poniedziałek, 24 lutego 2020

Culture/ Films- January 2020/ - Filmy /Styczeń 2020

"Przecież chodzisz do kina,
 bo widzisz w filmach odbicie rzeczywistości."



"You are going to the cinema
because you see in the movies reflection of reality"


Początek nowego roku jest ściśle związany ze sporą ilością premier kinowych. W tym okresie roku naprawdę jest w czym wybierać. Zbliżające się rozdanie Oscarów sprawia, że pojawia się wiele ciekawych pozycji także dla koneserów kina.


Kinowy początek roku rozpoczęłam musicalem "Koty", który wśród wielu osób wzbudził skrajne emocje z powodu efektów specjalnych. Jeśli chcecie poznać moje zdanie na temat tego, co dzieje się na dużym ekranie zapraszam na poniższe podsumowanie.

 ***

The beginning of the new year is closely related to the large number of cinema premieres. There is really big choice  of films during this period of the year. The upcoming Oscars give a lot of interesting items for cinema connoisseurs.


I started the cinema beginning of the year with the musical "Cats", which aroused extreme emotions among many people cause of the  special effects. If you want to know my opinion about what is happening on the big screen, I invite you to the summary below.







pictures: internet


1 - KOTY/THE CATS


Filmowa adaptacja jednego z najsłynniejszych musicali świata. Z filmowych kotów Hoopera najbardziej przypadły mi do serca te grane przez: Iana McKellana, Judie Dench oraz Jennifer Hudson, która wykonała znaną pewnie Wam wszystkim piosenkę "Memory". Ludzie - koty dzięki efektom specjalnym wyglądają dość nietypowo i nieco dziwnie, ale zdaję sobie sprawę z tego iż codzienne nakładanie  " kociej "charakteryzacji byłoby dość trudne. Niemniej film oglądało mi się całkiem przyjemnie.

A film adaptation of one of the most famous musicals in the world. Among the movie Hooper cats I like the most are those played by: Ian McKellan, Judie Dench and Jennifer Hudson, who performed the song "Memory", which you probably know. People - cats, thanks to special effects, look quite unusual and a bit strange, but I am aure that everyday applying "cat" makeup would be quite difficult on the movie set. Nevertheless, I watched the movie with pleasure.



 


2 - JUDY

Świetna biograficzna rola Renee Zellweger .Bardzo dobre kostiumy, historia, scenografia a także wzruszające wykonanie piosenki  przez zdobywczynię Oscara za te rolę piosenki "Over the rainbow".


Great biographical role of Renee Zellweger. Very good costumes, history, set design and touching performance of the song by Oscar winner for the role of the song "Over the rainbow".

 



3- WSZYSTKO DLA MOJEJ MATKI


 Bardzo emocjonalna historia rozgrywająca się w kręgach dziewczyn z poprawczaka. Film opowiada o potrzebie bliskości - szczególnie tej jednej najważniejszej w życiu każdego człowieka osoby, którą jest matka.

A very emotional story taking place in the circles of girls from reformatory. The film tells about the need for closeness - especially the one most important person in every person's life, who is the mother.

 



4- JAK ZOSTAŁEM GANGSTEREM - HISTORIA PRAWDZIWA.

Obawiałam się tego filmu, na szczęście całkiem niepotrzebnie. Bardzo przyzwoicie zrobiona komedia gangsterska. Świetna oprawa muzyczna  a do tego rewelacyjny w swojej roli Tomasz Włosok


I was afraid of this movie, thankfully quite unnecessarily. A very decent gangster comedy. Great music  and, in addition, sensational Tomasz Włosok role.




5- OFICER I SZPIEG /J'ACCUSE

Kostiumowa produkcja oparta na prawdziwych wydarzeniach, opowiadająca historię Alfreda Dreyfusa-  niesłusznie skazanego za zdradę stanu.


A costume production based on real events, telling the story of Alfred Dreyfus - wrongly convicted of high treason.

