czwartek, 30 września 2021

Culture/Kultura books June/July 2021 / książki czerwiec/ lipiec 2021

 „Godzina czytania jest godziną 

skradzioną z raju.”

"An hour of reading is an hour

 stolen from paradise."



Uwielbiam czytać. Godziny, które spędzam na czytaniu książek to dla mnie zawsze pewnego rodzaju podróże pozwalające zanurzyć się w nowe światy. Latem czytam troszkę mniej; jesienna aura natomiast sprawia, że książka staje się nieodłącznym elementem mojego dnia. Dzisiaj jak widzicie powoli nadrabiam zalgłości w postach książkowych. Zapraszam Was na czytelnicze podsumowanie czerwca oraz lipca.

I love reading. For me, the hours I spend reading books are always a kind of journey that allows me to get into into new worlds. In summer I read a little less; the autumn aura, on the other hand, makes the book  becomes an integral part of my day. Today, as you can see, I am slowly making up a post book. I invite you to a reading summary of June and July.







1. MAX SECK  " WIERNY CZYTELNIK"/ "THE ICE COVEN" 5/10

"Wierny czytelnik" to moje pierwsze spotaknie z tym lubianym przez Amerykanów fińskim autorem.  Żona znanego pisarza ubrana w czarną, długą suknię zostaje znaleziona martwa przy stole. Dokładnie w takiej samej pozycji zostaje ginie jedna z ofiar, które opisał w swojej książce mąż zamordowanej. W niedługim czasie liczna ofiar się zwiększa a sceneria ich śmierci ponownie nawiązuje do wspomnianej wyżej książki. Rozpoczyna się dochodzenie  na którego cezle staje Jessica Niemi.

Książka mimo ciekawego pomysłu niestety mnie do siebie do końca  nie przekonała.

"THe ice coven" is my first meeting with this Finnish author liked by the Americans. The wife of a famous writer wearing a black long dress is found dead at the corner of a table. One of the victims described in a book written by the husband of the dead wife; dies in exactly the same position like her. Soon the number of victims increases and the scenery of their deaths again refers to the above-mentioned book. An investigation conducted by  Jessica Niemi begins...

The book despite an interesting plot idea  unfortunately did not convince me to the end.




2. MARCEL MOSS  "NIE WIESZ NIC" 8/10

"Nie wiesz nic" to trzeci tom z serii Liceum Freuda. Po tragicznej śmierci Alana- kapitana męskiej drużyny siatkowej grupa uczniów z nowym kapitanem ( Hubertem)na czele wyrusza na kilkudniowy obóz w Bieszczady. Wyprawa, której celem jest zintegrowanie drużyny szybko zmienia się w krawą walkę o życie.

Książka dorze napisana ; zdecydowanie trzyma poziom pozostałych książek z serii.

"You Don't Know Nothing" is the third volume in the Freud High School series. After the tragic death of Alan - the captain of the men's volleyball team, a group of students headed by the new captain (Hubert) go for a several-day camp in the Bieszczady Mountains. An expedition aimed at integrating the team quickly turns into a bloody fight for life.

The book is well written; definitely keeps  the level of the rest of the books in the series.




3. H.S CHNADLER "WYMIAR WINY"/ "DEGREES OF GUILT" 9/10

Maria, jedna z dwóch bohaterek książki tkwi w długoletnim, pełnym przemocy związku małżeńskim. Pewnego dnia decyduje sie go zakończyć i uśmiecić swojego małżonka. Zostaje schwytana przy zakrwawionym ciele męża(który jednak przeżywa) i postawiona przed sądem. 

Lottie - druga z bohaterek jest jedną z ławniczek biorących udział w procesie Marii. Sam tkwi w dość specyficznej relacji małżeńskiej, która dodatkowon komplikuje się w momencie poznania bliżej innego zławników procesu.

'Wymiar winy" to świetnie napisany thriller psychologiczno-prawniczy z zaskakującym zakończeniem, który naprawdę bardzo polecam.

Maria, one of the book's two main characters stucks in a long-term, violent marriage. One day she decides to end it and she thinks about killing her own husband. She is captured next to her husband's bloody body (who, however, survives) and put on trial.

