wtorek, 27 listopada 2018

Travels - My bucket travel list part 1


“Once a year, go someplace 
you’ve never been before.” – Anonymous




“Raz w roku jedź w miejsce, 
w którym nigdy wcześniej nie byłeś.” – Anonim




Podróże to istotna część mojego życia. Sprawiają, że wstępuję we mnie nowa energia oraz radość życia. Uwielbiam ten klimat planowania i oczekiwania. Dlatego też każdego roku staram się odwiedzić przynajmniej jedno miejsce, w którym jeszcze nie byłam. Zobaczyć oraz poznać coś kompletnie nowego. Jak zapewne część z Was, mam także miejsca a także kraje do których bardzo lubię z pewnych względów powracać. 

Od jakiegoś dłuższego czasu prowadzę swoją własną, osobistą listę miejsc, które chciałabym zobaczyć na własne oczy. Im więcej czytam oraz oglądam tym bardziej lista ta z roku na rok ulega pewnym modyfikacjom. Pojawiają się kolejne punkty na mapie, w których pragnę postawić swoją stopę. Ponieważ miejsc tych jest całkiem sporo postanowiłam podzielić je na osobne notki. Dzisiaj prezentuję 25 spośród nich. Jestem ogromnie ciekawa czy ktoś z Was zdążył zobaczyć któreś z nich  czy może też macie je  dopiero w Waszych podróżniczych planach :-)

 ***


Travels  are an essential part of my life. They make that  energy lever is higher and higher and they bring me  joy of life. I love this climate of planning and expectations before them. Therefore, every year I try to visit at least one place where I have not been yet. I want to see and learn something completely new. As probably some of you, I also have places and as well as the countries to which I really like to return for some reasons.


Since long time I have been running my own personal bucket list of places that I really want to see. The more I read and watch the more this list is subject to certain modifications year after year. There are more places on the map where I want to be even for a short while. Because there are quite a lot of these places, I decided to divide them into separate notes. Today I present 25 of them. I am very curious if anyone of you managed to see one of them or maybe you have them like me in your travel plans :-)









zdjęcia  źródło : internet
pictures sources : internet





1. Wydmy Sossusvlei / Sossusvlei dunes ( location - Africa, Namibia/ Afryka , Namibia)
 wycięte niczym z obrazów Salvadora Dali / cut out like from Salvador Dali pictures




2. Kjeragbolten ( location: Europe, Norway/ Europa,Norwegia)
Moim marzeniem jest usiąść na tym kamieniu w pozycji kwiatu lotosu/ my dream is sit on this stone in lotus flower position 






3. Bamboo forest Arashiyama/las bambusowy (location: Asia, Japan/Azja , Japonia)




4. Dambulla Cave Temple, Dambulla -jaskiniowa świątynia (location: Asia,Sri Lanka/Azja, Sri Lanka)





5. Crystal Ice Cave/ kryształowa lodowa jaskinia ( location: Europe, Iceland/ Europa/Islandia)

 Wciąż pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłam to miejsce na jednej ze stron opisujących piękno Islandii - od tamtej chwili jest to moje "must see"

I still remember when I saw this place first time on one of the internet sites describing beauty of Iceland - since this moment its was my absolutely "must see"





6. Patagonia - region/rejon ( location: South America, Argentina/ Ameryka południowa, Argentyna)




7. My Son Hoi An temple, Świątynia My Son Hoi An ( location: Asia.Vietnam/ Azja/Wietnam)




8. Danxia mountains/góry Danxia ( location : Asia, China/ Azja,Chiny)

Kiedy zobaczyłam je po raz pierwszy nie mogłam uwierzyć ,że istnieja naprawdę :-)

When I saw the first time I couldn't believe they are real :-)






9. Salar de Uyuni - solnisko ( location: South America, Bolivia, Ameryka Południowa, Boliwia)





10. Petra ( location : Asia, Jordan / Azja. Jordania)




11. Wat Rong Khun "White temple" , Biała Świątynia ( location: Asia, Tajlandia/Azja Thailand)




12. Macchu Picchu - ( location: South America, Peru/Ameryka Południowa/Peru)




13. Saint Basil Cathedral /katedra Św. Bazyla ( location: Europe, Russia/ Europa,Rosja

Moim zdaniem bardzo brzydka, a przez to niezwykle interesująca na zewnątrz katedra od  kilku lat jest na mojej liście miejsc "must see"

