czwartek, 9 lipca 2020

Travels/Podróże - Gąski- czyli krótki wypad nad Bałtyk / Gaski- quick trip to Baltic Sea

"Podróże mają magiczną moc uzdrawiania duszy 
 i zdecydowanie pomagają zdystansować się 
 do problemów dnia codziennego.
 Nie rozwiązują ich bezpośrednio,
 jednak pomagają przewartościować
 i spojrzeć na nie jakby z drugiego brzegu rzeki." 


"Travel has the magical power to heal the soul
 and definitely help you to distance yourself
 to everyday problems.
 They don't solve them directly,
 however, they help reevaluate
 and look at them as if from the other side of the river. "

  


Druga połowa czerwca oraz pierwsza połowa lipca były dla mnie niesamowicie intensywne, dlatego też zrobiłam sobie miesięczną przerwę od blogowania. Czerwiec był dla mnie miesiącem intensywnych prób przed spektaklem dyplomowym online ( premiera niedługo) oraz nagrywaniem etiud na pokaz prac studentów aktorstwa Poznańskiej Akademii Nauk Scenicznych w Poznaniu. W lipcu natomiast odwiedziła mnie na okres dwóch tygodni moja rodzina z Wielkiej Brytanii, której nie widziałam od czasów rozpoczęcia pandemii. Ich obecność  uświadomiła mi jak za nimi wszystkimi mocno tęksniłam. Okres ich pobytu był bardzo instensywny gdyż przy dwójce malutkich dzieci ( dwa lata i 8 miesięcy) człowiek naprawdę nie ma czasu ani odpocząć, ani się nudzić. Zwłaszcza, że podczas tego okresu poza trzema dniami urlopu pracowałam też na home office.

W międzyczasie pod koniec czerwca udało mi się na krótko (3 dni) wyjechać wraz z moją quizową ekipą do miejscowości Gąski. W ciągu roku reguralnie co wtorek bierzemy udział w Pub Quizach, o których Wam kiedyś pisałam, a uzbierane z wygranych pieniądze przeznaczamy na wspólny wyjazd. W tym roku po  przygodach z wcześniejszą rezerwacją w Grzybowie zmuszeni byliśmy na szybką zmianę noclegu i nasz wybór padł właśnie na Gąski - a raczej graniczące z nimi Paprotno. Domek dla naszej ósemki zarezerwowaliśmy tutaj  przez stronę AIRNB.
Ulokowany on był w spokojnej okolicy około 400 metrów od plaży. Niedaleko znajdowały się również lokale gastronomiczne, z których korzystaliśmy w porze obiadowej.


The second half of June and the first half of July were incredibly intense for me, which is why I took a month off from blogging. June was for me a month of intense rehearsals before the online diploma spectacle (premiere soon) and recording of etudes for the screening of the work of students of acting of the Poznań Academy of Performing Arts. In July, my family from UK visited me for two weeks and I haven't seen them since the pandemic started. Their presence made me realize how much I missed them all. The period of their stay was very intense because with two tiny children (two years and 8 months) a person really does not have time to rest or be bored. Especially that during this period, apart from three days of leave, I also worked at the home office.

In the meantime, at the end of June, I managed to go for a short holiday(3 days) with my quiz team to Gąski. During the year, every Tuesday, we take part in Pub Quiz, about which I once wrote you some posts ago , and the money collected from the winnings we spend on our trips together. This year, after adventures with an earlier reservation in Grzybów, we were forced to change our accommodation quickly and our choice was Gąski - or rather Paprotno bordering with them. We booked a house for our eight here through the AIRNB website.
It was located in a quiet area about 400 meters from the beach. Nearby there were also gastronomic points which we used at lunchtime.

Our place/nasz dom

Widok z domu/view from home

Najlepsza ryba w okolicy / the best fish in this area 
W okolicy główną atrakcją jest Morze Bałtyckie. Zatem część dnia spędzaliśmy na plażowaniu, spacerach oraz pływaniu ( woda była niestety lodowata, co skutecznie zniechęcało nas do wejścia)

The main attraction in the area is the Baltic Sea. So we spent part of the day sunbathing, walking  across the sea and swimming (the water was unfortunately freezing, which effectively discouraged us from getting into)




 

Oprócz Bałtyku lokalną atrakcją jest latarnia morska. Oczywiście część ekipy musiała na nią wejść, aby popodziwiać widok z góry.

In addition to the Baltic, a local attraction is the lighthouse. Of course, some of our crew had to climb there to admire the view from above.









