środa, 10 lutego 2021

Cosmetics/Kosmetyki - My favourite perfumes - top 3 / Moje ulubione perfumy top 3

"Elegancja nie jest możliwa bez  perfum.

 To skryte, niezapomniane, ostateczne akcesoria."

/Coco Chanel/

"No elegance is possible without perfume.

It is unseen, unforgettable, ultimate accessory"

/Coco Chanel/



Pamiętam swoje pierwsze perfumy, a raczej wodę toaletową Vanilla Fields. Dostałam ją w prezencie jeszcze za czasów szkoły podstawowej. I wciąż, mimo, że już jej obecnie nie używam, jej zapach kojarzy mi sie właśnie z tym okresem mojego życia. Był bardzo wyrazisty i waniliowy, co wtenczas bardzo mi się podobało. Z upływem czasu mój gust sie zmienił i dziś preferuję raczej świeże zapachy. Od lat jestem wierna trzem z nich, choć okazyjnie używam też niewymieniony tutaj Blue Light Dolce&Gabbana.

I remember my first perfume, or rather Vanilla Fields Eau de Toilette. I got it as a gift back in the time of primary school. And still, even though I don't use it anymore, I associate its fragrance with this period of my life. It was very expressive and vanilla, which I really liked then. My taste has completely changed over time and today I prefer fresh fragrances. I have been faithful to three of them for years, although occasionally I also use Blue Light Dolce & Gabbana, not listed here.



1. Mój zdecydowany numer jeden to zapach L'Eau par. od Kenzo/ My  decided number one is L'Eau par from Kenzo 




Jego nuty zapachowe to / it's fragrance notes are:
 

nuty głowy: trzcina, mięta, bez, mandarynka, czerwony pieprz
nuty serca: lilia wodna, pieprz, biała brzoskwinia, fiołek, amarylis, róża
nuta bazy : cydr, białe piżmo, wanilia


top notes: reed, mint, green lilac, mandarin orange, red pepper
middle notes: water lily, pepper, white peach, violet, amaryllis, rose
base notes: cedar, white musk, vanilla




2. Mój numer dwa to zapach Acqua di Gioia marki Armani/ My number two it is fragrance Acqua di Gioia from Armani.





Jego nuty zapachowe to / it's fragrance notes are:

nuty głowy: cytryna Z Amalfi, mięta
nuty serca: jaśmiń, peonia, różowy pieprz
nuta bazy : cydr z Wirginii, francuska ladanum, brązowy cukier

top notes: Amalfi lemon, mint
middle notes: jasmine, peony, pink pepper
base notes: Virginia cedar, french labdanum, brown sugar



3. Listę top 3 zamyka Laguna Salvador Dali/ List of top three closed Laguna by Salvador Dali



Jego nuty zapachowe to / it's fragrance notes are:

nuty głowy: marokańska cytryna, ananas, grejpfruit, liść galbanum, brzoskwinia, śliwka, mandarynka, malina
nuty serca: włoski irys, brazylijski palisander, jaśmin, lilia, róża egipska
nuta bazy : kokos, wanilia, madagaskarskie dzrewo sandałowe, tonkowiec wonny, paczulka, bursztyn, piżmo, cedr

top notes: Moroccan lemon, pineapple, grapefruit, galbanum leaf, peach, plum, mandarin orange, raspberry
middle notes:  Italian iris, Brazilian rosewood, jasmine, lily-of-the-valley, Egyptian Rose
base notes: coconut, vanilla, Madagascar sandalwood, tonka bean, patchouli, amber, musk, cedar 








Jestem ciekawa jakie są Wasze ulubione perfumy i czy pamiętacie zapach tych pierwszych w życiu.


I am curious what are your favorite perfumes and if you remember the smell of the first ones in your life.

88 komentarzy:

  1. Nie znam tych zapachów, ale po przeczytaniu nut zapachowych myślę, że te pierwsze najbardziej by mi się spodobały;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Must smell amazing! Thanks for your choices! <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ten trzeci zapach. Lubię śliwkę i kokosa w perfumach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze tych zapachów, ale wydaje mi się, że mogłyby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie mi tu brzmią Twoje ulubione zapachy, fajnie sobie je wyobrażam. Nie pamiętam swoich pierwszych perfum, ani tych ulubionych, choć możliwe, że mam podobny gust do Ciebie. Ja to zakręcona. hehe Widzę też na foto uroczą kartkę z oknem, lubię takie detale. Pozdrawiam Cię na maksa serdecznie, pięknego dnia. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie o dziwo te pierwsze jakoś tak mocno zapamiętałam :-)
      Miło ,że kartka , którą zrobiłam Ci się podoba :-)

      ciepło pozdrawiam

      Usuń
  6. Hola guapa, qué buena selección, me ha encantado, espero que estés bien, muack

