niedziela, 12 lutego 2023

Lifestyle - Let's cook czyli warsztaty Sushi z Akademia Gotowania The Best Food Poznań/Let's cook that is sushi workshops with Cooking Academy The Best Food



"Człowiek musi być jak kucharz przyrządzający sushi: 

siekać, krajać, przycinać, aż nada własnemu życiu 

albo jego wspomnieniu postać apetycznych kąsków."

/Yiyun Li/

 "A man must be like a chef making sushi: 

chop, slice, trim until he gives his own life 

or his memory the form of appetizing morsels."

/Yiyun Li/




Już od kilku miesięcy tkwił w mojej głowie pomysł, aby wybrać się na jakieś profesjonalne warsztaty kulinarne.  Powoli zaczęłam przeglądać różnego rodzaju oferty w tym zakresie i wraz z moją koleżanką  zdecydowałyśmy się finalnie na warsztaty przyrządzania sushi. Nasz wybór padł na Akademię Gotowania The Best Food. Same warsztaty natomiast odbyły się  w drugiej połowie stycznia w Poznaniu.W ramach programu miałyśmy opanować tajniki przyrządzania futomaków z łososiem, hosomaków, nigiri z tamago i łososiem  oraz  uramaków z surimi. W trakcie trwania warsztatów dodatkowo poznałyśmy historię oraz ciekawostki dotyczące sushi. Wszystko to pod okiem doświadczonego sushi mastera, który cierpliwie odpowiadał na nasze pytania i chętnie dzielił się z nami posiadaną przez siebie wiedzą. Dowiedzieliśmy się jak prawidłowo ugotować ryż do sushi a także dzięki wiedzy praktycznej, jak samemu w warunkach domowych przyrządzić różne rodzaje sushi samodzielnie.

For several months now, the idea of going to some professional cooking workshops has been stuck in my head.  Slowly, I started browsing all sorts of offers in this regard, and my friend and I finally decided on a sushi-making workshop. Our choice was the company The Best Food Cooking Academy. The workshop itself, on the other hand, took place in the second half of January in Poznan.As part of the program, we were to get skills  of the secrets of making futomaki with salmon, hosomaki, nigiri with tamago and salmon and uramaki with surimi. During the workshop, we additionally learned about the history and tidbits of sushi. All this under the guidance of an experienced sushi master, who patiently answered our questions and willingly shared with us the knowledge he possessed. We learned how to properly cook rice for sushi and also, thanks to practical knowledge, how to prepare various types of sushi at home by ourselves.


Po wejściu na salę, w której odbywały się warsztaty czekały na nas przygotowane stanowiska.

Upon entering the room where the workshop was held,  awaited for us ready prepared stands.



Po chwili otrzymałyśmy resztę składników oraz produktów niezbędnych do samodzielnego wykonania sushi.

After a while, we received the rest of the ingredients and products necessary to make our own 
sushi.





Na pierwszy ogień poszły hosomaki z ogórkiem. Najwięcej problemów uczestnicy mieli chyba z ich odpowiednim pokrojeniem na sześć równych kawałków. Uwierzcie mi takie zrobione przez siebie sushi smakuje wybornie :-)

On the first fire was hosomaki with cucumber. The participants probably had the most trouble with cutting them properly into six equal pieces. Believe me such self-made sushi tastes delicious :-)





Jako drugie wykonaliśmy futomaki z łososiem. Tutaj, chyba faktycznie ćwiczenie czyni mistrza, z krojeniem poszło uczestnikom kursu tym razem już dużo lepiej :-)

On the second fire, we made futomaki with salmon. Here, I guess actually practice makes perfect, cause with the slicing went much better this time for all the course participants :-)








Jako trzecie przyrządziliśmy uramaki. W tym przypadku również największą trudność sprawiło mi ich krojenie.

On the third, fire we prepared uramaki. In this case, I also had the greatest difficulty cutting them for pieces.






Na sam koniec wykonaliśmy nigiri  pierwsze z łososiem i mango oraz tzw tamago nigiri, które ze względu na swój słodkawy smak z powodzeniem może być traktowane jako deser :-) Tu już nie zdążyłam zrobić zdjęć, bo zrobione sushi,  zbyt szybko zniknęło  w naszych żołądkach.