 



6-  GORĄCY TEMAT/ BOMBSHELL

Historia kobiet prezenterek telewizyjnych słynnej amerykańskiej stacji telewizyjnej. Porusza trudny problem molestowania seksualnego w miejscu pracy. Dodatkowym atutem filmu jest świetna obsada.


The story of women TV presenters of the famous American television station. It addresses the difficult problem of sexual harassment in the workplace. An additional advantage of the film is the great cast.

 




7- MAYDAY

Całkiem udana biorąc pod uwagę ostanie produkcje z tego gatunku - komedia o pewnym taksówkarzu będącym mężem dwóch nie mających o tym stanie rzeczy pojęcia kobiet. Lekka pozycja na deszczowe, chłodne wieczory.


Pretty successful considering the latest productions in this genre - a comedy about a taxi driver who is the husband of two women who have no idea about this state of affairs. A light item for rainy, cool evenings.



8 - PSY 3 W Imię zasad

Dwie pierwsze części wspominam z pewnego rodzaju sentymentem, dlatego tez byłam bardzo ciekawa co tym razem zafunduje nam reżyser filmu Pasikowski. Jeżeli chodzi o treść jest jednak słabsza od swoich poprzedniczek. Zdecydowany plus należy się za przepiękną muzykę, którą znamy także z poprzednich części tej sagi filmowej.

I mention the first two parts with a kind of sentiment, which is why I was very curious what this time the film director Pasikowski would treat us with. As for the content, however, is weaker than its predecessors. A definite plus belongs to the beautiful music that we also know from the previous parts of this film saga.

 



9. PROXIMA

Kino w pewien sposób bardzo feministyczne. Tytułowa bohaterka ( w tej roli Eva Green) jest jednocześnie matką a jednocześnie pracuje jako kosmonautka. W pewnym momencie swojego życia otrzymuje propozycję rocznego wylotu w kosmos, do którego rozpoczyna  wyjątkowo trudne przygotowania. Film bardzo dobrze pokazuje niezwykle trudny wybór kobiety pomiędzy karierą zawodową, realizacją pewnego rodzaju marzeń a macierzyństwem.

Very feminist kind of the cinema. The title female character (in this role Eva Green) is at the same time a mother and  a worker - she works as an astronaut. At some point in her life she receives a proposal of an annual space flight, to which she begins extremely difficult preparations. This film very well shows the extremely difficult choice of a woman between a professional career, the realization of some type of dream and motherhood.




10. RICHARD JEWELL

Oparta na prawdziwych wydarzeniach historia ochroniarza z Atlanty Richarda Jewella. Bardzo dobra obsada aktorska, ciekawie przedstawiona historia. Zdecydowanie warto obejrzeć.

A story based on the real bodyguard of Atlanta Richard Jewell based on real events. Very good cast, interesting story. Definitely worth watching.

 



11. BAD BOYS FOR LIFE

No i kolejny kinowy powrót tym razem  słyynego duetu policyjnego. Niestety tego powrotu do udanych nie zaliczę. Żarty już tak nie bawią, dodatkowo z filmu akcji robi nam się prawdziwa brazylijksa telenowela. 



And another cinema return this time to the famous police duet. Unfortunately, I will not count this movie as a successful return. Jokes don't work like that  used to be, in addition, the action movie turns into a real Brazilian soap opera.

 



12 NASZE MIEJSCE NA ZIEMI/ THE BIGGEST LITTLE FARM

Miesiąc zakończyłam pięknie zrobionym filmem dokumentalnym o pewnym małżeństwie, które postanowiło spełnić swoje marzenie o poprowadzeniu naturalnej farmy. Film pokazuje  trwająca kilka lat historię jej powstawania, trudności z tym związanych a także przepiękny świat przyrody, która w niezwykły sposób ze sobą współpracuje.

