piątek, 13 grudnia 2019

Culture/kultura - Films November 2019/ Listopad 2019

"A życie to film
Miliony klatek, mil
Życie to film
Nie patrz, zagraj w nim
Życie to film
Miliony klatek, mil
Zagraj ze mną w nim"



"But life is a movie

Millions of frames, miles
Life is a movie
Stop watching, play in it
Life is a movie
Millions of frames, miles
Play along with me"




Życie niekiedy przypomina film tylko, że trudno zaklasyfikować go do jakiegoś jednego gatunku. Jest w nim trochę dramatu, trochę komedii, odrobina dreszcowca, a także komedii romantycznej. W tym tygodniu ze względu na wyjazd oraz dodatkową pracę filmów na sali kinowej obejrzałam nieco mniej, ale ich tematyka jest za to bardzo zróznicowana. Nie zabrakło pośród nawet pozycji animowanej skierowanej dla młodszych kinomaniaków.

Life sometimes resembles a movie only that it is difficult to classify it into some one genre. There is some drama, some comedy, a bit of a thriller, and also a romantic comedy. This week, due to the trip and additional work  I watched a little less movies at the cinema, but their topics are very diverse. There is even an animated position for young cinema fans.











1. Ukryta gra/ The coldest game

Akcja filmu toczy się w powojennej Warszawie w czasach zimnej wojny.Wybitny matematyk Minsky zostaje wysłany do Warszawy ze specjalna misją. W jednej z ról obok Billa Pullmana pojawia sie także Robert Więckiewicz. 

The film is set in post-war Warsaw during the Cold War, the eminent mathematician Minsky is sent to Warsaw with a special mission. Robert Więckiewicz also appears in one of the roles next to Bill Pullman.

 


2. Obywatel Jones/Mr. Jones

To ten rodzaj filmu, który porusza oraz  nie pozostawia obojętnym. Pani Agnieszka po raz kolejny nakaramiła nas widzów dziełem niełatwym, ale jakże prawdziwym oraz ważnym.
Dziennikarz Jones pragnie opisać sytuację gwałtownej modernizacji ZSRR. W  tym celu udaje się do Moskwy, a tym samym odbywa  podróż, która na zawsze zmienia jego życie.

It's the kind of movie that moves and doesn't leave you indifferent. Once again Agnieszka has punished us with an uneasy, but very real and important work.
Journalist Jones wants to describe the situation of rapid modernization of the USSR. To this end, he goes to Moscow, and thus makes a journey that changes his life forever.









3. Doktor Sen/ Doctor Sleep

Filmowa kontynuacja kultowej powieści Stephena Kinga " Lśnienie" . Tym razem dorsoły już Dan Torrence staje przed zadaniem ochrony przed pewnym kultem dziewczynki przejawiającej silne zdolności podobne do tych, które on sam posiada. Niezwykle wciągająca i dobrze zrealizowana pozycja filmowa.

Film continuation of Stephen King's cult novel "The Shining". This time, Dan Torrence is facing the task of protecting a girl from a cult that displays strong abilities similar to those he possesses. Extremely addictive and well-realized film position.


 




4.Angry Birds 2

Kultowy czerwony ptak wraz ze swoją ekipą oraz wybranym zespołem świnek wyrusza na misję ocalenia obu wysp przed pałającą żądzą zemsty oraz ich zniszczenia orlicą. Ta pozycja spodoba się zwłaszcza młodszym widzom.

The iconic red bird with its team and selected team of pigs sets out on a mission to save both islands from the eagle driven by revenge and destruction. it's a great a animation for younger viewers.



 




5.Midway

Film przedstawiający historię oraz sylwetki  bohaterów jednej z najważniejszych bitew morskich drugiej wojny światowej. Bardzo dobra obsada oraz fabuła filmu sprawia, że oglada sie go z przyjemnością. Pozycja obowiązkowa dla fanów kina wojennego.

The film presents the history and profiles of the heroes of one of the most important sea battles of the Second World War. Very good cast and the plot of the film makes watching it a pleasure. A must watch for war cinema fans.


 


6. 1800 Gramów

Polska propozycja filmowa z klimatem świąt w tle. Ewa, dyrektorka ośrodka adopcyjnego dla dzieci stara się skutecznie znaleźć swoim podopiecznym nowy dom. Tymaczasem przed świętami trafia do niej malutka Ania- Nutka, która w znaczący sposób odmienia jej życie.