Finally we made nigiri: first with salmon and mango and the so-called tamago nigiri, which, due to its sweetish taste, can be successfully treated as a dessert :-) Here I didn't manage to take any more photos, because the sushi made, quickly disappeared in our stomachs








 Na koniec  każdy z uczestników warsztatów otrzymał certyfikat ich ukończenia. Koszt takich warsztatów wyniósł nas łącznie 310 złotych za osobę. Był to naprawdę wartościowo spędzony czas i polecam tę formę szkoleń każdemu kto lubi gotować i chce wzbogacić swoje kulinarne umiejętności.


 At the end of the workshop, each participant received a certificate of completion. The cost of this workshops was 310 zloty per person. It was a really valuable time spent and I recommend this form of training to anyone who likes cooking and wants to enrich their culinary skills.





48 komentarzy:

  1. Cena naprawdę nie wysoka, no i to musiałobyć fajne przeżycie, doświadczenie, w dodatku przydatne :)
    Ja się chyba jednak do sushi nigdy nie przekonam...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne i teraz wiem jak zrobic sobie warzywne sushi :-)

      Usuń
  2. Wow, świetne te warsztaty! Na dobre sushi, przynajmniej moim zdaniem, dość ciężko trafić, ale takie świeżutkie, wykonywane pod okiem mistrzów... to musi być poezja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa :) byłam kiedyś na warsztatach sushi i bardzo mi się podobało, chętnie poszłabym jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł dla osób zainteresowanych robieniem sushi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Koleżanka była kiedyś na warsztatach robienia mojito i potem zawsze wytykała błędy, które popełniają barmani. :D
    Te z łososiem całkiem eleganckie wyszły. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie nauczyć się przyrządzić coś dobrego, przy okazji takie warsztaty to musi być świetna zabawa :). No to teraz wiem do kogo wpaść na sushi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ale super sprawa takie warsztaty:) sama bym wzięła w nich udział

    OdpowiedzUsuń
  8. Ktoś miał ciekawy pomysł na takie warsztaty. Ja jeszcze nigdy nie jadłam sushi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne warsztaty.
    Wszyscy na tym korzystają: organizatorzy i uczestnicy. Pod okiem profesjonalistów wykonywać takie pyszności- super. Widać Twoją zadowoloną buzię.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe i praktyczne szkolenie. Co do samego sushi, to nigdy nie jadłam takich dań. Coś nie mogę się przekonać, ale może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super są takie warsztaty kulinarne, ale sushi to w ogóle nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam na coś takiego iść ale prezent ( kupon) mi przepadł . Super to brzmi

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę super sprawa dla kogoś kto lubi to danie, ja nie jestem fanką surowej ryby :) Jakoś tak niezbyt do mnie przemawia :D

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam te warzywne - na szczęście można zawsze po takich warsztatach to co się zrobiło zabrać do domu :-)

      Usuń
  14. Uwielbiam sushi, a takie warsztaty to bardzo fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  15. love sushi... one of my favorites...
    Congratulation for your certificate.... great achievement.

    OdpowiedzUsuń
  16. A great idea to do such a course, dearest Karo. I believe you that homemade sushi tastes great!
    (Mmm, I love it!)
    ALL THE BEST from Austria and Happy Valentine's Day ❤️, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2023/02/costa-rica-5-kapitel-la-paz-waterfall.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietne warsztaty. Nigdy nie robiłam sama sushy

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna sprawa takie warsztaty. Sama chętnie bym się na takie wybrała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super wydarzenie. Nie każdy potrafi je robić. Sama bym chciała się nauczyć

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnie, że próbujesz nowych rzeczy! To musiało być super doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo, bardzo pomału, ale przekonuję się do sushi

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale ciekawe warsztaty! Mój mąż jest naszym domowym mistrzem sushi :) Oczywiście do prawdziwego mistrza mu jeszcze daleko, ale myślę że ma duży potencjał, bo ten rodzaj sushi który robi świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam sushi. Z chęcią wzięłabym udział w takich warsztatach 😁!!!
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne takie warsztaty. Szkoda, że u mnie nie organizują takich

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię sushi. Nigdy sama nie odważyłam się go robić

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow jakie czadowe warsztaty. Sama bym chętnie spróbowała zrobić. Póki co udało mi się zrobić ramen i o dziwo wyszedł bardzo dobry. Przynajmniej moim dziewczynom bardzo smakował. A co do sushi TK moje koty też je uwielbiają 🤣🤣🤣. Co rusz to kradną te z łososiem.

    Miłego tygodnia

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)