poniedziałek, 4 marca 2024

Lifestyle - Ceramika Nove warsztaty/ Ceramics Nowe workshops

"A z gliny ulep mi
kobiety prostej twarz
A z gliny ulep mi
kobiety prostej twarz"






"And mould me
simple woman's face in clay
And mould me
simple woman's face in clay"











Czy ktoś z Was oglądał film "Uwierz w ducha" z Patrickiem Swayze i Demi Moore? Jeśli tak, to z pewnością pamiętacie scenę podczas, której postać grana przez Demi Moore siedziała przy kole garncarskim i lepiła z gliny naczynia. Od dobrych kilku lat krążyła w mojej głowie myśl, aby samej spróbować "zabaw" z ceramiką. Przeglądając w styczniu Instagram natrafiłam na profil Nowe. Nowe to rodzinna pracownia artystyczna prowadzona na obrzeżach Poznania przez trzy artystyczne dusze: rzeźbiarza Rafała Nowaka, jego żonę ceramika Natalię Nowak oraz córkę designera Jagodę Nowak. Poza pracownią, w której tworzą przepiękne, nietuzinkowe oraz oryginalne przedmioty; prowadzą także cykle warsztatów "Spotkania przy stole" Aby sprawdzić, czy ceramika to "moja rzecz" postanowiłam zapisać się na dwuetapowy cykl warsztatów organizowany w miesiącu lutym. 

Na pierwszym spotkaniu uczestnicy zostali wprowadzeni do niezwykłego świata ceramiki. Na samym początku uczyliśmy się tworzyć formy naczynia, które chcemy finalnie zrobić. Pracowaliśmy przede wszystkim z gliną, z której tworzyliśmy surowe naczynie, które na kolejnych zajęciach szkliwiliśmy oraz malowaliśmy. Moja grupa na warsztatach, zamiast tradycyjnego malowania, zdobiła swoje naczynia za pomocą lateksu. Muszę przyznać, że  w trakcie tych warsztatów bawiłam się świetnie i chętnie zapiszę się w przyszłości na kolejny cykl, ponieważ praca z gliną działa na mnie bardzo relaksująco. Jeśli ktokolwiek z Was myślał kiedyś o ceramice to serdecznie z całego serduszka Wam te warsztaty polecam -  więcej informacji o kolejnych cyklach warsztatów znajdziecie na stronie internetowej - Nowe , poprzez która macie także możliwość zakupu pracy ceramicznych wykonanych przez wspomnianą przeze mnie powyżej pracownię.

***

Have any of you watched the movie "Ghost" with Patrick Swayze and Demi Moore? If yes, you surely remember the scene during which the character played by Demi Moore sat at the potter's wheel and clayed a vessel. For a good couple of years, I thought to try "playing" with ceramics myself. While browsing through Instagram in January, I came across the profile of Nowe. Nowe is a family art studio run on the outskirts of Poznan by three artistic souls: sculptor Rafal Nowak, his ceramicist wife Natalia Nowak and designer daughter Jagoda Nowak. In addition to the studio, where they create beautiful, unusual and original objects; they also run a series of workshops "Meetings at the table". To check if ceramics is my cup of tea,  I decided to sign up for a two-stage series of workshops organized in the month of February.

At the first meeting, participants were introduced to the extraordinary world of ceramics. At the very beginning we learned how to create the forms of the vessel we want to make final. We worked primarily with clay, from which we created a raw vessel, which we glazed and painted in subsequent classes. My group in the workshop, instead of traditional painting, decorated their vessels with latex. I have to say that I had a great time during this workshop, and I would love to sign up for another series in the future, as working with clay has a very relaxing effect on me. If any of you have ever thought about ceramics, I wholeheartedly recommend these workshops to you - more information about the next series of workshops can be found on the website - Nowe , through which you also have the opportunity to purchase ceramic work made by the studio I mentioned above.











