piątek, 30 listopada 2018

Lifestyle - books - November

"“I cannot live without books.” 
― Thomas Jefferson



“Nie potrafię życ bez książek.” 

― Thomas Jefferson











Jak co miesiąc tym razem powracam do Was ze spisem książek przeczytanych w listopadzie. Ponieważ  podobnie jak Thomas Jefferson - nie potafię żyć bez książek.

Like every month ( at least lately here) I am coming back to you with list of books that I read in November.  Beacuse similar like Thomas Jefferson I can't live without books.


















1. Tomasz Michniewicz "Chrobot"

Najnowsze dzieło podróżnika oraz reportera Tomasza Michniewicza to próba zmaknięcia świata w jednej książce. To opowieść  o życiu siedmiorga ludzi pochodzących z różnych punktów kuli ziemskiej: Finlandii, USA, Kolumbii, Zimbabwe, Ugandzie, Japonii oraz Indiach. Historia opwiedziana od momentu  ich wczesnego dzieciństwa aż do dnia dzisiejszego. Niby zwyczajni ludzie, ale czy można powiedzieć, że jakiekolwiek życie jest zwyczajane.  W trakcie czytania i poznajemy ich losy, troski,sposoby myślenia ukształtowane przez rzeczywistości w których przyszli na świat. Jest ich siedmioro, ale autor sprawia, opróczgłównych bohaterów opisanych przez niego na kartach książki występuję także  cichy ósmy, którym jesteśmy my sami wraz z naszą historią życia.
Ta książka uczy pokory, pokazuje kompletnie inny świat, którego część stanowimy. Wywołuje cały szereg uczuć od wzruszenia poprzez bunt oraz gniew. Zmienia nasz punkt widzenia a także myślenia. Jest jak dobry nauczyciel.

The latest work of the traveler and reporter Tomasz Michniewicz is an attempt to close the world in one book. It is a story about the lives of seven people from different points of the globe: Finland, USA, Colombia, Zimbabwe, Uganda, Japan and India. A story told from the moment of their early childhood to the present day. Kind of ordinary people, but can you say that any life is ordinary. During reading we know closer  story about their fate, worries, ways of thinking shaped by the realities in which they came into the world. There are seven of them, but the author makes, that  apart from the main characters described by him on the pages of the book, also is one more - the quiet eighth, which we all are  with our life story.
This book teaches humility, shows a completely different world, part of which we are. It evokes a whole range of emotions from emotion through rebellion and anger. It changes our point of view and thinking. It is like a good teacher



2. Martina Cole "Uwikłani"

Do przeczytania książki zachęcił  mnie mini serial "The take" ( zrobiony na motywach tej powieści) który bardzo mi się podobał. Lubię wątki mafijno - gangsterskie zatem z chęcią przystąpiłam do lektury. Opowiada ona historię rodziny Jacksonów na której czele stoją dwaj kuzyni - Freddy oraz Jimmy Jackson. W przeciągu kilku lat poznajemy ich poczynania w podziemnym świecie a także tragiczne kulisy ich życia prywatnego. Sam pomysł na fabułę jak najbardziej na plus- niestety gorzej jeżeli bierzemy pod uwagę styl pisania oraz język, którym posługuje się autorka. Mimo tej wady książkę czytało się całkiem przyjemnie.


To read the book I was encouraged by the mini-series "The take" (made on the motifs of this novel) which I liked a lot. I am fan of mafia-gangster topics so I happily started to read them. It tells the story of the Jackson family, headed by two cousins ​​- Freddy and Jimmy Jackson. Within a few years, we get to know their actions in the underground world of crime and as well as we receive a knowledge about the tragic backstage of their private lives. The idea of the book story is in  my opinion very positive- unfortunately, if we consider  the writing language used by the author it’s rather wrote in very bad style of writing. Despite this disadvantage, the book was quite pleasant to read.



 












3. Remigiusz Mróz " Nieodnaleziona"


Ciekawy thriller psychologiczny. Damian Werner właśnie oświadczył się swojej dziewczynie Ewie, która chwilę po tym wydarzeniu znika w wyniku tragicznych okolicznościach. Pewnego dnia po upływie dziesięciu lat jego najlepszy przyjaciel  pokazuje mu na jednym z portali społecznościowych zdjęcie ukochanej zrobione podczas koncertu jego ulubionej kapeli rockowej. Wówczas wraz z pomocą profesjonalnej agencji detektywistycznej obaj starają się wyjaśnić co stało się z zaginioną.

