środa, 17 listopada 2021

Travels/ Podróże - Krótka wyprawa do Rzymu/ Short trip to Rome

 " Podróżując przez świat 

i poszukując piękna,

musimy nieść je ze sobą, 

inaczej nigdy go nie odnajdziemy."

"Traveling through the world

and looking for beauty,

we have to carry them with us,

otherwise we'll never find them. "



Podczas mojego dwutygodniowego urlopu oprócz wizyty w Paryżu zdążyłam także na kilka dni polecieć do Rzymu. Była to moja czwarta wizyta w Wiecznym Mieście, do którego bardzo lubię wracać. Uwielbiam jego klimat, uliczki, atmosferę, architekturę. Tym razem po raz pierwszy wybrałam się tam zupełnie sama dzięki czemu plan tego co chcę zobaczyć dostosowałam pod siebie. W planie miałam zwiedzenie ( poza stałymi punktami miasta) trzech dzielnic - niestety z powodu braku czasu jedną z nich zostawiam na kolejny raz. O tych dwóch, które udało mi się zobaczyć napiszę w odrębnym poście. Tymczasem zapraszam Was na zdjęciową relację po stałych punktach Rzymu :-) 

 

During my two-weeks holiday, apart from my visit to Paris, I also managed to fly to Rome for a few days. It was my fourth visit to the Eternal City, to which I really like to come back. I love its atmosphere, streets, architecture. This time, for the first time, I went there by myself, so I adapted the plan of what I want to see to myself. I planed to visit (apart from the fixed points of the city) three districts - unfortunately, due to lack of time, I leave one of them for the next time. I will write more about the two that I was able to see in a separate post due to the subject matter. Meanwhile, I invite you to a photo report of the fixed points of Rome :-)






















































79 komentarzy:

  1. Ależ Ci zazdroszczę takiego wypadu. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, brzoskwinka prosto z drzewa? Chyba nie podwędziłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia, ciekawe miejsca, ale moje serce podbiła szczególnie fotka z 2 sówkami - jakie one słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło- Felicja i Leoś to moi dwaj niezawodni towarzysze podróży :-)

      pozdrawiam

      Usuń
  4. Ahhh, taki wyjazd z pewnością pozwoliłby mi odpocząć! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie- troch e tego odpoczynku na koniec roku udało się uzyskac :-)

      Usuń
  5. Super fotorelacja! Byłam w Rzymie i miałam okazję zobaczyć niektóre miejsca z tych zdjęć na własne oczy :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna fotorelacja! Chciałabym kiedyś zwiedzić Rzym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chce zobaczyć kiedyś Rzym tam jest pięknie❤
    Buziaki i pozdrowienia❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, ale do Rzymu jakoś mnie nigdy specjalnie nie ciągnęło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię podróżować ale zdjęcia uwielbiam oglądać. Cieszę się, że pokazujesz kawałek świata.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kadry 😍!!! Zazdroszczę Ci tej wyprawy!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dear Karo,
    Rome is a city that you can really visit more often! We have only been there once and of course we saw all the famous places that you show in your photos, but Rome definitely has many places to offer that are not so famous, but wonderful! Hope I will get there again!
    Hugs,
    Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2021/11/italien-reisebericht-ein-paar-kleine.html

    OdpowiedzUsuń
  12. beautiful place with great architectures...
    love to visit the city....

    OdpowiedzUsuń
  13. Gorgeous shots! I love the Trevi Fountain!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Zazdroszczę, naprawdę. Rzym, piękne miasto z tradycją i dobrą kuchnią ^^ Nigdy nie byłam, mam nadzieję że kiedyś będę miała okazję zwiedzić to miasto. Wcale nie jest tak daleko od Polski. Rewelacyjne zdjęcia, bardzo piękne i bardzo inspirujące :) Wspaniały wpis Skarbie!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki- to byłą moja czwarta wizyta i są w planach kolejne :-)
      Dziękuję za piękne słowa Ayunko XX

      Usuń
  15. Hello
    I also loved visiting Rome, it's one of my favorite cities it's a living open-air museum! Thank you for sharing these photos, the Trevi Fountain is so beautiful!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Oh amazing photos of Rome darling
    Thanks for dhare with us darling
    x

    OdpowiedzUsuń
  17. Lovely pics.
    Nice trip.
    Amazing places.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzy mi się podróż do Rzymu już od dłuższego czasu. Jest to jedno z miejsc na mojej liście do odwiedzenia :) Mam nadzieje, że uda mi się w przyszłym roku, Szkoda tylko, że z Gdańska nie latają samoloty bezpośrednio do Rzymu :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia! Nigdy nie byłam w Rzymie, może mi się w końcu to uda!

