wtorek, 28 stycznia 2020

Wnętrza/Insides - 4 different styles/ 4 różne style

"Dom jest tam,
 gdzie czujesz się jak w domu."


"The home is there,
where you feel like at home"




Dom to miejsce szczególne dla każdego z nas. Tworzą go przede wszystkim ludzie, których kochamy. Jednak dom poza aspektem duchowym to także wnętrze, w którym dobrze się czujemy.
Jeszcze  kilkanaście lat temu, przynajmniej w polskich domach wnętrza były do siebie bardzo podobne. Wraz z odejściem komunizmu oraz otwarciem się na świat zaczęło zmieniać się w tej dziedzinie nasze myślenie. Stopniowo zaczęto stawiać na indywidualizm, przełamywano schematy, czerpano inspiracje z zachodu oraz różnych kultur. 

Obecnie mamy do czynienia z całą szeroką paletą wnętrzarskich stylów. Poniżej chciałabym Wam przybliżyć kilka z nich. Być może posród nich odnajdziecie inspiracje, które ożywią oraz zmienią wnętrza Waszych mieszkań oraz domów.


Home is a special place for each of us. It is made up primarily of people we love. However, the house, apart from the spiritual aspect, it is also an interior where we feel good.
Only a dozen years ago, at least in Polish homes, the interiors were very similar. With the departure of communism and the opening to the world, our thinking began to change in this area. Gradually, individualism began to be emphasized, we have broken the mould,  and we start to take the inspirations from the West and various cultures.

We are currently dealing with a wide range of interior design styles. Below I would like to introduce you to some of them. Perhaps among them you will find inspirations that will enliven and change the interiors of your apartments and houses.



1. Styl Boho/ Boho style

Styl ten polega na łączeniu pozornie niepasujacych ze sobą elementów według własnego gustu i uznania.  Charakteryzuje go nagromadzenie kolorów, różnych dekoracji, naturalnych materiałów a także wzorów etniczych oraz folkowych. Nie brakuje tu różnego rodzaju patchworków, kolorowych tapet czy makram.

This style consists in combining seemingly mismatched elements according to your own taste and recognition. This style is characterized by the accumulation of colors, various decorations, natural materials and also ethnic and folk designs. We can find here many types of patchwork, colorful wallpapers and macramons.











Przydatne dodatki /useful additions:


 


2. Styl marokański/ Maroccan style

Styl marokański to przede wszystkim mieszanka wzorów oraz kolorów. Nutka kultury arabskiej, barwna ceramika, zwiewne tkaniny. Nieodłącznym motywem stylu jest też tak zwana marokańska koniczyn. Dominuje ciepła kolorystyka, błękity, zielenie oraz złoto. Popularne jest także drewno cedrowe, latarenki , dywany oraz kosze.


The Moroccan style is primarily a mix of patterns and colors. A hint of Arabic culture, colorful ceramics, ethereal fabrics. The so-called Moroccan clover is an inseparable motif of the style. Among colors dominate warm colors, blues, greens and gold. Cedar wood, lanterns, rugs and baskets are also popular.










Przydatne dodatki /useful additions:

 


 



3. Styl kolonialny/Colonial style


Styl kolonialny łaczy w sobie elementy klasycznej brytyjskiej elegancji z elementami z Afryki oraz Azji. Charakterystyczne dla tego stylu sa masywne meble, tkaniny, ciemna paleta barw a takze motywy zwierzęce takie jak na przykład lamparcie cętki. Kolorystyka nawiązuje przede wszystkim do natury zatem dominują brązy, beże, pomarańcze.

The colonial style combines elements of classic British elegance with elements from Africa and Asia. Characteristic for this style are massive furniture, fabrics, a dark palette of colors and animal motifs such as leopard spots. The colors refer primarily to the nature, therefore brown, beige, oranges are dominating. 











Przydatne dodatki /useful additions:


 


 
4. Styl industrialny/Industrial style

Styl ten wywodzi się z hal fabrycznych. Cechuje go surowość oraz minimalizm. Nieodłacznym elementem są widoczne odcinki rur, ceglasta ściana, surowy beton. Wnętrza zdobia plakaty, lampy z żarówkami, meble zrobione z metalu. W kolorostyce dominują brązy, beze, szarości, biele.

This style comes from factory halls. It is characterized by austerity and minimalism. Visible pipe sections, brick wall, raw concrete are an inseparable element of this style. The interiors are decorated with posters, lamps with bulbs, furniture made of metal. Among the colors dominate: browns, meringues, grays and whites.











Przydatne dodatki /useful additions:


 

 









pictures: internet

58 komentarzy:

  1. Mnie się najbardziej podoba styl boho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też się podoba najbardziej styl boho. Ja swoją sypialnie robię na kolorowo :) bo to wyraża mój indywidualizm. Osobiście wszystko jest ładne, szkoda, że tak bardzo kosztowne :(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, urządzanie domu zwykle jest kosztowne :-(

      Usuń
  3. Te wszystkie poduszki wygladaja cudnie, tylkk kto to bedzie ukladal😉🙈

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahh, so many amazing decor ideas- I need to pin these!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  5. mi to najbardziej podoba się boho!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello
    I'm glad now you can choose what you like for your homes, I loved the inspirations !!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  7. I think the minimalism of industrial style appeals to me the most out of these 4.