In my opinion very ugly cathedral but thanks for this as well quite interesting from outside - since couple of years is on my list "must see"




14. Derweze - hell's door, wrota piekieł krater ( location: Asia, Turkmenistan/ Azja/Turkmenistan)






15. Cappadocia /Kapadocja ( location : Asia, Turkey/ Azja, Turcja)






16. Sea of stars - vaadhoo / morze gwiazd ( location: Asia, Maledives/ Azja, Malediwy)





17. Antarctica/ Antarktyda 





Uwielbiam ptaki - jednym z moich marzeń jest zobaczyć pingwiny w ich naturalnym środowisku. Mimo, że nie lubię zimna to dla tego miejsca mogę zdecydowanie się poświęcić :)

I love birds - one of my dreams is to see penguins in their natural environment. Despite the fact that I really hate cold weather this time I can handle this to see them in exactly this place.


18. Klasztory Meteory - Meteora temples ( location : Europe, Greece/ Europa/Grecja)




19. Tunnel of love- tunel miłości  ( location : Europe, Ukraina / Europa, Ukraina)




20. Lençóis maranhenses national park/park narodowy ( location: South America/Brazil/ Ameryka Południowa/Brazylia)




21. Swallow cave / jaskina jaskółek  ( location : South America/ Mexico, Ameryka Południowa, Meksyk)

To miejsce jest moim marzeniem ze względu na możliwość wykonania soku ze spadochronem - mam nadzieję,że pewnego dnia mi się to uda.

This place is me dream cause of the chance to make there parachute jumping - I hope one day I will gonna make it real.








22. Great koral reef , Wielka Rafa Koralowa ( location: Australia)

Ten punkt natomiast związany jest z nurkowaniem - marzę, aby choć raz w życiu zanurkować w tym cudownym miejscu.

This point is connected with scuba diving - I dream at least once in my life to make scuba diving in this wonderful place.






23. Massai Mara - safari ( location : Africa, Kenia / Afryka, Kenia)





24.Cheops Pyramid /piramida Cheopsa ( Location : Africa, Egypt/ Afryka, Egipt)




25.  Great Wall of China /Wielki Mur Chiński ( location : Asia, Chiny /Azja, Chiny)




57 komentarzy:

  1. Thanks a lot :D

    nice post my dear :)

    NEW BRANDING POST | BELLISGIRL: JEWELLERY IS UNISEX!!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybrałaś fantastyczne miejsca. Nie miałam okazji odwiedzić żadnego z nich, ale urzekło mnie Morze Gwiazd i Tunel miłości. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. OMG, such amazing places, I hope to get see at least some of them in my life.
    Regards,
    Flo

    OdpowiedzUsuń
  4. I'd love to visit these amazing places! A great review indeed, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona twoim blogiem, super ciekawy. Podróżowanie zostawiłam sobie na czas emerytury,a u Ciebie mam tyle inspiracji, cudowne to twoje miejsce, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam małe marzenia podróżnicze, na razie dość małe :0 Ot, marzy mi się teraz Czarnogóra, może w wakacje się uda? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow! <3 cudowne zdjęcia :) mi się marzy wiele podróży :) najbardziej to chciałabym wybrać się w Alpy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym choć część tych wspaniałych miejsc odwiedzić <3

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z podróżami mam podobnie:)
    Niesamowite miejsca, wszystkie oprócz Antarktydy (jestem potwornym zmarzluchem) chciałabym zobaczyć:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ;D

    Karolina! São lugares lindos!

    Ótima terça!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. I traveled a lot but I have never been in any of these places??? Too bad of me!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj sporo tego... sama również z przyjemnością bym odwiedziła te miejsca...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę jest tego sporo i każde miejsce jest po prostu wyjątkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, dlatego "zawędrowały" na moja liste :-)

      Usuń
  15. What an amazing bucket list! Would love to see all these places.

    https://www.kathrineeldridge.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Thanks a lot :D

    have a nice day, my dear :D

    NEW REVIEW POST | EMBRYOLISSE: LAIT-CRÈME CONCENTRÈ – IS IT WORTH?
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana mogłabym się pod ta lista podpisać. Też chętnie zobaczyłam te miejsca . Chyba oprócz Wietnamu on mnie przeraża trochę . Bo maja bardzo hardcorowy stosunek do zwierząt i jedzenia . To u nich jest najbardziej ekstremalne jedzenie . Bałabym się ze to zobaczę . Z tych wszystkich miejsc byłam tylko w Tajlandi i widziałam to miejsce . Piękne tylko ten krajobraz niszczą tłumy turystów . W Meksyku byłam ale w rejonie turystycznym . Tam nie łatwo tak wszędzie podróżować . Z Boliwi mamy koleżankę która mówiła jak zwiedzać to grupa - bo kobiety dość często porywaja. No i mam kolegę z Palestyny który nam opowiadał o Jordani i ze jak będziemy chcieli to załatwi nam tam nocleg itp.