Polish film proposition with the atmosphere of Christmas in the background. Ewa, the director of the adoption center for children, is trying to successfully find a new home for her babies. Meanwhile, before Christmas comes to her a little Ania-Nutka, who significantly has changed her life.


 


7.Terminator - mroczne przeznaczenie/Terminator - dark fate 

Tym razem pozycja bardzo przeciętna i mimo obecności kultowych postaci z dwóch pierwszych części pozostaje ona za nimi daleko w tyle. Zdecydowanie można ją sobie odpuscić.

This time, the position is very average and despite the presence of the iconic characters from the first two parts, it stays fa behind them. You can definitely let it go.


 




8. Irlandczyk. The Irishman

Ekranizacja powieści " Słyszałem, że malujesz domy" opowiadająca o gangsterskim życiu Franka Sheerana oraz Jimm'ego Hoffy ( w tej roli swietny Al Pacino). Bardzo dobra muzyka, świetny gangsterski klimat w jednym  najlepszych filmów Scorsese.

A film adaptation of the novel "I heard you paint houses" about the gangster life of Frank Sheeran and Jimm Hoffy (great Al Pacino in this role). Very good music, great gangster atmosphere in one of the best Scorsese movies.


 

9. Supernova

Niskobudżetowa produkcja, której akcja toczy się w tym samym  miejscu, niedaleko jednej z polskich wsi. mimo tego trzyma w napięciu. Pozycja zdecydowanie godna uwagi.

Low-budget production, which takes place in the same place, near one of the Polish villages. despite this, it is is suspenseful. The position is definitely worth to watch.





10. Le Mans 66/ Ford v Ferrari

Na zlecenie Forda II Caroll Shelby zdecyduje podjąć się wyzwania i zbudować sportowy samochód wyścigowy, ktory w słynnym wyściugu Le Mans poprowadzić ma ekipa na czele, której znajduje się brytyjski kierowca Ken Milles. Wyścigi samochodowe, świetny Christian Bale i ciekawy scenariusz to zdecydowanie dobre powody, aby wybrac się na seans filmu do kina.

At the request of Ford II, Caroll Shelby decides to take on the challenge and build a sports racing car, which in the famous Le Mans race is to be led by a team headed by British driver Ken Milles. Car racing, a great Christian Bale and an interesting script are definitely good reasons to go to cinema to watch this film.



 



pictures: internet 

63 komentarze:

  1. Muszę obejrzeć "Doktora Sen". Tylko czasu ciągle mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych widziałam Irlandczyka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja filmy ostatnio zastąpiłam słuchaniem książek 📖🤗
    Propozycji wiele polecasz, dla każdego coś ciekawego😀
    Pozdrawiam serdecznie na miły weekend 🙋 miłego piątku 13- tego 🐙😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Angry birds is my favorite one!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach obejrzeć 1800 gramów

    OdpowiedzUsuń
  6. Supernova is on my bucket list!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  7. Angry birds must be funny!

    OdpowiedzUsuń
  8. "Ukryta grę " mam w planach obejrzeć ,chętnie też obejrzę "Doktora Sen "😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak czytam o tych wszystkich fajnych filmach, jakie oglądałaś, to az zaczynam żałować, że ja filmów nie lubię oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe zestawienie :) Każdy znajdzie coś dla siebie :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń


  11. Zaraz....wolniej, wolniej proszę . Jeszcze nie obejrzałam nawet pięciu minut z poprzedniego zaproszenia a Pani już kolejnym mnie mami. To nie moje tempo, zdecydowanie a może mam więcej czasu dlatego spieszyć się nie muszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lots of cool movies !!
    I have a lot of movies on my list to see...
    I was curious to watch this Dr. Sleep.

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  13. Już drugi raz z rzędu widzę,że oglądamy te same filmy! :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet jeśli Terminator jest słaby to i tak będzie mój ;) Ostatnio widziałam Rambo z tego co polecałaś - też słabawo, za to bardzo ważny temat jest tam poruszony, temat mocny i trudny... Rambo i Terminator to filmy dla mnie obowiązkowe ze względu na pierwsze części :) ciepło pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale moim zdaniem Terminator jednak słabszy od kolegi Rambo

      Usuń
  15. Thanks for sharing your thoughts on these films. I have not seen any of them yet.

