poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Travels - 5 amazing places of the world / 5 niezwykłych miejsc na świecie

„Zwykłe miejsca potrafią nieść 

ze sobą niezwykłe wspomnienia”


"Ordinary places can carry 

extraordinary memories"



Świat, który nas otacza pełen jest pięknych oraz niezwykłych miejsc. To przyroda wykreowała jedne z najpiękniejszych i  najbardziej niezwykłych cudów, które możemy oglądać. Dzisiaj chciałabym zaprezentować Wam pięć  z nich. No to zaczynamy :

The world that surrounds us is full of beautiful and unusual places. The nature created some of the most beautiful and extraordinary wonders that we can admire. Today I would like to present you five of them. So let's begin :


1. KRWAWY WODOSPAD/BLEEDING WATERFALL

Ten niezwykły wodospad znajduje się na Antarktydzie. Jego woda swoją niezwykłą barwę zawdzięcza nasyceniu dużymi ilościami żelaza.Woda pod powierzchnią lodowca nie ma dostępu do tlenu, dlatego też po zetknięciu się z powietrzem na lądzie dochodzi do bardzo intensywnej reakcji chemicznej. Pochodzi ona z ukrytego pod lodowcami jeziora, którego zasolenie jest 4-krotnie większe niż w oceanie.

This amazing waterfall is located in Antarctica. Its water owes its unusual color to saturation with large amounts of iron. Water under the surface of the glacier has no access to oxygen, therefore, after contact with air on land, a very intense chemical reaction occurs. It comes from a lake hidden under the glaciers, the salinity of them is 4 times higher than in the ocean.





2. KOSMICZNA PLAŻA/COSMIC BEACH

Drugi z cudów natury, który chcę Wam zaprezentować znajduje się na wyspie Mandhoo na Malediwach. Ta niezwykła plaża świeci nocą tysiacami maleńkich punkcików przypominających gwiazdy na niebie. Jej sekretem jest bioluminescencja - świecenie się żywych organizmów żywych, w tym przypadku pewnego rodzaju planktonu. 

The second of the wonders of nature that I want to present to you is on the island of Mandhoo in the Maldives. This amazing beach glows with thousands of tiny, star-like points in the sky at night. Its secret is bioluminescence - the glow of living organisms, in this case a kind of plankton.





3. BRAMA PIEKIEŁ/ GATE OF THE HELL

Trzecie z niezwykłych miejscznajduje sie w Turkmenistanie na pustyni Karakum. Niedaleko malutkiej wioski znajduje się dziura o średnicy 70 metrów, z której nieustannie płonie gaz. Miejsce to powstało przypadkiem, kiedy w roku 1971 grupa badaczy przewierciła ziemię w złym miejscu. 

The third of extraordinary is located in Turkmenistan in the Karakum Desert. Near the tiny village there is a hole 70 meters in diameter, from which gas is constantly burning. This place was created by accident, when in the 1971 a group of researchers drilled the ground in the wrong place.




4. LAS COLORADAS - RÓŻOWA LAGUNA /LAS COLORADAS- PINK LAGOON


Ta piękna różowa laguna leży w niewielkiej wsi w Meksyku. Charakteryzuje je niezwykła różowa woda, która swój kolor zawdzięcza czerwonemu planktonowi. Co ciekawsze lagunę od normalnej błekitnej wody oddziela ścieżka piasku  tworząc w ten sposób flagę Meksyku.

This beautiful pink lagoon is located in a small village in Mexico. It is so particular thanks unusual pink water, which owes its color to red plankton. What is more interesting, the lagoon is separated from the normal sea water by a sand path, thus creating the Mexican flag.





5. PARK ZATOPIONY W JEZIORZE - GRUNER SEE/ PARC SINK IN THE LAKE- GRUNER SEE

W Austrii niedaleko miasta Tragoess położone jest zielone jezioro. Jezioro to zmienia sie wraz z porami roku. Latem topniejący z okolicznych gór lód zmienia pobliski teren w podwodny park i stanowi niezwykłą atrakcję dla płetwonurków z całego świata. Zresztą zobaczcie sami.

In Austria, there is a green lake near the town of Tragoess. This lake changes with the seasons of the year. In summer, the melting ice from the surrounding mountains turns the nearby area changing them into underwater park and is a unique attraction for divers from all over the world. Anyway, check yourself .






Ostatnio z powodu pandemii Coronavirusa nie mamy zbyt wielu okazji, aby podróżować w niezwykłe miejsca, dlatego choć na odległość chciałam Wam pokazać kilka z nich. Jestem ciekawa, które spośród nich najbardziej chcielibyście zobaczyć, albo być może już mieliście okazje zobaczyć osobiście.

