czwartek, 23 lipca 2020

Culture/Kultura - Books June 2020/ Czerwiec 2020

"A book is a dream
that you hold in your hand"
Neil Gaiman

"Książka jest marzeniem,
które trzymasz w swoich rękach"
Neil Gaiman




Mimo, że miesiąc czerwiec w tym roku był bardzo intensywnym miesiącem, to udało mi się w przerwach między pracą a próbami przeczytać kilka książkowych pozycji. Mam nadzieję, że chociaż część z Was znajdzie wśród nich coś dla siebie :-) No to zaczynamy :-) 


Although June was a very intensive month this year, I was able to read a few books during the breaks between work and rehearsals . I hope that at least some of you will find something for themselves among them I have read :-) Let's start :-)


1. Steve Cavanagh "Obrona"/ "The Defence" 8/10

"Obrona"  to pierwszy z cyklu thrillerów prawniczych, którego głownym bohaterem jest Eddie Flynn. Niegdyś zawodowy oszust, dziś adwokat, który umiejętności z dawnego życia wykorzustuje na sali sądowej. Poznajemy go w dość nietypowej sytuacji, w trakcie której ktoś w publicznej toalecie przykłada mu broń do pleców stawiając ultimatum,  iż  albo podczas procesu wybroni szefa mafii albo coś stanie się jego córce. Książka ta obfituje w liczne zwroty akcji a jej dodatkowym atutem jest wykreowany przez autora bohater, któremu nie brakuje sprytu oraz poczucia humoru.

" The Defence" is the first in a series of legal thrillers, whose main character is Eddie Flynn. Once a professional fraud, today an attorney who uses his old skills in the courtroom. We meet him in a rather unusual situation, during which someone in a public toilet puts a gun to his back, placing an ultimatum that either during the trial he will defend the mafia boss or something wrong will happen to his daughter. This book is full of twists and turns, and its additional advantage is the hero created by the author, who is dodgy and who has sense of humor.

 


2. Steve Cavanagh "Zarzut"/ "The Plea"  9/10

"Zarzut" to drugi tom serii z adwokatem Eddiem Flynnem w roli głównej, który tym razem musi zmierzyć się z obroną milionera oraz twórcy jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych - Davida Childa, oskarżonego o zamordowanie swojej ukochanej.  Eddie naciskany przez agentów FBI ma uzyskać przyznanie się do winy swojego klienta, gdyż w przeciwnym razie jego  żona i matka jego córki, którą wciąż kocha zostanie oskarżona o pranie brudnych pieniędzy przez firmę Harland &Sinton, dla której pracuje. Co gorsza pan Child ze łzami w oczach twierdzi, że jest niewinny.  Bardzo dobrze skonstruowany thriller prawniczy, który do końca trzyma czytelnika w napięciu. Bardzo polecam przede wszystkim fanom gatunku.

"The Plea" is the second volume of the series with lawyer Eddie Flynn in the lead role, which this time has to face the defense of the millionaire and creator of one of the most popular social networks - David Child, accused of murdering his beloved one. Eddie, pushed by FBI agents, is expected to obtain a confession to his client, otherwise his wife and mother of his daughter, who he still loves, will be charged with money laundering by the Harland & Sinton company for which she works. Even worse, Mr. Child says with tears in his eyes that he is innocent. A very well-constructed legal thriller that keeps the reader in suspense until the end. I highly recommend, above all, fans of the genre.

 


3. Piotr Rozmus "Kompleks Boga" 9/10

Cztery pozornie niepołączone ze sobą osoby, zostają w pewnych odstępach czasu porwane i umieszczone w metalowych klatkach przez osobnika, który  doskonale zna ich brudne sekrety. Żadne z nich jednak tak naprawdę nie wie dlaczego znalazło się w piwniczym pomieszczeniu, gdzie w pobliżu znajduje się skrzynka z różnymi narzędziami a z sufitu zwisa hak ... 
W "Kompleksie Boga" świetnie ukazany jest wątek psychologiczny podczas, którego poznajemy dokładniej historię oraz wybory każdej z ofiar. Książka niesamowicie zaskakuje oraz trzyma czytelnika w napięciu od pierwszej do ostatniej strony.

Four seemingly unconnected people are kidnapped at certain intervals and placed in metal cages by an individual who knows their dirty secrets perfectly. None of them, however, really knows why he/she find himself/herself in the basement room, where next to them there is a box with various tools and a hook hangs from the ceiling ...
In "God's Complex" the psychological theme is well portrayed during which we learn more about the history and choices of each of the victims. The book is extremely surprising and keeps the reader in suspense from the first to the last page.

 


4. Alicja Sinicka "Stażystka" 9/10

Marek Skalski to właściciel ogromnej firmy w Oławie, który pilnie poszukuje stażystki. Jego żona Ewa Skalska dokładnie wie, która z kandydatek ma największą szansę na to stanowisko. Wie także, że w którymś momencie stażu jej ukochany mąż ją z nią zdradzi ... Klaudia Neter to  młoda, piękna dziewczyna, która wraz z przyjaciółką chce otworzyć siłownię. Niestety nie ma na to wystarczających środków finansowych, dlatego też gdy pojawia się oferta bardzo dobrze płatnego stażu pragnie go otrzymać.
Tymczasem w Oławie zostaje odnalezione ciało jednej z byłych stażystek Skalskiego.
"Stażystka" to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny z bardzo zaskakującym zakończeniem. 