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię wszelakie nuty zapachowe z dodatkiem wanilii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszych nie pamiętam. Za to mój gust jest trochę inny i za świeżymi nie przepadam, za to lubię cięższe. Słodkie też, ale bez przesady i poza tą słodyczą muszą mieć coś głębszego. To tak na tyle, na ile umiem opisywać zapachy, bo za dobrze nie umiem. :)
    Obecnie od dłuższego czasu używam na zmianę Chloe Chloe (to bardziej wyjściowo) i Burberry Burberry (bardziej na co dzień). :) Czaiłam się na Lolitę Lempicką, bo też mi się podobała, ale w końcu nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z nas ma inny gust, preferuje różne rzeczy i to jest fantasyyczne. Ja te cięższe lubię na innych osobach- zwłaszcza jak mi się z konkretną osobą, która lubię kojarzę :-)

      pozdrawiam

      Usuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Zapach jest dla mnie niezwykle ważny. Gdybym tak miała wybrać jeden jedyny kosmetyk to byłyby to właśnie perfumy. Niestety, nie znam twoich ulubieńców ale bardzo chętnie poznam te nowe nuty zapachowe :) Jestem otwarta na naprawdę wszystkie zapachy. Sama lubuję się w bi es z serii bloossom, takie w ciężkich kwadratowych flakonach. Najbardziej lubię czarne- orchid, ciemno różowe- avenue oraz jasnoniebieskie - hills. Jeżeli nie miałaś okazji ich wypróbować szczerze zachęcam. Są niedrogie, gramatura 100ml nie kosztuje więcej niż 30zł a najczęściej można je kupić za 20zł albo i mniej zwłaszcza w sklepach stacjonarnych, a pachną obłędnie i długo utrzymują swój zapach :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też jest bardzo ważny. W takim razie muszę sprawdzić jak pachna :-)
      pozdrawim cieplutko

      Usuń
  10. Acqa di Gioga ideał na ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja lubię ciężkie zapachy, chyba dlatego,że moja mama takich używała, miała szał na Opium, i to jej ten zapach podkradałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej mamie podobają się nieco inne nuty zapachowe - i są perfumy, które kojarzą mi sie właśnie z nią :-)

      Usuń
  12. Nie znam tych zapachów :) ja lubię słodkie nuty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam In2U od Calvina Kleina, to chyba moje ulubione perfumy. :)
    O! Lubię też Lady Million :)

    OdpowiedzUsuń
  14. no.2 and no.3 look great...love the bottle designs...pretty.
    Thank you for sharing your review.

    OdpowiedzUsuń
  15. oooo! a ja nie znam żadnych ;D u mnie Ariana GRande teraz rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie używałam żadnych z tych perfum. Flakonik w formie usteczek wygląda, swoją drogą, bardzo pomysłowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I only use a few rare men's perfumes and don't like fresh women's fragrances on me at all. My favorite fragrance for years has been Dunhill London. (In previous years, I also liked Lagerfeld.)
    All the best from Austria, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2021/02/ausflug-in-den-nationalpark-neusiedler.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja bardzo lubię perfumy pachnące zieloną herbatą i właściwie takie zapachy są moimi ulubionymi - najbardziej ulubioną jest Elisabeth Arden Green Tea Tropical.

    OdpowiedzUsuń
  19. I've always loved vanilla fragrances too and I still do! Generally I love floral and lemon notes on the perfumes: my very first was Coco Mademoiselle by Chanel, I' ve started to wear perfume at high School (but not at school since I went to a catholic school and it was forbidden), then I've tried many perfumes but I liked a lot D&G light blue for a period and now I'm using Signorina by Salvatore Ferragamo
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. So fantastic perfumes story dear- I like D&G light blue as well - so fresh scent xx

      Usuń
  20. I have never tried any of these fragrances, I personally use Flora by Gucci!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I don't know this one . My mum really likes Envy from Gucci :-) but now it's so difficult to get them :-(

      Usuń
  21. Najbardziej jestem ciekawa pierwszego zapachu :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Kompozycje zapachów wydają się ciekawe. Chyba sama sprawdzę, jakie poszczególne składniki tworzą zapach moich perfum, bo nie pomyślałam, że aż tyle odmiennych nut może tworzyć spójną całość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś też nie- jest strona na której można sprawdzić niemalże każdy zapach perfum :-)

      Usuń
  23. Right now I'm using Chanel Number 5 because my husband likes it and he bought it for me. In the past I used a few local perfumes (I mean made locally here in Bosnia and Herzegovina) that I liked but I don't remember the names and I think the names changed in the meantime anyway.

