wtorek, 10 maja 2022

Books/ Książki- April 2022/Kwiecień 2022

 „Przecież każda książka jest żywym stworzeniem… 

Każda ma duszę i każda ma serce”.

/ Kornel Makuszyński/


"After all, every book is a living creature ...

Each has a soul and each has a heart.

/ Kornel Makuszyński /




Jak zapewne pamiętacie marzec pod względem przeczytanych książek u mnie był raczej kiepski. Natomiast kwiecień z liczbą  pięciu przeczytanych książek prezentuje się już moim zdaniem całkiem nieźle. Wśród preczytanych pozycji dominują przede wszystkim thrillery, które nie ukrywam są moim ulubionym gatunkiem literackim. Poniżej zapraszam Was do zapoznania się z krótkimi recenzjami książek, które udało mi się przeczytać w miesiącu kwietniu.

As you probably remember, March was rather poor if we are talking about the books that I read. On the other hand, April, with the number of five read books, looks pretty good in my opinion. Most of the items that I read are thrillers, which I admit is my favorite literary genre. Below, I invite you to read the short reviews of books that I was able to read in April.








1. ADRIAN BEDNAREK " CÓRECZKI" 9/10

Książka "Córeczki" to moje trzecie spotkanie z autorem, którego zdecydowanie mogę polecić każdemu kto szuka dobrego thrillera. Z pewnością się nie zawiedzie gdyż pan Bednarek ma niesamowity dar konstruowania wciągąjącej fabuły. Głównymi bohaterkami książki są dwie młode dziewczyny: Ewa oraz Pola. Dzieli je niemlaże wszystko, łaczy natomiast tragedia, którą na ich rodziny sprowadził morderca zwany Strachem Na Wróble. Gdy Ewa przypadkowo po latach trafia na jego ślad prosi Polę o pomoc w rozwikłaniu zagadki tożsamości mordercy, który wywrócił życie ich rodzin do góry nogami. Sprawy jednak zaczynają się nieco komplikować. Powieść  " Córeczki" to rasowo skonstruowany thriller z ciekawymi postaciami i interesującymi zbrodniami popełnionymi przez psychopatę, którego historię poznajemy w dalszej części książki. Fani gatunku z pewnością będą tą pozycją zachwyceni.

The book "Daughters" is my third meeting with the author, which I can definitely recommend to anyone looking for a good thriller. You will certainly not be disappointed because Mr. Bednarek has an amazing gift of constructing a captivating storyline. The main characters in the book are two young girls: Ewa and Pola. They are divided by almost everything, but they are linked by a tragedy brought to their families by a murderer called the Scarecrow. When Ewa accidentally finds his trail after years, she asks Pola for help in unraveling the mystery of the identity of the murderer who turned the lives of their families upside down. However, things start to get a bit more complicated. The novel "Daughters" is a racially constructed thriller with interesting characters and interesting crimes committed by a psychopath, the story of which we learn later in the book. Fans of the genre will surely be delighted with this item.



2. MARY BURTON " JEDEN KROK PRZED ŚMIERCIĄ"/ "HIDE AND SEEK" 7/10  

Główną bohaterką thrillera "Jeden krok przed śmiercią" jest  agentka FBI Macy Crow. Jej pierwszym zadaniem po powrocie do pracy po traumatycznym doświadczeniu jest zajęcię się zamordowaną Tobi Turner, która zaginęła 15 lat  wcześniej. Do pomocy zostaje przydzielony jej dawny kochanek Mark Nevada. Macy bardzo szybko odkrywa powiązanie pomiędzy  śmiercią  nastolatki a serią gwałtów sprzed lat. Thriller Mary Burton to całkiem ciekawie skonstruowana historia z niespodziewanym (przynajmniej dla mnie) zakończeniem.

The main character of the thriller "Hide and seek" is FBI agent Macy Crow. Her first task after returning to work after a traumatic experience is to deal with the murdered Tobi Turner, who went missing 15 years earlier. Her former lover Mark Nevada is assigned to help her. Macy very quickly discovers a connection between the death of a teenager and a series of rapes from years ago. Thriller Mary Burton is quite an interestingly constructed story with an unexpected (at least for me) ending.



3.  PIOTR KOŚCIELNY  ''KUŚNIERZ" 9/10

Piotr Kościelny i jego "Zwierz" mnie totalnie zachwycił, dlatego też  z niecierpliwością czekałam na powrót Mikuna. "Kuśnierz" to jednak nieco inna, ale również naprawdę dobrze napisana historia. Książka podzielona jest na dwie części. W pierwszej z nich poznajemy bliżej niezwykle brutalnego mordercę okrzykniętego przez media Kuśnierzem, który przez dość długi czas wymyka się z rąk wymiaru sprawiedliwości. Jednak, który ostatecznie zostaje schwytany. W drugiej części dziejącej się w czasach współczesnych dowiadujemy się o niespodziewanej ucieczce mordercy sprzed lat, poznajemy dalsze losy komisarza Mikulskiego a jednocześnie dowiadujemy się o "rodzącym się" nowym seryjnym mordercy, który powoli wyłania się z cienia... "Kuśnierz" podobnie jak  "Zwierz", pełen jest niekiedy bardzo brutalnych morderstw, zachwyca fabułą i sprawia,że z niecierpliwością czekam na kolejny tom z tej niezwykle krwawej oraz brutalnej serii.

