wtorek, 7 kwietnia 2020

Culture/kultura- books March 2020 - Marzec 2020

“Once you have read a book you care about, 
some part of it is always with you.”

"Po przeczytaniu ksiażki, na ktorej Ci zależy,
jakaś jej cześć jest zawsze z toba"





Ostatni miesiac jak każda z Was wie był dość szczególny. Świat nagle sie zatrzymał. Spora cześć z nas przeszła na prace w sytemie zdalnym. Osobiście potrzebowałam czasu, aby sie z ta nowa sytuacja jak pewnie wiekszość z Was oswoić. W pierwszej chwili myślałam,że uda mi sie nadgonić ksiażkowe zaległości. Jednak przez wieksza czesc czasu miałam ochote raczej nadrabiać seriale oraz układać puzzle. Dlatego też w miesiacu marcu udało mi sie przeczytać tylko 3 pozycje.

Last month, as each of you knows, was quite special. The world suddenly stopped. Many of us have started working from home office. Personally, I needed time to get used to this new situation like probably most of you. At first I thought I could make up for reading books. However, for the better part of the time I wanted to watch only TV series and put some puzzles. Therefore, in the month of March I was able to read only three book items.













1.    Szczepan Twardoch " Król" / Sczepan Twardoch "The king of Warsaw" 8/10

Po te pozycje siegnałam za namowa kolezanek z pracy i absolutnie tego pierwszego spotkania z panem Twardochem nie żałuje.
Mroczny, ciezki klimat przedwojennej Warszawy, przez która autor prowadzi nas niczym przewodnik  tamtej epoki. Pełnokrwiste postacie ukazane w brutalnej, pełnej przemocy oraz seksu rzeczywistości, a wśród nich główny bohater - żydowski gangster Jakub Szapiro. Ksiażka urzeka specyficznym, ale bardzo ładnym jezykiem. Pochłania nas w świat, którego cześcia z pewności nie chcielibyśmy być. Dodatkowo za atut tej powieści uważam bardzo interesujcy wprowadzony w drugiej połowie lektury twist, po którym czujemy sie troche jak w trakcie ogladania filmy Lyncha.

I reached for this position for persuasion of my colleagues from work and I absolutely do not regret this first meeting with Mr. Twardoch. The dark, heavy atmosphere of pre-war Warsaw, through which the author leads us like a guide of that era. Full-blooded characters depicted in brutal, full of violence and sex reality, among them the main character - Jewish gangster Jakub Szapiro. The book captivates with a specific but very nice language. It absorbs us into a world which we certainly would not like to be part of. In addition, I personally believe that  extra advantage of this novel is  very interesting twist introduced in the second half of the reading, after which we feel a bit like watching Lynch's movies.

 

2. Sczepan Twardoch “Królestwo”8/10


Kontynuacja bestsellerowej powieści Szczepana Twardocha, w której przedstawione sa dalsze losy bohaterów pierwszej cześci. Tym razem świat, w którym przyszło im żyć poznajemy dzieki narracji przedwojennej właścicielki burdelu Ryfki oraz Dawida- syna Jakuba Szapiro.
Ta ksiażka to mroczna opowieść o wojnie, w której poznajemy obie jej strony: zarówno oprawców jak ich ofiary.


Continuation of the best-selling novel by Szczepan Twardoch, in which the author presents the fate of the characters of the first part. This time, we learn about the world they live in thanks to the narrative of the pre-war brothel owner Ryfka and Dawid - son of Jakub Szapiro.This book is a dark tale of war in which we meet both sides : the tormentors and their victims.

