„Tylko jedząc doskonałe potrawy,
jesteś w stanie takie przygotować”
“Only by eating excellent food
can you learn to prepare it yourself”
W ramach naszych comiesięcznych randek, Kuba zabrał mnie tym razem do wyróżnionej w przewodniku Michelin 2026 włoskiej restauracji Marino Bistrot. Miejsce to powstało dzięki grupie ludzi z wspólną pasją do gotowania i chęcią dzielenia się tą pasją z innymi. Miejsce to oferuje lubianą przez miliony ludzi kuchnie włoską w nieco innej, modernistycznej odsłonie. Wszystkie dania przygotowywane są wyłącznie z oryginalnych, produkowanych w Włoszech produktów a także produktów regionalnych, dzięki którym restauratorzy wspierają lokalne biznesy.
Miejsce zachwyca pięknym nowoczesnym brutalistycznym wystrojem. Jednak nie brakuje w nim ciepłych akcentów w postaci kwiatów czy obrazów. Naszą kolację rozpoczęliśmy od podzielenia się przystawką Arancini di Triglia., podanych z szafranem, grillowaną rybą Barwena, otoczoną sosem czosnkowo-koperkowy oraz posypaną pyłem limonkowym. I muszę Wam powiedzieć, że było to najpyszniejsze Arancini jakie jadłam w życiu. I na pewno chętnie na nie tam wrócę.
Jako danie główne mój Kuba wybrał Spaghettoni alla Carbonara con Tartufo. I tutaj chaciałbym wspomnieć, że niesamowicie miłym akcentem było to, iż sam szef kuchni pojawił się u nas przy stoliku i posypał osobiście jego danie świeżo startą truflą. Jeżeli chodzi o mnie i danie główne, to ja skusiłam się na Melanzane alla Parmigiana, czyli zapiekany bakłażan. Sposób podania oraz połączenie smaków oraz sosów w tym daniu było wyborne. Bardzo Wam je polecam.
Na koniec oboje zdecydowaliśmy się przetestować kartę deserów. Kuba wybrał tajemniczo brzmiącą pozycję - Oopss... upuściłem tatrę cytrynową. Ja natomiast skusiłam się na lody rzemieślnicze z espresso. Oba desery były przepięknie zaserwowane. Smakowo także nas pozytywnie zaskoczyły.
To była nasza pierwsza wizyta w Marino Bistrot, ale zapewniam Was, że nie ostatnia ponieważ mamy niesamowitą ochotę wypróbować inne pozycje z karty. Bardzo pozytywnie oceniamy także obsługę, która ciekawie opowiadała o podawanych nam potrawach, a także chętnie odpowiadała na nasze pytania. Zatem jeśli będziecie w Poznaniu i będziecie mieli ochotę na prawdziwą kuchnię włoską w niecodziennej, ale znakomitej smakowo odsłonie to bardzo Wam z Kubą to miejsce z całego serca polecamy.
***
As part of our monthly dates, Kuba took me this time to Marino Bistrot, an Italian restaurant featured in the 2026 Michelin Guide. This place was created by a group of people who share a passion for cooking and a desire to share that passion with others. The restaurant offers Italian cuisine—loved by millions—with a slightly different, modern twist. All dishes are prepared exclusively with authentic, Italian-made ingredients as well as regional products, through which the restaurant owners support local businesses.
The place impresses with its beautiful, modern brutalist design. However, it also features warm touches in the form of flowers and paintings. We started our dinner by sharing the Arancini di Triglia appetizer, served with saffron, grilled barwena fish, topped with a garlic-dill sauce, and sprinkled with lime zest. And I have to tell you, it was the most delicious arancini I’ve ever had in my life. I’ll definitely be happy to go back there for them.
For his main course, my Kuba chose Spaghettoni alla Carbonara con Tartufo. And here I’d like to mention that it was an incredibly nice touch that the head chef himself came over to our table and personally sprinkled his dish with freshly grated truffle. As for me and my main course, I went for the Melanzane alla Parmigiana, or baked eggplant. The presentation and the combination of flavors and sauces in this dish were exquisite. I highly recommend it to you.
Finally, we both decided to try something from the dessert menu. Kuba chose a mysteriously named item—“Oops… I dropped the lemon tarta.” As for me, I went for the artisanal ice cream with espresso. Both desserts were beautifully presented. We were also pleasantly surprised by how they tasted.
This was our first visit to Marino Bistrot, but I can assure you it won’t be our last, because we’re really eager to try other items on the menu. We also had a very positive experience with the staff, who gave us interesting insights into the dishes we were served and were happy to answer our questions. So if you’re ever in Poznań and are in the mood for authentic Italian cuisine presented in an unconventional yet delicious way, Kuba and I wholeheartedly recommend this place to you.
Address/ adres :

I zrobiłam się głodna. Kolejny lokal warty odwiedzenia.
OdpowiedzUsuń