I ended the month with a beautifully made documentary movie about a married couple who decided to fulfill their dream of running a natural farm. The film shows the history of its creation over several years, the difficulties associated with it,  and also  a beautiful world of nature, which cooperates in an unusual way

 




Już wiecie z poprzednich postów, iż bardzo boję sie biedronek - w tym  miesiącu biedronki na kinowym ekranie pojawiły się aż dwa razy przyprawiając mnie prawie o zawał serca- pierwszy w firmie Proxima, drugi w Nasze miejsce na ziemi" - tym samym mam nadzieję wyczerpalam biedronkowy limit kinowy w tym roku ;-)

You already know from previous posts that I am very afraid of ladybugs - this month, ladybugs appeared on the cinema screen twice, giving me almost a heart attack - the first in Proxima, the second in "The biggest little farm "- thus I hope I use the ladybug cinema limit this year ;-)


64 komentarze:

  1. Chętnie coś obejrzę :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę obejrzeć Judy i Gorący temat ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. All sounds interesting. Thank you!

    OdpowiedzUsuń
  4. The Cats has a very bad review … Is so bag the movie?
    I want to see Judy and also the Bad boys!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja słyszałam tylko o Psach. To dlatego, że obecnie skupiam się na innych rzeczach, ważniejszych. Mam zamiar jednak wszystko nadrobić, ale to w swoim czasie. No i jestem bardzo ciekawa, jak zagrał Pan Dorociński ;)

    Blog
    Nowy filmik na kanale- zapraszam:>

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam żadnego z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam na "jak zostałem gangsterem". Fajny film i mega przystojny aktor!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę koniecznie obejrzeć Psy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie oglądałam nic z powyższych propozycji :) Zaciekawiło mnie "Nasze miejsce na ziemi" ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ile filmów, kusi mnie Judy i Proxima!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mayday oglądałam i nawet mi się podobał. Z Twojej listy wybrałabym jeszcze kilka, które chciałabym zobaczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez zaskoczył bo bałam się,ze bedzie to kolejna głupkowata komedia :-)

      Usuń
  12. Nie widziałam żadnego z tych filmów. :) Ale pewnie za jakiś czas obejrzę Mayday, słyszałam też o filmie KOTY - a że kocham koty, to też muszę kiedyś tą pozycję zaliczyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam tych filmów, ale kilka z nich mnie kusi żeby zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Psy 3 widziałam i mam mieszane uczucia, z jednej strony film bardzo mi się spodobał, z drugiej strony zakończenie nieco mnie zasmuciło. Chciałam zobaczyć Jak zostałem gangsterem, ale niestety nie zdążyłam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie widziałam żadnego filmu, ale paroma produkcjami mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bad Boys... obejrząłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Żadnego z nich nie oglądałam, chociaż na "Gorący temat" chciałam się wybrać do kina, ale jakoś nie było mi po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  18. "Gorący temat " i "Jak zostałem gangsterem " już od dawna planuje obejrzeć ☺
    Co do 3 części "Psów " - tak podejrzewałam że nie będzie dobra tak jak dwie poprzednie,które też uwielbiam 😍(no bardziej 1 niż 2😊)
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, jestem pod wrażeniem ile filmów udało Ci sie obejrzeć :)
    Może kiedyś skusze się na Mayday , lubie takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałam się wybrać na tego Gangstera, ale nie miałam jak (czyt. dzieci chore) ... Aj...

    OdpowiedzUsuń
  21. Judy i Psy bardzo chętnie obejrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. mayday bym chętnie obejrzała:) bo byłam na sztuce w teatrze o tym samym tytule;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie oglądałam nic z listy i nic nie mam w planach, bo ja w ogóle rzadko filmy oglądam. Ale słyszałam, że Koty są ponoć najgorszym filmem roku...