 

 3. Magda Stachula „ Idealna”

To moje pierwsze spotkanie z autorka i zdecydowanie zaliczam je do udanych. Pani Magdzie udało sie skonstruować niezwykle interesujacy thriller psychologiczny, od którego nie sposób sie oderwać. Ania i Adam to młode kiedyś bardzo kochajace sie małżeństwo. Niestety problemy zwiazane z checia posiadania dziecka sprawiaja, że zaczynaja sie od siebie oddalać. Ona coraz wiecej czasu spedza śledzac internetowy monitoring różnych miast, on natomiast przy każdej nadarzajacej sie okazji „ucieka” z domu, by uniknać przebywania w towarzystwie kobiety, która kiedyś poślubił.
Pewnego dnia Adam poznaje Marte, z która zaczyna mieć sekretny romans. Tymczasem jego żona popada w coraz wiekszy marazm ...
Skomplikowane relacje midzyludzkie, ciekawe postacie, wieloosobowa narracja oraz dobre zakończenie to zdecydowane atuty tej ksiażki.


 This is my first meeting with the author and I definitely consider them successful. Magda Stachula  managed to construct an extremely interesting psychological thriller that you can't break away from. Ania and Adam are a young, once very loving couple. Unfortunately, problems related to the desire to have a child make them start to move away from each other. She spends more and more time following the online monitoring of various cities, while he, at every opportunity, "escapes" from home to avoid being in the company of a woman who married. One day Adam meets Marta, with whom he begins to have a secret affair. Meanwhile, his wife falls into more and more apathy ...Complicated interpersonal relationships, interesting characters, a multi-person narrative and a good ending are the definite assets of this book.






pictures: internet

97 komentarzy:

  1. Great post !
    HAVE A NİCE DAY AT HOME
    xoxo  
    Dilek.

    OdpowiedzUsuń
  2. A great review indeed, thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też marzec był takim miesiącem w którym musiałam się przyzwyczaić do nowej sytuacji.
    Znam książki Pani Magdy Stachuli :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też myślałam, że przez marzec przeczytam mnóstwo książek a w sumie przeczytałam tylko jedną :P Nie czytałam żadnej z tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Me encantó el post, gracias por compartirlo. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię książki Magdy Stachuli. Mocno mnie wciągają.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tę książkę Idealna mam i ją czytałam :) całkiem fajna

    OdpowiedzUsuń
  8. czytałam i Króla i Idealną!

    OdpowiedzUsuń
  9. holla.
    great day and nice post my friend
    Stay Safe!

    OdpowiedzUsuń

  10. ...gdy scena we krwi krążyła nieustannie i marzenia i pragnienia, i cel aż nagle same siedzimy przed widownią na której nie ma ludzi i nie ma nie dlatego że bilety, że spektakl się nie odbędzie w winy aktora... jak śmierć...aktor bez widzów...jak śmierć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi


    1. Pani Janda prosi publicznie o pomoc dla swoich teatrów, nie dodała jednak , których Polaków prosi o pomoc, czy tych lepszych czy tych, których obrażała wieloma wypowiedziami. Przykro mi - takim ludziom nie pomogę . Podobał mi się pan Emilian Kamiński , bardzo grzeczny i uprzejmy w stosunku do wszystkich. Jemu chętnie pomogę. w ciekawych czasach żyjemy -otwarta encyklopedia ludzkich zachowań. Warto czytać,warto pamiętać, warto się uczyć.

      Usuń
    2. ...."Kontynuacja bestsellerowej powieści "...czy ktoś policzył, ile bestsellerów to zwykłe gnioty ?

      Usuń
    3. chyba nie, ale Król to pozycja warta uwagi.

      Usuń
  11. Great post! Thanks for sharing:)
    http://stylishpatterns.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. All of these novels sound interesting. The first two sound like they are written in such a realistic way. The third one seems like an interesting psychological thriller. As soon.as I read your review of Idealna, I started wondering if the wife who enjoys following online city viewing will be able to see that her husband.is cheating her with the help of technology.