Recently, due to the Coronavirus pandemic, we do not have too many opportunities to travel to unusual places, which is why I would like to show you some of them at a distance. I am curious which of them would you  like to see the most, or perhaps maybe you've already had the opportunity to see it in person.





pictures : internet

92 komentarze:

  1. These places are really amazing. I didn't know them. Thank you so much for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/carner-barcelona-tardes.html

    OdpowiedzUsuń
  2. I enjoy traveling. Wonderful photos and interesting post dear!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite! To wszystko Twoje zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie ciekawe miejsca. Nie wiedziałam, że istnieje taki krwawy wodospad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedys też nie dowiedzialam sie zupełnie przypadkowo :-)

      Usuń
  5. Piękne i interesujące miejsca, bardzo fajny ten krwawy wodospad 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. No to mi szczęka opadła, nie miałam pojęcia o tych miejscach, najbardziej zaskoczyłaś mnie tym ostatnim i tą plażą magiczną. Toż to czary, miejsca zachwycające, już w wyobraźni tam jestem, chyba bym płakała ze szczęścia. hehe Dziękuję za ten post, dzięki Tobie zobaczyłam takie cuda, jest absolutnie oczarowana. No, bo magia jest wśród nas, czasami widać ją gołym okiem, czasami trzeba się przyjrzeć, ale ona jest cały czas z nami. Boski post, kochana, niech magia nas otacza. :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda,ze świat dookoła nas skrywa magiczne miejsca,czesto nie mamy o nich pojecia a są warte zobaczenia. Nawet Nasza ukochana Polska skrywa własnie takie magiczne miejsca, które sa na mojej lis cie MUST SEE :-)

      Usuń
  7. Niezwykłe, świat jest taki piękny, ta plaża robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie to wszystko piękne i fascynujące! Najbardziej podoba mi się różowa laguna, a najciekawsza jest ta kosmiczna plaża, jak stworzona komputerowo. :) Magia. :)
    Z innych ciekawych miejsc znam (nieosobiście niestety) na przykład tęczowe góry (w Peru - te mam nadzieję kiedyś zobaczyć na żywo, ale też w Chinach) albo kolorową rzekę Caño Cristales w Kolumbii (https://www.atlasobscura.com/places/cano-cristales) - w Kolumbii miałam szczęście być, ale ta rzeka jest kolorowa tylko bodajże w sierpniu, więc nawet nie próbowałam jej uwzględniać trasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :-)
      Teczow góry też mam na swojej liście must see - ja najpierw słyszałam o tych w Chinach i mam nadzieję,że jeszcze bedzie mi dane je zobaczyć :-) O tej rzece nie słyzsałam , ale wyglada obłednie ( dobrze wiedzieć,że należy zatem gdy człowiek chce takie cudo zobaczyć nastawić sie na konkretny miesiac zwiezdania )

      pozdrawiam

      Usuń
  9. Piękne miejsca wyszukałaś 😍
    Chętnie odwiedziłabym je wszystkie, z wyjątkiem tego Parku Zatopionego w jeziorze i Bramy Piekła-Trochę bałabym się tam przebywać, szczególnie ten gaz mnie przeraża..
    Mi również brakuje podróży...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chetnie zobaczyłabym je wszystkie. Mi mega brakuje. Ten rok jednak nie był zbyt łaskawy dla podrózników
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Piękne miejsca, choć najbardziej chciałabym zobaczyć drugie i czwarte:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for the beautiful post!

    Have a nice day)   

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeny nie miałam pojęcia o tych miejscach ! Niesmowite! Teb krwawy wodospad wyglada nieco przerażająco :D kosmiczna plaża i różowa laguna wyglądają przepięknie! ❤️ A ten park zatopiony w jeziorze to cis niesamowitego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Super,że dowiezdiałas sie dzisiaj o nich czegoś nowego :-)

      Usuń
  13. Chciałabym zobaczyć choć jedno z tych miejsc <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale cuda! Z kosmicznej plaży przeniosę się chętnie na różową lagunę. Wszystkie te miejsca warte zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Very interesting places. I would like to visit all of them. Kisses!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oh, I didn't know about these places! They are really unusual, thanks a lot for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsca, o większości z nich nie wiedziałam. Aż chciałoby się je zobaczyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym być w miejscu nr 5 😀
    Piękne zdjęcia i ciekawe zakątki świata przedstawiłaś🧡
    Serdeczności zostawiam na kolejne udane letnie dni🌻🦋🌳🌲🍰☕🙋‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  19. O żadnym z tych miejsc nie słyszałam, ale łaaaał, chciałabym je wszystkie odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  20. wow, nie wiedziałam o takich miejscach, niesamowite *_*

    OdpowiedzUsuń
  21. Niesamowite miejsca! O istnieniu niektórych nie miałam nawet zielonego pojecia. Najbardziej chciałabym zobaczyć kosmiczną plaże. Najpiekniejszy widok jaki do tej pory widziałam to Zatoka Wraku na Zakynthosie. Takich kolorów wody jeszcze nigdy nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  22. jeju, faktycznie miejsca warte uwagi. Zakochałam się w nich wszystkich. Mam nadzieje, ze uda mi się coś z tego zobaczyć, najbardziej chciałabym tę kosmiczną plażę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie jak Ty, tzrymam kciuki , aby nam sie udało

      Usuń
  23. Amazing places,
    love the cosmic beach.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Chciałabym na własne oczy zobaczyć tą magiczną plażę i różową lagunę🤩😍

    OdpowiedzUsuń
  25. Incredible places!
    I wanted things to be normal here so that I could travel and take a walk :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten ostatni widziałam robi wrażenie dla tych co nurkują . ( widziałam filmiki eks z nurkowania ) bo ja widziałam głównie na powierzchni. Tak tez super wyglada ale większe wrażenie jest pod woda . Z tego co wiem obecnie jest tam zakaz nurkowania . Muszę wrócić do Meksyku i to zobaczyć cudne .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przypuszczam, nurkowie maja tam co podziwiać to prawda.