    OdpowiedzUsuń
  8. Boho sprawia wrażene wakacji na plazy... a może tylko ja mam takie uczucie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy ze stylów jest wyjątkowy i każdy, by mnie zachwycił, gdybym poszła do kogoś w odwiedziny ale chyba żaden nie jest tak całkowicie mój. Tak jak piszesz chcemy się czuć jak w domu, szukamy różnych inspiracji, eksperymentujemy i właśnie z mężem to robimy. Mamy mieszkanko jeszcze w tym "komunistycznym stylu" i powoli przeprowadzamy gruntowny remont. Niestety wszystko robimy sami a czasu też nie zawsze starcza dlatego trochę to wolno idzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to eksperymentowac a takżę szukac inspiracji tworząc to swoje miejsce :-)
      Oj wiem jak to jest, Trzymam kciuki
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Nice inspiration!
    HAPPY WEEK
    xoxo
    https://stylishpatterns.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Więcej takich wpisów poproszę! Uwielbiam domy i ich dekorowanie, style..

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej mi się podoba styl indrustialny ☺
    Chociaż myślę że z każdego ,z tych styli wybrałam kilka elementów które mi się podobają ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię nowoczesnośc, dlatego najbardziej podoba mi się styl industrialny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo do mnie przemawia, ale z elementami innych stylów :-)

      Usuń
  14. These styles are very fantastic!
    I wish I have one of those style, it will be great :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Styl industrialny bardzo mi się podoba, chyba najbardziej z nich wszystkich, ale nie chciałabym mieszkać w domu urządzonym w takim stylu. Najchętniej zamieszkałabym w boho i myślę, że byłoby mi tam bardzo przytulnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :-) Jka cudownie,że kazdy z nas jest inny i podobaja mu się rózne rzeczy :-)

      Usuń
  16. I like very much the boho style!
    I also like the clothes in this style!

    OdpowiedzUsuń
  17. Love the interior! Nice Post! Have a great day!
    Allurerage
    Rampdiary

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsze dwa najbardziej mi się podobaja☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbarzdiej industrial, ale z elementami tych innych :-)

      Usuń
  19. Jeśli już to boho...ale marokański i kolonialny przypominają mi o podróżach... Ani jedna z tych propozycji nie jest tym co lubię zdecydowanie. Ja lubię sielsko, wiejsko ze szczyptą romantyzmu :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Styl kolonialny i styl industrialny najbardziej do mnie przemawiają, dlatego kiedyś w przyszłości chętnie
    będę się nimi inspirowała :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. W mój gust trafiają 2 pierwsze style :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ah so much beautiful inspiration here! I do like the boho style and my space is influenced by this look.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi najbardziej podoba się coś między 1 a 3, natomiast narzeczony jest niestety zwolennikiem 4. W ubiegłym roku robił remont łazienki, w którym ja chciałam postawić na ciepłe drewno, a on zrobił wszystko w betonie. Dramat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najgorzej jak dwie osoby w zwiazku czy małżeństwie maja totalnie inny gust :-O

      Usuń
  24. Podoba mi się: styl industrialny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo mi się podoba styl industrialny. Dziś byłam w miejscu, gdzie ściany i podłoga były tak "surowe" i betonowe, że się zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne wnętrza! Ja lubię taką mieszankę stylu industrialnego z elementami boho:)

    OdpowiedzUsuń
  27. I like Scandinavian minimalism, but among these styles my favourite is boho style. Thank you for sharing. If you decide to visit Hvar, let me know so we can met.
    xoxo
    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes Scandinavian style is so nice too xx

      Usuń
    2. Ok :-D I'll let you know and it will be great to meet :-)

      Usuń
  28. piękne inspiracje, też ostatnio przeglądałam pinterestowe inspiracje mieszkań :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne inspiracje :-) Podoba mi się industrialny :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. "Dom Twój, gdzie serce Twoje" :) Piękne inspiracje. Ja teraz będę szukać czegoś do sypialni.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie mogę się zdecydować, co podoba mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. w sumie to boho i industrialny podobają mi się najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  33. These are all home styles I like a lot!
    Probably I'd prefer boho and moroccan style for a vacation house or an home close to the beach, colonial for a country home or a villa and industrial style for an apartment in the city! :)
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. I love the boho style because it is calming and so relaxing
    and the Industrial style because it is simple and minimal
    but very stylish.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Styl boho jak dla mnie najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  36. I love the boho style with a dreamcatcher and cozy pillows.

    OdpowiedzUsuń
  37. As claimed by Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years more and weigh 19 KG less than we do.

    (Just so you know, it is not related to genetics or some secret exercise and EVERYTHING related to "HOW" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    CLICK on this link to discover if this easy quiz can help you unlock your real weight loss potential

    OdpowiedzUsuń
  38. If you're looking to lose weight then you absolutely have to start using this brand new personalized keto plan.

    To create this keto diet service, certified nutritionists, fitness trainers, and top chefs united to provide keto meal plans that are efficient, suitable, money-efficient, and satisfying.

    From their launch in early 2019, hundreds of clients have already remodeled their figure and health with the benefits a certified keto plan can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones offered by the keto plan.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)