środa, 7 sierpnia 2024

Travels/ Podróże - Czech Republic - Prague/ Czechy - Praga

 "Średnia liczba książek w czeskim domu to 246,

 tylko 2 proc. Czechów nie ma w domu żadnej książki." 





 





"The average number of books in a Czech home is 246,

 only 2 per cent of Czechs do not have any books at home."





Wracam do Was po dłuższej przerwie. Chciałam umieszczać tutaj posty bardziej regularnie, ale lato rządzi się swoimi prawami, a ja zdecydowanie potrzebuję takiej wakacyjnej przerwy oraz czasu offline. W czerwcu jak już wiecie miałam okazję przez weekend być w Pradze. Linia lotnicza Ryanair uruchomiła nowe tanie połączenia z Poznania, zatem uznaliśmy, że trzeba to wykorzystać. W Pradze ostatni raz byłam 24 lata temu i trochę się tam od mojej ostatniej wizyty zmieniło. Dużym zaskoczeniem były dla mnie ceny. Obecnie są one porównywalne do cen w Polsce ( tak dwadzieścia lat temu było tutaj dużo taniej niż w Polsce). Zdecydowanie jednak jest jednym z tych miast, które warto odwiedzić i oferuje sporo ciekawych rzeczy oraz miejsc do obejrzenia. Nam udało się zobaczyć tylko kilka z nich, ale obiecaliśmy sobie, że koniecznie musimy tutaj wrócić. Tymczasem zapraszam Was na krótką zdjęciową fotorelację :-)

I am back to you after a long break. I wanted to post here more regularly, but summer has its own rules and I definitely need this holiday break and offline time. In June, as you already know, I had the opportunity to be in Prague for a weekend. Ryanair launched new cheap flights from Poznan, so we thought we should take advantage of it. The last time I was in Prague was 24 years ago and things have changed quite a bit since my last visit. The big surprise for me was the prices. They are now comparable to prices in Poland ( yes twenty years ago it was much cheaper here than in Poland). However, it is definitely one of those cities worth visiting and offers a lot of interesting things and places to see. We only managed to see a few of them, but we promised ourselves that we would definitely have to come back here. In the meantime, I invite you to a short photo report :-) Enjoy :-)







































31 komentarzy:

  1. Fajnie, że korzystacie z takich okazji. Piękna wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna fotorelacja 🤩!!! Możliwe,że pod koniec sierpnia uda nam się odwiedzić Pragę 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochani
    Cudne to Wasze podróżowanie, piękne zdjęcia:)
    Może kiedyś zobaczę Pragę, po latach.
    Serdeczności moc przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna fotorelacja :) fajnie, że udało Wam się zwiedzić Pragę, to cudowne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio w Pradze byłam kilka lat temu i już zdążyłam zapomnieć jak tam jest :D
    Planuje wycieczkę do Czech podczas mojego urlopu, chociaż myślałam o Opavie lub Ostravie.
    Piękna fotorelacja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wonderful, the photos are great.
    The architecture reminds me a bit of Vienna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachwycające zdjęcia! Byłam w Pradze dekadę temu i bardzo mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Praga to miasto z duszą, uwielbiam tam wracać! Twoje zdjęcia pięknie oddają jej klimat.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miasto. Kiedyś i ja tam muszę wrócić. byłam lata świetlne temu, bo na wycieczce z liceum, ale to się nie liczy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czechy da na mojej liście, szczególnie te Safari.

    OdpowiedzUsuń
  11. Praga jest piekna i ma wiele do zaoferowania. Ogolnie mam wielki sentyment do Czech, nawet porozumiewam sie w ich jezyku :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna jest Praga. A jeszcze ciekawiej wygląda w Waszych kadrach i spersonalizowanych ujęciach.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś mi się kliknęło i komentarz z poprzedniego posta miał być tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje się, że wakacje są bardzo udane i przebiegają według planu. Bawcie się dobrze. Z przyjemnością oglądam zdjęcia i czytam o Waszych podróżach. Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie wymarzone miasto do odwiedzenia, nieważne, czy to tylko weekend. A Twoje zdjęcia to potwierdzają, piękny spacer. A jeszcze lepiej, jeśli masz dobrą towarzystwo. Pozdrowienia z zimowego Buenos Aires w Argentynie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tłumacz dobrze się spisał haha...

      Usuń
  16. To zrozumiałe z tą przerw . Sama zrobiłam dłuższą ale jest to bardziej związane z moim stanem psychicznym . Piękne zdjęcia . Piękna para

    OdpowiedzUsuń
  17. Prague is such a beautiful city. I hope to visit it some day. I like the contrast between the historical and the modern part of the town. The modern buildings are very interesting, too.
    I think the prices in most of EU are about the same when it comes to basic life expenses, food and so on.
    Touristy areas are always a bit more pricy, that's just given.
    You took a lot of fantastic photos to share! Thanks.

    OdpowiedzUsuń
  18. niesamowicie podobało mi się w Pradze! Był covid, to była nasza mała podróż poślubna. Piękne miasto!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Ale piękne budowle! Ta twarz i zakrzywiony budynek zrobiły na mnie ogromne wrażenie! :o

    OdpowiedzUsuń
  20. a uliczka z sygnalizacją świetlną niczym jak w Wenecji! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful buildings and you look like you had an awesome time!

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne zdjęcia <3 Pozdrawiam i życzę wspaniałych podróży ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  23. I miss traveling and walking around looking at your photos. Very cool, I loved it!

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  24. Czechy są na mojej liście życzeń. Mam nadzieję że uda się tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię Pragę, byłam tam w tym roku na jarmarku świątecznym :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne zdjęcia, Praga wydaje się takim różnorodnym miejscem!

    OdpowiedzUsuń
  27. What a lovely place.
    www.rsrue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj tak, Praga jest zdecydowanie warta odwiedzenia - zarówno latem, jak i zimą. U mnie w planach jest na grudzień, na jarmark :) Od tej strony jeszcze nie zdążyłam jej poznać :) Serdecznie Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Praga jest już od dawna na mojej liście do zwiedzenia. Nawet miałam tam się wybrać w pojedynkę, ale odwołano mój lot i jakoś nadal tam nie dotarłam :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)