      Usuń
  27. very interesting post, I love foto
    http://www.mosaictrends.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, jak niesamowite są wszystkie te lokalizacje! Byłem jednocześnie zdumiony gęsią skórką, widząc jej naturalny urok.
    Dziękuję za udostępnienie informacji. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  29. I didn't know about any of these places, they are all very interesting. The gates of hell look scary but I've seen similar phenomena near Mostar. There used to be a coal mine here in Mostar, it was covered by land but sometimes you can still see the smoke coming out of the ground, there is still fire underground.
    The plankton phenomena in Maldives is also sometimes I have witnesses a number of nights. Sometimes in the summer I would swim in such sea, when the plankton shines in the dark, it is very beautiful. From all of these places, I'd like to visit the red lagoon in Mexico the most, the contrast between the ordinary and red sea water is so beautiful.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow Mostar must be amazing place too/
      Yes this plankton you can see in different part of the world occasionally too :-)

      Usuń
  30. These places are gorgeous I would like to visit these all!
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  31. Hello
    I have never visited any of these spectacular places, the only one I heard about was the pink lake !! This is a very interesting post !!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Zawsze mnie zadziwia jaki świat jest piękny. Natura umie nas ciągle oczarowywać, niby wydaje się, że człowiek wszystko już "widział" a potem widzi takie zdjęcia i jest w szoku. Chciałabym choć jedno z tych miejsc odwiedzić osobiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zawsze Natura nas czymś zaskoczy.
      Ja też :-)

      Usuń
  33. Kosmiczna plaża i Park podwodny - niesamowite. Natura czarodziejka. Ziemia to magia. Ziemia to tajemnica.

    OdpowiedzUsuń
  34. Pierwszy raz czytam o takich miejscach, ale kosmiczna plaża robi wrażenie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. These places are so magnificent!
    Thank you for the virtual travel.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wręcz przeraził mnie ten krwawy wodospad na Antarktydzie. Moje serduszko zdecydowanie podbiła kosmiczna plaża i różowa laguna :) Nie wiedziałam, że na świecie są takie oryginalne i wręcz zadziwiające miejsca :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. OMG! what incredible places, I would love to visit any of them!
    have a great weekend,
    S

    OdpowiedzUsuń
  38. Zawsze znajdziesz jakieś niesamowite miejsca- chciałabym zobaczyć tą kosmiczną plażę na własne oczy...ciekawe czy ten efekt na zdjęciach jest podkręcony przez grafików, czy faktycznie to tak niesamowicie wygląda...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Numer 2 najbardziej mnie przekonuje ❤

    OdpowiedzUsuń
  40. Faktycznie to niezwykle miejsca ^^ chciałabym je odwiedzić choć raczej nie będę mieć okazji
    A ta różowa lagune znam z teledysku Lay'a :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Niesamowite miejsca. Nie wiedziałam, że w ogóle takie istnieją. Czemu nie uczyli nas tego w szkole! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. These places really look amazing. Thank you so much for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/ysl-rouge-pur-couture-17-rose-dahlia.html

    OdpowiedzUsuń
  43. WOW chciałabym tam móc pojechać :)
    Buziaki:*
    Zapraszam na nowy post prosto z pola lawendy -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  44. Niesamowite miejsce!!! Z pewnością chciałabym zobaczyć każde z nich... ale... to może w innym życiu

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękne, pobudzające wyobraźnię zdjęcia!!

    OdpowiedzUsuń
  46. Masz rację, przyroda potrafi stworzyć niezwykłe miejsca i cały czas na zaskakiwać.

    OdpowiedzUsuń
  47. Niesamowite miejsca! Chciałabym wszystkie zobaczyć na żywo, może się kiedyś uda :) Marzenia warto mieć :) Najbardziej ze wszystkich chciałabym zobaczyć kosmiczną plażę... efekt naprawdę jest kosmiczny! Cudowny wpis, bardzo, bardzo inspirujący :) Zaczęłam znów marzyć o dalekich podróżach :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, te miejsca sa niesamowicie magiczne.
      Ja też o nich marzę, i na razie w czasach pandemii na marzeniach chyba musze pozostac ...

      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  48. fajnie jest popatrzeć na takie cuda :) że one istnieją na prawdę i można je zobaczyć na własne oczy

    OdpowiedzUsuń
  49. Wyglądają przepięknie, zwłaszcza kosmiczna plaża :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Wszystkie te miejsca przyprawiają mmnie o mocne bicie serca :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Maldives always catch my dream to go overthere

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)