środa, 7 marca 2018

Travels - Izrael part 1 Eilat



"Oh Izrael - Oh Izrael
Come
Come away with me
I will take you
Take you under my wings
Where you will sleep eternally
I will take you
Take you away"
 
 
 
"Och Izrael - Och Izrael
 Odejdź ze mną
Zabiorę cię
zabiorę cię pod moje skrzydła
gdzie zaśniesz na wieki
Zabiorę Cię
zabiorę cię stąd"

 
 
Wielu ludzi jak mówiłam, że wybieram się do Izraela ( i to na dodatek zupełnie sama - uzależnienie od adrenaliny niestety gdzieś tam we mnie siedzi) - pukało się w głowę. Inni natomiast mieli pewne obawy co do kwestii bezpieczeństwa w tym kraju. Tymczasem już na miejscu okazało się, że ich obawy są całkowicie nieuzasadnione. Izrael to jeden z bezpieczniejszych krajów, w których miałam przyjemność przebywać. Kierunek, który obrałam to Eilat ( koszt biletu lotniczego z  Poznania wyniósł mnie 112 złotych w obie strony) - miejscowość znajdująca się tuż nad Morzem Czerwonym obok granicy z Egiptem oraz Jordanią.
Leciałam tam linią Ryanair i lądowałam na lotnisku Ovda znajdującego się na pustyni. Do miasta można dostać się korzystając z linii autobusu 282    lub rezerwując bilety lokalnego przewoźnika Shuttle bus ( koszt około 30 złotych)

  

 
 



Many people, as I told them, that I'm going to Israel (and extra  completely alone - unfortunately, my adrenaline addiction  is somewhere inside me ) - knocked on the head. Others, they weren't so sure about security in this country. Meanwhile, it turned out  when I've already was there that their concerns are completely unjustified. Israel is one of the safer countries in which I had the pleasure to stay. The direction I decided to take it  was  the Eilat (the cost of the flight ticket from Poznan was 112 zlotys return ) - the town that is located just next to the Red Sea next to the border with Egypt and Jordan.

I was flying there with the Ryanair  and I landed at the Ovda airport in the desert. You can get to the city using bus line 282 or by booking local Shuttle bus tickets (cost about  8 dollars)

 






Na miejscu mieszkałam w oddalonym  15 minut pieszo od głównego dworca autobusowego oraz lokalnego lotniska obiekcie Ahla diving center( doba kosztowała około 114 złotych), w którym miałam na 3 noce zarezerwowane łóżko w 6-osobowym pokoju. Takie miejsca są szczególnie ciekawe dla tych z Was, którzy podróżują samotnie, iż dają możliwość poznania wielu naprawdę fajnych osób z całego świata. W ten sposób min. poznałam swoich dwóch towarzyszy podróży po Eilacie i okolicy.


In Eilat  I lived in a distant 15 minutes by walk from the main bus station and the local airport - Ahla diving center, in where I made a booking for 3 nights in a 6-bed room ( one night there costs about 34 dollars) . Such places are especially interesting for those of you who travel alone, that give you the opportunity to meet many really cool people from around the world. In this way, eg. I have met my two companions in Eilat and the surrounding area.
 




of course I had to do it :-D and I won 4-0













 











Samo miasto Eilat ma charakter nieco turystyczny - liczne, ładne plaże, na niektórych z nich z łatwością możemy podziwiać piękną rafę koralową, ale z drugiej strony otoczona jest pustynnymi górami co jest atrakcją dla tych, którzy preferują aktywny wypoczynek. Eilat z pewnością jest interesującym punktem na mapie dla tych z Was, których interesują różnego typu sporty wodne takie jak przykładowo nurkowanie ( o tym więcej w kolejnym poście)



The city of Eilat itself is a kind of touristic place - you can find here a lot of nice beaches, on some of them you can easily admire the beautiful coral reef, but on the other hand it is surrounded by desert mountains which is an attraction for those of you who prefer active rest. Eilat is certainly an interesting point on the map for those of you who are interested in various types of water sports such as scuba diving (more about  this in the next post)




 
 


 

Izrael jest niestety dość drogim krajem. Należy o tym pamiętać planując wyjazdowy budżet. ( 1ISL to mniej więcej 1 złoty)

 

Przykładowe ceny w supermarketach:

 

żółty ser w plastrach koszt  około 16 ILS 

biały serek w kubełku  około 12 ILS

woda mineralna 0,5  około 5 ILS

coca cola/sprite/mirinda  0,5 7 ILS

pocztówka 3 ILS

magnes 10 ILS

piwo 0,33 10 ILS

bułki (6 sztuk)  12ILS

jogurt naturalny mały 5ILS

czekolada 6 ILS

sok w puszce 11 ILS

 

Jeżeli natomiast chodzi o ceny jedzenia w mieście to są one bardzo różne - można znaleźć miejsca gdzie pyszny falafel pita dostaniemy już za 18ILS, ale oczywiście w większości miejsc musimy się liczyć z ceną minimum 40 ILS za posiłek.