    OdpowiedzUsuń
  20. Everything looking very nice! Have a great week my friend! 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne zdjęcia i relacja. Bardzo podoba mi się architektura Rzymu, jest niepowtarzalna i bardzo klimatyczna. U mnie Włochy są na liście państw do odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Włochy kocham - mam już je w sporej części zwiedzone :)

      Usuń
  22. Great trip and the pictures are amazing. Love Rome so much.

    OdpowiedzUsuń
  23. The beautiful Rome! I hope you enjoyed!
    have a great week,
    S

    OdpowiedzUsuń
  24. Beautiful pictures! Looks like you had a wonderful trip!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zdjęcia. Chciałabym kiedyś zobaczyć Rzym. ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. byłam raz! ale na maksa chciałabym tam wrócić ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie byłam w Rzymie - może kiedyś... Na razie miło było pooglądać zdjęcia. Uwielbiam takie wąskie uliczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie byłam, a jest to moje marzenie. Zazdroszczę na maxa ❤️
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  29. wow! jak tam jest pięknie <3 niesamowite widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję Ci za tę fotorelację, coś pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne zdjęcia ^^ Super ze ci się tak podobało ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie byłam nigdy w Rzymie, bo dawniej były zawsze tłumy.
    Teraz pandemia, to może jest inaczej.
    Wieczne miasto jest piękne, warte zwiedzenia.
    Dzięki Tobie chociaż wirtualnie pozwiedzam, obejrzę na fotkach- dziękuję😊🧡
    Serdeczności przesyłam, zdrówka życzę💖🤗

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ładne zdjęcia. Z chęcią bym się tam wybrała. Zazdroszcze <3
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  34. Rzym, Paryż, ja w ogóle uważam, że Europa ma piękne miasta, które są warte odwiedzenia o każdej porze roku. Hmmmm.... taki szybki wypad bez towarzystwa faktycznie pozwala ustalić plan "pod siebie" i ładuje baterie na kolejne dni - zazdroszczę wypadu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie sie z Tobą zgadzam :)
      Właśnie wróciłam z kolejnego więc czuję się ponownie naładowana :-)

      Usuń
  35. Love all the photos. I did the tour with Expat Explore...imagine us being on the same tour?

    OdpowiedzUsuń
  36. Zastanawiam się, czy jest jakies europejskie miasto, do którego chciałabym wrócić...i wiesz, ja chyba za mało światowa jestem;)W Rzymie byłam raz i co tu dużo mówić, nie podobało mi się. Po prostu za wiele i za duż: ludzi, turystów chodzących niczym zombi, sprzedawców i wszystkiego... mój błąd, że byłam tam wtedy w szczycie sezonu.
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja szczytu sezonu unikam - wtedy jest łątwiej je zwiedzać i eksplorować :-)

      Usuń
  37. Byłam kiedyś w Rzymie ale chętnie bym tam wróciła jeszcze raz :) piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  38. Też byłam parę dni temu we Włoszech, ale w Neapolu. Rzym jest na mojej liście MUST SEE. :) super relacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Neapol- mam nadzieje wrócić next year :-)

      Usuń
  39. Beautiful photos. I miss Rome. Thank you.

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne zdjęcia i wspaniały Rzym <3 Bardzo chciałabym się tam kiedyś znaleźć. Niektóre z graffiti na twoich zdjęciach są naprawdę świetne. Widać, że artyści mają talent. Jednak spotkałam się też ze sztuką uliczną, która obraża przykładowo wyznawców innych religii albo osoby chore i to mnie bardzo razi. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mają. SZtuka uliczna ma często jakiś przekaz- gorzej jak rani uczucia innych ludzi :(

      pozdrawiam

      Usuń
  41. Beautiful Rome! How I wish to visit it again.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wroce jeszcze do Rzymu na pewno. Cudowny klimat, rzezby, fontanny. Najbardziej mi sie podobaly Forum Romanum, Aventyn, Circo Massimo, Piazza Navona. Cos pieknego. A i oczywiscie plac z fontanna di Trevi. To miasto jest Arcydzielem. Bardzo tez lubilam chodzic do Parku Borghese. Boskie miejsce na odpoczynek. Sliczne fotki.

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)