poniedziałek, 18 października 2021

Travels/Podróże - France - Paris / Francja - Paryż part 1

 "Paryż był jak pajęczyna, 

jak lep na muchy nad kuchnią, 

jak ruchome piaski, 

w których grzęzło się na zawsze"


"Paris was like a spider's web,

like flypaper over the kitchen,

like quicksand

in which you were stuck forever "





Mój tegoroczny urlop spędziłam podróżniczo. Z powodu szalejącej zwłaszcza w pierwszej połowie roku pandemii pierwszy z moich wyjazdów byłam zmuszona przełożyć na jesień. Jednak w gruncie rzeczy chyba całkiem dobrze wyszło bo na miejscu mogliśmy zwiedzać miasto ciesząc się prawdziwie letnią pogodą ( co w marcu raczej nie byłoby możliwe )

I spent my holiday this year in a travelling way. Due to the pandemic raging, especially in the first half of the year, I had to postpone my first trip to the autumn. However, in fact, it probably turned out quite well, because on the spot we could explore the city enjoying the real summer weather (which would not be possible in March)












Paryż był na mojej liście od dawien dawna tylko jakoś tak wyszło, że ciągle go od ponad 10 lat przekładałam. No cóż... W końcu jednak  się tu znalazłam. Ten wyjazd spędziłam z moimi rodzicami ( bilety, noclegi, kieszonkowe dostali ode mnie i siostry w prezencie na gwiazdkę). To był zarówno dla mnie jak i dla nich pierwszy docelowo turystyczny wyjazd do Francji. W trakcie pobytu ( ograniczony czas) mieliśmy w planach zobaczyć ile tylko się da. 

Paris has been on my list for a long time, but somehow it turned out that I kept postponing it for over 10 years. Well ... I finally found myself here. I spent this trip with my parents (tickets, accommodation, pocket money were Christmas present to them from me and my sister). It was the first direct tourist trip to France for me and for them. During our stay (limited time), we planned to see as much as possible.
















Pierwszego dnia zwiedzanie  rozpoczęliśmy od Łuku Triumfalnego, następnie udaliśmy się szlakiem Pól Elizejskich , odbijając wcześniej w kierunku symbolu Paryża, czyli Wieży Eiffela. Oczywiście po drodze spróbowaliśmy słynnych francuskich naleśników  - były przepyszne. Zrobiliśmy również dłuższy spacer wzdłuż Sekwany docierając do Luwru, którego zewnętrzna architektura jak i wielkość naprawdę robią wrażenie. Niestety ze względu na dość ograniczony limit czasowy nie zwiedzaliśmy Luwru w środku, ale mam nadzieję to nadrobić podczas kolejnego pobytu w przyszłości.

On the first day, we started our tour from the Arc de Triomphe, then we went along the Champs Elysees, turning towards the symbol of Paris - the Eiffel Tower. Of course, we tried the famous French pancakes on the way - they were delicious. We also took a longer walk along the Seine to reach the Louvre, the exterior architecture and size of which are really impressive. Unfortunately due to the fairly limited time we did not visit the Louvre inside but I hope to make  it during another visit in the future.


















78 komentarzy:

  1. Great post dear! Photos are amazing !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się odwiedzić Paryż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, aby Ci się udało- ja czekałam dobre 10 lat :-D

      Usuń
  3. Kochana
    Piękna podróż i takaż foto-relacja😘
    Byłam w Paryżu kilka lat temu i także byłam oczarowana🧡😀
    Pozdrowionek przesyłam moc, tych słonecznych i kolorowych🌞☕🍂🍁🍀🌼💖🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3

      Słonecznego i jesiennego listopada Morgano

      Usuń
  4. Paryża w planach nie mam, ale muszę przyznać, że jest co oglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To wielkie miasto, nic dziwnego, że nie zdążyłaś. Widziałem film "O północy w Paryżu" z Owenem Wilsonem. Ma swój klimat.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - ma swój klimat :-) Film oczywiście widziłam

      Usuń
  6. It's great you were able to visit Paris with your parents and that you enjoyed lovely sunny weather.
    Very nice photos of Paris. I would like to visit it some day.

    OdpowiedzUsuń
  7. W Paryżu byłam na swoje urodziny na kilka dni 6 lat temu i bardzo mi siec podobało, choć pogoda była w kratkę, jednak nawet w deszczu Paryż ma swój klimat.
    Piekne zdjęcia, super, że udało Wam się pojechac i jeszcze trafić na taką ładną pogode :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zdecydowanie ma swój klimat- a pogoda trafiła nam się cudna :-)

      Usuń
  8. Mnie nie ciągnie do podróżowania ale lubię oglądać zdjęcia. :) Widzę, że pobyt w Paryżu jak najbardziej udany.