Falafel pitta, french fries plus coke =33 ILS :-)






Israel is unfortunately quite an expensive country. You should remember about this planning your  budget. (1ISL is more or less PLN 1)

Sample prices in supermarkets:

yellow cheese in slices cost about 16 ILS

white cream cheese in a bucket of about 12 ILS

mineral water 0.5 approximately 5 ILS

coca cola / sprite / mirinda 0.5 7 ILS

postcard 3 ILS

magnet 10 ILS

beer 0.33 10 ILS

rolls (6 pieces) 12ILS

5ILS natural small yogurt

chocolate 6 ILS

canned juice 11 ILS

If we are talking about the prices of a food in the town, they are very different - you can find places where you can buy a delicious falafel pitta for "only"  18ILS, but of course in most of the places we have to count with a minimum price of 40 ILS per meal.
 
 



 

 

 
 
the great thing being on the road are peple that you have met :-)

 



Jeżeli chcecie dostać się do Izraela to potrzebna jest wiza . Otrzymacie ja bezpłatnie na lotnisku tuż zaraz po tym jak pomyślnie przejdziecie tzw. wywiad. Osobiście zadali mi tylko kilka pytań ( min pytali mnie czy to mój pierwszy raz w Izraelu, czy podróżuję sama, gdzie będę mieszkać a także o imiona moich dziadków ( serio, serio) ) Po 5 minutach dostałam wizę i byłam wolna. Znam jednak osoby, które już na wejściu spędziły odpowiadając na bardzo różne pytania około 30 minut.

Dużo gorzej wyglądała odprawa w drugą stronę ( w moim przypadku trwała ona ponad 3 godziny - sporo pytań, sprawdzanie bagażu podręcznego specjalnym urządzeniem etc.) Wjechać do tego kraju zatem jest dużo łatwiej niż z niego wyjechać :-)

 

If you want to get to Israel, you must have a visa. You will get them for free at the airport just after you successfully pass the so-called. interview. Personally, they asked me only a few questions (they asked me if it was my first time in Israel, if I am traveling alone, where I will be stay,  and  as well about my grandparents' names (seriously)) After 5 minutes I got a visa and I was free. But I know people who have already spent at the entrance answering very different questions about 30 minutes.

 

The return check-in was much worse (in my case it has been taken over 3 hours - a lot of questions, checking hand luggage with a special device, etc.). Enter this country, therefore it is much easier than to leave it :-)
 
 

 
 
 








 

51 komentarzy:

  1. Super wakacje miałaś, nie ma to jak egzotyka zimą :-) Słyszałam że do Izraela lepiej lecieć gdy kończy się ważność paszportu bo nie wszystkie kraje akceptują fakt, że tam się przebywało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie do końca tak - jak dostaniesz karteczki zamiast pieczątki jesteś „bezpieczna”

      Usuń
  2. I would like to visit Israel asap!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam Cie. Nie odwazylabym się sama wybrac za granicę. Piękne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam wiele samotnie podróżujących osób - jedna z nich poznałam w Eilacie - wlasnie kończy samotna półroczna wyprawę i jest kobieta :)

      Usuń
  4. Zazdroszczę! Pięknie tam,ale ja nie jestem taka odważna, żeby lecieć na własną rękę (: Pięknie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne zdjęcia :D chętnie bym się tam wybrała, nawet sama :D jednak mieszkać z 5 innymi osobami, których się w ogóle nie zna już jest dla mnie nie do przejścia... zazwyczaj jak gdzieś byłam i nikogo nie znałam, to miałam chociaż pewność co to za ludzie (jeden zakład pracy, uczelnia itd). Gratuluję odwagi :D
    No i bilety w na prawdę super cenie znalazłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam szczescie i trafiłam na super ludzi także prawie wszyscy podróżowali samotnie - dziewczyna która tam poznałam jest sama w podróży już 5 miesiąc :)

      Usuń
  6. I would love to visit Israel one day !
    And I love your black dress!
    xx,
    Margot
    https://troughthepasturesofthesky.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks for sharing your trip! I love you maxi dress and all these wonderful pics!