 Poza plażowaniem jak na ekipę quizową przystało graliśmy w różne gry planszowe. W dzień przyjazdu ponadto świętowałam swoje urodziny. Tortu zabrakło, ale zrobiliśmy wspólną kolację podczas, której dostałam cudowne personalne prezenty za które mojej ekipie Niepełnosprytnych bardzo dziękuję :-)

Next to sunbathing, we played also various board games. On the arrival day I  have celebrated my birthday. Maybe it wasn't birthday cake, but we had wonderful dinner with drinks together during which I received wonderful personal gifts for which I want to say thank you my quiz team - Niepełnosprytni one more time.













 

Oczywiście jak tylko się udało podziwialiśmy wschody i zachody słońca. Dla tych którzy planują krótki wypoczynek blisko morza, z dala od komercyjnych miejscówek bardzo to miejsce polecam :-)

Of course, as soon as we succeeded, we admired the sunrises and sunsets. For those planning a short break near the sea, away from commercial spots, I highly recommend this place :-)





91 komentarzy:

  1. Widać, że wycieczka była świetna ;) Piękne widoki, a malunek babci w smażalni ryb genialny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne widoki i miejsce 😍
    Rzeczywiście ,było u Ciebie intensywnie - mam nadzieję że odpoczęłaś i naładowałaś bateryjki 😘
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że ekipa świetna. Aż miło obejrzeć takie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. What a wonderful summer experiences!
    Your photo are fantastic, oops, the mural looks funny and lovely to me, love the fishes in the pocket of apron :D

    Have more fun!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam morze! Widzę, że wypad się udał ;) Co roku staram się jeździć nad morze mam nadzieję, że i w tym roku się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne zdjęcia,śliczne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Beautiful photos. Thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post dear!Photos are amazing !  

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam morze i bardzo zazdroszczę Ci tego wyjazdu. Ja niestety w tym roku muszę pożegnać się z wakacjami, chociaż od kilku lat byłam nad morzem co roku. Mam jednak nadzieję, że w przyszłym roku może sobie to odbiję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny wypad mieliście:) ja za morzem nie przepadam, wolę góry:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna fotorelacja :D Widać, że super spędziliście tam czas :D
    Podoba mi się to grafity ze smażalnią ryb :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne są te ujęcia zachodów słońca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Qué lindas fotos disfrutando del sol, de los paisajes. Felicitaciones por pasarla tan lindo <3
    Saludos desde El Blog de Boris Estebitan.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie :-) Widoki cudowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam morze i jeżdżę tam jak tylko mogę. Niestety w tym roku nie ma szans, żebyśmy tam pojechali:(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki , aby udało sie w przyszłym roku :-)

      Usuń
  16. Bardzo lubię nasze polskie morze

    OdpowiedzUsuń
  17. It looks like you had a lot of fun! The sea is amazing over there!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wypad. Swoją droga genialny pomysł żeby wygrane z pub quizów zbieracz i przeznaczyć na wspólny wyjazd :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W Gąskach nigdy nie byłam.Świetnie, że wyjazd Ci się udał :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Happy belated birthday! This looks like a wonderful time, so deserved after the 2020 challenges posed. I hope you and your loved ones are safe and happy

    Lindifique

    OdpowiedzUsuń
  21. Co roku odwiedzam Gąski będąc na wakacjach w Mielnie. Urokliwe plaże, piękna latarnia i mega spokojne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdecydowanie kocham nasze Wybrzeże!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wonderful photos! Amazing time spent together with the ones you love

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia, widać, że wyjazd był udany :)
    Nadmorskie tereny są dla mnie bardzo inspirujące, ahhh z chęcią odpoczęłabym w takim miejscu.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  25. WOnderful photos, in love with this post

    Kisses
    www.pimentadeacucar.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Happy belated birthday!
    Very beautiful pictures! I have not seen the sea this year due to the bad weather.
    Hugs!

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam morze, nie byłam w tej miejscowości ☺

    OdpowiedzUsuń
  28. The sea water is so clear and the lighthouse beautiful. A lovely place for a holiday.