    OdpowiedzUsuń
  13. Twardocha muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. O proszę jednak przeczytałaś "Króla "?🙂
    Podzielam twoją opinię na temat tej powieści 🙂
    I nawet "Krolewstwo" przeczytałaś?🙂
    Ja nie mogę się zabrać za przeczytanie "Królestwa " choć przymierzam się od dawna
    Polegam na twojej opinii i zachęca mnie bo "Królestwo " zebrało sporo negatywnych opinii ale myślę że skoro Tobie się podobało, to i mi przypadnie do gustu 🙂
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przeczytałam i naparwde uwazam ,ze to kawał dobrej literatury :-)
      " Król" podobał mi sie bardziej, ale kontynuacja też jest warta uwagi.

      pozdrawiam

      Usuń
  15. Ta praca zdalna wcale nie jest taka łatwa... Aj...

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry Kochana Karo! :)
    Zawsze bardzo lubiłam tę serię u Ciebie, bo uważam Cię za osobę wyjątkowo ogarniętą w popkulturze i zawsze sobie coś u Ciebie podpatrzę, jeśli chodzi o książki czy filmy (czy podróże!).
    O, to ja miałam na odwrót! Myślałam, że nadrobię nie wiadomo ile filmów/seriali, a okazało się, że w tym czasie dużo bardziej ciągnie mnie do książek. Może to wstyd, ale nie znam żadnej z podanych przez Ciebie pozycji. "Król" mnie w szczególności zaintrygował. Dziękuję za tę listę :)
    Kochana, dużo zdrówka dla Ciebie i trzymaj się tam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana Pando :-)

      Ciesz sie niezmiernie, ze lubisz te serie. Ja własnie ostanio jakoś tak czesciej serialowo, choć ksiażek tez nie unikam :-) Myśle, że Król CI sie spodoba :-)

      Usuń
  17. U mnie „Drach” i „Król” Sz. Twardocha czekają na swój czas – może po trosze dlatego, że mam je w formacie PDF, a osobiście wolę kontakt z książką w papierowej postaci. Ale trzeba się będzie wreszcie za nie zabrać :).

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele z nas miało plany relaksu i też myślałam, że spędzę super czas oglądając seriale i poddając się błogiemu lenistwu podczas gdy jako osoba bezrobotna zostałam wciągnięta do dorywczej pracy przy szyciu maseczek i równocześnie mam ogarnąć cały dom na święta :) Czyli fajnie by było żebym się rozdwoiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja totalnie nie mam zdolnosci krawieckich. Tez czasmi chciałabym sie rozdwoic

      Usuń
  19. Oh indeed these books sound so interesting. Very dark too though wow. Love the cover design. I am reading a memoir my Julie Andrews she had fairly easy life so light reading.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  20. These titles are super interesting Especially the first one Take care xoxo Cris
    http://www.photosbycris.com.au/?p=4708

    OdpowiedzUsuń
  21. Good review. These books sound interesting.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaintrygowała mnie ta „Idealna „ . To tak jak ja - miałam plany ze poprawie swój angielski . Nie wiem jak Tobie mi wciąż brakuje czasu . Wiele znajomych pisze mi ze się nudzi a ja nie wiem co to nuda . Nawet w dni wolne od pracy brak mi czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też brakuje, wciaz chciałabym , aby doba miała 48 godzin...
      Ja też nie wiem, wiec rozumiem Cie w tym aspekcie bardzo dobrze :-)

      Usuń
  23. Idealna najbardziej mnie zaciekawiła:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. A mi udało się trochę nadgnic z czytaniem

    OdpowiedzUsuń
  25. glad to hear you have meeting with an author....

    Stay safe

    OdpowiedzUsuń
  26. The two of books seem a heroic! The third book must be very special, it is great experience meet the author!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I didn't meet her in literally meeting :-) I thought writing this rather more about meeting with the book of her xx

      Take care xx

      Usuń
  27. Niestety nie znam żadnej z tych pozycji, ale zainteresowała mnie "Idealna". Może za niedługo uda mi się ją przeczytać. :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oh, currently I read about one book a day :) Thanks for sharing what you read!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zaciekawiłaś mnie tą ostatnią pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Magdy Stachuli książka mnie zaciekawiła bardzo :_0

    OdpowiedzUsuń
  31. Twórczość Twardocha jeszcze przede mną, ale przez tą sytuację również nie potrafiłam się ogarnąć. Mam nadzieję, że ten miesiąc okaże się o wiele lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie znam tych książek ale na szczęście udało mi się skończyć Opowieść Podręcznej. Świetna książka choć serial jest lepszy :) Polecam, jeśli jeszcze nie czytałaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam - nawet dwa razy :-) Serial jest bardziej rozbudowany nie ad sie ukryć :-)

      Usuń
  33. These books look very interesting. Thank you so much for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/04/nikel-eye-cream-with-chestnut_10.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Good review,
    thanks for sharing.