    OdpowiedzUsuń
  24. Sporo ciekawych pozycji do obejrzenia. Koty, Psy 3 chętnie bym zobaczyła. Tego Jewella też. A i ten film Polańskiego. Lubię jego filmy. Oskary wygrał Joker co mnie specjalnie nie zdziwiło. Też zamierzam oglądnąć bo ponoć genialny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Szeroki wybor. Cos dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oczywiście "Psy" zobaczę... ze wzglęgu na sentyment nie nastawiam sie na porywy, ale dla B.Lindy... no to klasyk jest ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Byłam w kinie na "Jak zostałem gangsterem" i również wyszłam z kina bardzo usatysfakcjonowana. Zwróciłam uwagę na świetną rolę Tomasza. Mistrzostwo.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chciałabym obejrzeć " PSY 3" uwielbiam Bogusława Lindę :D
    MAYDAY - także mnie zaciekawił :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Chętnie obejrzałabym filmy nr 2 i 3:)
    Dawno nie oglądałam dobrego filmu, choroba nie pozwoliła i nadal tak jest!
    Pozdrawiam najserdeczniej w deszczowy czas:)

    OdpowiedzUsuń
  30. idei foarte interesante si filme foarte interesante. De abia ce se va termina isteria asta cu virusul Corona aici, voi iesi cu nerabare la film. Din pacate pentru ca unele persoane nu stau acasa cand sunt bolnave se ajunge la situatii de criza ca acestea.

    OdpowiedzUsuń
  31. Thanks for this helpful overview!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Gorący temat i Judy jest już na mojej liście filmów do zobaczenia:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Żadnego z tych filmów nie widziałam. Ostatnio nie obejrzałam żadnego, aż mnie naszła ochota na jakiś film po tym wpisie. :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie coś obejrzałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Hi Carol
    Thank you for showing us all these beautiful films of various types, comedy, action, romantic !!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  36. I would like to watch Cats. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/02/narciso-rodriguez-for-her-eau-de_25.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Uświadomiłam sobie właśnie, jak mało filmów oglądam ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wygląda na to, że bywałaś w kinie częściej niż co trzy dni xD

    OdpowiedzUsuń

  39. ...się zdarzyło ,że kilka filmów obejrzałam i mogłam tym samym, zerknąć , czy któryś był wśród , przez Panią polecanych. Nie było. Nie obejrzałam żadnego polskiego a to podobnie jak u Pani z biedronkami-ja boję się zobaczyć Karolaka,Adamczyka. Stuhra. Oj bardzo się boję .

    OdpowiedzUsuń
  40. Oglądałam jak zostałem gangsterem i bardzo mi się podobał ten film :) Będę go polecać każdemu, kto szuka konkretnej historii :)
    W planach mam: May Day, Bad Boys i oczywiście Psy 3 ☺

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ciekawe filmy na pewno któryś z nich obejrzę jeśli nie zapomnę tytułu oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Bad Boysów obejrzę bardzo chętnie :)

    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  43. Miałam iść do kina na Psy ale niestety w Uk wyświetlali go tylko przez jeden tydzien:(. Muszę nadrobić zaległości bo uwielbiam Bogusia <3<3

    OdpowiedzUsuń
  44. Mayday dla mnie było mega genialne :)! a wsyztsko dl mojej matki dodałam na filmweb, na pewno obejrzę ;_)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzięki za podrzucenie tytułów do obejrzenia. Niemal wszystkie chciałabym obejrzeć, ale nie wiem, kiedy znajdę na to czas.

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetne propozycje. Swoją drogą zastanawiam się, co jest z tym Adamczykiem, że oprócz roli papieża, to biorą go albo do czworokątów, albo do trójkątów hahaha

    OdpowiedzUsuń
  47. I really want to watch Bad Boys and Judy
    xx

    OdpowiedzUsuń
  48. Żadnego z tych filmów nie oglądałam i puki co kuszą mnie tylko Koty ;p, bo koty to koty a ja jestem kociara lubiąca w dodatku nietypowe rzeczy.
    Mayday za to sztukę teatralną widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Great movie recommendations, thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)