Working with clay/praca z gliną 





Etap dekorowania z użyciem lateksu oraz szkliwienie/The stage of decorating with latex and glazing










Final effect/Efekt finalny :-)








I czarki zakupione z pracowni NOWE :-)/ and small cups bought in workshop NOWE :-)










58 komentarzy:

  1. Oh wow so COOL that you are doing ceramics. Everything came out SO good. I have friend that does this professionally she really loves it.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie warsztaty to bardzo ciekawy sposób na kreatywne spędzanie czasu. Z pewnością też by mi się podobały. Na pewno miło pić kawę czy herbatę z własnoręcznie wykonanych kubków. 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak- ceramika ma w sobie pewien rodzaj szlachetności :-)

      Usuń
  3. Super! Też kiedyś miałam chęć, ale się bałam, że się ośmieszę, a później już nie miałam czasu. Kubek oczywiście w ukochane sówki :) Ładnie wyszedł, a jaka pamiątka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto się bać a próbować :-) Sówkę i rekina ( ukochane zwierzę mojego partnera) to prawda bezcenna :-) pozdrawiam

      Usuń
  4. Super! Podoba im się efekt końcowy. Bardzo fajny sposób na spędzenie wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś wspaniałego. Sama mam chęć, żeby się zapisać na zajęcia. Czekam, kiedy wrócą zajęcia z ceramiki w naszym Domu Kultury. Zwłaszcza, że prowadzi je wspaniała osoba i artystka 🖤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super, to tym bardziej powinnaś bo nigdy na takie rzeczy nie jest za późno

      Usuń
  6. Myślałam kiedyś o takim kursie. Super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, aby była okazja go zrobic bo to naprawde fajna rzecz

      Usuń
  7. Ale super! Uwielbiam oryginalną ceramikę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawo, pięknie wykonałaś kubek i ten jego kolor. <3 Masz do tego smykałkę! Byłam raz na takich warsztatach i mega mnie bolały ręce, ale też bawiłam się świetnie i myślę, by raz jeszcze spróbować. Po takich postach zaraz chce mi się czegoś nowego. hehe Pozdrawiam tak bardzo dumna z Ciebie, piękna i utalentowana. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda,że to świetna zabawa i fajny sposób na spędzenie czasu ? :-) Ja Ciebie także cieplutko pozdrawiam

      Usuń
  9. "Uwierz w ducha" oglądałam i scenę przy kole garncarskim pamiętam

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne warsztaty! Ciągnęło Cię do tego, ciągnęło i proszę- wykonałaś piękny kubeczek z sową, zrelaksowałaś się i masz ochotę na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow ale super kreatywne warsztaty . Świetne kubki

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwierz w ducha? To jeden z moich ulubionych filmów! A na takie warsztaty też chętnie bym się wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne warsztaty, też chętnie bym się wybrała :) kiedyś byłam na warsztatach pisanek i odkryłam, że chociaż nie mam talentów manualnych jestem w stanie coś fajnego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super jest takie nowe cechy w sobie odkrywać i mimo wszystko pobować nowych rzeczy :)

      Usuń
  14. Byłam na takich warsztatach z córkami. Lepiłyśmy z gliny cukiernice w kształcie dinozaurów. Przefajna to była zabawa 😁!!!
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  15. ale fajna sprawa zrobić sobie kubek:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Great work! The ceramic looks lovely

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow how incredible!
    I really want to take a ceramics class, it sounds so fun! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie warsztaty to świetna sprawa, a kubek wyszedł Ci pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne są takie warsztaty, można cudownie i twórczo spędzić czas. Niestety, nie miałam okazji spróbować tej pasji :) świetna relacja!

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie bym wzięła udział w takich warsztatach. Kubki pięknie wyszły.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uszy tych kubków są super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Na razie córka obdarowuje mnie figurkami i podstawkami z gliny. Swoją drogą bardzo lubi zajęcia z ceramiki

    OdpowiedzUsuń
  23. To musi być bardzo sensualne, kreatywne doświadczenie... :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wow, ależ cuda Tobie wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe są takie warsztaty ceramiki :) Są też we Wrocławiu dostępne takie z degustacją wina :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekstra 😀 Chętnie wzięła bym udział w czymś takim.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie byłam na takich warsztatach. Na pewno ciekawe doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś byłam na takich warsztatach. Udało mi się zrobić miskę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Chciałabym wziąć udział w takich warsztatach. Czuję że spodobałoby mi się.

    OdpowiedzUsuń
  30. Garncarstwo to dla mnie magia. Chciałabym się tego nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ekstra warsztaty. Nigdy nie brałam w czymś takim udziału.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)