Piotr Kościelny and his "Animal" totally delighted me, so I was waiting impatiently for Mikun's return. "Furrier" is a slightly different, but also really well-written story. The book is divided into two parts. In the first of them, we get to know an extremely brutal murderer, called a Furrier by the media, who for quite a long time slips out of the hands of justice. However, that eventually gets captured. In the second part, set in modern times, we learn about the unexpected escape of a murderer from years ago, we learn about the fate of Commissioner Mikulski and at the same time we learn about a "new born" serial killer who slowly emerges from the shadows ... "Furrier" as well as " Animal", is full of sometimes very brutal murders, delights with its plot and makes me look forward to the next volume from this extremely bloody and brutal series.




4. JOHN SELLARS "LEKCJE STOICYZMU" 7/10

Ta pozycja to przede wszystkim zbiór myśli starożytnych stoików, podanych przez filozofa Johna Sellarsa w formie lekcji, które możemy zastosować w naszym codziennym życiu. Pomimo, że jest to książka o charakterze filozoficznym to jest ona napisana bardzo przystępnym dla każdego językiem. Przybliża czytelnikowi w naprawdę treściwy sposób wartości, które dla poszczególnych stoików miały szczególną wartość. Dla mnie osobiście książka była sympatycznym powrotem do początków moich studiów filozoficznych. 

This item is primarily a collection of the thoughts of the ancient Stoics, given by the philosopher John Sellars in the form of lessons that we can apply in our daily lives. Although it is a philosophical book, it is written in a language that is very understandable to everyone. It introduces the reader in a really meaningful way to the values that were of particular value to individual Stoics. For me personally, the book was a nice return to the beginnings of my philosophical studies.




5. FRANK MILLER "MIASTO GRZECHU" 9/10

To jedyna w tym zestawieniu pozycja komiksowa, która większości z Was znana jest pewnie z filmu Rodrigueza "Sin City". Komiksowym miastem grzechu rządzi rodzina Roarków. A w jego zakamarkach czają się piękne prostytutki, waleczni faceci a także innego typu osobowości. Wszystko to podane jest w otoczeniu spelunek oraz nieciekawych zakamarków. Jak dla mnie Miasto Grzechu to świetnie napisana oraz narysowana historia, którą czyta się z naprawdę dużą przyjemnością

This is the only comic book item in this list and I think that most of you probably know from Rodriguez's movie "Sin City". The comic city of sin is ruled by the Roark family. And in its nooks and crannies, there are beautiful prostitutes, muscles guys and other types of personalities. All this is presented in the surroundings of dives and uninteresting nooks and crannies. For me, the City of Sin is a well-written and drawn story that is really fun to read




37 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam thrillery, a te Adriana Bednarka to moje najulubieńsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, to me, if I can manage to finish 1, max 2, books per month il more than enough and you did 4 books???!! You're a monster!^^
    Anyway I didn't know any of these books but sound all pretty interesting, especially the last one (I'm a huge fan of graphic novels)!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I used read at least 10 books per month when I was younger :-)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe lektury, sama z chęcią bym się za większość z nich zabrała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytałabym " Lekcje stoicyzmu". Lubię tego typu pozycje, bo można czytać je w dowolnym czasie i do nich wracać. Osobiście mam kilka tego typu książek.np "101 zabaw filozoficznych. Doświadczanie codzienności."
    Świetne w książkach z filozofii jest to, są one ponadczasowe i niebanalne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Same fajne tytuły :) Thriller to ciekawy gatunek literacki, podobnie jak filmowy. Nie czytałam żadnej z opisanych książek, dzięki tobie moja lista "do przeczytania" powiększyła się, dziękuję za inspirację! Życzę kolejnego udanego, zaczytanego miesiąca :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Very interesting! I've been reading romantic novels lately.
    Have a great day and don't miss my Postcards from Philadelphia post ;)
    S

    OdpowiedzUsuń
  7. Tę o stoicyzmie to ja bardzo chętnie 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam powyższych tytułów, ale w końcu muszę poznać twórczość Bednarka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się że przeczytałaś kilka bardzo dobrych i ciekawych książek. Ja niestety nie lubię thrillerów i kryminałów....ale może niepotrzebnie się uprzedziłam. Sama napisałam 4 książki. Gdybyś była zainteresowana moją książkę "Mój kraj nad Wisłą " to napisz do mnie na adres rusinowa@op.pl
    Pozdrawiam majowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo lubię thrillery - to gatunek, który mi totalnie leży :-) 4 książki ?? Super :-) Ok- mail wysłąny :-) Pozdrawiam również majowo

      Usuń
  10. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale każda wydaje się interesująca 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. „Miasto Grzechu” i „Jeden krok przed śmiercią”, mnie najbardziej zainteresowały :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuły z numerów 1-3 najbardziej mnie ciekawią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tych książek. Jak narazie tematyka dla mnie zbyt brutalna 😉. Wiesz, ja ciągle przerabiam literaturę dziecięcą 😁!!!
    Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha rozumiem- jak mała Chloe i mały Harry są u mnie to też tylko książki dziecięce przerabiam :-D

      Usuń
  14. Intrygujące pozycje, choć sama rzadko sięgam po tego typu literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Thank you for the great book reviews!

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam o numerze 3. Chętnie po niego sięgnę.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu.^^

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe książki polecasz. Lubię kryminały. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. excellent job to read 5 books in a month....

    Thank you for sharing interesting summaries

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja teraz wieczory spędzam z Danem Brownem, bo mam tutaj trochę zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)