    OdpowiedzUsuń
  16. "Terminatora" już sobie na pewno odpuszczę. Co za dużo, to nie zdrowo. Ale "Doktor sen" - na pewno wezmę pod uwagę, razem z mężem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo czekałam na 1800 g i mega mi się podobał ten film, teraz z taką samą niecierpliwością czekam na film Blanki Lipińskiej, ponieważ bardzo miło czytało mi się tą książkę!

    Pozdrawiam,
    http://klaudia-kowalczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na ten ostatni nie bardzo. Ksiązek nie czytałam i szczerze boję się nawet zacząć

      pozdrawiam

      Usuń
  18. Chętnie obejrzę 1800 gramów :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety żadnego z tych filmów nie widziałam :( Obywatel Jones mnie najbardziej zaciekawił !

    OdpowiedzUsuń
  20. "Doktor Sen" to zdecydowanie pozycja dla mnie. Muszę obejrzeć! Szkoda, że u mnie w kinie nie puszczają...

    OdpowiedzUsuń
  21. Żadnego z tych filmów nie oglądałam. Póki co czekam na Sputnik w moim mieście :) A ten już w styczniu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Irlandczyk jest na mojej liście do obejrzenia:)
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  23. terminator nowy podobno słaby według opinii wielu... ale i tak chcę go obejrzeć z sentymentu:)

    OdpowiedzUsuń
  24. 1800 gramów muszę koniecznie obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Planuje obejrzeć irlandczyka. Zainteresował mnie zwiastun i myślę że dzisiejszy wieczór będzie idealny na tę okazję. Żadnego Z wymienionych filmów nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja zawsze bardziej porywnywalam życie do gry :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Żadnego z tych filmów nie oglądałam ale często widziałam w tv reklamę 1800 gramów

    OdpowiedzUsuń
  28. Kusi mnie świąteczna propozycja. Kiedy, jeśli nie teraz? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Was just thinking what I should watch next, got some really great inspiration :)

    LackaDaisy

    OdpowiedzUsuń
  30. Irlandczyk jest na mojej liście!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale dużo filmów udało Ci się obejrzeć :) Ja bym chciała wybrać się na ten film 1800g ale nie wiem czy u mnie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Robert de Niro y Al Pacino!!. Amazing!!. Kisses...

    OdpowiedzUsuń
  33. I didn't like doctor sleep much, but i think I will like Midway, trailer seems so interesting! :)
    xoniomaniax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. "Irlandczyk" jest na mojej liście filmów do zobaczenia w tym miesiącu, ale chętnie wybrałabym się do kina na "1800 gramów". Bardzo fajne zestawienie:)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  35. great lists...
    I guess angry bird is attractive.....

    OdpowiedzUsuń
  36. Todo se ve estupendo! Muchas gracias por tus visitas , es un placer verte por mi blog ! Que tengas Feliz Navidad ! 🎄🎄🎄 ( No se si me pasaré por aquí hasta entonces ) ☃️🦌🎅

    OdpowiedzUsuń
  37. Chce się wybrać na 1800 gramów :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie mam zadnego z tych tytułów w planach

    OdpowiedzUsuń
  39. Sporo filmów oglądasz, ja nadal nie mogę nadrobić filmowych zaległości. :D "1800 gramów" chciałabym obejrzeć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Sporo tych filmów i o żadnym nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  41. ciekawa jestem Ukrytej Gry i 1800 gramów ;)!

    OdpowiedzUsuń
  42. This time, among all those movies the only 2 I've watched are: Terminator and The Irishman.
    The second one is a very gret movie, I really liked it even if it's not my fav genre of movie!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Interesting selection of movies. I didn't watch any of them. Thank you for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/12/babor-hsr-lifting-extra-firming-cream_15.html

    OdpowiedzUsuń
  44. A great review indeed, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  45. "Ukryta gra" bardzo mnie zaciekawiła! Z chęcią zapoznam się z fabułą, zwłaszcza, że opiewająca na lata powojenne jest według mnie jedną z najciekawszych :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  46. Ukryta Gra- dość trudny film pełen intelektualnych zagadek, ale dobry.
    Obywatel Jones przerażająca prawda o głodującej Ukrainie i wojnie toczącej się pomiędzy kapitalizmem a komunizmem
    Zresztą Orwell pojawił się w tym filmie nie bez powodu, to czasy jego powieści" Folwark zwierzęcy"

    OdpowiedzUsuń
  47. Chyba najbardziej intryguje mnie film Ukryta gra ;)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)