    OdpowiedzUsuń
  29. The Baltic sea and its seaside looks like a great place to visit. I don't like places that are crowded so I'm sure I'd like it there. The views are stunning. That lighthouse is wonderful.
    So great you have a quiz teams and that you travel together. I'm sure you have had fun together. I only tried quiz night once when a cousin called me to join her because someone from her team was away. It was fun. We were close but we didn't win the quiz. I like the idea of quiz and game nights.
    Happy belated birthday!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This place it is not so crowded like typical sea places :-)
      Yes we have a quiz meeting every single Tuesday :-) Yes the point is to have fun , winning is something extra on side :-)

      Thank you xx

      Usuń
  30. Widzę, że wycieczka się udała :) Wszyscy na zdjęciach piękni, młodzi i uśmiechnięci! :) Tak trzymać :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo dawno morza nie widziałam, zazwyczaj wybieram góry. Może pora i nad morze zajrzeć :) Widać, że świetnie spędziliście czas. Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pub Quizy :) Świetna akcja :)

    OdpowiedzUsuń
  33. W tej miejscowości jeszcze nie byłam. My pojechaliśmy z rodziną do Jastrzębiej Góry i byłoby super gdyby nie zimno. Ale co tam-liczy się dobre towarzystwo:) Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, towarzystwo- a raczej dobre towarzystwo to podstawa :-)

      Usuń
  34. Fanie tak z dobrą ekipą gdzieś spędzić czas. Jak zespół jest zgrany to nie ważne gdzie i tak będzie świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Krótkie wyjazdy też bywają regenerujące. Widać, że świetnie się bawiliście :)

    OdpowiedzUsuń
  36. wygląda że spędziliście super czas :) te kolory, zieleń, niebo, cudnie! a na kąpiele polecam Zatokę Perską, u nas woda ma 33st :D

    OdpowiedzUsuń
  37. wonderful photos, have a nice day
    http://www.mosaictrends.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja Ci zazdroszczę takiej wycieczki sama bym się gdzieś wybrała bo ostatnio siedzę w domu...

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam gry planszowe hehe. Ogólnie kojarzę Gąski, ktoś z moich znajomych tam był

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję! Mój czerwiec niestety do udanych nie mogę zaliczyć, ale czuję że teraz z dania na dzień będzie coraz lepiej :) Mimo nadal trwającej pandemii możemy już więcej zrobić, zobaczyć, odwiedzić... może wkrótce zaczniemy żyć normalnie :) Chciałabym móc znów zacząć żyć intensywnie tak jak dawniej :) Przepiękne zdjęcia, wspaniałe widoki. Tęsknię za morzem. Od zawsze kochałam wodę, mimo że urodziłam się w górach :) Ostatni raz nad Bałtykiem byłam dwa lata temu, świetnie wspominam ten wyjazd mimo, że w morzu zamoczyłam tylko stopy :D To raczej nie jest dobry awen do pływania, ja lubię ciepełko, ciepłą wodę :D
    Gdybym jednak mogła wybrać się raz jeszcze na wycieczkę nad morze, nie wahałabym się ani chwili. Kocham ten zapach, ten miękki piach i szum fal. Jedyne co mi przeszkadza, to nadbałtyckie słone ceny :D
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tryzmam kciuki , aby było tylko lepiej i lepiej. Ja też mam nadziej na normalność, brakuje mi tego bardzo.
      Absolutnie rozumiem, to był krótki wyjazd a psychicznie tyle mi dał :-)
      No ceny faktycznie sa slone jak woda w Bałtyku :)

      cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  41. So many lovely pics and gorgeous sunset!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself
    My Instagram

    OdpowiedzUsuń
  42. It looks beautiful! it's nice you got to spend so much time with friends and family! Happy birthday to you :)

    Hope that you are having a great weekend :) We had our first birthday party yesterday after the relaxed restrictions and it was so much fun!

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you dear :-)

      So good to hear that you enjoyed the party too :-)

      Usuń
  43. Zabawne zdjęcia z podróży. Tam odnotowuje się szczęście…

    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  44. Wow, the dead sea! I need vitamin sea so much! :D It looks like you had a great time 🌹

    I'm following you, would you like to became friends and follow me back? 🙋💐 You can find me here

    Shades of Silvie

    Have a lovely day 🌸

    OdpowiedzUsuń
  45. Ojj sporo się działo u Ciebie . Jak będziesz we Wrocku występować daj znać ;) . Chętnie Cię zobaczę

    OdpowiedzUsuń
  46. Tak dawno nie podróżowałam, bo choroba.
    Zamiast morza wolę Mazury 😀
    Czas spędzony z bliskimi, przyjaciółmi zawsze bezcenny, zwłaszcza teraz w trudny okres pandemii 🌞🦋🤗
    Pozdrawiam serdecznie na miły dzień i cały udany nowy tydzień 🌻🍒☕🍰🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubie i morze i jeziora i góry :)
      To prawda - jest bezcenny, zwlaszcza jak mamy bliskich daleko.
      Cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  47. This is just perfect: nice view, good weather, the sea and the beach!!
    I miss traveling so much!!
    Thanks for sharing your beautiful pictures ;)

    INXSKY Minimalist Jewelry | Gold Stackable Rings

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)