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo piękne miejsce😍
    Wczasy rownież nie wydają się zbyt drogie w porównaniu z cenami które tam są☺
    Ja bym jednak tam się nie odważyła jechać-nie tylko że względu na bezpieczeństwo ale i na gorąco który tam panuje😁
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym czasie było około średnio 28oC , choć przypłaciłam to alergia słoneczna na skutek szoku temperatur :( ale polecam jest bardzo bezpiecznie

      Usuń
  9. Thanks a lot :D

    OMGGG, seems to be an amazing place :o enjoy :D

    NEW WISHES POST | SEPHORA NEWS TILL €15. <3
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne widoki, świetna podróż. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ przygoda!!! Jestem pod wielkim wrażeniem :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Jakie piękne migawki!
    Chętnie bym się tam wybrała, ale czuję jakąś wewnętrzną obawę jeśli chodzi o podróżowanie w tamte rejony :) Podziwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Israel looks incredibly stunning! I would love to visit there some day! Btw great pictures!
    Hope you're having an amazing week!
    xx
    Ankita
    http://realgirltalks.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh wow! How amazing! Israel is so beautiful! Great photos!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne miejsce! Uwielbiam plaże :) Chciałabym się kiedyś tam udać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super zdjęcia już nie mogę doczekać się swoich

    Zapraszam do siebie.
    Miłego wieczoru!! xx Bambi

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsce, wrażenia na pewno pozostaną na całe życie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja przyjaciółka była w Izraelu kilka lat temu i była zachwycona :)
    Wow, odważna jesteś, ja nie wiem czy wybrałabym się sama do obcego kraju.
    Piękne zdjęcia i widoki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat temu też pewnie bym się nie odważyła, teraz już nie mam z tym problemów :-)

      Usuń
  19. Mam nadzieję, że napiszesz jeszcze o swojej podróży, bo czytałam z prawdziwą ciekawością!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak napiszę, w Izraelu udało mi się zrealizować dwie zaplanowane rzeczy więc w związku z tym pojawia się dwie extra notki z tej wyprawy

      Usuń
  20. Przepiękne miejsce :)
    Zapraszam na nowy post :)
    www.stylishmegg.pl/2018/03/jeansowa-katana-z-futerkiem.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie tam jest! Podziwiam za odwagę, ja bałabym się podróżować sama (nie chodzi o ten kierunek, ale ogólnie). Chętnie poczytam więcej o Twojej wyprawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat temu też bym się bała, teraz jest inaczej- w drodze poznajesz niesamowitych ludzi, którzy tez często podróżują sami. Izrael jest naprawdę bezpiecznym krajem :-) Planuję jeszcze napisać dwa posty :-) jeden z samego serca pustynni :-)

      Usuń
  22. Thanks a lot for the interesting post) Have a nice weekend)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ależ egzotyczna podróż! :) Dla mnie takie widoki pustynnej roślinności wyglądają abstrakcyjnie! Nigdy nie widziałam tego na własne oczy, zresztą niewiele też podróżuję. Dobrze jednak zapoznawać się z takimi zakątkami, chociażby poprzez blogi :) Chętnie jeszcze bliżej zapoznam się z tym miastem :) A zdjęcia są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie nietuzinkowo wyglądała ta otaczająca nas zewsząd pustynia, ciekawe doświadczenie. Obiecuję już wkrótce wrzucić kolejną notkę z tej podróży :-)

      Usuń
  24. Nigdy tam jeszcze nie byłam,ładne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. ahh brakuje mi już palm :) jednak do Izraela jakoś mnie nie ciągnie i jeszcze ta 3 godzinna odprawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ta odprawa to była nieco mniej przyjemna rzecz ale sam kraj mega

      Usuń
  26. Piękne miejsca, zdjęcia :) Ach, a ja nadal boję się sama podróżować ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super wyprawa. Podziwiam Cię za odwagę. Niewiele osób by wybrało się w pojedynkę w tak odległy kraj. Zdjęcia piękne :). Takie lato w środku zimy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ta odrobina lata przy -12oC w Polsce to było coś :-)
      Ja lubię podróżować sama od czasu do czasu :-)

      Usuń
  28. jeju, jak tam bym chciała być! <3 cudownie!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  29. Thanks for sharing, very interesting for me as I have never been to Israel so far!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  30. As usual very interesting) Thanks for the great post)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow!! such a beautiful pictures !! mesmerizing view.
    My Blog
    Instagram
    Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak tam jest pięknie :) Bardzo się cieszę, że dałaś dużo ładnych zdjęć <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Ładnie tam i rzeczywiście drogo . Ślicznie Ci w tej czarnej sukience . Odważna jesteś ze tak sama podróżuję sz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. wow... pięknie tam! ale sama bym się nie wybrała na wycieczkę;p

    OdpowiedzUsuń
  35. Have a great start of the week girl!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)