    Podróżowanie nie tylko dodaje powera ale inspiruje i pobudza kreatywność

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas hardcorowy- dla nich normalny co z naszego punktu widzenia jest nieco barbarzyńskie ( jestem wege więc tym bardziej) W Ameryce Połudnowej ogólnie jest dość specyficznie( mam koleżnakę Holenderkę, która jej część zwiedzała podróżując sama więc na pewno się da, ale jest trudniej) Jordania zapowiada się ciekawie, byłam w tym roku blsko granicy, ale miałam za mało czasu, by przekraczać jej granicę z Izraelem :-)

      O tak - zgadzam się

      Usuń
  18. Wow, your bucket list is super amazing! I have to admit that I even don't know all the destinations you show here! But visiting Antarctica must really a dream.
    xx Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Interesting post dear! thanks for sharing, xx

    OdpowiedzUsuń
  20. Our travel bucket lists are very similar! Egypt is #1 on mine, though. And if you do make a trip to Moscow one day - let me know! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kapadocja is on my bucket list!!!!!!!!!!!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  22. Love your review as always ))
    Photos are amazing !

    OdpowiedzUsuń
  23. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Stworzyłaś idealną listę i każdy z nich umieściłabym na mojej liście. Niestety tylko 5 z nich mam zaliczonych, ale mam nadzieję, że uda mi się "skreślić" każdy z nich :D

    OdpowiedzUsuń
  25. podróże to coś pięknego. W każdym miejscu zostawiamy kawałek siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  26. So many amazing places! I must admit I haven't visited any of them, maybe some day. Right now I don't have the energy to travel:).

    OdpowiedzUsuń
  27. Okay Lets go together our bucket list is very similar Love this post xoxo Cris
    https://photosbycris.blogspot.com/2018/11/tiosebon-shoes-that-fit-my-lifestyle.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Magiczne miejsca, ja bym pewnie zleciał z tego kamienia, robiąc zdjęcie :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie miałam okazji zobaczyć żadnego z powyższych miejsc. Rzadko podróżuję, tak naprawdę zaczęłam dopiero w tedy, kiedy sama zaczęłam pracować. Jednak jeszcze wszystko przede mną, bardzo bym chciała zwiedzać, zobaczyć świat i jestem pewna że i to marzenie uda mi się spełnić :) Nie wiem kiedy, ale kiedyś na pewno. Z chęcią zobaczyłabym każdy kawałek świata, który przedstawiłaś. Każdy jest równie piękny, fascynujący i jedyny w swoim rodzaju. Moim największym marzeniem jednak, jest odwiedzenie Japonii, wieś, miasto, bez różnicy :) Niezwykle inspirujący wpis kochana, naprawdę wspaniały!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzyma kciuki, aby udało Ci się zrealizować te wszystkie podróznicze marzenia. O tak Japonię tez mam na liście - musi byc niesamowita. Dlatego tez zaczęłam uczyć się japońskiego, by kiedyś móc go tam wykorzystać :) buziaki

      Usuń
  30. Piękne miejsca obrałaś sobie za cel! :) Tym samym zainspirowałaś mnie do stworzenia osobistej listy "Must see" :)

    OdpowiedzUsuń
  31. It's always so exciting to travel to different places. I would love to visit the Crystal Ice Caves one day. These photos are breathtaking. Thanks for sharing!!

    ADVENTURES IN WONDERLAND

    OdpowiedzUsuń
  32. Twoja lista miejsc do zobaczenia jest przepiękna 😍
    Sama chętnie bym się tam wybrała ❤
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba nie musze mówić że zapiera dech w piersiach...

    OdpowiedzUsuń
  34. These would be beautiful places to visit! :) Despite living in the same state, I've never been to visit the great barrier reef! I would really like to one day, before all the coral dies out :(

    Hope that you are having a great week :) It's feeling like summer here, we are in the middle of a heatwave!

    Away From The Blue Blog | Handbag Gift Guide

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)