Lottie - the second main character is one of the assessors involved in Maria's trial. She also is stucking in a very specific marital relationship, which additionally becomes more complicated when she gets to know another assessor of the process.

"Degrees of Guilt" is a well-written psychological and legal thriller with a surprising ending, which I highly recommend.




4. JEFFERY DEAVER "GRA W NIGDY" / "THE NEVER GAME" 5/10

Główny bohater książki  łowca głów Colter Shaw podejmuje się odnalezienia zaginionej nastolatki Sophie Mulliner. Niestety sprawa zaczyna się komplikować i zaczynają znikać kolejne osoby. Wszystko wskazuje na jednego, tego samego sprawcę, który swoje działania opiera na pewnej grze komputerowej. Każdy gracz ma do dyspozycji pięć przedmiotów za pomocą, których musi odnaleźć drogę ucieczki. 

Bardzo przypadła mi do gustu postać głównego bohatera oraz sam pomysł na fabułę - jednak sama książką mimo, że bardzo lubię autora niestety mnie nie urzekła.

The main character of the book head hunter Colter Shaw undertakes to find the missing teenager Sophie Mulliner. Unfortunately, the matter becomes complicated and more people begin to disappear. Everything points to one, the same perpetrator who bases his actions on a certain computer game. Each player has five items at their disposal  which  have to use to have to find an escape route.

I really liked the personality of the main character and the idea for the plot - but the book itself, although I like the author very much, unfortunately did not captivate me.



photo: Karolina Antosik

92 komentarze:

  1. Czwarta pozycja dla mnie najciekawsza. Pozdrawiam, życzę miłych chwil z książkami w ręku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli obie mam książkowy post-wzajemnie wymienić się możemy recenzjami📚📖🤗🧡
    Pozdrawiam serdecznie🌼😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nice post and book reviews.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki Marcela Mossa potrafią wciągnąć i to bardzo mocno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie książki mnie zaciekawiły :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej z tych ale ostatnio również bardzo lubię tę formę spędzania czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gra w nigdy trochę jak pokój zagadek, myślę, że dla mnie to najciekawsza pozycja. ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem tej książki Marcela Mossa. No i powieści J. Deavera, ale skoro nie okazała się zbyt pasjonująca to szkoda, bo czytałam niektóre tomy serii z L. Rhymesem i A. Sash, a te były wciągające.

    OdpowiedzUsuń
  9. I think I would enjoy 'Degrees of Guilt'. Great book recommendations, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety żadnego tytułu nie czytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki sa wspaniałe, ja czytam o każdej porze roku ale jednak jesienna pora sięgam po nie najczęściej Szczególnie jak dni stają sie coraz krótsze.
    Ciekawi mnie ta książka Marcela Mossa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że thrillerowo-kryminalnie! ;) Dobre książki to zawsze ogromna satysfakcja i sporo przyjemności. ;) Tym bardziej jesienią, kiedy nastrój jest iście kocykowo-herbatkowo-książkowy. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Yes a lot murder mystery books do not hold my attention the characters also seem contrived and I often figure out the plot twist I did with Gone Girl I was so annoyed. But Degrees of Guilt hmm this might be good...

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  14. matko kiedy ja w końcu coś poczytam ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. I used to be a fast reader but these days, I am a slow reader.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe propozycje. Myślę, że fajnie jest przeczytać takie zróżnicowane tematycznie książki.

    OdpowiedzUsuń
  17. You really read a lot!
    I didn't know any of these books, I'm pretty interested in "degrees of guilt"!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Very interesting books you read!
    I would like to be more in the habit of reading, but I confess that reading is not something I like so much :(

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  19. Oh very interesting books darling