    Stay safe ♥

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam dokładnie tak samo! Miałam siedzieć w domu i czytać, ale za bardzo rozpraszają mnie seriale, youtuby i gry video :P Z tych pozycji nic nie czytałam, ale Pan Twardoch mnie kusi od dawna. nie jestem tylko pewna czy to aby na pewno coś dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  36. thanks for sharing =)
    Antonella
    https://antonellabasile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. wow, specyficzne, ale wydają się mega te książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie czytałam jeszcze książek Twardocha, ale kiedyś na pewno to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  39. uuuu...
    Powiem Ci, że zachęciłaś mnie do ostatniej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Thanks for sharing. I've been listening to lots of podcasts lately.

    OdpowiedzUsuń
  41. To prawda w marcu trzeba było się dostosować do nowej sytuacji. Mi udało się przeczytać 15 książek. Ale pewnie przeczytałabym jeszcze więcej gdybym nie oglądała filmów i seriali :D
    Czytałam książke 'Idealna' i calkiem mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Idealna bardzo mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  43. Oby ta sytuacja jak najszybciej się zmieniła.
    Idealna wpadła w moje gusta.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ostatnia książka mnie zaciekawiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie czytałam. Ja też na kwarantannie więcej czytam. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  46. Interesting books, thanks for sharing.
    Stay safe babe!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja niestety też niewiele ostatnio przeczytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  48. Poszukam Stachuli na legimi.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ciekawe tytuły, niestety nie znam ani jednego, więc nie bardzo mogę się o nich wypowiedzieć. Każda jednak bardzo mnie zainteresowała :) Przyznam, że pomyślałam, że będąc w obecnej sytuacji nadrobię swoje zaległości (głównie filmowe). Nie powiem bym obejrzała dużo... może teraz poprawię się z moją kinomaniakową listą ;)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również cieplutko pozdrawiam. JA dla odmiany nadrabiam seriale :-)

      Usuń
  50. Ja też myślałam, że zacznę nadrabiać książkowe zaległości a tak jak Ty skończyłam na trzech pozycjach a to i tak z ledwością ;p. Jak przeczytam swoją biblioteczkę zacznę rozglądać się za czymś kolejnym. Co do propozycji na razie nie jestem ich pewna :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Nie znam tych tyłułów, ale "Idealna" mnie zainteresowała. Jeżeli o mnie chodzi to słabo nadganiam zaległości z czytaniem, bo ostatnio więcej skupiam się na ogrodzie;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Chciałabym przeczytać książkę pani Magdy.

    OdpowiedzUsuń
  53. Szczepan Twardoch to kawał dobrej literatury!

    OdpowiedzUsuń
  54. No wiadomo że Król i Królestwo to coś dla mnie... Jest o Warszawie, jest o przedwojennym świecie i jest o wojnie. Muszę to przyznać ale to są moje książkowe klimaty. Nie czytałam tych książek, ale będę miała na uwadze. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie trafiłam z jakas ksiazka w Twoich klimatach :-)


      pozdrawiam

      Usuń
  55. Mi dni, tygodnie i miesiące mijają całkiem normalnie. Normalnie żyje, chodzę do pracy, na zakupy, mam styczność z ludźmi. Brakuje mi tylko wyjść i sesji z klientami, ale już niedługo i będzie normalnie!

    Co do książek - żadnej nie czytałam. Ale pokusiłabym się za to na "Idealna" ☺

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)