia to jeden z tematów, które mnie odrzucają i niepomiernie nudzą :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię taką tematykę, a niestety sama nie mogę nic znaleźć w tym typie ,tak więc dziękuję Ci za polecajki-chętnie obejrzę te seriale 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  14. I love Sons of Anarchy, watched every episode till the end.
    Peaky Blinders is cool and I heard Bad blood is good too,
    just love a good gangster tv series. ♥

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. I love gomorra,i'm come from Naples <3

    OdpowiedzUsuń
  16. I haven't seen any of these, but I'd like to. Maybe I should finally invest in Netflix. I'm curious about Gomorra. I heard great things about Sons of Anarchy and Peaky Blinders.

    OdpowiedzUsuń
  17. Propozycje raczej niestety nie dla nie :( ale może kiedyś mi się odmieni i obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Właściwie nigdy mnie nie ciągnęło jakoś do tematyki mafijno-gangsterskiej. Czy jednak mogę powiedzieć, że to nie mój klimat skoro nawet nie spróbowałam? Jedynie trafiałam na jakieś wątki w innych gatunkach le wiadomo to klimatu całkowicie nie oddaje. Może kiedyś Gomorrę spróbuję obejrzeć, bo jakoś tak najbardziej mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gommora - bardzo polecam - surowy klimat, sporo rzeczy w tym serialu miało miejsce naprawde. Myśle, że Ci sie spodoba :-)

      Usuń
  19. Ciekawe propozycje. Szkoda, ze nie mam na nie czasu

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię seriale o takiej tematyce, przeważnie mnie to wciąga. Z Twojej listy widziałam część "Peaky Blinders" i mam ochotę spróbować "Gomorry". Myślałam nad "Zero zero zero", miałam też w planach książkę, ale nie wiem.
    A z innych obejrzałam całość sławnego "Narcos" i ostatnio "El Chapo". "Ozark" też zahacza o tematykę. ;) Na Netfliksie był też koreański film "The Drug King", jak dla mnie niezły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narcos tez mnie mega kusi podobnie jak i Ozark- wpsiuje na liste :-)

      Usuń
  21. Muszę przyznać, że ostatnio Peaky Blinders kuszą mnie bardzo! Głównie za sprawą książki, która właśnie się ukazała na rynku :)

    OdpowiedzUsuń
  22. My Hubby is fond of Gommorra, while I more into comedy tv shows!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Peaky Blinders! Kocham wręcz!

    OdpowiedzUsuń
  24. Bad Blood zrobił na nas duże wrażenie :) ale synowie anarchii mi nie podszedł. Mój P za to uwielbia ten serial. Jest teraz spin off "mayan's" gdzie pojawiają się synowie anarchii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Synów kocham jak Twój P, Bad Blood tez bardzo mi sie podobał :-) TAk wiem- widziałam ,że leci na HBO i mam zamiar obejrzeć :-)

      Usuń
  25. Z gangsterskich seriali mogłabym obejrzeć coś na miarę 365 dni :P Tam raz na jakiś czas kogoś zabiją. Zaś regularne zabijanie, torturowanie, ćpanie, podpalanie... zbyt dużo stresu dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha rozumiem :-D choć myśle, że Peaky Blinders mogliby Ci sie spodobac :-)

      Usuń
  26. Oh very interesting series darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  27. SoA kocham nad życie i nie potrafię zliczyć, ile razy oglądałam ten serial. Serio. "Peaky Blinders" obejrzałam 2 odcinki, po czym sobie darowałam. Niesamowicie irytował mnie akcent głównego bohatera. Ale za to muzykę mają cudowną i czasami puszczam sobie soundtrack. Reszty jeszcze nie widziałam, ale z chęcią się im bliżej przyjrzę. Szczególnie "Zero, zero, zero". :)
    Pomistrzowsku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z SoA mam podobnie- toralnie kocham <3
      Ja za to akcent lubie- typowy z tamtych okolic :-P
      Polecam :-)

      Usuń
  28. Thanks for all these recommendations! I know a lot of people that like SOA. I will have to check it out.

    Ah very inspiring and helpful, thanks for posting :)

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  29. The series sound great, but I watch sitcoms and shows more often.
    Thank you for recommendation :)
    Enjoy your day :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Niestety żadnego serialu nie znam, bardzo rzadko je oglądam, częściej filmy, a i to jakieś komedie i romansidła :D

    OdpowiedzUsuń
  31. obejrzałam 1 odc Peaky Blinders i akcja dość wolno się rozwija... może dam mu szansę jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)