Marek Skalski is the owner of a huge company in Oława who is urgently looking for an intern. His wife Ewa Skalska knows exactly which of the candidates has the best chance for this position. She also knows that at some point in her internship her beloved husband will cheat on her with the intern.
Klaudia Neter is a young, beautiful girl who wants to open a gym with her friend. Unfortunately, she has not enough money to do it, which is why when there appears a very well-paid internship offer, she would like to receive it.
Meanwhile, the body of one of Skalski's former interns is found in Oława.
"Intern" is a masterfully constructed psychological thriller with a very surprising ending.






foto : internet

70 komentarzy:

  1. U Ciebie jak zawsze sporo fajnych propozycji do poczytania 😀
    Muszę w końcu sięgnąć po tą "Stazystke " ,sporo pozytywnych opinii o niej czytałam 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie,że znalazłaś coś dla siebie
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek;) Najbardziej zainteresowała mnie stażystka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Karolino, dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, cieszę się i zacząłem śledzić Twojego bloga. Jestem obserwatorem 625. Gratulacje z powodu twojej pracy. Chciałbym mieć zaszczyt śledzenia mnie również na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Great review. Looks like books worth reading.

    OdpowiedzUsuń
  5. Intern and God Complex sound like very interesting thrillers. Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Stażystkę" czytałam, a z pozostałych wybrałabym kilka tytułów :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesting books! The last one intrigues me a lot! I'm following you back

    The World Of A Vet
    Bloglovin
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnej z tych książek nie czytałam, aczkolwiek każda z nich mnie zaciekawiła! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej zainteresowała mnie książka Kompleks Boga . Muszę w końcu znaleść czas na książki

    OdpowiedzUsuń
  10. Stażystka to świetny thriller. Mocno mnie wciągnął.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam "Stażystkę" i bardzo podobała mi się ta książka. Zakończenie było dla mnie dużym zaskoczeniem. Pozostałych nie znam, ale lubię takie klimaty, więc chętnie bym je przeczytała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zadnej z tych ksiażek nie czytałam ale ksiażkę "Stażystk" mam na mojej liście "do przeczytania" i mam nadzieje, że wkrótce mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe pozycje, żadnej nie czytałam ale coś czuję że po stażystę sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Very great books!! :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja aktualnie mam fazę bardziej na fantastykę i literaturę faktu, ale nie wykluczam, że jak mi wróci ochota na kryminały i pokrewne gatunki to sięgnę, po którąś z tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Stażystkę chętnie bym przeczytała!

    OdpowiedzUsuń
  17. "Stażystka" już wiele razy mignęła mi przed oczami. Mam ją na swojej liście. Pozostałych książek nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne propozycje, taż uwielbiam thrillery. Już dodaje do mojej listy :)


    Zapraszam i do siebie https://klaudiaver.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. też zwróciłam uwagę, to pisarz który stworzył the Good Omens, bardzo fajnie zekranizowany w 2019r., z świetną muzyką tytułową :D

      Usuń
  20. "Kompleks boga" wygląda interesująco

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam żadnej z tych książek. Może kiedyś któraś wpadnie mi w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi się podoba ten cytat Neila Gaimana :) kocham czytać książki :)
    TE o których piszesz niestety ich nie kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham. Filmy i ksiażki to coś bez zcego nie potrafiłabym żyć

      Usuń
  23. Gratuluję. Wszystkie chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Znam ostatnią autorkę i przeczytałam jej książkę. "Stażystkę" też muszę.

    OdpowiedzUsuń
  25. They are great readings. I also have some books for Summer reading, I will post one of them later :)

    Have a lovely weekend!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mi czerwiec upłynął pod znakiem nauki do obrony pracy magisterskiej. Ale teraz mam nadzieję nadrobię z grubsza książkowe zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  27. That sounds very interesting!! Fantastic post!    

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie znam tych książek. Ja w końcu przeczytałam opowieść podręcznej a teraz wróciłam do ulubionego mojego autora polskiej fantastyki czyli Jacka Dukaja 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowieść podrecznej też mam za soba- bardzo mi sie podobała

      Usuń
  29. Stażystka brzmi ciekawie. Musze dodać ją na moją listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  30. I didn't know for these books. Thank you so much for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/07/elizabeth-arden-sparkle-on-holiday.html

    OdpowiedzUsuń
  31. korci mnie większa część tych książek:)

    OdpowiedzUsuń
  32. "Obrona" zapowiada się bardzo ciekawie, tym bardziej, że lubię prawnicze klimaty!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawe tytuły książkowe ❤

    OdpowiedzUsuń
  34. Pierwsza i trzecia książka najbardziej mi się podobają. Ciekawe połączenie jest w tej pierwszej: oszust i adwokat

    OdpowiedzUsuń
  35. Ufff u mnie ostatnio ciężko z czytaniem. Przy moim maleństwie chodzę niewyspana ;-0

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie czytałam żadnej z zaprezentowanych przez ciebie tytułów, ale z chęcią ich skosztuje :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie znam ani jednej ale z chęcią bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  38. Very nice post ! Thanks for stopping for my blog ! Have a great week! 🎀🎀🎀

    OdpowiedzUsuń
  39. nie czytałam,ale myślę, że kompleks boga to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Przymierzam się do książki "Zarzut" :) Wydaje się być bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  41. Un post genial, me ha gustado mucho, un besazo.

    OdpowiedzUsuń
  42. slyszalam juz o tych technikach:)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)