czwartek, 23 czerwca 2022

Street art / Sztuka uliczna - Belgia

 "Sprayem codzienności

malować grafiti niezwykłości,

przekraczając horyzonty własnej świadomości"


"Spray the graffiti of the extraordinary 

with the spray of everyday life, 

exceeding the horizons of one's own consciousness"



Witajcie :-)

Dzisiaj w ramach cyklu street art zabiorę Was na ulice Belgii, gdzie sztuki ulicznej jest tutaj pod dostatkiem i to nie tylko w centrum miasta, ale i poza nim. Belgia w pewien sposób uważana jest za europejską kolebkę komiksu i ślady tego dość wyraźnie zaobserwować można na różnego rodzaju murialach. Przyznam szczerze, że dawno nie byłam w mieście, w którym niemalże  w każdym zakamarku miasta ukrywał się jakiś wart sfotografowania mural. Miłośnicy tego rodzaju sztuki  w stolicy Belgii odnajdą artystyczny streetowy raj na ziemi. Murale wyłaniają się tutaj bowiem niemalże z każdego zakamarka. Dzięki nim, w mojej opinii, Bruksela bardzo dużo zyskuje od strony wizualnej. Zresztą zobaczcie sami :-) 

Jesteście fanami sztuki ulicznej, czy raczej preferujecie klasyczne zabytki?


Hello :-)

Today, as part of the street art series, I will take you to the streets of Belgium, where street art is very popular here, not only in the city center, but also outside it. Belgium is in some way considered the European cradle of comics and traces of this can be seen quite clearly on various types of murals. I honestly admit that I have not been to a city for a long time, where almost every corner of the city was hiding a mural worth photographing. Lovers of this type of art in the Belgian capital will find an artistic street paradise on earth. Murals emerge here from almost every nook and cranny. Thanks to them, in my opinion, Brussels gains a lot from the visual side. Anyway, see for yourself :-)

Are you fans of street art or do you prefer art in classic meaning?









































31 komentarzy:

  1. Super! Współczesne dzieła sztuki w wielu różnych stylach. Każdy może się czymś zachwycić. znaleźć coś, co odpowiada jego wrażliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, i nawet jest książka. Prawdziwe dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie piękne te murale! prawdziwa sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi tam takie malunki się podobają :)
    Nawet w Polsce, graffiti ma swój urok- o ile nie są to wulgarne napisy ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wulgarne napisy tp nie grafitti a wandalizm moim zdaniem :-)

      Usuń
  5. Ja zawsze kwiczę i piszczę na widok murali 😁 Jestem totalną fanką streetartu. Przy nim zabytki przestają istnieć 🙃😉👌

    OdpowiedzUsuń
  6. Mieszkałam przez chwilę z Belgii i część z tych miejsc ze zdjęć widziałam na żywo. Mnie sztuka uliczna w Belgii nieustannie zachwycała i zachwyca za każdym razem kiedy mam z nią kontakt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale super- to prawda tej sztuki ulicznej jest tam sporo :-)

      Usuń
  7. I love street art, and these look amazing!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dear Karo,
    these murals are really extraordinary! I've been to Belgium, but never to Brussels. Your photos make me want to see this city too! (I love murals :-))
    Thank you for your lovely comment on my previous post and the nice lines related to my Helsinki post! <3
    All the best and have a nice weekend,
    Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2022/06/hochbetrieb-im-lavendel-und-andere-juni.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Sztuka uliczna w takim wydaniu bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. aww... wonderful....
    thank you for sharing photos.... all interesting

    OdpowiedzUsuń
  11. This is the most amazing street art I've ever seen! Wow!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś jak byłam młodsza ogromnie fascynowała mnie sztuka uliczna :) Teraz zaś lubię sobie na nią popatrzeć jak jest ładna :) A ta taka jest, niezwykle ciekawa :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam, bo przepiękne murale. To niesamowite, bo wszystkie one są dopracowane w każdym calu. A przecież niektóre mają po kilkanaście metrów wysokości.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe murale :) jak widać nie tylko Banksy tworzy ciekawe dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna i niepowtarzalna sztuka. Uwielbiam street art. To sztuka pełna emocji i kolorów <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam sztukę uliczną a tą jestem po prostu zachwycona <3. Niektóre graffiti to normalnie arcydzieła <3

    OdpowiedzUsuń

Thank you so much for every single comment they make me smile. I will try to visit your blog as soon as I can :-) If you like my blog just follow me, if I like yours I will do the same :-)

Dziękuję bardzo za każdy pojedyńczy komentarz. Odwiedzam Wasze blogi tak szybko jak mogę :-) Jesli spodoba się Tobie mój blog będzie mi miło jak go zaobserwujesz. Jeśli spodoba mi sie Twój z pewnością zrobię to samo :-)