An interesting psychological thriller. Damian Werner has just proposed to his girlfriend Ewa, who shortly after this event, disappears as a result of tragic circumstances. One day, after ten years from this happening, his best friend shows him on one of the social media networks a photo of Damian's beloved one taken during the concert of his favorite rock band. Then, with the help of a professional detective agency, they both try to explain what happened to the missing girl.




4. Jenny Blackhurst "Zanim pozwolę Ci wejść"

Ta książka to historia trzech przyjaciółek - każda z nich  ma swoje sekrety oraz tajemnice, które za sprawą tajemniczej pacjentki jednej z nich wychodzą na światło dzienne. Całkiem interesująca fabuła, która prowadzi do ciekawego finału. Książka powinna zadowolić każdego fana intryg psychologicznych.

This book is the story of three friends - each of them has its own secrets which, thanks to the mysterious patient of one of them have seen the light of day. A very interesting plot that leads to an appealing finale. The book should please every fan of psychological intrigues.


 





5. Kasia Nosowska " A ja żem jej powiedziała"

Kasia Nosowska- wokalistka zespołu Hey tym razem prezentuje się nam w nowej roli.I robi to bardzo dobrze. Pełna humoru, ironii, mądrze "ubranych" myśli w stylu Kasi książka z pewnością zachwycijej fanów. Do przemyślenia, ale nie tylko...

Kasia Nosowska - vocalist of the polish rock band Hey this time presents herself  in a new role. And she does it very well. Full of humor, irony, cleverly "dressed up" thoughts in Kasia's style, the book will surely delight her fans. For thought, but not only ...






6. Collen Hoover " Wszystkie nasze obietnice"

Książka ta opowiada historię pewnego małzeństwa Quinn i Grahama. Jest podzielona na dwie części : teraz oraz wtedy. Poznajemy krok po kroku aż do dnia dzisiejszego historię ich niesamowiego związku. Prosta, a jednak ciekawa oraz bardzo wzruszająca fabuła sprawia,że nie sposób się od tej ksiązki oderwać. Polecam fanom gatunku.

This book tells the story of a couple of marriage : Quinn and Graham. It is divided into two parts: now and then. We know step by step up to the present day the story of their unbelievable relationship. A simple, but  interesting and very moving story makes that I read  this book very fast . I recommend this position all fans of this genre.




 







pictures: source internet

64 komentarze:

  1. Książkę p. Nosowskiej czytałam w październiku i bardzo przyjemnie umiliła mi podróż samolotem choć czasami ciężko było się powstrzymać od nie śmiania się na głos :)
    'Wszystkie nasze obietnice' mam na liście książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zestawienie, dziękuję za takie propozycje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, pokaźna liczba :) ja w listopadzie przeczytałam 3 książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "The take" musze koniecznie obejrzeć, uwielbiam takie gatunki filmowe ☺
    "Nieodnalezioną" też konieczne musze przeczytać, gdyż również lubię takie gatunki ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze na Twojego bloga wracam z czystą przyjemnością i wiem, że to, co przeczytam, będzie dla mnie niemałą motywacją.
    O tak! Ja również nie potrafię żyć bez książek i wcale nie dołuje mnie ten stosik na biurku, który mam jeszcze przed sobą:) Tytuł "The Take" zapisałam, bo ja też odnajduję się w tych gangsterskich klimatach i lubię czasem po szkole odpalić sobie coś takiego, dlatego bardzo chętnie wezmę się za to, gdy skończę "The Deuce"!
    Kurczę, nadal nie mogę się przełamać do tego Remigiusza Mróza, a wiem, że moja mama go po prostu uwielbia. Muszę kiedyś w końcu usiąść nad jego lekturą jak trzeba i przekonać się, dlaczego tyle osób szaleje za tym autorem:) A przyznaję, że fabuła "Nieodnalezionej" jest intrygująca.
    Och, Kasia Nosowska! Kocham tę panią z całego serce, a gdy przybędzie mi trochę pieniędzy, to na pewno zamówię sobie tę książkę. Poza tym, zbiera naprawdę wiele pozytywnych opinii, co było do przewidzenia, znając panią Kasię i cieszę się, że i Tobie przypadła do gustu:) "Wszystkie nasze obietnice" robi wielki szał ciał wśród moich znajomych i na pewno także chwycę po nią w najbliższym czasie.
    Podobają mi się tego typu wpisy! Często można w nich wyłapać wiele perełek. Pozdrawiam serdecznie i przesyłam dużo ciepła na weekend! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle miłych słów.. The take polecam - jako film nawet bardziej- bardzo dobrze zrobiony :-) Tez barzdo lubię gangsterskie klimaty :-)
      Mnie Mróz -do siebie przekonał :-)
      Nosowską tez uwielbiam - a książkę zcyta się bardzo lekko.

      Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  6. ;D

    Ainda não conhecia esses livros!

    Ótima sexta!

    Beijo! ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Przez Ciebie moja lista do czytania się nie kończy :). Ale Nosowskiej książkę czytałam na urlopie super pełna humoru i dystansu do siebie

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasia Nosowska napisała genialną książkę, choć w sumie dość prostą, ale czytałam i maksymalnie poprawił mi się humor :)
    Mam chrapkę na nową książkę Michniewicza, którego uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. książki mroza są bardzo fajne klimatyczne;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, sporo tego! Od razu widać, że książki to twoja miłość :) Ja niestety nie przeczytałam ani jednej... co gorsza, opuszczam się w mojej pasji! Filmy! Ile tytułów widziałam? Kilka, w tym również te, które już kiedyś tam widziałam. Ech. Może na święta się uda coś nadrobić :) Świetne recenzje, ja niestety nie mogę wypowiedzieć się co do podanych pozycji, ze względu na to że kompletnie ich nie znam. Wiele czytałam o książce Nosowskiej, sama jednak nie sięgnęłam po nią :) Cudowny wpis!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, i to od tylu lat :-) Filmów tez widziałm dość sporo ( też moja miłość)- od przyszłego roku mam w planach ruszyć raz w miesiącu z postem dotyczacym filmów, które widziłam w kinie - ogladam średnio kolo 130 filmó w kinie rocznie zatem :-)
      Cieplutko pozdrawiam
      Karolina

      Usuń
  13. Oh I've watched bits and pieces of The Take starring Tom Hardy.
    I had no idea it was from a book.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I Watch The take as well - so good one in my opinion xx

      Usuń
  14. Numery 3 i 4 bardzo mnie zainteresowały :) Lubię taką tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle ciekawych pozycji... Jestem pod wrażeniem, że udało Ci się przeczytać tak dużo książek w miesiąc. Mroza i Nosowską koniecznie muszę dorwać :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś czytałam więcej, teraz niestety zajęcia z aktorstwa, praca i projekty zabieraja sporo czasu ...

      Usuń
  16. Mam zamiar zabrać się dzisiaj za ,,Wszystkie nasze obietnice" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Great Tips! I also love Books <3

    kisses

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne propozycje! :))
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Lovely book reviews. This month I didn't read many books just some stories by Henry James.

    OdpowiedzUsuń
  20. look like great books. thank you for sharing the lists.
    greeting- evi erlinda

    OdpowiedzUsuń
  21. I would like to read them all!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  22. Such interesting books to read. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ojejku, ale zazdroszczę, że udało Ci się, aż tyle w tym miesiącu przeczytać! Ja dałam radę tylko dwie książki, ze względu na sporo nauki. Mam nadzieję, że w grudniu uda mi się więcej. :)
    Bardzo zaciekawiły mnie "Zanim pozwolę Ci wejść" i "Nieodnaleziona", może to właśnie po nie sięgnę w tym miesiącu. :D
    Pozdrawiam ♥
    PrincessDomiii

    OdpowiedzUsuń
  24. Suerte de tener tiempo para la lectura. Besos!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wish I had more time to read books. These look interesting!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Thanks a lot :D

    great selection my dear :D

    NEW OUTFIT POST | PRODUCTS THAT ARE WORTH BUYING AT THE SUPERMARKET!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe propozycje :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. No to miałaś zaczytany listopad!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  29. They all look like great reads. Kisses!

    OdpowiedzUsuń
  30. " Wszystkie nasze obietnice " to będzie mój prezent na Mikołajki :)
    Pandora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Oh wow! You read a lot of books this month! I'll have to check some of these out! Thank you. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. "The take" niesamowicie mi się podobał, więc książką mnie zaciekawiłaś, ale najchętniej sięgnęłabym po pozycję pierwszą i trzecią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też :-) książka jest nieco inna, Freddy jest jeszcze gorszy niż na filmie :-)

      Usuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)