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam przyjemność być w Paryżu już kilka razy o różnych porach roku. Zawsze zachwyca, zawsze zadziwia i zawsze znajdowałam coś nowego. Piękne miasto!

    OdpowiedzUsuń
  10. Paris is always a great idea!^^
    I was a pretty huge trveller before the pandemic but I didn't back to travel abroad yet - only Italian trips for now...
    Anyway when I'll back to travel I've just decided to go (for the 5th time) to Paris too!
    beautiful pics!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It is true.
      I still travel but it is not the same like it used to be.
      I will go to Italy soon :-)

      Ty dear xx

      Usuń
  11. Bardzo fajna relacja i piękne zdjęcia. Cieszę się, że wycieczka obfitowała w ciekawe widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Very lovely photos. Thanks for sharing. These brought back my memories of my time in Paris.

    OdpowiedzUsuń
  13. I don't like to fly. Paris looks like a beautiful place. Great to be able to visit with your parents.

    OdpowiedzUsuń
  14. Paryża zazdroszczę! Kiedyś, na pewno odwiedzę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Francja a najbardziej Paryż jet moim wielkim marzeniem. Chciałabym móc się tam kiedyś wybrać :)
    Zazdroszczę Ci w pozytywnym tego słowa znaczeniu tej podróży tam :)

    Piękna relacja :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Do Paryża chętnie bym się wybrała :D Super fotorelacja!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba nawet widziałam na Twoim Instagramie, relacje i zdjęcia z tego pobytu :)
    Miasto piękne, ale od kilku osób które tam były, słyszałam że nie czuli się tam bezpiecznie- raczej do Paryża się nie wybiorę.
    Ale fotki ładne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od dzielnicy głównie, ale należy zachować ostrożność zwłascza przed kieszonkowcami.
      Dziękuję

      pozdrawiam

      Usuń
  18. I'm glad you could finally visit Paris. Looks like you had a wonderful trip! Beautiful pictures!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Imagens muito bonitas de umas férias realmente invejáveis.
    Abraço amigo.
    Juvenal Nunes

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne zdjęcia, widzę że to był bardzo udany urlop :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jeju przepiękne ujęcia;) czuję się jakbym tam była!

    OdpowiedzUsuń
  22. Baaardzo chciałabym zwiedzić Paryż! Zazdro!

    OdpowiedzUsuń
  23. Beautiful - And Only Part One - Looking Forward To Following Along - Enjoy Your Weekend

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  24. beautiful and great architectures.... love to visit the place ....

    Thank you for sharing wonderful photos.

    OdpowiedzUsuń
  25. Paris is always a good idea, hope you enjoyed!
    have a great weekend,
    S

    OdpowiedzUsuń
  26. Ah I am so glad you got to go to Paris!! I always go in the fall for FW and to visit my family but I could not go for two years, hopefully soon. Love the photos you looked like you had a great time!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I hope you will be have a chance to be in Paris soon xx

      Usuń
  27. I love Paris. Very beautiful city. Wonderful photos and interesting post dear!

    OdpowiedzUsuń
  28. Paris is great. I love it and what awesome photos.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie ukrywam, że razem z siostrą chciałbyśmy kiedyś zwiedzić Paryż :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Paryż to juz taka kulturalna i turystyczna legenda. Gratuluję pobytu. Świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowna relacja 🥰 Piękny mural

    OdpowiedzUsuń
  32. Chciałabym odwiedzić to miejsce, chociaż u mnie na pierwszym miejscu Londyn :D. Kiedyś się spełni. Zdjęcia piękne i mega zazdroszcze!
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę - LOndyn jest świetnym miastem ( mieszkałąm kilka lat i wciąż nawiedzma gdyż pod Londynem mam rodzinę ). Bardzo dziękuje

      pozdrawiam

      Usuń
  33. What beautiful pictures, it's so good to travel!
    I loved everything!! ♥

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  34. Beautiful! Love seeing when dreams finally come true. Pretty memory shots!

    OdpowiedzUsuń
  35. Beautiful pictures. I'm glad you got a chance to travel to Paris.

    https://www.ninakobi.com

    OdpowiedzUsuń
  36. That trip was a wonderful gift you both gave to your parents, Paris c'est Paris, non?
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam Paryż, byłam tam dwa razy i po każdym z tych wyjazdów marzyłam o zamieszkaniu tam na stałe.
    Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam serdecznie ♡
    Super! Marzy mi się zwiedzanie, na razie wciąż siedzę w domu ^^ Miło było mi podążać za tobą, być na takiej wspaniałej wycieczce co prawda w fotorelacji ale zawsze! Mam nadzieję że kiedyś zobaczę te wszystkie cudowne miejsca na żywo, nie tylko na zdjęciach :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki kochana Ayuno abyś ziściała swoje podróżnicze marzenia - i te dalsze i bliższe :-)

      Usuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)