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj mam takie same uczucia, przy czytaniu książek- aczkolwiek nie czytam zbyt dużo, poprzez brak czasu no i, trzymam się swoich sprawdzonych autorów :)
    Ta przedostatnia pozycja mnie zaciekawiła- bardzo lubię thrillery psychologiczne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Najbardziej zaciekawiła mnie przedostatnia propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja podobnie jak Ty uwielbiam czytać :)
    A z cytatem na samym początku wpisu zgadzam się w stu procentach :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale bardzo bym chciała przeczytać "Nie wiesz nic". Już od jakiegoś czasu kusi mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wymiar winy mnie zaciekawiła :) Muszę też skusić się na tą serie Marcela Moss :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Książki zbytnio nie są w moim gatunku :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ostatnio mąż mnie wkurzył i Wymiar winy wydaje się intrygujący xD. Nie no, nie aż tak ale chętnie bym przeczytała :)
    Tak jesienne aura sprzyja czytaniu, chociaż czasu ostatnio niestety brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam serdecznie ♡
    Wspaniały wpis kochana, jak zawsze mega inspirujący!
    Przyznam, że każda książka w jakiś sposób mnie zaciekawiła. Każda niezaprzeczalnie ma coś w sobie. Zaczęła się moje ulubiona, książkowa pora roku. Mam nadzieję, ze teraz uda mi się nadrobić zaległości czytelnicze :) Książka w rękę, herbata z cytryną, nogi pod kocyk i czytamy! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  28. Interesting books to read. Thanks for your detailed review! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. well written reviews....

    love to read no2 and no.4... so interesting for me.

    OdpowiedzUsuń
  30. chyba większość pozycji mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wielu dobrych książek życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo interesujące pozycje. Też lubie czytać, troszkę porównuje to do medytacji.
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo lubię czytać, ale niestety nie znam tych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak tylko skończę czytać książkę zabieram się za "Nie wiesz nic" :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ciekawe propozycje, jeszcze żadnej pozycji nie miałam okazji czytać:)

    OdpowiedzUsuń
  36. I also enjoy reading and wish I had more time to read than I have! I loved your suggestions and I see you especially like reading thrillers!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Interesujące propozycje. Sama z chęcią przeczytałam "wiernego czytelnika". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajne zestawienie ^^ może któraś z książek się zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Degrees of Guilt sounds like a great read!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzień dobry. Z książek przez Ciebie przedstawionych zainteresował mnie "Wymiar winy". Myślę, że dramat tej kobiety mógłby mnie zaciekawić. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. I super love reading too
    even as a child. Thanks for sharing these books to us.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. it's a shame that you didn't like all of these books but good you were able to read them :) I tend not to like crime or scary books like this, I like lighter reads :)


    Hope you are having a lovely weekend :) We have had a fun one with a couple of events.

    Away From The Blue

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie znam ryxh pozycji. Dzięki za polecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Przeczytałam "Nie wiesz nic" i bardzo mi się podobała ta książka. Zresztą jak i cała seria. ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ty zawsze wybierasz ciekawe i nietuzinkowe książki

    OdpowiedzUsuń
  46. Dear Karo,
    "Degrees of Guilt" sounds like a really exciting book. I like psychologically well-crafted thrillers.
    How wonderful that you will soon be traveling to Tuscany! :-)
    Hugs, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2021/10/babybauch-shooting-und-die-farben.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Traude,

      Me too :-)
      Soon I am back to Italy for few days and I can't wait xx

      Usuń
  47. Nie miałam okazji przeczytać tych książek, 2 pozycja zaciekawiła mnie najbardziej, choć do kryminałów mnie póki co nie ciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Very Nice and Informative Article. Share something on Rotary Microtome.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo lubię kryminały, ale czytam głównie dla synka, no moje lektury brakuje czasu i sił :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Always Appreciate Your Taste - Keep On Keeping On My Friend - Be Well

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam Cię cieplutko i z serdecznością 🖐👦

    Bardzo interesująca lista książek, które przeczytałaś. Ja osobiście bardzo uwielbiam książki popularnonaukowe, w szczególności o tematyce związanej z żywnością, żywieniem, gastronomią i psychologią, choć nie ukrywam, że mam kilka książek w języku niemieckim i angielskim, które już część przeczytałem. Np. "The Valley of Fear", "24 Stunden aus dem Leben einer Frau" (24 godziny z życia kobiety), czy też "The Casebook of Sherlock Holmes" - tę książkę jeszcze nie czytałem, ale jest na mojej liście książek do przeczytania 👍🙂📗

    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)