    OdpowiedzUsuń
  24. I'm curious about the Salvadore Dali perfume you described.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe zapachy :) Nietuzinkowe

    OdpowiedzUsuń
  26. I haven't heard of all of these perfumes before but that bottle on the last one is so interesting, what a great design! :)


    Hope your week is going well :) It's a busy one here!

    Away From Blue

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepadam za perfumami Amor Amor marki Cacharel.
    Pozdrawiam :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. The Salvadore Sounds Delightful - Enjoy Your Weekend

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  29. Moim ulubionym zapachem jest ENVY ME od Gucci, choć muszę przyznać, że już dawno go nie używałam. Perfumy często dostaję w prezencie, więc zawsze zakup tego swojego ulubionego odkładam na później... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten zapach, moja mama zawsze barzdo lubiła klasyczne Envy od Gucci :-)

      Usuń
  30. Nice perfumes, I loved the packaging and they seem to be very fragrant and good :)

    https://www.heyimwiththeband.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapach od Armaniego znam ;) moim ulubieńcem jest Bvlgari omnia crystalline ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa Twojego ulubieńca jest mi znana, zapach niestety nie

      Usuń
  32. L'Eau par od Kenzo również należy do moich ulubionych zapachów, Dolce Gabbana Light Blue też bardzo lubię, a takim moim numerem jeden jest zdecydowanie Thierry Mugler Angel.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Twój ulubiony zapach- jest bardzo intrygujący :-)

      Usuń
  33. Niestety nie znam tych perfum. Moje ulubione to COCO CHANEL MADEMOISELLE <3
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam kilka osób, które bardzo lubią Twojego ulubieńca :-)

      Usuń
  34. I understand, our preference to the scent is changing based on development of age. Now you are not teenager anymore, and those scent of perfume are very tempting :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kojarzę ten zapach Laguna :) Mój ulubiony zapach to Calvin Klein Euphoria :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jest pewien zapach, który kojarzy mi się z najmłodszymi latami życia, ale bardzo ciężko mi go opisać. Nie były to perfumy a dezodoranty, które moje siostry kiedyś kupowały. Najmocniej kojarzę ten Spice Girls :D Służyły nam także jako mikrofony podczas zabawy. Ja obecnie wolę nieco cięższe eleganckie zapachy. Bardzo lubię Mugler - Alien

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RAny sama pamiętam te dezodoranty Spice Girls :-D
      Zapach Alien kojarze - faktycznei jest nieco cięższy :-)

      Usuń
  37. Moimi pierwszymi perfumami był zapach "Być może..."
    Nie pamiętam jakie były jego nuty...
    Swego czasu moimi ulubionymi perfumami były Emmanuel Ungaro "Fruit de amour.Gold"
    Później przyszedł pierwszy lockdown i przestałam używać perfum
    Teraz tez ich nie używam -łapie mnie migrena po wypsikaniu się jakimkolwiek zapachem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet podczas lockdownu używałąm i wciąż używam perfum - lubie jak ich zapach mnie otula :-)

      Usuń
  38. Moje pierwsze perfumy były takie mocno cukierkowe, że aż mdli na samą myśl :P Ale z dziecięcym gustem się nie dyskutuje :D

    OdpowiedzUsuń
  39. NIe znam zapachów, o których napisałas

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam cytaty Coco Chanel :)
    Kocham dobre i piękne zapachy :)
    Moim marzeniem są perfumy Guerlain i Chanel, może kiedyś sobie takie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja uwielbiam Bright Light Crystal Versace :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. ooo Aqua di Gioia mam w swoich zbiorach:) lubię go :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja właśnie teraz kocham vanilię. Z zapachami dzieciństwa kojarzę mgiełki z Avonu :D.

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam Kenzo i też go bardzo lubię. Jest trwały i ma przyjemny zapach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. Szczerze mówiąc nie znam żadnego z tych zapachów, ale po flakonach najbardziej kusi mnie ten ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam jedne perfumy Coco.
    Jednak nie jestem miłośniczką perfum ogólnie...
    Bardziej mnie męczą niż cieszą...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)